Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:39

Gecondoleerd Candalisa, wat een moeilijke tijd voor jou.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:01

Anouk, gelukkig gaat het weer goed met het maatje!
Hier spelen ze heel erg veel en zijn nooit gewond.

Pinda heeft ook een vriendin, de kleintjes laten idd niet zomaar met zich sollen.
Hier trouwens wel want Malik is de baas.

Tot nu toe gaat het aardig goed, we draven al wat rechtuit op het harde.
Malik is ook echt superbraaf.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:06

Fijn anouk van de 2 jarige, en top dat mac de 19nde naar huisarts.

Gelukkig vientje, dat die bulten niks ergs zijn. En cool nieuw maatje :D

Mooie filmpjes babootje. Fijn dat het goed gaat op de nieuwe stal

Fijn dat het goed met Malik gaat!

Ik had gister de stoute schoenen aangetrokken en ben op wedstrijd geweest. Ze was voor een eerste keer echt supergoed te rijden. Ze vond het wel spannend maar bleef eraan trekken.

Met de eerste bak ingaan vond ze het hekje te smal dus nam ze een noodsprong naar binnen. Om vervolgens in de bak keurig der rondje te lopen :D
Tweede proef was ze beetje moe en kwam wat te diep op bepaalde punten maar alsnog fijn te rijden.

ik ben echt blij hoe ze zich gedroeg voor deze eerste keer.

Afbeelding

Aankomend weekend gaan we weer :j

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:23

Wat gaaf Sosha, dikke punten ook! Gefeliciteerd met jullie superdebuut *\o/* Succes alvast voor komend weekend!

Fijn dat het goed gaat Miranda, hopelijk nu lekker stappen vooruit kunnen blijven doen en geen gekke fratsen meer :)

Mijn frummelige babynootje wordt alweer 5 jaar vandaag :+: De tijd vliegt!!
Net geboren <3
Afbeelding

En deze week :D
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26259
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:17

Gefeliciteerd met Pinda!

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:28

Gefeliciteerd met Pinda en Splinter wat een mooi debuut!! :D

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:22

Splinter wat goed, fijn dat ze zo braaf was!

Pinda, gefeliciteerd! *\o/* Y)(^)

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:26

Gefeliciteerd met Pinda, wat heerlijk dat je ze helemaal op hebt zien groeien.

En Splinter, wat een topper, zo schitteren op je eerste wedstrijd !

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 06:07

Ik ben gisteren weer bij Mac geweest. Het trailer op gaan gaat nu goed en de klep sluiten ook. Deze week zou ze met hem gaan rijden en dan zou hij eigenlijk zaterdag eindelijk thuis komen. Dus dinsdag hadden ze hem vast gezet, deurtje open, persoon eruit. En het was meteen weer paniek. Want hij was ineens alleen in die gekke trailer. Dus hoppa weer 10 stappen terug. Van de trailer af, weer er (braaf met een beetje moeite) op gelopen. En toen hebben ze het rijden in nog kleinere stapjes gebroken. Dus paard vastklikken aan de touwen, en paard weer los klikken. Zelfs dat was al spannend, ze hebben die sessie geëindigd met vastklikken, deurtje open en meteen weer dicht tot hij daar oke mee was. Nu moeten ze het uit de trailer gaan en rustig blijven oefenen en dán pas kunnen ze gaan rijden. En dit kunnen ze niet in 2 dagen training stoppen en mij dan 1,5u met de trailer terug gaan laten rijden want dan is de kans te groot dat we daarna meteen terug bij af zijn. Ik vind het natuurlijk super jammer want ik keek er nu al dik 1,5 week naar uit dat hij zaterdag thuis komt. Maar ik snap het wel helemaal dus we hebben nog maar een weekje extra geduld. Zucht :D

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:42

Arme Mac, hij heeft het er wel moeilijk mee.
Gelukkig krijgt hij de tijd.
Nog fftjes doorzetten, dan komt het goed!

