Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 229 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Goed nieuwjaar aan iedereen.
Blij te lezen dat Marie er nog is :)

Wij zijn helemaal tevreden op onze nieuwe stal.
Vorige week was onze kerstrit, de eerste keer dat we in een grote groep onderweg waren.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 19:21 



 
Profiel   

Ooo leuke foto Sizzle!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 19:45 



 
Profiel   

Wat een leuke foto!

Nou hier is de osteopaat geweest, weer lekker losgemaakt in haar rug en voor de rest alles goed :) Nu mag Marie weet even genieten van haar rust. Het kwam net op tijd volgens de osteopaat, want het ziet er naar uit dat Marie toch weer een groeischeut gaat krijgen (en gelukkig maar). Het viel me al op dat de laatste tijd haar kont weer een stuk hoger staat. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:04 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
Wat een leuke foto!

Nou hier is de osteopaat geweest, weer lekker losgemaakt in haar rug en voor de rest alles goed :) Nu mag Marie weet even genieten van haar rust. Het kwam net op tijd volgens de osteopaat, want het ziet er naar uit dat Marie toch weer een groeischeut gaat krijgen (en gelukkig maar). Het viel me al op dat de laatste tijd haar kont weer een stuk hoger staat. *\o/*


Ja dat herken ik ook zo bij Mexx. Op zo'n moment is hij ook echt niet heel fijn met rijden en krijgt hij ook altijd een paar weekjes rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 17:26 



 
Profiel   

hahaha gave foto sizzle, die kop die ze trekt :D

Hoe gaat het CL, met je examens en met Marie?

Babootje, gaan jullie nog meedoen met de regio nu de inschrijving vrijgegeven is?
En waar zijn jullie ook alweer naartoe verhuisd?
En wat een verhaal van jullie jaarling joh, super fijn dat hij nu gewoon de kans krijgt :j

Ons komt het goed uit dat de regio is verzet, Limaar is verkouden en hoest. Gelukkig niks in de longen, ze staat wel op medicatie nu en ze moet wel bewegen maar uiteraard rustig aan. gelukkig geen koorts oid gehad en alleen witte uitvloeiing.

Vientje, de houding is ook echt exact hetzelfde :') hoe gaat het verders met Pinda? Zag dat ze een soort bal betrapping had tijdje geleden?

Noisy; de bak ondertussen weer te rijden? :7

Berdien: hoe gaat het galopperen onder het zadel ondertussen? lekker geoefend :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 16:02 



 
Profiel   

Wij staan nu bij stal De Braassem in Woubrugge.
Babette heeft wel ingeschreven bij enkele wedstrijden maar ik weet niet precies welke.
Onze paarden zijn ook een beetje verkouden geweest. 1 week gehoest en wat neusuitvloeiing maar het is alweer over. Geen koorts ook. Geen dierenarts erbij gehad en dus ook geen medicatie; ik kijk meestal een weekje aan en doe rustig aan. Het was ook zulk raar weer met grote temperatuurverschillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 16:45 



 
Profiel   

Haha nee, geen galop kunnen oefenen. De bak was of (voor Feyre in galop) te nat, of hard bevroren :roll: Wel hebben we vorig weekend voor het eerst een langer rondje buiten gedaan, om het bos heen in plaats van door het bos. Deed ze super! Ze was daarna wel wat moe maar goed, dat mag. Als het goed is dit weekend weer, en als het pad buiten dan goed is dan pak ik buiten een galopje mee :j We hebben een mooi lang en breed pad achter het bos langs, dat is ideaal voor een galopje. Ze maakt namelijk met haar grote lichaam nogal vaart, en dan is de bak best klein :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:15 



 
Profiel   

Dat kan ik me voorstellen Berdien, ik zie t al voor me. Die heeft echt de ruimte wel nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:39 



 
Profiel   

@Splinter
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:57 



 
Profiel   

O jee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:38 



 
Profiel   

Mooie foto trouwens Noisy! Een echt gouden paard.
Doet me een beetje denken aan de foto die we laatst hebben gemaakt van Kenzo.

[ img ]

Aan het einde van de regenboog staat een.... gouden paard. <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:47 



 
Profiel   

Dat is hij zeker Babootje, in alle opzichten <3
Gave foto ook met die regenboog!

Tja, die rijbak...Het is wat het is zullen we maar zeggen :\ Ik gebruik de plassen nu als pionnen om omheen te cirkelen. Gelukkig droogt het nu wel redelijk snel dus dan kan hij hopelijk weer gesleept worden, dat scheelt ook weer want nu is het berg en dal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 22:13 



 
Profiel   

@babootje, hier zijn er ook meerdere, ik heb het idd ook een weekje aangekeken maar het werd het niet beter :')

Weet niet welke klasse jullie nu starten maar mss kom ik jullie nog tegen :j

Berdien: heel project zo, met zo'n groot paard :D zit dat nou een beetje? Is zo'n galop uit te zitten :D
Wel lekker zo'n pad achter stal, wij hebben hier nu ook heerlijk de ruimte in de polder, top om de beentjes te strekken


Noisy schreef
@Splinter
[ [url=m/V2VjqL.jpg]Afbeelding[/url] ]


:') Naja je kan wel wat toch :D En fijn dat ie weer gesleept kan worden

Gave foto van kenzo!

[ img ]
Hier was ook laatst een regenboog

En gelukkig knoeit ze niet met der slobber }:0
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:09 



 
Profiel   

Wat een leuke foto van jullie samen Sizzle! Bjelle heeft echt een sprekend snuitje :j

Marie wordt een grote(re) dame :D Fijn dat ze goed in haar velletje zit en nog steeds bij je is.

Hè wat vervelend van Limara, hopelijk trekt haar verkoudheid snel weg :(:)

Dapper hoor, meteen in het bos gaan galopperen Berdien! Inderdaad wel fijn voor zo'n grote, lekker lang stuk rechtuit :j

Noisy heeft deel bak en deel aquatrainer 8-) Herkenbaar hoor, hier is ook alles lieslaarswaardig de laatste tijd.

Gave foto met die regenboog Babootje! En Splinter ook een mooie regenboogfoto :j

Haha slobber is echt heerlijk knoeispul :') Pinda was daar van kleins af aan ook al goed in :Y) ( <3 )
[ img ]

Zo eet ze dat spul nog steeds _O-

Hier gaat het zijn gangetje, zweer is weg maar nu heeft ze een klein wondje op haar andere achterbeen. De noot is heel blij dus er wordt met regelmaat gespeeld, en daarbij vergeet ze de reikwijdte van haar stelten geloof ik soms een beetje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:46 



 
Profiel   

De galop van Feyre is zoals ze zelf is: groot en enthousiast _O- Echt lekker zitten lukte nog niet, want galopperen en de bak door was een uitdaging :+

Gisteren was ze zo aan en scherp tijdens de les dat we toen niet mochten galopperen. Ze was het aan het overnemen, en dat mag niet. Dus dat werden heel wat achtjes in draf :))

Vandaag heeft vriendinnetje die haar ook regelmatig rijdt haar mee naar buiten gehad, en met haar gegaloppeerd. Ging super! :):) Ben heel trots op ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:51 



 
Profiel   

Ik denk dat veel mensen het idee hebben dat krijsende zeesterren iets niet mochten en daarop protesteren of zo, echter is dat niet perse het geval. Bij peuters kan dat gewoon spontane emotionale kortsluiting zijn.
De eerste keer dat het gebeurde was ik gewoon thuis in de woonkamer, kind dronk wat uit een bekertje en ineens gooit ze zichzelf op de grond en begint als een varken te krijssen.
Ik heb echt even staan afvragen of ik naar de eerste hulp moest _O-
Was gewoon een driftbui. Hij kwam volgens het boekje en ging ook weer volgens het boekje.
Ik mocht haar ook niet niet aanraken tijdens zo‘n moment want dan trok ze echt helemaal in ern soort stuip en ging met pech ook nog kotsen :+
Meestal nam ik haar gewoon onder de arm, maar ze was dan ook een licht veertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:43 



 
Profiel   

Wat een rust hier :z
Hoe gaat het met iedereen, allemaal nog lekker aan de gang?

