Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Heb jij ook al meegelezen in het 2019 topic terwijl je zelf op je handen moest zitten en op je nagels moest bijten om je geduld in toom te houden? Of heb je niet meegelezen maar heb je wel een paard waar je in 2020 lekker mee aan de slag gaat?
Doe je alles zelf of laat je het door iemand anders doen? Alles kan!

WELKOM IN ONS JAAR *\%/*

Ik hoor bij die eerste categorie en zit al een jaar inspiratie op te doen maar eigenlijk hebben wij nog maar heel weinig gedaan samen. Voor 2020 hoop ik mijn kleintje voor de wagen te hebben en hopelijk een begin gemaakt onder het zadel :) Duke is nu 3,5 en hoewel hij al aardig aan de maat is, is het nog steeds een hummeltje.

[ img ]

Hij loopt een keer in de 1 à 2 maanden eens aan de longe, meer om er aan te wennen dan om er echt al van te leren. En voor de gekke jen ga ik er af en toe eens 4 seconden op zitten, met hetzelfde doel als het 'longeren'.

[ img ]

We zijn wel begonnen met het lange lijnen wat serieuzer door te nemen. Soms gaat het goed, soms gaat het slecht. Het blijven kinderen hé :+ 1 keer heeft hij al naast Dexter gelopen en dat ging wel fantastisch! Vooral dankzij Dexter, alle credits naar mijn ouwe _/-\o_
[ img ]

Ik doe alles voornamelijk alleen, vooral door gebrek aan hulp want de enige die ik kan chanteren om me te helpen die studeert nog :Y) Maar als ik hem nodig heb helpt hij wel!

Ben heel benieuwd naar jullie verhalen, vorderingen en tips!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 10:41 



 
Profiel   

Ja ik lees mee!!

In 2020 ga ik voor de galop-knop en wil ik starten met lessen! :j
Tot die tijd blijven we nog wekelijks een rondje hobbelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:02 



 
Profiel   

Ik meld me ook aan voor iig de meeleeshoek ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:10 



 
Profiel   

*\o/* Ik heb in het 2019 topic op mijn vingers gezeten en genoten van het meelezen, maar blij dat er nu een 2020 topic is.
Ik doe graag mee.

Het gaat om mijn nu 3 jarige tinkerdame van mei.

[ img ]

[ img ]

Momenteel wandelen wij om haar nog beter verkeersmak te maken en bomproof. Ik doe grondwerk met haar en ze is al 2 x mee geweest op stap. 1x mee naar de keuring en 1 x mee naar mijn opleiding.
Verder sinds kort een begin gemaakt met het werken aan de hand ( klassiek).
Gelukkig begint ze momenteel wat uit te zwaren want ze is helaas vrij klein gebleven. 1.40
Ik ben 1.77 ongeveer dus of we echt een match gaan zijn onder het zadel... geen idee nog. Ze krijgt in elk geval lekker de tijd maar in 2020 hoop ik een begin te maken met het introduceren van een zadel en mogelijk voor korte momenten een ruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:17 



 
Profiel   

Leuk! Leuke tinker ook, wat een smalle beentjes heeft die! Of lijkt dat maar zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:22 



 
Profiel   

Wat leuk ik zal de mijne hier binnekort ook aan toevoegen
Een zwarte kwpn met een grote witte bles en 4 witte voeten (Ik rij ook zijn moeder wedstrijdgericht)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:27 



 
Profiel   

[ img ]
bovenstaande van juni. Bij de keuring dachten ze idem dat er nog iets anders doorheen zou zitten omdat ze vrij luxe is qua beenwerk en hoofdje. Geen idee wat, vader is onbekend.

Duke is al zo braaf met een ruiter erop, knap hoor. Hij is groot maar nog wel puppy zo te zien.

Jodym, heb je een foto van jouw paard? Jamey ook benieuwd naar de jouw.

Verder heb ik nog wel een projectje maar die is 5. Mag die hier ook meedoen?
Is wel zadelmak en heeft meegelopen met bosritten. Heb hem nog niet zo heel lang. Echter verder rijtechnisch nog heel veel te leren ( wat is been?? :z ) en ook echt nog een lange slungel. :')

Cuba: jij hebt toch ook een jonkie? Je kan toch ook meekletsen :D kunnen wij mogelijk weer van leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:34 



 
Profiel   

Oeeeh ik meld me ook! *\o/*

2019 topic niet gevolgd want ik heb mijn paard pas 2 weken hihi. Morgen is hij officieel 2,5 en hoop er tegen t einde van 2020 toch wel op te zitten :)

Dit is mijn paard! McCartney, 12-05-2017, kwpn
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:45 



 
Profiel   

Gefeliciteerd anouk, heel knap dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:47 



 
Profiel   

Ik volg ook!
Al een tijd aan het meelezen in het 2019 topic. Eigenlijk was het doel om er eind afgelopen zomer op te gaan, maar door een hoop ellende maar uitgesteld.
Ik zal vanmiddag of vanavond even uitgebreider voorstellen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:47 



 
Profiel   

2 jonkies zelfs, 1tje is nu 3,5 en heeft zijn 1e 17 rondjes onder het zadel gemaakt en de andere is nog VEELSTE jong ;) die is net 6 maanden geworden dus dat duurt nog wel even voordat ik daar iets mee ga doen :D

Onze Gentle rij ikzelf (nog) niet maar die word 2x in de week (weekenden) gereden door manlief, soms los en soms aan de longe... Want ow wee het gebeente als ik ook maar denk aan weglopen of aan de kant te gaan staan want dan zegt Gentle: ik doe NIETS meer!!! _O-

Maar ook ik zal mij en mijn jonkie dan maar even netjes voorstellen:

Lonneke, 38 jaar en in het bezit van 3 paarden (allemaal familie ;) ), Jill (bijna 12), Gentle (3,5) en Frosty (6 maanden).

Gentle is Jill haar 1e veulen en die is nu dus zadelmak maar nog lang niet doorgereden... We doen lekker rustigaan en hij bepaald het tempo (soms letterlijk <<) ).

Even zoeken naar enkele foto's van de heer in kwestie :D

Baby Gentle
[ img ]

Grote Gentle
[ img ]

en toen lag er ineens n zadel op
[ img ]

oke, ik heb er natuurlijk ook opgezeten
[ img ]

Maar normaal is dit het plaatje
[ img ]
dit was overigens de 1e keer los in de binnenbak en pas de 15e keer dat er iemand op zijn rug zat <3

@timokyana: mooi dier! Zou mij eerlijk gezegd niets verbazen als er wat spaans of Portugees bloed inzit...

@Anouk: Wauw! Wat een knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 13:01 



 
Profiel   

ooh leuk, ik meld me ook :D

We willen onze quarter/paint Rafa(ella) in 2020 zadelmak maken, wel heel op het gemak, we zien wel hoe alles loopt.

Ze is van 19/04/2017

Ze staat lekker aan huis en we zijn 2 x per maand al wat spelenderwijs dingen met haar aan het doen. Vooral vaststaan en borstelen :') Ze is 2x een kwartier mee wandelen geweest op straat, heeft al eens rondgelopen op het erf terwijl er een gronddoek of balkje ligt enzo.
Toen ze hier gekeurd werd, moest ze ook even aan de longe en dat deed ze eigenlijk super, we hadden zelf een soort roundpen afgezet.

Ze is ongelooflijk slim en vind alles leuk, komt ook zo naar iedereen toe in de wei.
Deze zomer heeft ze meegedaan aan een fotoshoot hier op stal en ze was de braafste eruit tussen 'oudere' paarden die al veel meer gezien hebben _O- <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 13:11 



 
Profiel   

Oh wat leuk, 2020 topic! Ik had het 2019 topic wel gezien maar mijn gup wilde ik meer tijd geven dan dat. Maar voor het 2020 topic doen wij ook mee :#

Pinda is van 2016, NRPS, zelfgefokte baby van mijn grote liefde Miep :+: En een onbenullige aanhalige megapuberpuppy van 1.73m nu :D We zijn vooralsnog alleen aan het wandelen en grondwerken, wil van het voorjaar verder beleren :)