Hier gaat het tot nu toe nog goed met de pees.
Alleen wil Malik inmiddels wel erg graag lopen en maakt hij zich steeds sterker.
Met ernaast draven wordt dus te lastig om netjes door te draven en met de fiets wil het ook niet en is hij lastig te corrigeren.
Hij is altijd al wat lauwtjes op druk dus ik ga een hackamore proberen, dat was sowieso het plan voor de toekomst en vind ik fijner dan een bit.
Hopelijk reageert hij er goed op!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:47

Ach jee, Mac vindt het echt wel een dingetje hè, zo'n trailer.
Maar inderdaad beter nu de tijd nemen dan dat alles voor niks is geweest.

Fijn dat Malik zijn pees goed gaat. Hopelijk kan hij zich nog even een beetje inhouden.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:07

Eigenlijk is hij echt ontzettend braaf, het braafste paard wat ik ooit heb gehad!
Hij voelt zich natuurlijk goed en heeft zin om wat te doen, behalve steeds wat harder willen doet hij ook niks raars.
Maar dat inhouden wordt lastig en hij komt ook scheef te lopen wat niet goed is.
Maar ik vind hem echt een topper hoe goed hij het doet! <3

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:34

..mmmm, steeds iets harder willen, klinkt bekend in de oren.
Die van mij is met wandelen in het bos ook erg voorwaarts.
Gelukkig met kaptoom wel makkelijk bij me te houden, halster is zo wie zo niet zo'n goed idee op dit moment met al dat groen op hap-hoogte :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:16

Verstandig om nu de tijd te nemen met Mac, zou zonde zijn om in het staartje nu nog al jullie goede vorderingen te dwarsbomen door haast! Hopelijk met de kleine stapjes straks ook het laatste stukje helemaal bevestigd :)

Malik klinkt echt als een schatje <3 Mooi dat hij zo braaf is! Dat sneller willen lopen snap ik ook wel idd, je bent een gezonde jonge vent of niet toch :D Maar scheef lopen is inderdaad niet heel goed natuurlijk.

Mevrouw Pinda kan zich daar niet zo goed in verplaatsen, er gaat niks boven gezapig naast je vrouwtje sjouwen met wandelen volgens haar 8-) Theemuts is het :Y)

Wij zijn rustig samen aan het puzzelen in het werk, gaat deze week best fijn! Instructrice is weer up and running dus dat helpt ook een stuk. Nu heeft Pinda even wat dagen vrij, wat een hitte %) Ze drijven op stal al van het zweet hier, sneu.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:46

Ik had vandaag heel stoer om 6 uur de wekker gezet zodat ik om 7:30 in het bos zou kunnen wandelen met Lisette. Maar het was dus vanochtend om 6 uur al hartstikke warm, ik ben maar weer terug naar bed gegaan, vandaag een rustdagje voor allebei :z

Babootje

Berichten: 26259
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:04

Sosha, ik had jou net over t hoofd gezien. Gefeliciteerd met de mooie punten met Splinter.
Wij gaan dit weekend voor de eerste x op wedstrijd met Mexx. De voorbereiding is natuurlijk niet al te best, ivm het weer. Het is echt te warm om te rijden. Ze staan nog wel paar uurtjes op de wei, maar daarna lekker op stal. Ze zijn dan ook echt toe aan hun middagslaapje. Grappig dat. Einde middag gaan ze dan nog even in de molen. En dat is het dan maar even op die warme dagen.

Anouk balen dat het nog niet wil vlotten met Mac. Hoop dat jullie nu snel een doorbraak hebben.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:16

Sosha ja gras vindt hij ook wel aantrekkelijk maar hij wil nog wel naar het vrouwtje luisteren en wachten op toestemming.
Gisteravond bleef het ook al zo warm idd, om 6 uur vanmorgen lag ik gelukkig lekker in bed dus geen idee hoe warm het toen was. :D

Vientje in stap loopt Malik ook wel netjes mee en kun je eventueel wel wat makkelijker corrigeren.
Hij staat verder natuurlijk ook maar op de paddock dus krijgt lang niet zoveel beweging.
Maar als het draven goed gaat de komende weken ga ik hem wel weer op de wei zetten, eerst maar even apart op een kleiner stuk.
Fijn dat je zo lekker bezig bent met rijden!

Het is wel echt warm, maar hier staan ze wel fijn in de schaduw.
En gaan ze af en toe ook in de volle zon liggen te braden. :+
En ze hebben een paardenijsje gehad! :9

Babootje succes alvast!

Ik heb gelijk op mp mooie hackamore scharen kunnen vinden, die ga ik vanavond op halen!

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:21

Hè wat jammer Anouk, het leek zo goed te gaan. Hij heeft van de trailer toch wel een erg groot monster gemaakt in zijn hoofd %) Hopelijk gaat het laatste stukje snel goed en kan hij snel mee naar huis.

Ik was na het werk even naar stal om te checken en rudi was mooi binnen gaan staan om te dutten. Met dagen als deze vind ik het niet erg om in de Slagerij te zijn

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:57

Nog gefeliciteerd met Pinda, vientje **\O/**

Balen anouk dat Mac nog niet meekan, maar inderdaad beter nu nog even de tijd nemen, zodat je straks geen problemen meer hebt

Miranda, fijn dat het goed gaat met de pees van Malik en hopelijk reageert hij wat minder lauw op de druk van een hackamore.

Babootje wij zijn dit weekend ook weer op wedstrijd gelukkig is de temperatuur nu top.

Gisteren geweest en ze gedroeg zich keurig, iets onstuimig, maar wel goed te rijden. had 196 en 200,5


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag weer, even een beetje routine opbouwen met weggaan en elders rijden. Door al de maatregelen van corona is dat er echt bij ingeschoten.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:06

Splinter ziet er netjes uit! :))

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:09

Netjes hoor Splinter.

Lisette was vandaag nog beduusd van de valwind in Leersum. In het begin met rijden durfde ze amper te draven, uiteindelijk ontspande ze wel weer wat, maar ik heb het maar kort en simpel gehouden, het is meer een knuffelsessie geworden :P

De valwind is precies over het weiland gekomen waar zij staat, heleboel bomen langs het weiland geknakt of ontwortelt. Dat moet echt vet heftig geweest zijn. Een wonder dat alle paarden bij ons er goed vanaf gekomen zijn. Maar Lisette wel 2 singelgaatjes afgevallen, dat zegt denk ik wel genoeg over hoe bang ze geweest moet zijn.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:45

Zo, pittig hoor dat je het goed aan je paard merkt dat de valwind zo heftig geweest is. Eet ze nu weer goed?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:59

Ze heeft 24/7 beschikking tot gras, dus het zal vast wel snel weer goed komen (mocht best wat vanaf).
Maar goede kans dat ze gisteren met het onweer wat hier aardig tekeer ging, weer bang zijn geweest.
Ze kunnen overigens wel naar binnen in een grote hal.

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:47

Wow Sosha, heftig hoor :oo
Ik kneep hem hier ook maar gelukkig is het hier alles meegevallen. Gisteravond zou het ook verschrikkelijk gaan regenen hier maar ook dat viel gelukkig alles mee.

Ziet er goed uit Splinter +:)+

Ik ben ook weer zo zoetjes aan begonnen na onze verhuizing en alles.
De meeste spulletjes hebben een plekje nu en een plekje om een bak te creëren is er ook.
Van de week eerst eens een keer gelongeerd om te kijken hoe ze zouden reageren op de nieuwe omgeving maar ze gaven er niks om.
Gisteren heb ik Rudi maar eens opgezadeld en ook dat ging prima. Ze lopen nu ook op die wei om het gras kort te eten dus ik had af en toe een obstakel in de vorm van zijn zus :') In het begin wandelde ze vrolijk mee maar al snel had ze er genoeg van en dacht ze bekijk het maar, ik ga eten :Y)

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:04

Ahh Sosha dat is vervelend dat de paarden zo'n last hebben gehad van dat weer.
Hier regende het alleen heel hard maar Malik bleef lekker onder het afdak staan.
De ponnies lieten zichzelf lekker schoonspoelen.
Vannacht hier ook harde bliksem maar ze stonden gewoon kalm te vreten toen ik op de camera keek.

Noisy fijn ze zo op hun gemak zijn.
Kun je weer lekker aan de gang!
En grappig die achtervolging! :D

Met Malik gefietst met de hackamore, zo kon ik hem net wat beter bij me houden dus op zich goed.
Ik had verwacht dat hij wel wat meer onder de indruk zou zijn van de hackamore maar dat viel wel mee, net iets beter maar geen groot verschil. :=