[VOLG] Eerst een paard of stalling?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:40

Bij mijn paard had ik eerste meerdere stallen bekeken voor ik mijn paard had. Zo wist ik dat ik een fijne plek had waar ik tevreden was en waar mijn paard ook alles had wat ze nodig had. Ik heb geen stal gereserveerd toen ik mijn paard nog niet had, maar wist wel dat ik meteen terecht kon en niet op straat stond.

Met de shet stonden we wel op straat. Ze moest met spoed weg en we konden nog niet ergens terecht. Ze heeft een paar dagen bij een vriend op stal gestaan. Helaas klikte het toen ook niet bij de man waar we haar hadden staan op de wei en hebben we haar na een half jaar weer verhuisd.

Mijn andere pony heeft een maand bij de oude eigenaar op de weide gestaan. Nou kwamen we daar al jaren en kenden we hem goed en het maakte hem helemaal niet uit. Haar stal werd gebouwd en dat duurde wat langer. Dat ze even mocht blijven was onwijs fijn.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 12:05

Ik vind het nu toch nog best lastig om een stal te vinden voor 1 maand! Veel stallen zijn vol en de stallen die wel plek hebben, vind ik niet zo fijn. Wil graag dat hij genoeg hooi krijgt, dus vaker dan 1 of 2 keer per dag, en ik wil dat ze elke dag buiten worden gezet. Verder geen eisen, maar dit lijkt nog best lastig!

Ik word dan wel beperkt in mijn zoek regio doordat ik geen auto heb. Heb nu 2 opties, maar die zijn wel best ver weg. Voor 1 maandje kan het wel.

Daarna moet ik ook nog een zadelpasser zoeken als hij is goedgekeurd dinsdag, want hij wordt zonder zadel verkocht.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:30

Een maandje houd je toch wel vol. Ik zou daarvoor iets nemen wat heel dicht bij jou is zodat je er vaak heen kunt. Dat is zeker in het begin met een nieuw paard heel belangrijk om goed aan elkaar te wennen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:53

mingming schreef:
Ik vind het nu toch nog best lastig om een stal te vinden voor 1 maand! Veel stallen zijn vol en de stallen die wel plek hebben, vind ik niet zo fijn. Wil graag dat hij genoeg hooi krijgt, dus vaker dan 1 of 2 keer per dag, en ik wil dat ze elke dag buiten worden gezet. Verder geen eisen, maar dit lijkt nog best lastig!

Ik word dan wel beperkt in mijn zoek regio doordat ik geen auto heb. Heb nu 2 opties, maar die zijn wel best ver weg. Voor 1 maandje kan het wel.

Daarna moet ik ook nog een zadelpasser zoeken als hij is goedgekeurd dinsdag, want hij wordt zonder zadel verkocht.

Kan je hem gewoon niet nog een maand laten staan waar hij staat?Voor dat paard prettiger als hij niet over een weer word gesleept.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 20:12

Ja dat wilde ik eerst wel, maar ze hebben hem op een trainingsstal staan en dat kost 600 euro en het is 3 uur hier vandaan. Dat is wel een optie, maar ik weet nog niet of ik dat het waard vind.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 12:55

Ik heb een paard! :D De andalusier die ik als eerste had gezien is het geworden. Gisteren is de dierenarts geweest en hij is helemaal gezond en goed.
Hij komt nu dit weekend toch al op de stal staan die eerst vanaf 1 januari vrij zou zijn. Nu druk bezig met een paardentaxi zoeken :)

Afbeelding

Afbeelding

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:56

Leuk zeg, gefeliciteerd met je aanwinst! Fijn dat je al op de stal terecht kon

Anoniem

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:57

Leuk, gefeliciteerd!

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:20

Wat leuk!! Gefeliciteerd!!

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 13:24

Dank jullie wel!

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:45

Zeer mooi paard! Gefeliciteerd!

vikawiek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:25

Wat leuk! Gefeliciteerd!

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 17:32

Laatste update: hij staat er, hij is heerlijk rustig geweest onderweg. 1.5 uur lang staan eten en daarna gelijk de wei op.

Afbeelding
Afbeelding