Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Educatieve paarden literatuur

 
Profiel   

Als fanatieke en hongerige ruiter, trainer en instructeur ben ik altijd op zoek naar nieuwe boeken om aan mijn stapel toe te voegen.
Momenteel heb ik het boek van Lisanne Thomas bijna uit over de Biomechanica van het paard, waar ik weer heel veel nieuwe informatie uit heb kunnen halen.


[ img ]


Dus kom maar door, welk boek of boeken vinden jullie een aanrader om als serieuze paardenhouder en/of ruiter te lezen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 16:40 



 
Profiel   

Ik vind de boeken met Isabel werth leuk, ik heb er eentje waar ik gigantisch veel aan heb gehad. Is wel al erg oud volgens mij (15 jaar ofzo). Ik vind die van lammert Haanstra ook mooi, hij heeft er eentje waarin hij ook met topruiters in gesprek gaat uit elke discipline. Is met Alice naber, tinneke bartels, etc...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 16:43 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 16:43 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat boek van Lisanne Thomas! Wat voor dingen staan daarin? Enkel tips qua rijden of ook grondwerk/longeren etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:15 



 
Profiel   

koetje10 schreef
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat boek van Lisanne Thomas! Wat voor dingen staan daarin? Enkel tips qua rijden of ook grondwerk/longeren etc?


Het boek is echt toegespitst op biomechanica, waarom en hoe je moet trainen, hoe je een correcte houding herkent en wat niet correct is, haar visie en kennis over lang laag en rond, hypervlexie etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 07:24 



 
Profiel   

dressuur onder vuur is ook goed boek

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 07:38 



 
Profiel   

rijkunst zit in de basis - anne muller
the ABC off the horse -> anatomie boek over het paard
alle boeken van Gillian Higgins zijn superinteressant
je paard succesvol trainen - Karin leibbrandt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 08:12 



 
Profiel   

Anne Muller, haar boeken maar ook haar e boeken die je voor 12 euro per jaar kunt lezen op de website.
Als je er aan kunt komen, het boek Klassieke dressuur.
Linda Kohanov
101 grondwerkoefeningen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 08:36 



 
Profiel   

Rakkie123 schreef
Anne Muller, haar boeken maar ook haar e boeken die je voor 12 euro per jaar kunt lezen op de website.
Als je er aan kunt komen, het boek Klassieke dressuur.
Linda Kohanov
101 grondwerkoefeningen


Bedoel je niet 101 horsemanship oefeningen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 09:35 



 
Profiel   

The Horse's Muscles in Motion van Sara Wyche is ook een boek over biomechanica. Het bevat vooral tekeningen van skelet en spieren met uitleg over ze met elkaar verbonden zitten.

The Dressage Seat van Anja Beran vond ik ook interessant om te lezen. Persoonlijk vind ik de ruiters op de foto's wat te hol in de rug (iets waar ik zelf veel last van heb), maar dat wordt niet benadrukt in de tekst, die zegt juist dat je de rug recht wilt houden vanuit een neutraal gepositioneerd bekken (waar ik het wel mee eens ben).

The Basic Training of the Young Horse/Basisafrichting van het jonge paard van Reiner en Ingrid Klimke is een goed werk. De nieuwste editie (de derde) is volgens mij niet in het Nederlands vertaald, maar dus wel in het Engels. Duits is uiteraard ook een optie bij deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:31 



 
Profiel   

Odetje92 schreef
Rakkie123 schreef
Anne Muller, haar boeken maar ook haar e boeken die je voor 12 euro per jaar kunt lezen op de website.
Als je er aan kunt komen, het boek Klassieke dressuur.
Linda Kohanov
101 grondwerkoefeningen


Bedoel je niet 101 horsemanship oefeningen


:D Ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 13:52 



 
Profiel   

https://mediaboek.nl/hoe-beweegt-uw-paard.html

deze en de anatomie van het sportpaard.

en

https://www.bol.com/nl/p/paard-en-voer/ ... 002382382/

En de studie boeken voor dierenarts :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 13:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen