[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 22:22

Hij zou mooi passen bij Frits inderdaad :))

Overigens blijkt het 'zweetdeken-incident' geen incident :+ Ook vanavond kon ik het zweetdekentje buiten ophalen nadat het jongetje hem niet meer nodig had :')

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:23

Kijken of je hem aan kan leren dat hij hem netjes uithangt. Dan heb je er tenminste nog wat aan :=

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:26

:=

ikke

Berichten: 37582
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:50

Prrrr schreef:
Kijken of je hem aan kan leren dat hij hem netjes uithangt. Dan heb je er tenminste nog wat aan :=

*ziet beeld voor zich: paard doet deken af en hangt het netjes over het dekenrek.....*

_O- _O-

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132097
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:54

Dat bedoelen ze met 'een kind kan de was doen' :j :))

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 08:09

Wat heb jij een heerlijk paard gekocht zeg! (En wat ben ik blij dat ik dat heerlijke paard NIET gekocht heb of op stal heb staan O:) )
Hij heeft wel echt een goed stel hersens, dat moet je hem nageven, zijn dekentje zelf uit de stal gooien, hilarisch!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:05

Ik vind die actie met die zweetdeken wel briljant. Misschien wil hij gewoon een ander kleurtje?

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:17

Wat een grappig nieuw dier heb je aangekocht Appel!
Haha! Komediant :D

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:57

Hij is wel super slim hoor!

Wat een grapjas, maar zijn grapjes kunnen ook verkeerd uitpakken zoals laatst.

Je verveelt je geen moment met hem.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:22

Wat een acties :') Niet te vaak lezen dit, als je niet mag/kunt lachen :+

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 23:53

Overigens, in vergelijking met andere paarden, is hij ook een heel erg lief en aanhankelijk paard. Als het aan hem lag dan bestond de halve dag uit borstelen en knuffelen (en de andere helft uit ondeugende dingen :+ ).

Hij is al een 'soort labrador' genoemd.

Nou ja, een labrador dan met een schofthoogte van 1.75m :=

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:41

Geweldig stukje weer, ik lag helemaal plat bij het stukje waar je arme jonkie zijn uiterste best moest doen om achter tante De Dais te blijven. Ik zie het helemaal voor me :+

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:09

Apple, dan is het toch eigenlijk gewoon een echte ruin... Die vinden alles leuk en gezellig in mijn beleving.

Blijf vooral schrijven over je clown/labrador/ruin/Jimmy, want ik moet elke keer weer lachen om zijn acties. OK, behalve dat akkefietje met die tralies dan :x

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:14

Nou niet alle ruinen hoor. Ik ken er zat die ook echt zuur kunnen zijn. Een clown is veel gezelliger en leuker :j

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 14:47

De ruinen die ik ken zijn in elk geval niet zo heel erg aanhankelijk. Ja, ze vinden het wel gezellig, maar Jimmy is een beetje OTT als het daar om gaat. En daarnaast vooral merries gehad en dat is toch anders :=

Overigens is het maar goed dat wij maar 3 paarden hebben. Stond zaterdag Jimmy op zn eigen hoefbal, twee dagen later (maandag) had De Dais drie dikke benen :? en heeft weer twee dagen later (vandaag) Chippy de waterleiding gesloopt waardoor zijn hele boks blank stond en die van zijn buurman ook :=

Die andere twee willen wellicht ook wat aandacht in dit topic :))

Stalhoudster heeft al aangekondigd dat als ze doorgaan met dergelijk gedrag ze alledrie aan de weg aan de lantaarnpaal worden gebonden :+ :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:54

Ze kan ook gewoon meer stalgeld gaan vragen :j

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132097
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:03

Gewoon weggeven via het Secret Santa-topic? Zonder afzender? :D

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:13

Oscar schreef:
Gewoon weggeven via het Secret Santa-topic? Zonder afzender? :D


Dan wil ik Jimmy wel :D

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 19:54

Ik ga alvast op zoek naar 3 grote dozen :j , luchtgaten er in, voldoende frankeren en klaar :j

Nou vooruit, schrijf ik ook nog op de doos welke kant boven moet en doe ik er een lintje omheen :+

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:02

*\o/*

Enkeltje Budel graag :D De wei is er al klaar voor. Mijn man nog niet maar dat komt nog wel :+

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:43

Mijn 8 jarige fjordenruin Mette denkt dat Jimmy ideaal gezelschap zou zijn. Ze hebben dezelfde humor....