[ img ]

[ img ]

En stiekem nog een tweede guppie erbij, mini Shet Jip mag in 2020 de beginselen van het slepen/mennen gaan uitproberen :D Hij is van 2017 en haalt de 80cm nog niet eens, dus wel rustig aan en zien wat wel en niet gaat :)

[ img ]

Mini & maxi samen afgelopen maart :+:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 13:13 



 

Ik heb al een paar ritten met mijn jonkie gedaan, maar echt opgeleerd is hij nog niet. In februari gaat hij in training, vooral om zijn gangen te leren scheiden.

Mijn gup wordt 5 in april. Hij is een Rocky Mountain, een gangenpaard, vandaar dat hij in training gaat om zijn gangen te leren scheiden. Dit is mijn ventje.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 13:43 



 

Ik doe meeeee **\O/**
Met mijn bolle PRE puppy Don. Nu 3,5, hij is van maart 2016. Ik heb er al een aantal keer op gezeten, maar alleen in stap.. puur voor het sturen, remmen en voorwaarts te gaan.
Ondertussen er al een tijdje niet meer erop gezeten. We zijn nu vooral bezig met de omgeving verkennen buiten het erf en om dan niet van alles te schrikken := en veel grondwerk.
Ben zelf niet goed in updaten, maar we gaan het gewoon proberen en ik ben erg benieuwd naar jullie en jullie paardjes


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 13:55 



 

Ik ga volgen, vind het zo leuk hoe die puppy's uitgroeien tot prachtige paarden.

Ik heb een beleerd paard gekocht, alleen meneer snapt we vrij weinig van. Weinig balans, dronken lopen hahahha maar we komen er wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 14:01 



 
Profiel   

Jeej! Het 2020 topic is er! *\o/*

Het vorige topic heb ik heel stilletjes mee zitten lezen, en vorige week na een "offline" periode ook helemaal bijgelezen (wat een boel pagina's zeg :') ). Maar ik vond het heel erg interessant en leuk om de verschillende combinaties te zien groeien en vooral ook dat iedereen zijn eigen manier heeft. Zo zie je maar dat er meer wegen naar Rome zijn.

Afgelopen jaar was het de bedoeling bij ons om wel te gaan beginnen met rijden, paardje leek hier klaar voor en ook ik had goede moed. Echter gooide mijn prive-situatie roet in het eten. Omdat ik het motto heb; kop erbij als je met een paardje werkt, heb ik bewust besloten eerst niet verder te gaan, en de boel weer op te pakken als de rust weergekeerd is. Die rust liet even op zich wachten, we hebben kortgezegd een heel heftig en turbulent jaar achter de rug, maar ze is er dan nu toch. Daarom is het ook de bedoeling dat wij de boel weer gaan oppakken komend voorjaar, en ga ik hier dus ook weer lekker meelezen. Ik hoop dan weer net zoveel te kunnen bijleren van al jullie ervaringen en zal hier en daar ook wel is een poging doen wat van ons proces te laten zien.

Voor het beeld:

Deze kerel is een 5-jarige Warlander-hengst (PRExFries). Hij was bijna 3 jaar toen ik hem leerde kennen, en hij heeft mij echt uitgekozen. Ik was niet op zoek naar een paard, maar heb de auto langs de kant gezet toen ik langs zijn weide reed. Liefde op het eerste gezicht. De fokker leren kennen, en een paar weken erna teruggegaan. Met de bedoeling hem te vragen of hij wat hulp in en om de stallen kon gebruiken, ik was namelijk erg onder de indruk van de manier waarop hij met zn paarden leeft. In plaats daarvan bood hij mij zijn hengst aan. En zo voegden onze wegen zich samen.

Nu 2 en een half jaar verder hebben we gelachen, gehuild, gevloekt en genoten. Man man man wat hebben wij een onenigheid gehad. Het is net een relatie, je moet ook ruzie kunnen maken zeg ik dan. Maar meer dan gedoe hebben we vooral heel veel gave dingen gedaan, en heeft zich tussen ons een band ontwikkeld die ik nog niet eerder zo sterk heb gehad met welk ander paard dan ook. We kunnen letterlijk communiceren met gedachten zeg ik wel eens, en dat is vooral heel gaaf.

En dan hebben we het natuurlijke over die grote zwarte voor de duidelijkheid :+

[ img ]

Edits: Gruwelijke typefouten aangepast


Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 11-11-19 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 14:07 



 
Profiel   

Oeh ik schrijf me voorzichtig in...
Mijn Timmie is een nu dik 2.5 jarige Rocky MOuntain Horse, welke de beginselen van het longeren inmiddels heeft bevestigd (en dus verder niet meer veel op focus), wandelen langs de weg vind ikzelf heel erg spannend (vrij drukke, onoverzichtelijke weg en zelf al eens onder een paard gelegen door verkeer) dus dat doen we heel rustig aan steeds een beetje verder. Verder leg ik van alles op zijn rug, ben ik in mijn hoofd een schriktraining dag aan het bedenken, en krijgt hij nog wat mee aan grondwerk en vrijheidswerk.
Hij loopt op een paddock paradise. Dingen als de bekapper zijn vaak een 'ikwilniet' issue, dus daar werken we ook aan.
Mijn doel is om hem volgend jaar begin winter zo ver te hebben dat ik op zou kunnen stappen en wegrijden (waar ik dan nog mee wil wachten tot hij dik 4 is). Dus ik zie hoe het gaat lopen, ligt heel erg aan hem en hoe hij groeit (zowel geestelijk als lichmelijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 14:08 



 
Profiel   

Ik meld me ook voorzichtig aan. Aankomend jaar heb ik 3 merries die 3 jaar gaan worden. Bedoeling is eigenlijk om ze te dekken en dan het jaar erop pas na het veulen zadelmak maken, maar mocht er nou één onverhoopt niet drachtig raken dan zal ik die in 2020 al gaan beleren.

Eén van onze merries, Anna Rachel :) Al hoop ik stiekem dat ze gewoon drachtig raakt _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 15:22 



 
Profiel   

[ img ]

Ik meld me ook, met Golden Honey. Honey is 13 jaar, import uit de UK en niemand weet of ze ooit eerder rijpaard is geweest. Voor nu is ze een onzeker paardje en we gaan eens kijken wat rust, geduld en herhaling gaan brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 15:34 



 
Profiel   

timokyana schreef
Jodym, heb je een foto van jouw paard? Jamey ook benieuwd naar de jouw.


Jahoor; heb ook een kleine tinker. Zal nu ook ergens tussen de 136 en 140 zijn
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 15:58 



 
Profiel   

Ik lees gezellig mee!
Hier is Dara (IJslander)nu 4,5 jaar oud.
Ze heeft 1 x een zadel op gehad voor de foto :')
Ze is nu drachtig en in maart uitgerekend, dus de bedoeling is pas volgende zomer.
Ik ben nu zelf ook zwanger en moet daarna ook nog de nodige kilo’s kwijt :o
Daarbij moeten we hiezohiezo nog even kijken, ze helaas niet zo groot geworden als haar ouders , dus ik weet nog niet of ze wel blijft.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 16:10 



 
Profiel   

@ Granoek: Jullie ken ik stiekem al best aardig denk ik uit het vorige topic. Daar heb ik meegelezen en niet meegeschreven maar heb altijd zo moeten lachen om jouw updates. Wat een lol heb jij met je beestjes!

@ Timokyana: Die tinkerdame is een aparte verschijning zeg! De term sprookjespaard is vast niet nieuw. ;) En ben eigenlijk ook best wel benieuwd naar dat jonge ding van 5. Wat mij betreft mag die hier ook meedoen hoor, heeft die van mij ook een leeftijdsgenootje. :+

@ Anouk_H: Mooie kerel heb je daar naast je staan. Wat een guppie nog ook. Ben heel benieuwd hoe hij er over een paar jaar uit ziet als hij wat meer volwassen is geworden!

@CubaLibre: Gentle heb ik in het vorige topic ook al regelmatig langs zien komen inderdaad. Knapperd hoor. Mooi om te zien hoe je de tijd ervoor neemt, geen haast, gewoon stap voor stap.

@Nayla: Wat heeft Rafa een leuk "mutsje" op! :D En ook al zo'n iemand die het lekker rustig aan doet en niet verwacht dat het paardje binnen x-aantal weken helemaal klaargestoomd is. Vind ik zelf ook een prettige manier van werken.

@Vientje: Pinda! Ik zag haar laatst in een ander topic van je voorbij komen en wat een gaaf paard zeg. Ik vind dat ze een heel fijne en evenwichtige uitstraling heeft. Maar ze ziet er ook uit als een tante die heel goed weet wat ze wel en niet wil. Ik ben wel een beetje verliefd op haar, en op haar naam. Pinda klinkt echt lekker wel lekker stoer en eigenwijs.
Jip mag er ook best wezen, leuk nog zo'n mini erbij. Mijn "mini" (is grote maat Shet dus die gaat over de 1 meter heen waarschijnlijk) is van 2018, dus die kleutert nog lekker rond. Later wil ik met hem ook kijken of hij lol heeft in het mennen. Hij komt nu soms alwel onder de rand het longeergedeelte in, huppelt dan even mee en bedenkt dan dat hij het wel weer best vind. :evaw:

@ SVRL: Mooie gup heb je hoor! En vind het best interessant om komend jaar meer van je te horen over het trainen van een gangenpaard aangezien je het hebt over het "scheiden" van de gangen. :)

@ SwPck: Ook een leuke puppy, vriendelijk hoofdje heeft hij met een zachte oogopslag.

@ MrsMidnight: Zo te lezen werken jullie al flink aan zn zelfvertrouwen. Sommige paarden hebben dat al meer meegekregen dan anderen. Leuk te lezen dat je al zo lekker met hem kleutert maar hem ook de tijd geeft. Opstappen en wegrijden over een jaar is wel een mooi uitgangspunt natuurlijk, maar goed ook dat je kijkt naar wat hij aankan. Sommige paardjes hebben wat meer tijd nodig om mentaal goed volwassen te worden zodat ze ook weerbaarder zijn.

@ GoldenArrow: Mooie merrie hoor, snap wel dat je daar wel een veulentje van wilt. Afwachten dus nog even voor jou!

@ Wicky: Jeetje wat heeft jouw 13-jarige een jeugdige uitstraling. Haar lichaam en haar uitstraling zeggen twee totaal verschillende dingen. Haar lichaam oogt geaard en veerkrachtig, maar haar uitstraling daarentegen juist heel voorzichtig. Ik krijg de indruk dat je een heel bijzonder proces met haar kunt doormaken als je haar de tijd en ruimte geeft. Maar zo te lezen en n.a.v. andere posts die ik van je heb gezien is ze daarvoor ook in goede handen.

@Jodym: Ik ken je nog van het vorige topic inderdaad! Heerlijke pony en wat een stappen hebben jullie al gezet. Ziet er ook altijd uit alsof jullie zoveel plezier erin hebben. Toppie hoor.

@Skaay: Jullie lopen dus straks samen met de dikke buikjes rond. Gefeliciteerd ook! En het is een mooie dame. Ben benieuwd hoe het gaat, maar mochten jullie wegen toch scheiden dan denk ik dat ze met een ander mooi mensje een heel fijne combi kan worden ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 16:19 



 
Profiel   

Hey wat leuk, mijn gup wordt maart 2020, 3 en haal hem eind mei gecastreerd en gekeurd uit de opfok en dan gaan we rustig aan beginnen.
Ik hoop er voor de winter op te zitten.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 17:18 



 
Profiel   

Wat leuk dat ik zo veel paardjes ken hier *\o/*
Ik ben sinds januari bezig een tamelijk gevaarlijk paard te hervormen en hoop begin volgend jaar op het punt te zijn dat we elkaar genoeg vertrouwen om daadwerkelijk aan het werk te kunnen.
^) https://boktimg.nl/img/m/WpVV4q.jpg

O:)
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 17:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen