Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 224 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Ja hier alles oké op het moment!
Tiësto is braaf. Zijn nu bezig met wijken, gaat ene keer beter als de andere :')

Buiten is nogsteeds een probleem. Nu even niet geweest omdat hij panisch word van de vliegen. Wil het straks wel weer oppakken.
Alleen uitstappen (20 meter), vind die al erg spannend en wil dan constant omdraaien. Dusja iets voor later.

Wat fijn dat pinda daar even kan blijven!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 17:32 



 
Profiel   

Is hij ook zo bang als er een vriendje mee is Jodym.
Ja dat panisch worden met steekbeesten ken ik. Sommigen hebben er echt niets van maar Mexx vindt het ook echt niet leuk. En ik heb nog niet iets gevonden dat echt afdoende helpt. Behalve een vliegendeken (maar dat is een beetje raar op wedstrijd _O- _O- )

Fijn Vientje dat Pinda kan blijven. We hebben nu een heel natte zomer gehad en misschien krijgen we een drogere winter en kun je gewoon aan het werk blijven met hem (fingers crossed).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 11:51 



 
Profiel   

Sommigen kunnen echt vreselijk maf worden van vliegen inderdaad, vervelend zeg! Pinda zit van top tot teen in de Endure vliegenspray nu ivm die abscessen, dat spul lijkt erg goed te werken (enige wat de veearts OK vond om te proberen voordat we via de veearts extreem agressief spul zouden moeten gaan laten spuiten). Wie weet is dat ook wat voor Tiësto?

Ja wie weet! We zullen het gaan zien, ik denk dat even "echt" een paar maanden vrij bij haar ook geen kwaad kan. Ze moet echt nog wat in haar grote lange lijf groeien zeg maar. Woensdag zijn we iig samen buiten gaan wandelen zonder haar viervoetige steun en toeverlaat erbij, dappere noot vond het mooi zo op stap in vreemde omgeving 8-) Vriendje moet wel nog weer even wennen aan dat hij dan alleen achterblijft, maar als het goed is gaat dat lukken want hij kent het wel :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:22 



 
Profiel   

Jodym schreef
Buiten is nogsteeds een probleem. Nu even niet geweest omdat hij panisch word van de vliegen. Wil het straks wel weer oppakken.
Alleen uitstappen (20 meter), vind die al erg spannend en wil dan constant omdraaien. Dusja iets voor later.


In mijn ervaring is dat iets waar ze even doorheen moeten, Mac probeert ook de eerste meters te discussiëren maar ik durf hem daar gewoon doorheen te rijden en dan daarna loopt hij gewoon prima zijn rondje. Maar ik weet niet hoe 'gevaarlijk' die van jou word en of daar zomaar doorheen te rijden is. Mac gaat stilstaan proberen om te draaien achteruit proberen te gaan en soms van die steigerhupsjes maar niks extreems gewoon weer de goede kant opzetten en doorgaan, en daarna uitgebreid belonen natuurlijk als ze weer voorwaarts zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 13:00 



 
Profiel   

@babootje met een vriendje is het indd minder spannend. Als we echt een rondje gaan dan doen we dat niet alleen. Maar even 100 meter uitstappen zou ik toch wel alleen willen :')
Hoop dat de vliegen gewoon snel weg zijn.

Thanks voor de tip Anouk.

Tiësto heeft weer last van bosjes spoken.
Heel irritant, bosjes staan over de gehele lange zijde :+
Durf inmiddels wel te zeggen dat die gewoon moet lopen en niet zeuren, maar t is wel lastig.

Voor de zekerheid laat ik ook een pssm test doen. Verwacht dat die negatief is, wil t uitsluiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:53 



 
Profiel   

Hoi, hoe is het met iedereen?

Heb zelf lang niet in het topic gepost omdat alles gewoon zijn gangetje gaat :)
Rijden gaat goed. Rijd zo een 4 keer per week waarvan 1 keer balkjesles, 1 keer dressuurmatig en twee keer buiten.
Heb onlangs mijn eerste eigen trailer gekocht en daar ben ik erg blij mee *\o/*
Inmiddels drie keer ermee op pad geweest en Joya doet het fantastisch. Ze liep de weersite keer al zo de trailer in! Wel omgekocht met haar lievelings-horselik maar ik wil ook dat ze het leuk vind. Kan nu al alleen laden en lossen.
Op de trailer was even wennen want ik heb een 1,5 paards gekocht en ze is een 2 paards gewend. Nu had ze dus ineens veel meer ruimte.

Vorige week is de chiropractor geweest voor Joya. Deze laat ik in ieder geval jaarlijks komen ter controle. Gelukkig kan ze nauwelijks problemen vinden. Ze zat iets vast bij haar si en aan de voorkant, bij haar borst, en dat is nu weer losgemaakt. Nu kunnen we lekker rustig door trainen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 13:55 



 
Profiel   

Hier gaat het ook goed. We zijn inmiddels helemaal gesettled op de nieuwe stal en de eerste echte buitenrit in ons uppie is ook een feit. Hij vond het wel spannend maar was ontzettend braaf. Laatste tijd heeft hij een beetje vrij gehad omdat ik met een nieuwe baan ben begonnen maar ondertussen hebben we de draad weer opgepakt en rijden we zo'n 3 á 4x per week en zijn we voorzichtig begonnen aan het meer gericht trainen naar wedstrijdjes. Ik hoop nog voor het nieuwe jaar ons debuut te hebben in de wedstrijdring, ergens in November of December denk ik, als de juiste wedstijd of oefenwedstrijd zich aandient..en anders wordt het volgend jaar, geen haast ermee :)
Inmiddels wel een mooie showset bij elkaar dus wat dat betreft zijn we er klaar voor :P
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 15:15 



 
Profiel   

Wat een toffe set Noisy, mooi!! Leuk doel om naartoe te werken :)

Joya gaat super, alleen laden en lossen _/-\o_ Heerlijk zo'n paard :)

Hier een wat heftigere tijd, de paarden staan op een relatief laag pitje. Heel veel werkstress, en het overlijden van bokker Fleury (een vriendin vanuit onze studietijd samen) en haar aangrijpende uitvaart heeft me aardig in de kreukels geholpen. Dit weekend is daarnaast Miep (waarschijnlijk) in elkaar getimmerd door een ander paard, vervolgens in paniek door de draad gegaan en op de weg terecht gekomen. Ze is er nogal van ondersteboven mentaal gezien, zit onder de wonden, is bont en blauw en flink kreupel nu :(:) Dus wij zitten samen wat in de lappenmand, en Pinda en Jip staan echt achteraan qua aandacht. Maar Pinda kan toch niks met mijn labiele hoofd nu dus misschien maar beter ook denk ik :))

Pinda is verder nog steeds zielsgelukkig waar ze nu woont voor zover ik kan inschatten dus dat zit wel goed :) Volgende week heb ik een weekje vrij, dan maar eens zien of we weer wat kunnen gaan doen eventueel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 16:00 



 
Profiel   

Oh, dat heb ik gelezen inderdaad, van Fleury. Zij worstelde al een tijd met zichzelf en haar aardse bestaan toch? Zal ongetwijfeld heftig zijn en dan ook nog arme Miep om je zorgen over te maken... Neem vooral je tijd meis :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 17:22 



 
Profiel   

Wat lekker dat Joya zo makkelijk op de trailer gaat.
Ik zit te wachten op de levering van mijn nieuwe trailer, op z'n vroegst eind september was de boodschap begin juli, maar kon ook later worden.

Fijn dat Noisy lekker gaat en de outfit is iig ook op orde 8-)

Wat vervelend van Miep, ik hoop dat ze er gauw weer bovenop komt.
En erg heftig van je vriendin, kan me voorstellen dat je daar stuk op gaat.

Lisette haar draadwonden zijn allemaal keurig genezen, de meeste zit ook het haar er al weer helemaal op. Ik was ze net weer aan het oppakken, krijgt ze een fikse trap in de broekspier :x
Fikse bult en natuurlijk niet lekker lopen. Gaat inmiddels steeds beter, maar de bult is nog steeds niet helemaal weg dus voorlopig alleen maar stappen op het harde. Flink balen, maar het is niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:07 



 
Profiel   

Wat ellendig van Miep en heel veel sterkte met het verlies van Bokker Fleurie Y;(

Een trap op de broekspier is echt ruk. Goed en voorzichtig blijven massereren want als dat niet mooi heelt geeft het een rottige stijfheid tot blijvende onregelmatigheid aan toe .

Alleen kunnen trailer laden geeft heel veel vrijheid :j

Bjelle is afgelopen week naar haar nieuwe stal verhuisd, wij zelf komende maandag.
Het arme ding heeft echt veel stress ervan, hopelijk trekt ze snel bij. Omdat ze zo introvert is als een kuiken in een ei merkt een buitenstaander het bijna niet helaas. Ze was wel echt rete braaf onderweg met de tunnels route en vrachtwagens aan alle kanten. Het is ruim 5 kwartier rijden en bijna de hele weg voert door tunnels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:20 



 
Profiel   

Mooie outfit, Noisy!


Jeetje Vientje, het zit niet mee met de paarden zo :(:)
Snap ook heel goed dat het afscheid van Fleury er ook inhakt. Zo verdrietig!

Wat voor trailer heb je besteld, Sosha?
Lisette gaat zo van de regen in de drup qua blessures. Snap dat je baalt!

Hopelijk is Bjelle snel gewend op haar nieuwe plek. Heb je daar wel een fijne bak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:29 



 
Profiel   

We hebben nu een enorme menbak :D
En daarnaast nog een 20x20 binnenbakje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:50 



 
Profiel   

Ik masseer/smeer iedere dag Traumeel en ze heeft tot nu toe 2 x lymfedrainage gehad.

Ik heb een Bonilla besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:21 



 
Profiel   

Hallo allemaal! :wave:

Fransje wat lekker zeg zo op pad met Joya, super dat ze het zo goed doet!

Noisy fijn dat alles gesetteld is en je lekker aan het trainen bent.
Mooie set!

Vientje, echt wel heftig van Fleury, sterkte. :(:)
Wat zielig voor Miep, hopelijk knapt ze snel op, beterschap.
Pinda op een laag pitje, soort geroosterde pinda! :')

Sosha, oeh een trap voor d'r kont..ook beterschap. :(:)
Wel super hoor, een nieuwe trailer!

Bjelle een spannende tijd, hopelijk went ze snel, kunnen jullie gaan genieten van die ruimte!

Malik staat ook op een laag pitje.
Gaat wel goed met zijn pees, hij loopt ook weer smiddags op de wei maar is nog niet aan het werk.
We hebben een huis gekocht na een hectische zoektocht en zijn nu bezig ons huis klaar te maken voor verkoop.
Het is nog even afwachten wanneer we precies overgaan, waarschijnlijk pas het voorjaar maar het kan ook eerder worden.
Wel heel veel zin in, het wordt een stuk groter vooral voor de paarden! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:31 



 
Profiel   

Oww heerlijk Miranda de paardjes lekker bij huis :~
Ik zie nu groen van afgunst.
Fijn dat Malik zijn pees goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 00:46 



 
Profiel   

Die Bonilla zien er wel supersonisch uit! Ben benieuwd hoe die gaat bevallen :j


Goede vooruitzichten, MM! Meer ruimte voor de paarden is wel fijn.
Zijn er ook goede buitenrijd mogelijkheden op de nieuwe stek?
Fijn dat de pees van Malik weer genezen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:09 



 
Profiel   

Ai, het zit jullie ook niet mee Sosha, fijn dat de wonden mooi geheeld zijn maar wat vervelend van die trap :(:) Traumeel is daar wel heel fijn spul voor iig. Dat merk trailers ken ik niet, wel mooie dingen!

Hopelijk trekt Bjelle gauw bij, heftig altijd voor zo'n dier zo'n verhuizing. Maar wat een vooruitgang qua bak, fijn! *\o/* Succes met zelf verhuizen :)

MM ook gefeliciteerd met de opkomende verhuizing, wat tof *\o/* Ik vond jouw plekje voor de paarden al fijn maar nu nog groter, lekker hoor :j Nog steeds hier in de buurt? Fijn dat Malik de goede kant op gaat qua pees in elk geval :)

Ja heel verdrietig van Fleury...maar was al een tijd wat ze wilde dus uiteindelijk is het belangrijkst dat zij (hopelijk) nu heeft waar ze zo naar verlangde. Maar het moet nog even een plek krijgen hier.

Geroosterde Pinda :)) Ik vind 'm briljant _O- Ze voelt zich helemaal thuis, inclusief terroristengedrag:
[ img ]
Ik zei nog zó dat ze zich goed moet gedragen als gast...spit ze de boel om :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:52 



 
Profiel   

Leuk dat het topic weer even een schopje heeft gekregen.

Vientje fijn dat het goed gaat met pinda maar wat erg van miep hoop dat ze snel opknapt. Hier ook steeds met mijn hoofd bij fleury we hebben een tijdje contact gehad omdat ik haar zo graag wilde helpen en hoopte dat sully een beetje zou helpen maar helaas. Wel een prachtige afscheid…

Sizzle wat knap dat ze die rit heeft gemaakt wss heeft het tijd nodig om te wennen maar klinkt iig als een pracht plekje!

Miranda een nieuw huis gaaf hoor! Klinkt iig wel als een heerlijke plek!

Fransje leuk hoor en fijn dat je nu zelf lekker met je eigen trailer op pad kan!

Sosha ik hoop dat hij snel geleverd wordt! Heb gehoord dat veel trailer bedrijven leverings problemen hebben.

Hier gaat alles niet zoals gehoopt maar toch na een stop van 3 maanden even erop geklommen en voor het eerst met Sydney een buitenrit gemaakt wel heel trots maar ik heb nog een lange weg te gaan …
10 jaar geleden reden noisy en ik met onze merries buiten zij voorop met de lichte en ik met de vos nu is het omgekeerd en rijden we op hun kinderen die ook nog eens broer en zus zijn …





[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 11:53 



 
Profiel   

Sosha ze staan nu ook thuis maar ik heb hier alleen een paddock, de wei huur ik samen met iemand maar das wel een stukje verderop en das vooral met een blessure erg lastig gebleken. Ook totaal geen zekerheid natuurlijk, de verhuurder is een oud vrouwtje. Straks op mijn eigen wei kan ik een heerlijk (paddock) paradijsje maken!

Fransje jaah vanuit de tuin zit ik zo op een ruiterpad, dat is een mooi gebied, geen bos maar van alles wat. *D

Vientje een half uurtje hier vandaan
meer richting Duitsland, Onstwedde. De meeste huizen die binnen het budget lagen zaten bovenin dus dit is net wat fijner, daar waren de uitrijmogelijkheden nihil.
Pinda wil gewoon een vijver! :D

Candalisa wat een mooie kleur heeft Syd toch!
Jammer dat het niet gaat zoals je gehoopt had, maar toch wel een mooi ritje gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 12:54 



 
Profiel   

He wat leuk om weer van jullie allemaal wat te lezen! Hoewel... leuk... ik wil Vientje een hele dikke knuffel geven. Zorgen om de paarden maar vooral Fleury. Het heeft me zo aangegrepen. Als het goed is heeft Fleury nu rust, maar als nabestaanden moet je dit een plekje zien te geven. Heel veel sterkte gewenst! :(:)

MM heeft een nieuw huis gekocht! Wow! Onstwedde is inderdaad net wat betaalbaarder dan hier, de prijzen in deze omgeving zijn zo verschrikkelijk absurt!

Pinda is op weg richting China :=

Noisy en Candalisa op pad! Jullie hebben de paarden zo te zien in ook een prachtige omgeving staan, wat fijn dat jullie nu alsnog weer samen op pad kunnen. En Noisy heeft een vet blitse show-outfit, tof hoor!

En nog een verhuizing, maar dan eentje nóg verder weg! Hopelijk heeft Bjelle snel haar plekje gevonden. Altijd sneu als ze er zo van streek door zijn. Dan kunnen ze beter stuiteren dan dat hele introverte.

Fransje maakt nog steeds kilometers, fijn zeg!

En ik zag een toffe aankoop, blitse trailer hoor!

Sosha gaat van de ene revalidatie naar de andere, wat zuur zeg :\

Volgens mij heb ik zo iedereen gehad! Hier gaat het allemaal zo zijn gangetje. Ik doe minder met de paarden dan ik zou willen helaas. Verbouwing van de keuken, idiote werkdruk, afgelopen weekend mijn relatie beëindigd en zo spelen er nog wel wat zaken. Gelukkig heb ik bij de paarden hulp van twee verschrikkelijk lieve toppers, dus ze staan niet helemaal stil. Dit weekend lekker met beide paarden wat doen!

Ach en als we dan op pad gaan, dan is dat niet bepaald afzien :D <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 18:17 



 
Profiel   

Gaaf Fransje, je eigen trailer!

wow noisy, mooie showset, ziet er heel gaaf uit <3
fijn dat jullie helemaal gesetteld zijn op je nieuwe stal.

Jeetje Vientje wat heftig van je vriendin en wat vervelend van Miep, hopelijk gaat het inmiddels iets beter :(:)
lache foto van Pinda :+

En oei Sosha, het zit ook niet mee met Lisette :(:) van een broekspier kunnen ze echt flink last hebben.

Bjelle ook verhuisd, hoe gaat het met de stress?

En Mirandamalik verhuizen. supergaaf! al duurt het nog even. Fijn dat het beter met zn pees gaat :j

en CL aan het buitenrijden, super! is toch een goede stap vooruit zou ik zeggen.

en Berdien die er stralend opzit, gave foto!

Limara gaat heel goed, we rijden lekker buiten en in de bak. Afgelopen weekend weer eens wedstrijd gereden en dat ging niet geheel onverdienstelijk met zowel de za als de zo een 1ste en 2de prijs en beide dagen de dagwinnaar en ook nog eens de overall :+
wat een fantastisch paard is het toch ook, ene dag lekker in de polder, andere dag zo je L1 debuut maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 10:47 



 
Profiel   

Wow splinter, wat een resultaten !!!

@ Sizzle. Is Bjelle inmiddels al wat tot rust gekomen? Zo naar als ze daar zo overstuur van zijn.

Lisette begint alweer heel aardig te lopen, dus ik heb goede hoop dat ze binnenkort weer helemaal rad is. (Nu bijna). Zaterdag laat ik haar eerst behandelen voordat ik ze weer echt op ga pakken, tot dan stappen en als ze wil een kort drafje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 15:03 



 
Profiel   

Ja, ze was gisteren weer helemaal smerig als vanouds, dus ze durft weer gewoon plat te gaan.
Introductie met andere paarden is so far so good.
Ben al enorm verkeerd afgeslagen met wandelen en kwam midden in het dorp uit, inclusief afbraak pand met grote kranen. Gelukkig was ze braaf en had ik mijn ketting er voor de zekerheid aan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 17:50 



 
Profiel   

Jeetje, loopt weer als een "tiet" dit topic zeg. Leuk om van jullie allemaal weer wat te horen.

Allereerst Vientje moet ik condoleren. Ik heb het topic (en de worsteling van Fleury) wel gevolgd. Ik vond het al heel lastig om het te volgen, omdat je heel moeiijk kunt begrijpen waarom iemand deze keuze moet maken, terwijl je aan de andere kant ook leest hoeveel plezier ze nog had met haar paard. Het lijkt me ontzettend zwaar om dat van nabij te zien/mee te maken; wat moet jij je machteloos hebben gevoeld en nog voelen.
Sterkte meid en beterschap in ieder geval met Miep. En Pinda heeft het wel naar zn zin zo te zien.

Sosha ook beterschap met Lisette.

Fransje: lekker bezig, inmiddels ook in de bak. En op pad met een eigen trailer. Die vrijheid is zo fijn.

Sizzle verhuist met Bjelle. Hopelijk went ze snel op haar nieuwe plek.

MirandaM met verhuisplannen. Ben ik wel wat jaloers op (om niet te zeggen stikjaloers) . Ik zou ook zo graag de paarden aan huis hebben. Zeker nu ze zo ver weg staan. Je band wordt toch anders. Wellicht komt het er ooit nog van.

Berdien: Sterkte meid. Ik kan me voorstellen dat je even met je hoofd ergens anders zit. Maar het komt wel weer en uiteindelijk is je paard de beste afleiding die er is.

De mooie outfit van Noisy natuurlijk (wanneer komen de wedstrijdfoto's)

Splinter: gefeliciteerd met je wedstrijdresultaten! Je hebt er een goed ritme inzitten.

Hier gaat ook alles zn gangetje. Met onze merrie Kenzo gaat mn dochter binnenkort M1 starten. (Hard gewerkt de laatste les https://www.youtube.com/watch?v=_yxxpl381P0 :))
Mexx hebben we ingeschreven voor de Zuidholland Cup (Jonge paarden competitie bij Chardon) in November, Ben benieuwd; vorig jaar ging het natuurlijk niet door. Is dat niet ook wat voor jou Splinter? Is ook voor 5-jarigen en jij gaat zo goed. De paarden hoeven niet zoveel en het is echt leuk om te doen.

We hebben vorige week met Mexx een bit/hoofdstel fitting gedaan. Dat vond ik echt wel een openbaring hoor. Vooral bij Mexx vond ik het verschil (m.n. wat betreft hoofdstel) echt bizar. Hij reageert daar echt heel duidelijk op. Het lost natuurlijk geen rijtechtnische fouten op, maar ik vond het echt frappant om te zien, hoeveel ruimer en ontspannener een paard kan lopen met een hoofdstel wat hij comfortabel vindt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 18:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 224 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen