[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:20

Tjee Apple, wat een schrik! En wat zijn ze dan hulpeloos hè?

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:59

Zo dan, dan schrik je wel even...! :oo Lekker onhandige actie ook weer. Gelukkig maar dat hij daarna weer een flinke bokactie ten beste gaf en dat de schade lijkt mee te vallen. En wat fijn dat je zo'n meedenkende stalhouder hebt! +:)+

Succes met je clowntje, hopelijk heeft hij wat van deze actie geleerd... ;)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:27

Zo je mag inderdaad blij zijn dat dit niet s'nachts is gebeurd.

Hopelijk heeft hij zijn lesje nu geleerd. :=

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 15:38

De enige die een klein traumaatje van deze hele ervaring heeft over gehouden ben ik zelf vrees ik :\ . Ik merk dat ik nog niet helemaal lekker onbevangen weer met hem aan de slag ben en nog overal 'wat als...' gevaren op de weg zie. Maar goed, dat slijt ook wel weer :+

Jimmy ondertussen heeft een nieuw spelletje toegevoegd aan zijn rijtje 'spelletjes om te doen als je buiten staat'
We hadden al:
- beenbeschermers afslopen
- spelen met het blok danwel de grote bal die ook in de paddock aanwezig zijn
De iets gevaarlijkere spelletjes:
- Al bokkend in draf of galop richting De Dais stuiteren om te kijken hoe dicht bij je kunt komen voordat zij een waarschuwende gil geeft
- Eerst met je neus door alle blubberplassen gaan en dat dan afvegen aan De Dais (inderdaad, totdat zij een waarschuwing geeft)

Bij het nieuwe, extra gevaarlijke, spelletje is het belangrijk dat je De Dais besluipt van achteren (heel voorzichtig), je nek zo lang mogelijk maakt zodat je net bij de staartflap van haar deken kunt komen (dichterbij niet ivm achterbenen). Als je de staartflap dan te pakken hebt dan trek je er langzaam maar zeker steeds harder aan totdat De Dais boos wordt :') . En dan draaf je weer weg :').
Arme Dais :(:)

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:40

Jimmy heeft een verkeerde naam gekregen. Hij had Pietje Bel moeten heten :+

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:47

Hij is een echte clown!
Lekker de Dais pesten :+ .

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:19

_O- wat doe je als het pijpenstelen regent? Juist ja, heel lekker op de bank lezen over Apple's 5 jarig ondeugend jongetje. Lachen en genieten, leest als een heerlijke trein!
Om na een half uur er achter te komen dat de regen ergens gestopt moet zijn.
Gelukkig is het jongetje weer heel.

Zerena

Berichten: 3886
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:49

Door jou verhalen ben ik verliefd op je paard := :o

Heerlijk om te lezen.
Op het vasthangen met zijn been na dan hé.

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:52

Apple schreef:
De enige die een klein traumaatje van deze hele ervaring heeft over gehouden ben ik zelf vrees ik : . Ik merk dat ik nog niet helemaal lekker onbevangen weer met hem aan de slag ben en nog overal 'wat als...' gevaren op de weg zie. Maar goed, dat slijt ook wel weer :+

Jimmy ondertussen heeft een nieuw spelletje toegevoegd aan zijn rijtje 'spelletjes om te doen als je buiten staat'
We hadden al:
- beenbeschermers afslopen
- spelen met het blok danwel de grote bal die ook in de paddock aanwezig zijn
De iets gevaarlijkere spelletjes:
- Al bokkend in draf of galop richting De Dais stuiteren om te kijken hoe dicht bij je kunt komen voordat zij een waarschuwende gil geeft
- Eerst met je neus door alle blubberplassen gaan en dat dan afvegen aan De Dais (inderdaad, totdat zij een waarschuwing geeft)

Bij het nieuwe, extra gevaarlijke, spelletje is het belangrijk dat je De Dais besluipt van achteren (heel voorzichtig), je nek zo lang mogelijk maakt zodat je net bij de staartflap van haar deken kunt komen (dichterbij niet ivm achterbenen). Als je de staartflap dan te pakken hebt dan trek je er langzaam maar zeker steeds harder aan totdat De Dais boos wordt :') . En dan draaf je weer weg :').
Arme Dais :(:)

oh, ik snap je gevoel volledig! Mijn jonge pre is ook zo een nieuwsgierig ding die overal haar hoofd en benen in stopt. Ze is een keer door een spiraaldraad gegaan die zich rond haar achterbeen sloeg en ze ging aan de flikker met 10 m staaldraad aan haar been, gelukkig in de piste en gelukkig heb ik ze kunnen losmaken (halster omdoen lukte niet, maar haar been uitwikkelen wel.) Een dergelijke spiraaldraad is ook eens in haar staart blijven haken (daarna alles vervangen door elastisch stroomdraad). Ze is al onder de draad gegaan, zodat ik telefoon krijg dat ze op de weg stond. (gelukkig hadden ze haar in de tuin kunnen lokken :+)
Nu staat ze samen met mijn trekpaarden en de 2 de dag dat ze samen stonden kreeg ze een trap van mijn trekpaardmerrie met als gevolg een gapende wonde tot op het bot op haar voorknie. Gelukkig goed genezen, maar nu durf ik die twee niet meer samen te zetten en staat ze dus alleen. (en staat ze over de draad te happen naar trekpaardmerrie, probeert ze onder de draad mee te eten van het hooi en staat ze even te steigeren naar de andere paarden omdat die hun oren leggen, etc...)

Ik ben nu ook paranoia telkens ik aankom (stel dat ze door de draad gegaan zijn! mijn trekpaard trok daarnet een sprintje, remde iets te laat en gleed zo 4 meter door, net niet tegen de draad aan...) of dat ze weer haar hoofd of been ergens in gestopt heeft...
Lastig die jonge niet-zelfbehoudende paarden ...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:00

Hilarisch om te lezen :D Ik vraag me af hoelang De Dais hem met zijn jongensstreken door laat gaan :))

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 13:08

@Duhelo, ja precies, het is elke dag een soort van spannend ja :))

Het is helder en duidelijk dat De Dais toch echt de baas is :j , maar ja, als 5 jarig jongetje zijnde moet je dat natuurlijk wel een beetje uittesten :+

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:14

Uiteraard :))

Pietje Bel, of wat moderner: Stef Stuntpiloot.

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:52

MariekeTV schreef:
Door jou verhalen ben ik verliefd op je paard := :o

Heerlijk om te lezen.
Op het vasthangen met zijn been na dan hé.


Ik ben ook verliefd.

Kijk dat koppie dan toch......dat zal hij toch nooit allemaal doen! 8-) :D ;)

Heerlijk om te lezen. Ik heb sinds zes jaar een ruin. Daarvoor jaren alleen maar merries gehad....ik wist niet wat me overkwam toen ik een ruin kreeg ( ook zes jaar ten tijde van koop). Zulke leuke grappen had de mijne ook. Al maakt Jimmy het wel bonter dan mijn boef.

Ben benieuwd naar jullie vervolg.

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:58

Wat een lolbroek :D

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:37

Hahaha, fantastisch. Heerlijk om te lezen :D

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:12

Leuk topic en je paard met z'n mooie hoofd is een clown. :)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 17:33

Het is al weer een poosje geleden, dus tijd voor een Jimmy update :-) Hij heeft nl weer wel wat typische Jimmy acties op zijn geweten :))

Ik had hier al opgeschreven dat een leuk spelletje het 'trekken aan de deken van De Dais' was. Op gegeven moment kwam ik ze binnen halen. Jimmy was gewoon ergens zijn eigen ding aan het doen. De Dais stond met een Heel Boos Hoofd -:(- bij het hek in haar blote kont met haar deken tot halverwege haar rug naar voor getrokken :')

