Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:24

Wat heftig zeg Sosha. In Den Haag viel t nog allemaal mee. Wel hele harde buien en flinke hagelstenen. Onstuimig. Maar de paarden staan in Hardinxveld Giessendam dus ik was
Wel benieuwd hoe het daar was gegaan. Maar daar viel t gelukkig ook allemaal mee.

Mexx heeft vandaag zn eerste wedstrijd ever gereden. Begonnen in de L1 want mn dochter mag in de L beginnen en hij kan dat ook prima aan. Eerste proef 187. De stal waar we wedstrijd hadden moesten we binnen starten want buiten stond alles blank. De binnenbak had aan de kopse kant een groot bakbreed reclamebord met paarden erop. Dus Mexx kwam binnen.. witte hekjes had ie ook nog nooit gezien dus hij nam
Een grote sprong de bak in. Toen zag ie ineens dat doek met paarden en hij dacht nee nee nee daar ga ik echt niet langs. Dus na een paar rondjes bak verkennen dan toch maar begonnen. Het was met hangen en wurgen maar toch nog winst. 2 e proef ging al een stuk beter en daar mochten we 200 punten noteren. Met 8 en 9 voor de stap. De 9 was voor de middenstap (dat kan hij echt heel mooi. Daar tegenover op sommige punten een 5 of 4 omdat ie toch iets te kijkerig was en tegen de hand kwam. Maar heel tevreden in het geheel. Hij had echt nog niet heel veel ervaring op ander terrein dus eigenlijk was ie heel braaf.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:51

Fijn dat de Hackemore beter werkt voor Malik.

Gefeliciteerd Babootje, dat is toch een heel mooi debuut !

Een foto vanuit ons weiland:
Afbeelding

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:36

Poeh sosha, heftig daar hoor. Echt bizar tekeer gegaan.
Mn schoonzus en zwager wonen ook in Leersum en die waren ook erg geschrokken. Ze hadden gelukkig geen echte schade.

Gefeliciteerd met het debuut van Mex, netjes hoor +:)+

MirandaMalik schreef:
De ponnies lieten zichzelf lekker schoonspoelen.

Ponies zijn de coolste :D

Fijn dat het wat beter ging met de hackamore


Zo wij hadden vandaag weer wedstrijd en nu ben ik er wel weer even klaar mee :')
Maar het is goed voor de ervaring. Maar wel vermoeiend, ook voor het paard maar ook voor mij :D

Ze gaf in de proef echt uit het niets ineens een enorme bok, alsof ze gestoken werd. En dat was ook zo, arm paard heeft een gezwollen uier aan 1 kant nu. Hopelijk is het morgen beter, of heeft ze er iig geen last van :(:)
We hadden 202,5 en 208,5 punt maar nog genoeg ruimte voor verbetering, das altijd fijn :j

Volgende week hebben we een clinic en dan pas weer eind juli op pad :j

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:07

Goed gedaan hoor Splinter, mooie punten. Je kan in ieder geval weer aan de slag met de verbeterpuntjes. Dat vind ik ook het fijne aan wedstrijdrijden. Je gaat er wat meer doelgericht van rijden.
We proberen met Mexx nog wat wedstrijdjes te pakken voordat de selectiewedstrijden beginnen. Mijn dochter vind het leuk om daaraan mee te doen met Mexx Onze merrie loopt volgende week haar eerste wedstrijdje.

Heftig hoor Sosha. Ik heb inmiddels nog wat meer foto's gezien van paardenvrienden van mij uit Gelderland.... Gelukkig zijn de paarden ongedeerd geblven, maar wat een ravage.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:08

Zoowh Sosha flink tekeer gegaan, wel logisch dat de paarden daarvan van slag zijn.

Hihi Splinter nu alweer genoeg van de wedstrijden. :D
Het is ook best vermoeiend maar ook wel een uitdaging.
Zielig dat ze hard gestoken was, gelukkig viel je niet. :=
Gefeliciteerd, mooie punten!

Babootje Mexx en je dochter ook goed gedaan, toch braaf voor al die spannende dingen.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:46

Wat een mooie punten en fijn beeld Splinter, gefeliciteerd! *\o/*

Paardenijsje? Wat moet ik me daarbij voorstellen precies, klinkt wel interessant :D Malik die wat lak heeft aan de hack := Vind dat altijd knap hoor, dat fietsen met paard ernaast.

Jeetje Sosha, dat is echt hard gegaan daar....mazzel dat het bij jullie net een beetje erlangs gegaan is. Wat een ravage in Leersum, vreselijk.

Zwaan-kleef-aan bij Noisy :D Goed bezig!

Hoe gaat het nu met Candalisa? :(:)

Gefeliciteerd Babootje, knap gedaan ondanks al die enge dingen! Kop is eraf :)

Wij hebben gisteren een waar circus in en rond de bak overleefd := :)F Al een week er niet op gezeten ivm werkdrukte, meerdere stalgenoten en iemand uit de straat die met een onbekend paard in de bak gezellig aan paardenruil aan het doen waren en aan het proberen of ze ook op hun paarden konden staan/kunstjes doen, berg publiek langs de bak, krukje zwervend in de bak, stalgenoten die in de bak foto's aan het maken waren of les aan het geven en dus op de meest vreemde plekken steeds onverwacht opdoken, paard in de paddock langs de bak wat opgejaagd werd en dus uit de stekker ging, zoon van de staleigenaar die dacht even paar keer goed gas te geven met de brommer op het erf, andere stalgenoot die achter de struikjes naast de bak haar paddock ging uitmesten- onzichtbaar maar wel met lawaai....en dat allemaal tegelijk :Y) :') Hardstikke gezellig, maar niet helemaal hét moment om op Pinda te gaan zitten voor mij _O- Gelukkig zag ik die bui wel al hangen en ben ik met de instelling opgestapt dat we dan maar een schrik/concentratie training gingen doen. Dat vergde echt alles van mijn kunnen qua proberen serieus te focussen op paard ipv alle prikkels eromheen en het resultaat was rijtechnisch niet bijster briljant, maar we hebben het toch maar wel gewoon gedaan en we zijn niet geblokkeerd/gestrand :Y) 8-)

Brave Pinda vond het niet zo heel tof, ik word vreselijk afgeleid en traag in mijn hulpen door al die palaver- en dat vindt zij heel vervelend want dan kom ik steeds veel te laat en ineffectief in qua ondersteuning. Wordt ze heel onzeker van want dan gooi ik haar balans meteen ondersteboven. Maar de plaatjes ervan zijn nog niet heel verkeerd, zo'n knappe pownie <3 Nu baas er ook nog een beetje knapper op gaan zitten :7

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:34

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit, gaat toch wel echt goed!
Dit is ook echt dé uitdaging met jonge paarden en dat is toch goed gelukt. :j

Dit is een paardenijsje! :9



Water in een bakje met wat fruit en wortel en ik had een klein beetje suikervrije limonade erbij gedaan.
Invriezen en je hebt weer wat bezigheidstherapie. :))

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 07:08

@MirandaMalik; fijn dat het nog goed gaat met de pees van Malik. Dat ze na die rust steefs vervelender worden met het stappen hoor je wel vaker. Oooh en lekker zo'n ijsje voor de paarden, dat moet ik ook eens een keer maken! :D

@Babootje hoe is jullie wedstrijd gegaan? Ooh pagina verder lees ik het antwoord al  :D mooie punten wel! Beetje moeilijk doen op vreemd terrein hoort er wel wat bij haha.

@Splinter mooie foto's van je wedstrijd weer! En weet nette punten ook! Hoe gaat het inmiddels met de insecten steek? (L*llig en sneu wel zo midden in je proef)

#Sosha heftige bui geweest daar! Foto's zien eruit alsof het helemaal niet in Nederland (of België?) is :oo

@Vientje mooie foto's weer! En knap dat je er toch ondanks het hele circus gewoon bent op gegaan en nog redelijk hebt kunnen rijden ook! :D






Vandaag gaan we Mac ophalen!! Eerst nog om 09:40u een afspraak bij de dierenarts om een röntchenfoto van mijn hond te laten maken om te kunnen tellen hoeveel pups ze heeft. (Ik denk niet veel, 2 of 3) en daarna rijden we meteen naar Mac toe *\o/*

Ik vind het toch weer spannend, spannend dat ik het straks zelf weer moet gaan doen en ik blijf toch heel bang voor hele erge terugvallen. Hij word nog steeds met zijhekken geladen want als hij ook maar 1 kans ziet om moeilijk te doen grijpt hij die meteen. Hij zal altijd moeilijk blijven maar hopelijk word het straks met een kwestie van tijd ervaring en vertrouwen vanzelf wat makkelijker allemaal. Alle knoppen zitten er nu op zeg maar, maar zijn eigen wil kan ze er niet uit trainen dat zal altijd moeilijk blijven. Maar hem daar nog eens wéken laten staan ja dat is bijna niet te doen. Zij kan niet veel meer meer doen dan dat ik zelf thuis ook kan gaan oefenen. Dus voorlopig gaan we ook nog niet lessen met de trailer. Ik zal ook thuis weer eerst even het laden moeten herhalen en dan wat korte rondjes rijden voordat we echt weg gaan met de trailer en dan ook nog lessen rijden.


Wens ons succes :D :):)

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:12

Hond lijkt helaas leeg of de foto was te vroeg. Volgende week nog een keer kijken.. :( (vanaf eerste dekking zit ze nu op dag 48 en vanaf 45 dagen zijn de skelletjes voldoende uitgehard maar misschien heeft dus pas de 2e dekking gepakt dat zou kunnen)

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:44

Ah wat jammer anouk, hopelijk was de foto gewoon te vroeg.
Fijn dat mac naar huis komt! Succes :D

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:17

De terugrit was een hell maar we zijn thuis gekomen. Mijn halster is onderweg stuk gegaan Mac heeft zich dus losgetrokken en heeft het ook nog voor elkaar gekregen om zich om te draaien midden op de snelweg. Als een idioot de vluchtstrook opgegaan en gestopt ik zag hem al hupsen om te gaan springen.. als een idioot het zeil dicht getrokken en op hoop van zegen doorgereden de afrit af en op een rustig stuk weer gestopt, toen bleek Mac zichzelf weer terug gedraait te hebben en ik kon zijn halster nog terug om krijgen (wat hij dan weer keurig liet doen) paard was zeiknat van het zweet en het laatste stuk zijn we volledig binnendoor gereden, paard stond als een idioot te stampen in de trailer maar stond sommige stukken ook rustig. Natuurlijk heb je in zo'n situatie ook nog alle stoplichten op rood de terugweg leek wel eeuwig te duren. Heb ook contact gehad met de politie maar die wilde niet komen, moest maar op een rustig stuk hem uitladen (heb mijn best gedaan om uit te leggen dat dat geen goed idee was, zou hem nooit meer teruggekregen hebben en we moesten nog dik drie kwartier dus totaal geen loopafstand) thankgod heeft ie zich voldoende gedragen om tot thuis te komen. Thuis ging hij eigenlijk wel heel beheerst de trailer af en hij was ook direct weer helemaal zichzelf. Hopelijk heeft hij in ieder geval een soort van geleerd dat dat omdraaien geen succes heeft opgeleverd maar ik weet niet of hij zo kan denken. Hij is zelf gelukkig volledig ongedeerd geen schrammetje niks. Misschien morgen spierpijn. De trainster waar hij geweest is heeft zelf direct aangeboden om morgen meteen weer te komen en dan gaan we gelijk weer het laden oppakken. Maar ergens ben ik er wel klaar mee, ik weet niet of dit ooit nog goed komt..

Afbeelding

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:21

Jeetje wat eng zeg :oo fijn dat je thuis bent gekomen.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:34

Wat een leuk idee dat paarden ijsje! Ze hebben het er maar druk mee :)

He wat jammer van de hond Anouk, hopelijk inderdaad wat te vroeg gekeken :(:)
En wat een eng avontuur met Mac, jeetje :oo gelukkig wel goed afgelopen, maar wat naar om mee te maken. Heel fijn dat de trailerlaadtrainster morgen meteen kan komen helpen, zal even een paar stappen terug zijn...helaas geen ander tips, alleen :(:) want snap dat je even met de ziel onder de arm loopt hiermee :(:)

Hier ook geen beste dag, springles ging faliekant verkeerd. Pinda was stout, heeft vuil lopen bokken en staken. Springinstructeur is bepaald geen mietje maar noemde dit gevaarlijk gedrag, blijkbaar is het niet gewoon wat bokjes wat ze doet als ze stout is. Enige voordeel is dat nu meerdere stalgenoten ook eindelijk hebben kunnen zien waarom ik nog steeds vaak miep, houdt men hopelijk eindelijk eens op met achter mijn rug om roddelen dat ik me aanstel en zeuren dat ik iedereen in de weg zit :+ maar wel erg rot, weet weer even niet wat ik ermee aan moet. Denk eerst even lichamelijk laten checken, en als daar niks uit komt dan iemand vinden die handig is en haar een paar keer goed de bak doorslaat als ze deze grapjes probeert :o want dit kan zo echt niet, maar ik krijg het zelf ook niet opgelost...en maar (weer) eens goed gaan nadenken of ik er niet gewoon beter aan doe haar te verkopen. En mezelf een hobbelpaard aan te schaffen. }:0

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:11

Dankjewel Vientje ik waardeer je virtuele knuffel. Ik ben een beetje verdoofd denk ik, ik was al zenuwachtig en dacht dat als we eenmaal onderweg waren ik me wel weer beter ging voelen maar dat werd met de kilometer alleen maar erger. Dan ook nog de teleurstelling van geen pups erbij maakt het allemaal wel heel erg dubbel. Ik ben heel benieuwd naar morgen.. Ik zal laten weten hoe het gegaan is.

Jeetje wat een draak die Pinda. Ik zou inderdaad ook eerst weer lichamelijk alles nalopen, maar ik geloof dat je hier al heel vaak mee bezig bent geweest steeds opnieuw? Hopelijk is het geroddel nu afgelopen ja :\ dat lijkt me echt het meest irritante van zo'n pensionstalling. Waarom kunnen paardenmensen niet gewoon aardig zijn onder elkaar :n

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:02

He wat een nare berichten ineens zeg :\

Wat zullen jullie enorm geschrokken zijn Anouk :oo :oo Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar godallemachtig, als je toch zo je paard ziet staan in de trailer langs de snelweg.. :n :n Wel heel goed dat jullie vandaag direct er weer mee aan de slag gaan, maar ik snap je zorgen heel goed. Poeh.

En Vientje, Pinda zo stout :\ Ik dacht ook dat ze 'gewoon wat bokjes deed' maar ze is dan dus echt vuil bezig? Dat is echt heel vervelend :\ Maar wat ik nog vervelender vind is om te lezen hoe je stalgenoten met jullie om gaan. Dat is echt niet oké :n

Gelukkig daarnaast ook nog wel positieve berichten gelezen, fijn zeg!

Gisteren mocht mijn blonde dikke uitbreker weer mee naar les. Ik ben vrijdag gevaccineerd dus was helemaal stijf en had Feyre meegenomen 'want dan doen we lekker rustig aan.' Ja. Jaja :') Arme Feyre kwam zeiknat van het zweet de bak uit, en ik ook _O- Wel fijn hoor, we gaan nu echt aan het werk. Schakelen, overgangen, dat soort dingen. Niet meer 'Oh kijk ze draaft een rondje!' maar ook echt voorwaarden stellen aan het draven, de overgangen etc. Ze doet vreselijk haar best, het is zo'n fijn dier. En ze was zo verschrikkelijk moe na de les := :(:) Vandaag lekker een dagje rust in de wei en dan morgen wat licht werk doen.

Afbeelding

‘Poeh hé’ := :(:)
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 12:33

Anouk_H schreef:
De trainster waar hij geweest is heeft zelf direct aangeboden om morgen meteen weer te komen en dan gaan we gelijk weer het laden oppakken. Maar ergens ben ik er wel klaar mee, ik weet niet of dit ooit nog goed komt..


Het kan goed komen maar niet met deze trainer.

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 12:39

Vientje schreef:
Denk eerst even lichamelijk laten checken, en als daar niks uit komt dan iemand vinden die handig is en haar een paar keer goed de bak doorslaat als ze deze grapjes probeert :o want dit kan zo echt niet, maar ik krijg het zelf ook niet opgelost...en maar (weer) eens goed gaan nadenken of ik er niet gewoon beter aan doe haar te verkopen. En mezelf een hobbelpaard aan te schaffen. }:0


Een DA check is altijd goed. En dan een maandje in training zetten. Dit soort gedrag komt toch ook heel vaak voort uit het net even niet durven aanpakken op het goede moment. Omdat je angst heb om haar goed op je been naar voren te vragen omdat ze dan misschien gaat bokken ben je daar voorzichtig in geworden en dat weet ze dan. Paard doet vervolgens wat ze zelf wil en zet jou buitenspel. Een maandje in training kan dat goed doorbreken.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:41

Ja precies, dat vermoeden heb ik ook. Ze steekt momenteel echt haar middelvingers naar me op. En ik snap hoe het ontstaat en ben er zelf echt deels schuld aan, maar dat wil niet zeggen dat dit zomaar getolereerd wordt.

Vandaag aan de longe gehad, eerst alleen zadel en daarna bijzet eraan om even te kijken wat ze doet bij doorvragen zonder dat ik erop zit- kijken of ik echt alleen het probleem ben. Ook daar was ze vanaf moment 1 tegendraads (bij het bak in wandelen aan de hand al...bedacht dat ze tegen me aan mocht springen. Dat heeft echt nog nooit gemogen }:0 ) dus ze heeft helaas eerst alle hoeken van de bak te zien gekregen, is ze nou helemaal betoeterd. Loopt verder prima, los door het lijf, ruim en rad. En na haar eerste misstap ook echt braaf en fijn aan het werk geweest. Ook nog even erop gestapt, maar wat ik ook vraag ik krijg dan eerst nee en een middelvinger. Denk echt dat het gedrag is....heb haar ook onder zadel even stevig duidelijk gemaakt dat ze te ver gaat en dat doorpakken hielp, maar ik moet echt op zoek naar iemand wat haar dat tussen de oren kan knopen en daar een tijdje laten bevestigen. En dan in parallel nog steeds hard aan mezelf aan het werk.

Knappe Feyre met haar permanentje! Wat fijn dat ze het zo goed doet *\o/*

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:28

Misschien heb je wat aan mijn instructrice. Zij is naast gediplomeerd instructrice ook gediplomeerd coach. Ik heb zo ontzettend veel van haar geleerd. Over mezelf, over Sil en over onze samenwerking. En ook nu met Feyre helpt ze me zo ontzettend goed! Als je wilt kan ik haar gegevens door geven. Ik ben vorig jaar met haar begonnen, en nu lest de halve stal bij haar :))

Ja vreselijk dat permanent he :') Ze heeft haar voorpluk in een vlecht onder haar vliegenmasker, als je dat dan los haalt ziet het er uit alsof ze naar de oma-salon is geweest _O-

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:30

@Berdien ik mag 4 juli mijn vaccinatie halen :D helaas geen rustige les maar ik denk dat Feyre wel klaar is om echt aan het werk gezet te worden? :D dan word ze zometeen een echt rijpaard! :D




Even een trailerupdate.
Vandaag kwam de trainster dus meteen weer meehelpen met oefenen, zij heeft Mac de eerste 3 keer gepakt en daarna nam ik het zelf weer over. We zijn weer makkelijk begonnen dus met een lege trailer want zelf succes hebben is nu het belangrijkste en dit is vlekkeloos gegaan, al vanaf de eerste keer erop gaan liep hij zo mee en was er niks aan de hand. Ook in de trailer bleef hij keurig staan tot dat hij er weer teruguit gezet werd. Stapsgewijs weer terug opgebouwd naar de trailer in gaan met tussenschot, en bilstang en klep sluiten en dit ging dus allemaal echt perfect. Ik kreeg al pb's met allemaal tips en ik kan ook wel de mensen begrijpen die na dit gelezen en gezien te hebben dat jullie twijfelen aan de trainster maar ik ben er echt van overtuigd dat een heel groot probleem hierin niet bij haar maar echt bij Mac ligt. Hij heeft gewoon echt een eigen mening en als hij er geen zin in heeft dan gaat hij gewoon uitwegen zoeken. Dat is ook de reden dat we nog steeds met hekken/zijwanden oefenen, puur omdat als hij 1 keer weer er langs loopt en daar succes mee heeft je meteen weer 7 stappen terug uit bent met hem. Ook het rijden is daar geoefend met Mac, rustig opgebouwd eerst maar 1 meter gereden en toen stond hij al volledig te shaken. Dit is uitgebouwd naar een heel rondje rijden over de weg en dan thuis weer rustig uitladen en dit ging allemaal gewoon goed! Tuurlijk hij stond niet perfect stil maar dat is ook gewoon balans zoeken. Hij heeft er echt heel veel van geleerd om daar zo lang heen te zijn geweest, dat heeft hem goed gedaan en met losse trainingen zou ik met Mac nooit zo ver gekomen zijn. Ik denk dat de grootste fout die nu gemaakt is, de terugweg is geweest, meteen mee meer dan een uur op de trailer is gewoon te veel geweest. Als het maar een half uur rijden was geweest dan was er waarschijnlijk niks gebeurd, en nogmaals dat het halster is geknapt daar kan niemand iets aan doen. Hierbij weer wat filmpjes.

Dit zijn de filmpjes die ik van haar had gekregen van het rijden oefenen.


Hier nog een stukje rijden inclusief uitladen


En dit is vandaag, eerst met de trainster


Toen met mij (begon ie zelfs te draven, dit hebben we hierna wel gecorrigeerd door hem voor de trailer weer even stil te zetten en hem dan even weer achteruit te zetten en dan weer vooruit vragen. De nu in galop is natuurlijk een geintje :+ )


En nog wat verder in de training bilstang erachter en klep weer dicht



Ik had er na gisteren even geen zin meer in maar deze training heeft weer heeel veeel hoop gegeven!! _/-\o_

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:34

Super Anouk, hartstikke goed gedaan! En het lastige van trailers is dat als het mis gaat, het direct ook zoveel gevolgen kan hebben. Dat maakt dat er toch altijd een zekere druk achter zit, en dát kan dan weer averechts werken.. Echt top hoor!

Feyre wil zeker graag meer doen, maar ze is ook nog wel echt heel erg jong en volop in de groei nog. Ze is ook weer zo gegroeid sinds ze op de wei staan.. Denk dat ze nu richting de 800 kilo gaat :oo Dus het blijft een balans van lekker met haar aan het werk en haar ook echt wel de tijd geven om te verwerken en te groeien. Ze was zó moe gisteren :(:)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:30

Lang niet bijgelezen.
Zag een paar mooie wedstrijdresultaten +:)+
Pinda een beetje te brutaal dus, past op zich wel bij de leeftijd. Een jaartje na het inrijden is het allemaal niet meer overdonderend en zijn ze een stuk sterker. Ik geloof op zich niet in „puberen“ maar een paard neemt gewoon de kansen die het ziet en dat is vaak als ze sterker en handiger worden.

Feyre op weg naar maatje tank :D
Als ze meer aanbiedt zou ik het nemen, je nerkt dan vanzelf wel wanneer je weer een pasje terug moet doen.

Mac omgedraaid onderweg :oo
Wat een hel zeg !!!!!!
Hoe kan dat dan, was het een 1,5 paards trailer? (Precies de reden dat ik die niet wil trouwens) Met een zijltje is dat echt niet tof zeg.
Misschien eens kijken voor een huurtrailer waar ze schuin in staan (oblique) en met boven deuren ipv zijl?

Hier niet veel te melden. We hebben even een typisch jonge paarden voorjaar gehad waarin madame zich duidelijk fit voelt en dus actief op zoek was naar zaken om over op te winden onderweg :') Inmiddels is dat weer wat afgezakt. Verder niet te klagen, gaat gewoon fijn. Galop is nog altijd het lastigste maar zijgangen beginnen al aardig bevestigd te worden.
We hebben ern huis gekocht dus af en toe schiet het rijden er wat bij in op het moment.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:56

Nee het was mijn tweepaardstrailer, maar het tussenschot stond open.
Zo dus:
Afbeelding

En dan wel met een lange bilstang erachter. Die overigens op de grond lag toen we thuis aankwamen :roll: alles was heel gebleven maar de haakjes zijn er uit gegaan en toen had ie natuurlijk alleen nog een duwtje omhoog nodig

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:15

Oei, dat nodigt wel uit tot draaien natuurlijk. Dat zou ik niet meer doen eerlijk gezegd. Zelfs mijn makke schaap zou op zo‘n manier gegarandeerd haar knoop lospeuteren en keren.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:16

Dat was schrikken Anouk!
Misschien doet Mac het beter met tussenschot dicht, ieder paard heeft zijn voorkeuren.
Paarden staan sowieso liever achterstevoren met rijden dus hij dacht laat ik het zelf maar regelen. :+
Ik ben zelf ook geen fan van de monty robberts manier, maar misschien is het voor mac wel goed, je doet je best en er zijn zoveel paarden die het op deze manier wel goed doen.
Hopelijk gaat het toch steeds weer wat beter met een stapje terug.
Je kan volgende keer wel twee halsters omdoen, dat kost iig wat meer moeite om kapot te maken.

Vientje wat een stoute Pinda.
Ik zou zelf denken dat jij juist op cursus moet, want paarden weten precies wie erop zit.
Of omgekeerd anger management.. }>
Zou ze je niet weer gewoon gaan testen na een tijdje?

Sizzle fijn dat het goed gaat!
Verhuizen is behoorlijk tijdrovend en vermoeiend dus das logisch!

Feyre heeft lekker hard gewerkt en dan weer even bijkomen, prima toch.
Ze is nog jong en ze is nog lang niet uitgegroeid. :D
Omapermanent.. _O-