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 17:45

Vanochtend weer een ander rondje buiten gereden, ditmaal achter Chippy aan. Qua formaat is dat een wat betere combi, Jimmy moet echt wel een soort van doorstappen om Chip bij te houden. Dat is ook goed, in de bak is zn stap op dit moment 'niet bestaand' te noemen :+
Weer heel braaf, een klein schrikje bij een groep schapen (die zijn ook niet te vertrouwen :n). Op gegeven moment stonden Chip en de wederhelft even te praten bij een meneer met twee kindjes terwijl Jimmy en ik van links een jongen op een skateboard aan zagen komen, van achterop een auto en ergens rechts was bij een speeltuintje een vader met zn zoon aan het tafeltennissen %) . Jimmy keek niet op of om 8-) , braaf paard (ik vond het geloof ik spannender dan hij :+ )
En….voor het eerst over een houten bruggetje gegaan, uiteraard ook geen probleem *\o/*

Jimmy begint wel een beetje te puberen nu. Hij is er nu lang genoeg om te weten hoe het werkt en wie de mensen zijn, daarnaast hoort het uiteraard ook wat bij de leeftijd. Dit uit zich onder andere in:
- 'Happen, mag dat misschien vandaag wel?' 'Wat dacht je van nee?' :n 'Ok, dan doe ik het even een paar dagen niet meer.'
Maar ook afgelopen springles in:
- 'Bokken na de sprong, vinden jullie dat grappig?' 'Nee! Hoe haal je het in je hoofd!' -:(-
Dit zijn wel zaken waar even kort op gezeten moet worden, voor een paard van zijn formaat is het niet de bedoeling dat hij dergelijke plannen krijgt waardoor het gevaarlijk gaat worden in de toekomst.

Per week rij ik hem nu 4 keer: 1 dressuurles, 1 springles, 1 buitenritje (stap/draf, alleen als het mooi weer is :+ ), 1 keertje gewoon in de bak rijden, keertje longeren en twee dagen in de week heeft hij 'vrij'. Op een vrije dag komt hij buiten met Dais en zorg ik er ook voor dat hij wat rondgaloppeerd in de binnenbak. Ik heb een poosje 5 keer per week gereden, maar ik merkte dat met springles en buitenritje dit iets te veel energie kostte van het jongetje :(:) .

Tenslotte is hij er ook al aan gewend dat je met een Onhandige Mensch in het winterseizoen te maken krijgt met zaken als 'bilkoorden die nog vast zitten als de deken af gedaan wordt' :+ :roll:

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:18

Tja....het is een jongetje hè! Dat doet baldadig, lomp en stoerrrrrrr!
Ik zie het allemaal levendig voor me. Kom graag een x kijken, maar ik geloof dat ik blij ben dat ik zelf geen jongetjes meer hoef op te voeden. ~~}> 8)7

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:31

Wat een geweldige verhalen.
Zou je boek van moeten schrijven van al zijn avonturen.

ikke

Berichten: 37582
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:39

Apple schreef:
Jimmy begint wel een beetje te puberen nu. Hij is er nu lang genoeg om te weten hoe het werkt en wie de mensen zijn, daarnaast hoort het uiteraard ook wat bij de leeftijd. Dit uit zich onder andere in:
- 'Happen, mag dat misschien vandaag wel?' 'Wat dacht je van nee?' :n 'Ok, dan doe ik het even een paar dagen niet meer.'

Nou, dat was bij die Ford wel anders. Die zette als veulen overal z'n tanden in, inkl ons. We hebben alles bedacht, niks hielp......
Totdat ie mee op een vakantie was, na de wandeling in de wei gezet werd en dacht dat ie mijn vriendin wel in d'r arm kon bijten. Wat ie gemist had was dat ze net de poort (zo'n veer) dicht deed. Hij beet dus niet alleen mijn vriendin maar ook in het schrikdraad, waar een hele beste klap op stond.
Hij stoof 5 mtr achteruit en heeft zeker vijf minuten staan kijken wat dat was dat zo binnen kwam. Het moge duidelijk zijn dat ie daarna niet meer zo'n behoefte had om iemand te bijten.....

Mocht het dus niet lukken om het jongetje af te leren te bijten, dan weet je een oplossing......

}:) }:) }:)