Eergisteren na het rijden Jimmy met zweetdekentje en al in zijn boks gezet. Spulletjes aan het opruimen. Komt de wederhelft aan 'zet je nou zo dat paard weg zonder dekentje?' 'Euh nee?' :?
Kleine inspectie van paard en boks leverde op dat er inderdaad een bloot paard zonder dekentje in de boks stond. Wel sporen dat het Jimmy had gerold, maar geen zweetdekentje te zien in de stal. Bleek dat Jimmy het zweetdekentje uit zijn raam naar buiten had gegooid 8-)
Ik heb als kerstkado voor hem een nieuwe zweetdeken, maar ik weet niet of het zo'n goed plan is om dat nu dit jaar al aan hem te geven :))

Verder heeft hij diezelfde dag met een onhandige struikel op zijn eigen hoefbal gestaan. Daar zit dus nu een los flapje (iets met Onhandige Mensch past bij Onhandig Paard :+). Hadden we net linksachter (waar hij mee had vast gezeten) goed onder controle, kunnen we weer opnieuw beginnen, maar nu met links voor :roll: . Springschoenen maar weer opgezocht.

Ik heb het nog niet erg over het rijden gehad. Ik ben met rijden altijd een wat voorzichtige ruiter en dat werd er niet beter op na Jimmy's ongelukje. Springinstructrice/stalhoudster heeft dat weer even rechtgezet door mij er op te wijzen dat het nog steeds een 5-jarige is die heus wel wat kan en al wat gedaan heeft en dat het geen 3-jarige is die net begint. Dat was weer even een eye-opener :)*
In de springles is Jimmy een erg fijn paard. Voorheen in de springles met De Dais had ik vaak dat ik erg bezig was met sturen en tempo (lees: de gang er in proberen te houden en toch aan de andere kant van de sprong te komen). Logischerwijs kostte dat vooral mij erg veel energie. Met Jimmy is dit een nieuwe ervaring, hij regelt zelf het tempo (goed dat moet ik dan soms een beetje bijstellen, maar bijstellen naar beneden is wat relaxter dan naar boven :+ ) dus voor mij blijft het sturen over. Wat mij betreft een veel betere taakverdeling :j

Gisteren trouwens ook voor het eerst met Jimmy achter de Dais aan een langer rondje door het dorp en de Bollenvelden gereden. Hij had 1 echte schrik en dat was van een hele grote touringcar. Gewone lijnbussen, auto's, fietsers, scootertjes verder helemaal prima. Draven buiten is ook nog een dingetje, De Dais moet namelijk (van zichzelf) altijd, altijd, voorop. De Dais is echter ook behept met nogal 'korte pootjes' (dit mag je niet hardop zeggen in haar bijzijn, kost je gelijk al je bonuspunten := ) . Als heel groot paard met een nog groter ontzag voor De Dais vraagt dat met draven buiten dus enige aanpassing als je vooral achter De Dais wilt moet blijven :D . Daar vonden wij uiteindelijk ook wel een oplossing voor door De Dais dan maar een voorsprong te geven voordat wij gingen aandraven :')

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:44

Sorry Apple, maar ik mag van mijzelf je updates niet meer lezen als ik op het werk ben... Ik kon even mijn lach niet inhouden met het zweetdekentje... :')

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:26

De zweetdeken actie _O-
Geweldig, heerlijk paard zo te lezen :))

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:31

Dat paard is niet echt hoor _O- hij is op z'n minst een reïncarnatie van een komiek die fan was van Ekstra Weekend en hun rubriek Uit Het Raam.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:02

Oooh wat een heerlijk paard zeg :')

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:30

Foto’s plz!!! Ik heb beeld nodig om nog harder te lachen. Alhoewel de Dais het waarschijnlijk niet erg waardeert als haar boze hoofd op Bokt komt. _O-

Berdien

Berichten: 64511
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:04

Zijn zweetdeken uit het raam :oo Hóe dan _O- Ik kan me het hoofd van Dais ook levendig inbeelden, arme Dais :(:)

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:09

Je zou toch graag een camera hangen bij dit vijfjarig jongetje ....je hebt de hele dag kijkplezier _O-

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:18

Wat een schurk is het toch he :))

Het zou een mooi setje zijn met onze Frits. Die is ook de hele dag op puberpad met allerlei fratsen.