paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:34

Maar je moet ook maar net geluk hebben met de maat. Ik kijk wel eens voor Bucas dekens of Horseware onderdekens maar die zijn er om te beginnen bijna nooit in 2.05 in een straal van 50 km. En als er eens eentje tussen staat dan is het idd goedkoper om te wachten op korting bij de EJ.

Ook kom ik regelmatig Anky dekjes van 20 jaar oud voor 25 euro of meer tegen, dat begrijp ik al helemaal niet

Ik wilde zelf heel graag een oornetje van Back on Track uitproberen maar omdat ik op mezelf geen resultaat merkte met een Back on Track product twijfelde ik of ik dan wel resultaat op mijn paard zou merken. Voor een leuke probeerprijs 2e hands nieuw kunnen kopen en nu ontzettend blij mee! Dat zou ik vanwege de twijfel of het zou werken nooit nieuw gekocht hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:37

petra8 schreef:
Maar je moet ook maar net geluk hebben met de maat. Ik kijk wel eens voor Bucas dekens of Horseware onderdekens maar die zijn er om te beginnen bijna nooit in 2.05 in een straal van 50 km. En als er eens eentje tussen staat dan is het idd goedkoper om te wachten op korting bij de EJ.

Ook kom ik regelmatig Anky dekjes van 20 jaar oud voor 25 euro of meer tegen, dat begrijp ik al helemaal niet

Ik wilde zelf heel graag een oornetje van Back on Track uitproberen maar omdat ik op mezelf geen resultaat merkte met een Back on Track product twijfelde ik of ik dan wel resultaat op mijn paard zou merken. Voor een leuke probeerprijs 2e hands nieuw kunnen kopen en nu ontzettend blij mee! Dat zou ik vanwege de twijfel of het zou werken nooit nieuw gekocht hebben.

Liners kun je momenteel t best nieuw kopen, mijn allereerste liner is versleten, die ligt nu in de hondenmand. Ik heb een nieuwe besteld bij Agradi voor 47 euro :) (had een kortingcode, anders was ie 54 of zo). Dat betaal je 2e hands met verzendkosten erbij ook :=.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:54

Maar dat is het ook, er moet maar net vraag naar zijn.

Eskadron kun je tegenwoordig prima in de sale kopen, ik heb er 2 met 70% korting gekocht (of zoiets), en dan zie ik diezelfde dekjes voor meer op marktplaats staan. Tja....

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:36

san4nie schreef:
Wat zouden jullie dan een goede prijs vinden voor een eskadron dekje, beenbeschermers en springschoenen? Alleen beschermers 1 keer gebruikt, de rest nog nieuw in verpakking.
Ik denk dat je moet vergeten dat er “Eskadron” op staat. Als ik iets zoek, dan zoek ik bijvoorbeeld “springschoenen”. En ik heb geen boodschap aan het merkje wat erop staat. En tja, misschien wel nieuw in de verpakking, maar er zit geen garantie op.

Een zadeldekje koop ik nieuw voor ca. 25 euro, beenbeschermers ook en springschoenen voor 16 euro. Dus ik denk voor jouw set: dekje ca. 15 euro, beschermers max. 10 euro (want gebruikt) en springschoenen ook ca. 10 euro. Dus voor het setje zou ik 45 euro vragen en voor ca. 35 euro verkopen (excl. verzendkosten).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:46

Hmmm, ik denk dat merk wel wat zegt. Het ene merk is kwalitatief echt heel veel beter dan het andere, en daarmee ook meer waard.

Voor springschoenen en beenbeschermers van kunststof denk ik niet dat er echt wezenlijk verschil is, dekjes, mwa, ook niet echt. Maar bijvoorbeeld dekens of hoofdstellen, sowieso spullen van leer, dat verschil kan wel echt enorm zijn.

Voor 45 euro zou ik die set overigens meteen overnemen. Ongeacht de kleur.

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:56

Ik doneer of leen alles uit wat ik niet gebruik aan de manege waar mijn pony staat.
Het was jaren terug al een ramp, en ik geef het nu weg aan wie ik het gun.
Er staat nu een manegepony met een zgan deken op en als deze heel blijft krijg ik m gewassen terug na de winter.
Sneuvelt ie jammer, maar het word gebruikt.
Mijn mooie eskadron pad die ik over had na overstappen op mennen heb ik weggegeven aan een stalgenootje.
Ding word wekelijks gebruikt en de biedingen kwamen niet boven €15 uit, hier word ik blijer van.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:24

Voor mijn eigen kleding maakt merk mij ook niet zoveel uit. Maar koop wel graag kwaliteit. En dure spullen van betere kwaliteit gaan vaak wel langer mee.

Voor 45 euro ga ik het echt niet weg doen trouwens. Als ik vind dat ik er niet genoeg voor krijg ga ik het zelf wel alsnog gebruiken. :+

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:30

_San87_ schreef:
Zadels zou ik ook echt niet particulier kopen. Net als caps, ga ik ook niet aan beginnen 2e hands.


Zadel wel hoor! Ik koop liever tweedehands een a kwaliteitzadel dan een goedkope nieuwe namelijk. Altijd onder voorbehoud dat ik het na laat kijken en passen bij mijn zadelmaker. 1 keer wat gedoe mee gehad, boom bleek heel scheef maar uiteindelijk wel het aankoopbedrag teruggekregen. Verder nu bijvoorbeeld een prachtig Anatomica zadel wat toen ik het kocht van particulier net 1,5 jaar oud was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:38

DatBenIkNou schreef:
_San87_ schreef:
Zadels zou ik ook echt niet particulier kopen. Net als caps, ga ik ook niet aan beginnen 2e hands.


Zadel wel hoor! Ik koop liever tweedehands een a kwaliteitzadel dan een goedkope nieuwe namelijk. Altijd onder voorbehoud dat ik het na laat kijken en passen bij mijn zadelmaker. 1 keer wat gedoe mee gehad, boom bleek heel scheef maar uiteindelijk wel het aankoopbedrag teruggekregen. Verder nu bijvoorbeeld een prachtig Anatomica zadel wat toen ik het kocht van particulier net 1,5 jaar oud was.

Tweedehands heb ik geen enkel probleem mee. Maar dan wel via een zadelmaker. Niet van een particulier.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:39

sas66 schreef:
Als iemand zijn spullen kwijt wil voor het goede doel, dan is de Paardenkamp in Soest ook nog een goede optie. Er zijn diverse inzamelpunten door heel Nederland (op hun site zijn die te vinden).


Ik denk dat ik dit maar ga doen. Ik heb een partij dekjes en een mattes onderlegger erop staan voor 15 piek voor het complete zwikkie, maar raak ze aan de straatstenen niet kwijt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:37

san4nie schreef:
Voor mijn eigen kleding maakt merk mij ook niet zoveel uit. Maar koop wel graag kwaliteit. En dure spullen van betere kwaliteit gaan vaak wel langer mee.

Voor 45 euro ga ik het echt niet weg doen trouwens. Als ik vind dat ik er niet genoeg voor krijg ga ik het zelf wel alsnog gebruiken. :+


En dat is nu exact waarom mensen spullen niet verkocht krijgen mijns inziens. Te hoog inzetten en zelf een ander waarde eraan hangen dan de mogelijke koper.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:04

Ik koop bijna alles tweedehands. Juist om goede kwaliteit te krijgen die voor mij wel betaalbaar is. Ik heb gewoon geen paar duizend euro voor een zadel liggen. Of (paar)honderd voor een hoofdstel, pad/dekje of stijgbeugels.

Maar ik koop dus ook maar weinig. Ik gebruik nog steeds borstels van 20 jaar geleden, heb 1 mooi dekje en 2 oude, 1 zadel, 1 halster, 1 hoofdstel en een rambo winterdeken met liners die ik alweer een jaar of 9 gebruik.

Ik betaal nooit te veel maar probeer wel een eerlijke prijs te bieden. Iets dat ongebruikt is hoeft niet voor de helft van de (huidige) nieuwprijs weg tenzij er erg veel aanbod van is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:31

san4nie schreef:
Voor mijn eigen kleding maakt merk mij ook niet zoveel uit. Maar koop wel graag kwaliteit. En dure spullen van betere kwaliteit gaan vaak wel langer mee.

Voor 45 euro ga ik het echt niet weg doen trouwens. Als ik vind dat ik er niet genoeg voor krijg ga ik het zelf wel alsnog gebruiken. :+

Dat snap ik dan ook wel weer :D. Eskadron is gewoon een goed merk.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:18

rina schreef:
pillow schreef:
Als ik een deken eerst deze behandeling ga geven moet hij €30 meer opleveren. Dus dat doe ik niet, dat mag de koper zelf doen als hij dat nodig vind.


En ik WIL niet eens een deken die gereinigd is door een professionele dekenwasserij. Te vaak dekens gezien die daarvan terug komen en niet meer waterdicht zijn. Veelal stoppen ze die dingen in een droger en daar zijn met name Rambo dekens echt niet van gediend. Dan laat het binnenste membraan los waardoor je idd die dekens elke keer weer waterdicht moet gaan maken. Cq dus eigenlijk die deken compleet naar de filistijnen is.


Ja eens! En altijd afwachten of ze dan wel met de juiste producten zijn behandeld ook nog eens. Meesten doen alleen Bucas-wash en niet Horseware, terwijl het totaal andere dekens zijn.

Een zadel zou ik wel tweedehands kopen, maar via een zadelmaker.

Verder valt me vooral vaak op dat mensen wel korting geven op hun zo goed als nieuwe producten, maar dat het met de continue stroom aan kortingscodes bij de ruitersportwinkels vaak al niet meer de moeite is. Dan koop ik liever iets met garantie voor een paar euro meer.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:32

ik zoek een FRA longeerhulp, kost nieuw 27.95, staat 2de hands op MP maar wil ze minimaal 10 euro voor, volgens haar kan ze het niet brievenpost krijgen, dus verzendkosten 6.95, nou dan koop ik het liever nieuw, bij EJ momenteel 25% korting, scheelt dan maar 5,- euro op een nieuwe.
Heb aangegeven dat ik inclusief verzenden er max 12,50 voor over heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:52

Gooiske schreef:
ik zoek een FRA longeerhulp, kost nieuw 27.95, staat 2de hands op MP maar wil ze minimaal 10 euro voor, volgens haar kan ze het niet brievenpost krijgen, dus verzendkosten 6.95, nou dan koop ik het liever nieuw, bij EJ momenteel 25% korting, scheelt dan maar 5,- euro op een nieuwe.
Heb aangegeven dat ik inclusief verzenden er max 12,50 voor over heb.

Huh. Zo'n ding kan echt wel door de brievenbus :D.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:54

_San87_ schreef:
Gooiske schreef:
ik zoek een FRA longeerhulp, kost nieuw 27.95, staat 2de hands op MP maar wil ze minimaal 10 euro voor, volgens haar kan ze het niet brievenpost krijgen, dus verzendkosten 6.95, nou dan koop ik het liever nieuw, bij EJ momenteel 25% korting, scheelt dan maar 5,- euro op een nieuwe.
Heb aangegeven dat ik inclusief verzenden er max 12,50 voor over heb.

Huh. Zo'n ding kan echt wel door de brievenbus :D.


Ja lijkt mij ook, ik heb van die speciale enveloppen, past echt veel in, zo van de week ook een bucas hals verstuurd, verzendkosten 4,40

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:57

Ik kan me wel voorstellen dat iemand daar geen speciale envelop voor wil gaan halen. Dat is de opbrengst niet waard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:05

Tussen twee kartonnetjes en in een plastig zak. Hoppa.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:41

Kom toevallig net weer een eskadron advertentie tegen. 75 euro voor gebruikte dekjes... Zelfs incl zwarte vegen.
Ja sorry maar dat kosten ze nieuw... :roll:

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:54

Vragen kan altijd.. :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:58

cp112 schreef:
Kom toevallig net weer een eskadron advertentie tegen. 75 euro voor gebruikte dekjes... Zelfs incl zwarte vegen.
Ja sorry maar dat kosten ze nieuw... :roll:

Vast een 'collectors item' :P.

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:57

_San87_ schreef:
Gooiske schreef:
ik zoek een FRA longeerhulp, kost nieuw 27.95, staat 2de hands op MP maar wil ze minimaal 10 euro voor, volgens haar kan ze het niet brievenpost krijgen, dus verzendkosten 6.95, nou dan koop ik het liever nieuw, bij EJ momenteel 25% korting, scheelt dan maar 5,- euro op een nieuwe.
Heb aangegeven dat ik inclusief verzenden er max 12,50 voor over heb.

Huh. Zo'n ding kan echt wel door de brievenbus :D.


Op sommige PostNL punten zijn ze heel streng qua afmetingen. Hier ook wel eens gehad...

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:05

Ik heb laatst een keer gehad dat hij er bij post NL punt wel door kwam, maar bij bezorging een bon werd meegeleverd dat het de afmetingen overschreed en dus moest worden bijbetaald. Ging om een vliegenmasker welke gewoon ingeduwd kon worden zodat hij wel aan de afmetingen voldeed.
Dus post NL afleverpunt is niet het probleem, de problemen krijg je vaak vanuit het sorteercentrum.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:53

Toevallig komt er net mooi voorbeeld voorbij op Facebook. Iemand biedt laarsjes aan voor 55 euro ex verzenden. Ik zoek dan altijd even op internet naar specificaties en kom ze tegen nieuw voor 59 euro in de opruiming. Lijkt me dan niet zo'n goede deal! De verkoopster geeft aan dat zij er anderhalf jaar geleden veel meer voor heeft betaald. Tsjaaaa....heel jammer voor jou joh...
Kijk dan snap ik ook wel dat sommigen hun spullen gewoon niet verkopen.