Hier is sinds een goede 2 weken definitief de kogel door de kerk. Ik ben met Rudi omgeswitcht naar het Engels rijden en helaas heb ik Gylano op moeten geven. Ik kreeg het met de onregelmatigheid van mijn werk niet gecombineerd helaas om 2 paarden evenveel aandacht te geven.

We hebben onze eerste les inmiddels gehad en dat ging heel goed. Hij pakt het heel snel op allemaal, wat dat betreft is het echt een slimmerik. Instructrice was ook positief verrast. Die had een pony verwacht die in de draf vooral krabbelt en als een duikboot gebouwd is maar dat is bij Rudi helemaal niet aan de orde, gelukkig :) Hij heeft natuurlijk niet het lange voorbeen van de dressuurpaarden van tegenwoordig maar wel 3 correcte en ruime basisgangen.
Fotootjes van onze les

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 12:15 



 
Profiel   

Dat ziet er al goed uit Noisy! 1 Tip, je beugelriemen wat langer (gaatje of 2 a 3) zodat je meer voorin je zadel kan zitten.

Hier gaat alles fijn door. We zijn sinds januari bij stal de Braassem in Woubrugge belandt en dat bevalt heel goed. Het trainen gaat ook goed met zowel Mexx als Kenzo. We hebben een nieuwe instructrice die aan stal komt en dat is echt een lot uit de loterij. Het iedere x op pad moeten met de trailer en wedstrijden kost zo vreselijk veel tijd. Nu kan mijn dochter wekelijks lessen en dat heeft ze ook echt nodig.
Mexx doet het heel goed. Die gaat komend weekeind weer mee op wedstrijd. In mei mag hij M1 starten; dat is al snel dus we wachten met de verkoop van hem tot hij M1 met winst is gestart. Hij is er al klaar voor.
Kenzo gaat ook heel goed nu en gaan we ook binnenkort in M1 starten.
We hebben echt in zo'n fase gezeten die wat moeilijker was (die vooral ook te maken hadden met gehoorzaamheid), maar daar nu lekker weer doorheen. En doorrrr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 15:22 



 
Profiel   

Hij ziet er goed uit Noisy! En jij ziet er happy uit, fijn dat jullie je draai in de omscholing kunnen vinden zo te zien :) Wel erg jammer van Gylano, maar 2 paarden naast werk is ook wel echt veel qua training inderdaad.

Goede progressie zo Babootje, en fijn dat na al jullie omzwervingen qua stallen nu een stal hebben kunnen vinden die bevalt :)

Hier zijn gangetje, we prullen gezellig nog wat om in het grondwerk en volgende week komt de fysio bij Pinda, daarna gaan we langzaamaan aan de slag met het dubbele lijnen werk weer oppakken. Ondanks in het algemeen een onwijze dip komt mijn motivatie voor Pinda wel steeds meer terug, dus dat is mooi :)

Happy harige Shetlandpony helpt tegenwoordig altijd met uitmesten :+ <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 15:37 



 
Profiel   

Nog langer?!! Ik kom van bijna jockey zit hè :') Dan blief ik nie meer plakken _O-
Nee, even zonder gekheid. Ik moet eerst even nieuwe beugelriemen halen, deze hebben zoveel gaatjes extra dat het een gatenkaas is geworden.
Dan zijn we hier denk ik extra verwend want onze instructrice komt altijd op stal, eigenlijk alle lesgevers die ik heb gehad kwamen aan huis. Ik weet niet beter zelfs, alleen de rijvereniging moet je naartoe als je daar wil lessen.
Fijn dat jullie je draai hebben gevonden daar :)

Fijn dat voor jou de zon ook weer een beetje begint te schijnen Vientje {:} Pinda kijkt als een tevreden nootje. Vakantie heeft haar wel goed gedaan geloof ik +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 21:45 



 
Profiel   

Beugels langer is ook altijd even flink wennen, gaatje voor gaatje doen bij voorkeur :))

Hier absurd verwend wat instructrice betreft, Pinda woont inmiddels bij haar thuis :D Maar eerder kwam ze bij ons op stal ook, had zelf nooit vervoer voor paard.

Dank je! Het is echt een heel tevreden nootje tegenwoordig, zo fijn :)

Ze had zich deze week wel misdragen...zoek de streaker met dikke pretbek in het land :') Stiekeme blote noot :))
[ img ]

Deken blijkt helaas aan mootjes, ze wil blijkbaar graag weer een nieuwe garderobe :+ En heeft inmiddels al maat 215 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 23:43 



 
Profiel   

Ik denk dat ze vindt dat ze geen dop-pinda meer is maar een volwassen noot, geen dop meer nodig _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 09:16 



 
Profiel   

Nou daar ben je lekker mee.... Die van mij laten de dekens heel. Die gaan nu jaar 3 in.
Ik heb zo'n zilvergrijze Bucas die van -10 tot + 12 graden kan. Zo fijn; geen last meer van de deken wissel tijd.
Ze zijn helaas nu vrij bruin :D :D Stomme kleur dat zilvergrijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 16:30 



 
Profiel   

Noisy schreef
Ik denk dat ze vindt dat ze geen dop-pinda meer is maar een volwassen noot, geen dop meer nodig _O-

Wahaha dop-Pinda _O- _O-

Die zilvergrijze kleur is inderdaad echt zwaar onhandig! Maar dat systeem lijkt me best fijn, Bucas pasvorm wil hier alleen niet fatsoenlijk blijven liggen. Normaal gesproken zijn mijn dames wel best netjes met hun dekens (ik werk met 2 Amigo Bravo (of een Hero als reservedeken) 0-grams buitendekens per paard en dan een bult liners om te wisselen / wassen), maar ik denk dat ze er nu om een of andere reden in vast is komen te zitten.

Mevrouw muppet vindt zichzelf iig erg sexy in haar nieuwe paarse reservejas :+ Maar even vastleggen nu ie nog schoon is, hij is binnen een paar dagen toch wel zwart :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 11:40 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit Noisy! Wat een verandering, vind je het zelf ook leuker zo? Wat jammer van Gylano, maar wel de eerlijkste keuze :(:)

Knap hoor dat Mexx al M1 start! Wat fijn dat jullie inderdaad eindelijk een stal gevonden hebben die bevalt, ik kan mij het stal-drama ook nog goed herinneren. Een goede stal is moeilijk te vinden maar eenmaal je die hebt echt een geruststelling.

Haha dat deken _O- Ik ken het maar al te goed, hier helaas ook echt moeite met de juiste pasvorm zoeken omdat Marie nogal smalle schouders heeft. Ze zit intussen ook al tegen een maat 195 aan maar vaak is alles te groot aan haar schouders waardoor ze nu ook weer schuurplekken heeft van haar deken. Dure merken durf ik dan weer niet aan, maar tegenwoordig sloopt Diallo zijn dekens meer dan Marie. 8)7

Hier zit ik weer wat in een dubio met Marie. Ze heeft net een maand stil gestaan door mijn examens en wordt dit weekend weer opgepikt. Ze zit duidelijk weer in een groeischeut. Maar ik rij haar dus helaas nog steeds niet zelf en begin weer heel erg te twijfelen wat nu wijsheid is. Het kost me nu toch echt al een lange periode een pak geld om haar iedere week te laten rijden en helaas is Diallo zijn stalgeld ook weer opgeslagen. Ik heb helaas ook gewoon niet de tijd om haar zelf 3x per week te gaan rijden met mijn studies en vind dat ze ook echt wel wat extra aandacht verdient. Maar anderzijds vind ik het zo verschrikkelijk moeilijk om die knoop door te hakken, want ik vind ze echt heel leuk en ben bang dat ik er spijt van ga krijgen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 12:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 229 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen