Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

prijs kruising fries

 
Profiel   

hoi hoi,
na lang wikke en wegen
denk ik toch mijn paardje te verkopen. zelf heb ik geen benul van wat ik er voor zou kunnen vragen, dus vraag ik om jullie hulp.

alle info over mijn paardje:

8 jarige ruin
kruising fries (ouders onbekend)
juni 2018 klinisch goedgekeurd
hij ziet er erg goed uit, met goede bespiering]
[ img ]
hij is denk ik ongeveer 1.60m groot
hij heeft 3 goede gangen. '
hij is dressuurmatig goed doorgereden
hij kan tot ongeveer 1m springen
hij kan alleen naar buiten of in een groep
hij kent lange lijnen en de beginselen van vrijheidsdressuur
hij is sociaal naar andere paarden
geschikt voor een gevorderde ruiter .

alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:14 



 
Profiel   

teamshetjes schreef
hij is dressuurmatig goed doorgereden

Tot welk niveau?

teamshetjes schreef
hij kan tot ongeveer 1m springen

Wedstrijden/parcours gesprongen? En zo ja op welk niveau

teamshetjes schreef
hij kan alleen naar buiten of in een groep

Dat is zeker gewild bij een recreatiepaard
Is hij ook goed verkeers en trailer mak?

teamshetjes schreef
geschikt voor een gevorderde ruiter .

Waarom niet geschikt voor een beginner?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:19 



 
Profiel   

Echt braaf is geld waard, als een niet al te gevorderde ruiter er tenminste ook mee overweg kan. Mooie leeftijd ook en mooi paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:29 



 
Profiel   

teamshetjes schreef
hij kan tot ongeveer 1m springen

Citaat
Wedstrijden/parcours gesprongen? En zo ja op welk niveau


hij heeft een bb parcourtje gesprongen en heeft bij ons meerdere parcourtjes gesprongen tussen de 60cm en de 1m

teamshetjes schreef
hij kan alleen naar buiten of in een groep

Citaat
Dat is zeker gewild bij een recreatiepaard
Is hij ook goed verkeers en trailer mak?


verkeer wel, alleen als vrachtwagens te dichtbij komen vind hij dit nog spannend.
trailer gaat hij makkelijk op als er een ander paard op staat, alleen vind hij soms nog lastig

teamshetjes schreef
geschikt voor een gevorderde ruiter .

Citaat
Waarom niet geschikt voor een beginner?


het zou wel kunnen, maar hij is heel sterk en eigenwijs, en om daar doorheen te rijden is in het begin toch best wel lastig. ook gaat hij er vandoor in het veld buiten als je hem niet goed genoeg in de hand hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:31 



 
Profiel   

verder niemand ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 09:35 



 
Profiel   

E3500,- lijkt me een mooie prijs met deze informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 09:40 



 
Profiel   

Ik zou eerder naar de 6000 gaan. 3500 lijkt mij maar weinig voor een jong, gezond, verkeersmak en allround paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 09:44 



 
Profiel   

Ik zou denken €3000-3750, maar de paardenmarkt is wel een gekte momenteel. Heb je gekeken of er vergelijkbare paarden te koop staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 09:47 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ik zou eerder naar de 6000 gaan. 3500 lijkt mij maar weinig voor een jong, gezond, verkeersmak en allround paard.


Hij is niet rontgenologisch gekeurd dus of hij gezond is, is afwachten. Boven de e4000,- wordt rontgenologisch keuren wel normaal gevonden.

Hij heeft geen papier, is 8 en nooit officieel uitgebracht of geklasseerd dus gewoon een recreatie paard.

Verkeersmak en het allround zijn is inderdaad een pluspunt. Maar paard is niet door iedereen te rijden.(vandoor gaan in het bos)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 09:53 



 
Profiel   

Op basis van je beschrijving zou ik inderdaad rond de €3500 vragen.

Een echt braaf paard is veel geld waard als je het aan de juiste doelgroep verkoopt.
Iemand die wedstrijden ambieert en waarde hecht aan een goede bloedlijn zal dit bedrag wss niet willen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 09:59 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Poekkie schreef
Ik zou eerder naar de 6000 gaan. 3500 lijkt mij maar weinig voor een jong, gezond, verkeersmak en allround paard.


Hij is niet rontgenologisch gekeurd dus of hij gezond is, is afwachten. Boven de e4000,- wordt rontgenologisch keuren wel normaal gevonden.

Hij heeft geen papier, is 8 en nooit officieel uitgebracht of geklasseerd dus gewoon een recreatie paard.

Verkeersmak en het allround zijn is inderdaad een pluspunt. Maar paard is niet door iedereen te rijden.(vandoor gaan in het bos)


Als hij dressuurmatig goed is doorgereden, verwacht ik me juist wel aan een dressuurklassering tot ergens in M. Of heb ik dit verkeerd geinterpreteerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 09:59 



 
Profiel   

Paard is 'een leuk recreatiepaard' (ik vind hem persoonlijk heel knap TS <3 ), maar:

- hij is niet 'doodbraaf' op buitenrit
- heeft geen sportklasseringen
- heeft geen papier
- is niet gekeurd

Dat alles drukt de prijs enorm. Ik vind de €3500 die hierboven genoemd wordt echt wel de max inderdaad. Zou hij sportklasseringen hebben, zou het verhaal al anders worden, maar dan moet 'ie ook röntgen gekeurd (mogen) worden (en dan moet je maar hopen dat daar niets uitkomt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 11:12 



 
Profiel   

Als hij er tussen uit gaat dan is dat wel een probleem voor de verkoop zeker in combi met wat angstig voor vrachtwagens. Denk niet dat daar veel mensen recreatief voor kiezen. Hij is wel leuk om te zien wel een gewilde kleur .Hoe zit het met tractoren, motoren, ligfietsen ,, koeien enz?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 11:20 



 
Profiel   

Met zijn 1.60m, op zicht gezond en met "gewone" rijpaard vaardigheden (en gebreken) lijkt het me inderdaad een "leuk recreatiepaard" te zijn en ligt de reële waarde van uw paard mijn inziens op een 3000 Euro.


Laatst bijgewerkt door Flash111 op 08-10-19 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 11:28 



 
Profiel   

Gezien het feit dat hij niet echt in de sport is uitgebracht als ik het zo lees, krijgt hij het labeltje recreatiepaard.
Daar is voor mijn gevoel nu veel vraag naar. Je zegt dat hij niet geschikt is voor beginners, niet 100% verkeersmak, en dat hij ervandoor gaat op buitenrit als je hem niet bij je houdt. Als ik even voor mezelf spreek, dan verlies je al de potentiële kopers die graag een relaxed buitenritje maken. Ik ga dan mee met de rest dat 3500 wel het maximale is dat je kunt vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 11:31 



 
Profiel   

Ik zou er een vraagprijs van 3500€ opplakken, maar hem wel laten gaan voor 3000€.
Zo te zien is hij net niet braaf genoeg om een relaxt recreatiepaard te zijn en net niet sportief genoeg om een goed sportpaard te zijn. Dan kom je tot het probleem dat degene die goed genoeg rijdt voor dit paard liever een talentvoller paard heeft.
Tenzij hij natuurlijk meer aanleg heeft dan er tot nutoe uitgekomen is, maar ik vermoed dat er dan wel al iemand spontaan gevraagd had om het paard te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 11:37 



 
Profiel   

Rizette schreef
Als hij er tussen uit gaat dan is dat wel een probleem voor de verkoop zeker in combi met wat angstig voor vrachtwagens. Denk niet dat daar veel mensen recreatief voor kiezen. Hij is wel leuk om te zien wel een gewilde kleur .Hoe zit het met tractoren, motoren, ligfietsen ,, koeien enz?


Hij is alleen angstig voor vrachtwagens als ze echt te dicht langs hem rijden, zie dan echt dat ik de wagen aan zou kunnen raken, anders is er niets aan de hand.
Tractoren, motoren, fietsen, druk verkeer, koeien zelf een opblaas Abraham van 50 m is allemaal geen probleem.


Laatst bijgewerkt door teamshetjes op 08-10-19 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 22:24 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Ik zou er een vraagprijs van 3500€ opplakken, maar hem wel laten gaan voor 3000€.
Zo te zien is hij net niet braaf genoeg om een relaxt recreatiepaard te zijn en net niet sportief genoeg om een goed sportpaard te zijn. Dan kom je tot het probleem dat degene die goed genoeg rijdt voor dit paard liever een talentvoller paard heeft.
Tenzij hij natuurlijk meer aanleg heeft dan er tot nutoe uitgekomen is, maar ik vermoed dat er dan wel al iemand spontaan gevraagd had om het paard te kopen.


Hij is zeker wel sportief genoeg, alleen niet in het springen. Hij is super slim en werkt graag voor je. Hij heeft een enorme aanleg voor de dressuur waarin hij alles snel oppakt. Dit is helaas niet mijn discipline
Dit is trouwens niets tegen jou, mocht je het zo zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 22:26 



 
Profiel   

En nog eventjes over het er vandoor gaan. Hij Tracht er alleen vandoor te gaan op het moment dat je aanzet in de draf/ galop in een open veld. Zolang je hem goed laat weten dat ie niet mag gaan, is het prima. En zolang je op het pad blijft is er ook niets aan de hand. Dan is het echt een super buitenrit paardje

Wel heb ik zelf ook door dat dit niet ideaal is

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 22:29 



 
Profiel   

Citaat
Als hij dressuurmatig goed is doorgereden, verwacht ik me juist wel aan een dressuurklassering tot ergens in M. Of heb ik dit verkeerd geinterpreteerd?


Klopt, we zitten inderdaad rond klasse M

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 22:31 



 
Profiel   

_Bianca schreef
Paard is 'een leuk recreatiepaard' (ik vind hem persoonlijk heel knap TS <3 ), maar:

- hij is niet 'doodbraaf' op buitenrit
- heeft geen sportklasseringen
- heeft geen papier
- is niet gekeurd

Dat alles drukt de prijs enorm. Ik vind de €3500 die hierboven genoemd wordt echt wel de max inderdaad. Zou hij sportklasseringen hebben, zou het verhaal al anders worden, maar dan moet 'ie ook röntgen gekeurd (mogen) worden (en dan moet je maar hopen dat daar niets uitkomt).



Ik ga hierin mee, ik denk dat 3500 realistisch is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 22:48 



 
Profiel   

teamshetjes schreef
Sclimpre schreef
Ik zou er een vraagprijs van 3500€ opplakken, maar hem wel laten gaan voor 3000€.
Zo te zien is hij net niet braaf genoeg om een relaxt recreatiepaard te zijn en net niet sportief genoeg om een goed sportpaard te zijn. Dan kom je tot het probleem dat degene die goed genoeg rijdt voor dit paard liever een talentvoller paard heeft.
Tenzij hij natuurlijk meer aanleg heeft dan er tot nutoe uitgekomen is, maar ik vermoed dat er dan wel al iemand spontaan gevraagd had om het paard te kopen.


Hij is zeker wel sportief genoeg, alleen niet in het springen. Hij is super slim en werkt graag voor je. Hij heeft een enorme aanleg voor de dressuur waarin hij alles snel oppakt. Dit is helaas niet mijn discipline
Dit is trouwens niets tegen jou, mocht je het zo zien


Als je hem door iemand M dressuur zou laten klasseren, en je laat hem rontgenologisch keuren en hij is goed dan is hij zo ineens het dubbele waard van die E3500,-.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 08:48 



 
Profiel   

Vp 3750

Met een maximale speling tot 3000

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 09:07 



 
Profiel   

teamshetjes schreef
Citaat
Als hij dressuurmatig goed is doorgereden, verwacht ik me juist wel aan een dressuurklassering tot ergens in M. Of heb ik dit verkeerd geinterpreteerd?


Klopt, we zitten inderdaad rond klasse M

Als hij dat al loopt snap ik niet dat je hem even M klasseert. Maar loopt hij echt M of krijg je er net een schouderbinnenwaarts uitgeperst? Daar zit nog wel een essentieel verschil in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:15 



 
Profiel   

Citaat
als hij dat al loopt snap ik niet dat je hem even M klasseert. Maar loopt hij echt M of krijg je er net een schouderbinnenwaarts uitgeperst? Daar zit nog wel een essentieel verschil in.


We lopen echt M alleen nooit de mogelijkheid gehad om wedstrijden te starten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen