[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 15:11

Mr. Ed :+ :))

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:59

Een ding is zeker.. hij zorgt dat niemand zich verveelt ..
Wat een grappig jongetje hebben jullie toch :+ .

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 16:17

Een kleine update tussendoor :-)

Normaliter als het jongetje op stal staat dan staat hij continue met zijn hoofd uit het raam naar buiten te kijken. Komen wij dan op stal dan draait hij zich gelijk om naar de deur al dan niet met muhuhu geluiden.

Tsja, toen kwam de sneeuwstorm op zondag. Zaterdagavond ging zijn buitenluik dicht. Zondag bleef het luik dicht en maandag was het ook nog te slecht om het luik open te doen. Maandagavond stond het jongetje in zijn stal met zijn neus tegen zijn raam aan, zijn kont naar de deur. We werden niet begroet, hij draaide zich niet om, hij bleef in een lichte depressie met zijn hoofd bij zijn dichte raampje staan :(:) .

Duidelijk communiceren kan hij wel ja :D :D

Het raam kan nu weer wel open overdag, daar is hij erg blij mee. Hij kan alleen nog niet naar buiten dus dat vraagt nog wat aanpassingen.

Voor de springles gisteren hem nog maar even los laten lopen. Wij stonden de grote schuifdeur weer dicht te doen terwijl achter ons in de binnenbak het jongetje alvast bezig was zichzelf beweging aan het geven en en passant ook de sprongetjes mee nam.

Tegen de tijd dat ik de deur dicht had en hij zijn ei kwijt was had hij zichzelf al warmgelopen en was ingesprongen :')

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:23

Je zou het in boekvorm uit moeten brengen! Leuk :)

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:19

Inderdaad. Memoirs of a Jongetje. :D Ik geniet elke keer weer van de updates.

pien_2010

Berichten: 43431
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:22

Ach gossie een wat depressief jongetje :knuffel: dat hoort zo niet bij dat paard. Goed dat het leuk normaal open is dan verveelt hij zich niet zo.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 17:44

Hij kan nu ook niet de paddock in met De Dais dus het is een beetje behelpen. We gaan twee keer per dag naar stal, een keertje los in de binnenbak en dan nog een keer een klusje (pessoateugel, springles, gewoon dressuurmatig aan de gang), maar dat haalt het natuurlijk niet met wat hij normaal gesproken doet en ziet :\

pien_2010

Berichten: 43431
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:54

Hercule moest ook altijd vertier en afleiding, dat zit gewoon in jongetjes denk ik. Ik vind het wel gezond als ze zo zijn, en inderdaad sneu als het niet kan. Het is even niet anders.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:18

Mijn ruin ook, anders gaat ie z’n meiden lopen pesten. Om hen te sparen, moet mijn jongetje dus regelmatig een klusje doen :j

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:48

Mijn merrie bijt/snept me in mijn bil of bovenbeen als ze te lang werkloos is geweest :') , maar ze zal dat nooit op andere paarden betrekken. Die Jimmy heeft wel een ultieme bak humor :)) - elke keer weer leuk om een update te lezen.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 11:13

Zaterdag eind van de middag:

"Mijn raam is dicht :n "

Afbeelding

"Gast, er staat een koude wind direct op je raam, anders bevriest je waterbak. Wij gaan toch ook niet gelijk met deze sneeuw en de corona lockdown de vloerbedekking uit de kamer trekken? :roll: "

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:16

Oh niet? Dat heb ik net wel gedaan. Vond het ook wel leuk :))

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 11:22

Het is volgens mij ook best wel een soort van agressie therapie, lekker een beetje de vloerbedekking lostrekken :)) en dan gelijk het behang er ook achteraan :D :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:34

't Is in elk geval geen binnenvetter :))

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:36

Je moet toch iets als je luik dicht is? Dan maar je stalmat omhoog graven :j

Zo heb ik geprobeerd om een bak aan Ayke z'n box te hangen, voor water.
Geprobeerd, want toen de bak leeg was lag hij binnen 5 seconden op de grond. Hangbakken zijn dus blijkbaar niet gemaakt om in zijn stal te hangen :')

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 11:38

Leeg, niet meer nodig, kan weg :j

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:39

Ja dat, nutteloos geworden dus weg er mee :D

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:08

Apple schreef:
Leeg, niet meer nodig, kan weg :j


In mijn geval zou dat zijn "Leeg, top, nieuw speelgoed". En dan is 't daarna stuk.

Die van mij heeft ook een luik. En ook die was dicht de afgelopen dagen. Er valt bij ons geen mat omhoog te graven, dus werd de reactie beperkt tot stoïcijns recht met je kop voor dat dichte luik gaan staan. En met een beetje mazzel nog afkeurend omkijken "Hallo. Doe hier eens iets aan >;) ".

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:13

Hier doen ze dat met de automatische waterbakken in de paddock... Die zijn dan afgesloten ivm de vorst. Soms ben je niet snel genoeg met nieuw water brengen en dan zijn ze not amused.
Resultaat: afgebroken waterbakken... :( En triomfantelijk kijkende paarden natuurlijk :')

pien_2010

Berichten: 43431
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:49

Apple schreef:
Zaterdag eind van de middag:

"Mijn raam is dicht :n "

[ [url=m/HtXhIk.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Gast, er staat een koude wind direct op je raam, anders bevriest je waterbak. Wij gaan toch ook niet gelijk met deze sneeuw en de corona lockdown de vloerbedekking uit de kamer trekken? :roll: "


Je gast is het er duidelijk niet mee eens. Hij houdt je wel bezig zeg :=

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 10:57

Gisterochtend weer voor het eerst deze winter in de buitenbak gereden :D Buitenbak lag er prachtig bij en het was prima lenteweer (wat een verschil met vorige week).

Er ging al een braaf paard richting buitenbak dus na enige voorbereiding sloten het Jongetje en ik daar bij aan.

Na enige voorbereiding?
Zoals de trouwe volgers van dit topic wellicht wel is opgevallen plaats ik vooral grappige voorvallen mbt de ideeën van het Jongetje als het gaat om stal en land, maar.... er is natuurlijk ook nog zoiets als rijden.

Ik ben zelf niet zo'n handige ruiter, de L van Levenslang is zo ongeveer voor mij uitgevonden :roll: . Mijn focus laat vaak wat te wensen over (binnenstelling vragen, tempo constant houden, oh, leuk liedje op de radio, niet vergeten op de terugweg nog een pak melk te kopen, euh, ja, oh, euhm, binnenstelling :j ). Ik ben ook niet zo heel consequent en tot overmaat van ramp ook een beetje een afwachtende ruiter. Allemaal zaken die een echt jongetje zo af en toe kan gaan uitbuiten :+

Het is echt een heel lief en braaf paard hoor, maar natuurlijk wel echt een Jongetje. En als Jongetje zijnde moet je zo af en toe iets nieuws bedenken :j :D .
De kunst is dus om eventuele ideeën van het Jongetje voor te zijn.

In geval van 'weer voor het eerst naar de buitenbak' met hulp van stalhoudster eerst goed losgegooid in binnenbak zodat eventuele plannen van hem al weggegaloppeerd waren. Opgestapt in de binnenbak en daarna richting buitenbak.

In de buitenbak eerst even een verkennend rondje gestapt en gedraafd achter het brave paard aan en daarna ons eigen plan getrokken. Waarbij het Jongetje in het begin toch wel van mening was dat hij graag in de buurt van het andere paard wilde blijven, maar na enige overtuiging van mijn kant konden we ook gewoon zelfstandig rondrijden +:)+ .

Dit gaan we de komende tijd weer wat uitbouwen zodat we in de zomer weer lekker in de buitenbak aan de gang kunnen :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:03

Zelfkennis is een groot goed :D Daar een bijpassend paard bij vinden is kunst :j

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:12

Apple schreef:
Ik ben zelf niet zo'n handige ruiter, de L van Levenslang is zo ongeveer voor mij uitgevonden :roll: . Mijn focus laat vaak wat te wensen over (binnenstelling vragen, tempo constant houden, oh, leuk liedje op de radio, niet vergeten op de terugweg nog een pak melk te kopen, euh, ja, oh, euhm, binnenstelling :j ). Ik ben ook niet zo heel consequent en tot overmaat van ramp ook een beetje een afwachtende ruiter.

Normaal een stille meelezer, maar oh my wat is dit herkenbaar _O- Heerlijk :D Maar met jouw humor en zelfkennis komt dat vast goed, fijn zo door doen!

Ik heb trouwens een jongetje in meisjesvorm die waarschijnlijk graag een paddock zou komen delen met jouw Jongetje, het klinkt alsof die twee zich samen uitstekend zouden vermaken :Y)

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 11:18

Wat dat betreft is hij echt het juiste paard voor mij op dit moment :j :')

Hij zorgt er voor dat ik uiteindelijk een betere ruiter wordt en dat kan ik weer meenemen naar een volgend paard in de toekomst (die weer een hele andere benadering vraagt :') ). Waarschijnlijk heeft een veel handigere ruiter hem veel sneller voor elkaar dan ik :') .
De lol zit hem ook in de weg er naar toe.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:36

Ach, wat interesseert het hoe snel je iets voor elkaat hebt?

Paardrijden is een hobby, iets wat we doen omdat we het leuk vinden en omdat we liefde voor het paard hebben.

Uit alle berichten die je post voel ik dat. Het plezier, het genieten en de liefde. Maalt het dan uit of je het paard "voor elkaar " hebt? Wie bepaalt wanneer een paard voor elkaar is?

Ik zou zeggen, wandel jullie pad, geniet, lach en dan is alles toch al snel goed