[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 11:37

En voorlopig met die Corona kunnen we toch nergens naar toe :D Dus waar heb ik het eigenlijk over :))

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:51

Gewoon lekker samen aan prutsen hoor! Wel zo leuk

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:55

Ja precies, je kunt je kunsten toch nergens vertonen :))

Maar inderdaad, doe het gewoon op jullie manier en dan is het ook goed. Er zijn meer dan genoeg ruiters die ook de L van Levenslang hebben maar die zelfkennis (nog) niet hebben. Niks mis met de L :D

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:12

Apple schreef:
Wat dat betreft is hij echt het juiste paard voor mij op dit moment :j :')

Hij zorgt er voor dat ik uiteindelijk een betere ruiter wordt en dat kan ik weer meenemen naar een volgend paard in de toekomst (die weer een hele andere benadering vraagt :') ). Waarschijnlijk heeft een veel handigere ruiter hem veel sneller voor elkaar dan ik :') .
De lol zit hem ook in de weg er naar toe.

Nou, daar kun je met recht twijfels bij hebben.

Ook daar geldt dat stukje zelfkennis en best veel "handige" ruiters zijn feitelijk kleine tirannetjes dit het paard hun wil opleggen, punt, uit.

Ik denk niet dat de lezers hier veel moeite hebben zich voor te stellen wat het antwoord van Het Jongetje aan zo'n Tirannetje is.....

}:)

Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:44

En dan eindigt Jongetje in het handelscircuit en gaat 5x in andere handen over binnen een jaar. Jongetje mag blij zijn terecht gekomen te zijn bij een wat Onhandig Mensch, want geleidelijk aan samen groeien is een veel betere methode.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:06

K weet niet of je nou zo onhandig bent als je denkt of jullie paard gewoon heel slim en vindingrijk is maar k ga met t laatste wat Ibbel typt mee

Samen groeien is n beter en mooi proces:)

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:12

Ibbel schreef:
En dan eindigt Jongetje in het handelscircuit en gaat 5x in andere handen over binnen een jaar. Jongetje mag blij zijn terecht gekomen te zijn bij een wat Onhandig Mensch, want geleidelijk aan samen groeien is een veel betere methode.

Ik geloof er geen ruk van dat Apple zo'n Onhandigh Mensch is.

Een goed paardenmens herkend en erkend het karakter van het paard. De echte goede paardenmensen begeleiden dat karakter naar een werkbaar geheel als combi.

Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:16

Nou, ik kan me wel iets voorstellen bij die beschrijving van Apple van zichzelf. Ik heb Apple wel eens ontmoet. Meerdere keren zelfs :))

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:23

Ibbel schreef:
Nou, ik kan me wel iets voorstellen bij die beschrijving van Apple van zichzelf. Ik heb Apple wel eens ontmoet. Meerdere keren zelfs :))


Ik niet,en weet dus ook niet hoe Apple rijdt :) maar k denk dat ze erg goed is voor dr paarden :j vond op filmpjes met Kevin niet onhandig overkomen:)


Vind sowieso hoe ze dit topic typt erg leuk :)

Edit sorry dacht ibbel reageerde op mij had de reactie van ikke nog niet gezien

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 11:15

Ibbel schreef:
Nou, ik kan me wel iets voorstellen bij die beschrijving van Apple van zichzelf. Ik heb Apple wel eens ontmoet. Meerdere keren zelfs :))


Voordat we hier een hele psychologische verhandeling over mijzelf krijgen :') :))

Met paarden heb je 'handige ruiters'. Dat zie ik als ruiters die snel aanvoelen wat er gaat gebeuren en dat vlotjes weten op te lossen of op in weten te springen. Anticiperen of geheel voor zijn. Dat kan echt oplossen zijn of 'met een trucje'. En inderdaad, waarschijnlijk heb je in de tweede categorie de types tussen zoals Ikke omschrijft 'Jij als paard doet wat ik wil. PUNT'.
Zo bekeken ben ik geen 'handige ruiter'.

Dat ik mijzelf als 'Onhandige Mensch' omschrijf heeft meer te maken met een soort algehele klunzigheid. Misschien is 'klunzig' een betere omschrijving :)) . Als ik een nette blouse aan heb zal ik degene zijn die eindigt met een koffievlek bijvoorbeeld :+
Of recentelijk: vorige week ben ik gebeten door mijn meest favoriete kruiwagen (!), gewoon echt een gat in mijn been >;) . Voor degenen die zich afvragen hoe je door een kruiwagen gebeten kan worden, ja dat kan :+
Nodeloos te zeggen dat hij nu is gedegradeerd en ik even ben overgestapt op een van zijn collega kruiwagens totdat hij zich wat beter weet te gedragen :')

Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:36

Apple schreef:
Dat ik mijzelf als 'Onhandige Mensch' omschrijf heeft meer te maken met een soort algehele klunzigheid. Misschien is 'klunzig' een betere omschrijving :)) . Als ik een nette blouse aan heb zal ik degene zijn die eindigt met een koffievlek bijvoorbeeld :+
Of recentelijk: vorige week ben ik gebeten door mijn meest favoriete kruiwagen (!), gewoon echt een gat in mijn been >;) . Voor degenen die zich afvragen hoe je door een kruiwagen gebeten kan worden, ja dat kan :+
Nodeloos te zeggen dat hij nu is gedegradeerd en ik even ben overgestapt op een van zijn collega kruiwagens totdat hij zich wat beter weet te gedragen :')


Zo ken ik jou dus precies :)) Onhandig is gewoon het goede woord :+
Ik ben er zelf trouwens ook een kei in om 's avonds te constateren: hé, een blauwe plek, waar komt die nou weer vandaan? Oh ja, ik liep tegen de kruiwagen aan vanmorgen met uitmesten.
Oftewel: heel herkenbaar, dat onhandige.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:51

En daar kan ik me dan ook wel bij aansluiten :))
Behalve in buffetten dan, daar zijn we heel goed en handig in :D

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 12:05

Minimaal 3 keer langs een goed buffet inderdaad :D

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:43

Oh maar je moet ook wel consequent zijn met je kruiwagens! Als je ze geen correctie geeft wanneer ze je een blauwe plek geven, nemen ze de volgende keer een hap uit je been.. Dat is hartstikke logisch Apple! Hij neemt een loopje met je!

Volgende keer even een zweepje mee, en anders een gedragsdeskundige

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 13:50

Sintara, op stal waren we al tot de conclusie gekomen dat ook de kruiwagens een beetje frisser waren met dat koude vriesweer. Misschien dat ze toch meer werk nodig hebben :j . Of wellicht degene die mij gebeten heeft, alhoewel dat wel een van de meer ervaren kruiwagens is :\

Het buitenzet ritueeltje met Jimmy en De Dais ging trouwens als volgt gisteren:

Eerst de Dais naar buiten, als het Jongetje vanuit zijn raam de Dais ziet verschijnen komt er al gelijk een "uhuhuhu" uit.
Jongetje zijn muilkorf en zijn halster om en hij naar buiten. Bij de poort losklikken, hij draait zich om (want hij krijgt altijd een snoepje). Dat gaat niet zo vlotjes, want dat snoepje moet door de gaten van de muilkorf gevrot worden.

Snoepje op. IEPPP! en in een blij galopje naar achteren :D

Lief paard :+:

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:53

Wij hebben hier ook alleen maar kreupele kruiwagens. Mijn man heeft namelijk een lik op stuk beleid. Hij doet zich pijn, datgene waardoor hij pijn heeft moet het ontgelden.

Behalve ik gelukkig :')

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 15:12

Het patroon bij ons is ongeveer als volgt:

Het jongetje bedenkt iets :)* . Wij, de mensen die het geen goed idee vinden, bedenken daar vervolgens een oplossing voor :j .
Dat kan iets rijtechnisch zijn, maar ook iets praktisch als de muilkorf.

Dan is het weer een week of 3 rustig en dan bedenkt het Jongetje weer iets nieuws :D

Het dreigement 'Marktplaats' heeft bij hem niet zoveel zin, daar komt hij vandaan, dus hij weet wat dat betekent. Het dreigement 'achter het behang', daar heb ik alleen mijzelf mee, dat geeft zo'n onpraktische bobbel in de kamer.

Nu was ik bij de Welkoop en daar zag ik dit:

Afbeelding

Kijk nou toch, alle toebehoren erbij, zelfs een mooi buitendekentje voor de winter :D

Afbeelding

Ik heb nu een heel nieuw dreigement :j . Als hij zich nu misdraagt dan dreig ik er mee dat ik hem omruil bij de Welkoop. Dan zet ik hem daar gewoon neer op de plank, dat merken ze vast niet. Het nieuwe dreigement is dus "op de plank bij de Welkoop".
Hij heeft zich al twee dagen prima gedragen :+ .

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:17

Hahahahaha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:37


Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 15:41

Geweldig :D Er is gewoon een hele website van :))

Neemt ook niet zoveel ruimte in, scheelt weer in voer. Uitmesten gaat een stuk sneller :j Ik zie het helemaal voor me :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:47

Stonden in 2019 op HE :j daar hebben wij er 1 gekocht, later heeft ze er nog 1 besteld die precies op haar eigen pony lijkt. Ideale paarden idd :D

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:48

Oh wow, er zit zelfs een instructieboekje bij. Dat is handig voor een pluche Jongetje :D

pien_2010

Berichten: 43429
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:28

_O- geniaal!

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:34

_O- _O-

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:43

:') :') :') :')