Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:04

Gimme_Joy schreef:
Ik doe 2 keer per jaar een kuurtje psyllium. Geen moeilijke "zand weg" mengsels ofzo. Gewoon 4 dagen vlozaad door het voer.


Dat doe ik inderdaad ook regelmatig. Maar nu eerst even de pot poeder afmaken voor ik er nog meer in giet.

Welke psyllium gebruik jij?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:10

Ow ik weet niet uit mn hoofd welk merk. Maar ik ga zaterdag de emmer even op de foto zetten +:)+

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:11

Gimme_Joy schreef:
Ik doe 2 keer per jaar een kuurtje psyllium. Geen moeilijke "zand weg" mengsels ofzo. Gewoon 4 dagen vlozaad door het voer.


Wat is een moeilijk "zand weg" mengsel? :)

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:11

fransje23 schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ik doe 2 keer per jaar een kuurtje psyllium. Geen moeilijke "zand weg" mengsels ofzo. Gewoon 4 dagen vlozaad door het voer.


Wat is een moeilijk "zand weg" mengsel? :)

Allerlei potten van 50 euro ;)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:12

Die ja. Met vanalles en nog wat erin. Wat je helemaal niet nodig hebt voor het doel waarvoor je het gebruikt :+

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:17

Die zijn duur maar niet moeilijk :D

Ik voer psylliumbrokjes, is super makkelijk voeren en met bijna 22 euro voor 1,5 kg redelijk voordelig.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:28

Psyllium dat ik voer (pure vlozaad) kost 13,- en ik kan er 2 kuren mee doen

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 19:35

Gimme_Joy schreef:
Psyllium dat ik voer (pure vlozaad) kost 13,- en ik kan er 2 kuren mee doen

Waar halen jullie dit?
Mijn dierenspeciaalzaak heeft altijd van dat dure spul pfff

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:37

Ik zal de emmer ff op de foto zetten zaterdag!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:40

fransje23 schreef:
Die zijn duur maar niet moeilijk :D

Ik voer psylliumbrokjes, is super makkelijk voeren en met bijna 22 euro voor 1,5 kg redelijk voordelig.


Van welk merk? Brokjes lijkt me idd handiger.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:44

Ik bestel altijd bij Makana, en dan ook meteen voor stalgenoten zodat we geen verzendkosten hebben.
Bestel daar ook lijnzaadolie en lijnzaadbrok, is best voordelig daar.

Geef 100 gram van die brokjes per dag tijdens een kuur. Doe dus drie kuren met een zak van die brokjes.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:54

fransje23 schreef:
Ik bestel altijd bij Makana, en dan ook meteen voor stalgenoten zodat we geen verzendkosten hebben.
Bestel daar ook lijnzaadolie en lijnzaadbrok, is best voordelig daar.

Geef 100 gram van die brokjes per dag tijdens een kuur. Doe dus drie kuren met een zak van die brokjes.


Dat is een Duitse site toch?

Of is het deze https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... lium-brok/

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:02

Ik loop wat achter, maar jemig die voet ziet er inderdaad uit of hij bijna gaat afsterven :\
Hopelijk heeft hij snel weer zijn eigen kleur.

CalipsoLover, joh als je er zelf maar mooi op past. In de ring zie je dat echt niet hoor, alleen als er een kanon naast loopt. Een vriendin van mij heeft met een klein gebleven paard (E-maat) ZZ-Z gereden en werd meestal hoog geplaatst. Daarnaast sprong hij 1.40 nationaal. Reken maar dat hij gewoon zijn geld waard was :P Ze heeft hem echter nooit verkocht. Haar andere paard in de Subtop was 1.61 en daar heeft ze ook vaak enorme biedingen op gehad.

Ik heb me er zelf ook maar bij neer moeten leggen dat Knabstruppers nou eenmaal niet groter komen. Ik denk dat we op zo‘n 1,54 zitten (ik ben 1.80) maar ik vind het er niet eens zo raar uitzien eigenlijk. Gek genoeg heeft ze meer dan genoeg plek voor zadels, meer dan veel grote sport paarden.

Welkom Estell :)
Knappe paarden heb je.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:26

PSvanLot schreef:
fransje23 schreef:
Ik bestel altijd bij Makana, en dan ook meteen voor stalgenoten zodat we geen verzendkosten hebben.
Bestel daar ook lijnzaadolie en lijnzaadbrok, is best voordelig daar.

Geef 100 gram van die brokjes per dag tijdens een kuur. Doe dus drie kuren met een zak van die brokjes.


Dat is een Duitse site toch?

Of is het deze https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... lium-brok/


Ik bestel het via de Duitse site, is hetzelfde product als Pure paardenvoeding verkoopt :j

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:31

Hier ook om de maand een preventieve kuur psulliumvezels (week lang, pure vezels zonder allerlei meuk erdoor. Wisselde leveranciers, maar net waar ik het het goedkoopst kan krijgen :+ ). Twee jaar geleden heeft Miep ondanks regelmatig schoon op zand testen met flinke zandkoliek gestaan, dat kondigde zich (achteraf gezien) aan met een paar weken erg veel mestwater bij de mest. Sindsdien ben ik van de preventieve kuurtjes zonder testen, doodeng dat zand!

Even wat anders....we hadden hier vandaag voor het eerst in een week of 10 (denk ik) zowaar een dag ECHT VIES WEER. Met REGEN. Zo blij mee, water op de bak en het gras!!! *\o/*
En wát een timing, die auto :D :D :D

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:33

hier volop regen, heerlijk!

Ik vind de losse vezels zo moeilijk voeren. Heb er zoveel gehad die het niet vraten. Toen naar korrels gegaan maar weet niet meer welk merk haha.
Maar die zijn er ook genoeg zonder toevoegingen.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:37

Ik heb ook vlozaad, ik geef dat door slobber zou niet weten hoe ik het anders binnenkrijg :+

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:44

Ja, heerlijk regen! Kan het gras weer groeien!
Alles was zo droog, ook in de duinen.
Hele winter klaag ik over de regen alles extreem nat en daarna is het weer extreem droog. bijzonder..

Jij inderdaad precies mazzel met je auto, Vientje!

Ik geef die brokjes want Joya lust geen nat voer zoals slobber en te fijn voer laat ze ook liggen. Dus zaadjes hebben ook geen zin, die liggen dan onder in de bak.
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 04-06-20 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:45

Inderdaad, hier ook door de slobber of Speedibeet met een handje brok of muesli. Gaat erin als een malle bij allemaal :))

(hoewel....soms gaat niet álles er echt in :') Miep en baby-Pinda, nu 4 jaar later zelfde effect nog altijd _O- )

Afbeelding

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:55

fransje23 schreef:
Ik geef die brokjes want Joya lust geen nat voer zoals slobber en te fijn voer laat ze ook liggen. Dus zaadjes hebben ook geen zin, die liggen dan onder in de bak.


Da's onhandig :+

Lieve foto vientje :+:

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:03

Ahh babypinda! <3
Lekker slobberen. :))
Jaah heerlijk nu je auto!
En de regen kunnen we goed gebruiken!

Welkom Estell!

Myrthee wat goed van Dory!
En nog een paar racepaarden, leuk he. :D

Gimme_Joy super!!

Fransje Malik is ook niet te doen met slobber, hij vindt dat eigenlijk niks en gaat er dan mee lopen smijten, vinden de ponnies iets te leuk. :')

Nog bedankt allemaal voor de leuke reacties op ons.
Dat vergeet ik altijd te zeggen. :D

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:06

PSvL, die Bokker in je topic reageert altijd op die manier. Niemand kan haar betichten van het schrijven van fijne en aardige reacties :+ ;)

Baby-pinda is te schattig <3

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:15

fransje23 schreef:
PSvL, die Bokker in je topic reageert altijd op die manier. Niemand kan haar betichten van het schrijven van fijne en aardige reacties :+ ;)

Baby-pinda is te schattig <3


I know, zat in een ander topic ook al zag ik laatst. Heb er maar een foei van gemaakt.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:51

Heb hier de laatste tijd niet zo veel geplaatst van ons traject, maar we hebben uiteraard niet stilgezeten. Prazani loopt nu los in de bak en er zit al een beginnend stuur op. Hij vindt het wel echt ontzettend moeilijk allemaal, ik kan de radartjes in zijn koppie gewoon horen draaien allemaal. Hij probeert ook echt het goede antwoord te geven, maar weet gewoon nog niet zo goed wat hij er nou allemaal mee moet en houdt nog heel erg steun aan mij in het midden van de bak. Ik heb wel het idee dat hij het wel heel leuk vindt, als we naar de bak lopen vallen zijn oren er nog net niet vanaf zullen we maar zeggen :+ Hij krijgt nu even een paar dagen rust om het allemaal te verwerken, want zijn koppie zit nu even vol.


Moeder Prganza doet het super goed. De verzorgster rijdt haar nu onder begeleiding. Het gaat nog wel gepaard met wat miscommunicatie, maar dat ligt meer aan de verzorgster dan aan Prganza. Die mist daarin gewoon nog de balans. Wel grappig om het verschil te zien in Prganza als het meisje wat ons helpt erop rijdt of als de verzorgster erop stapt. Bij die eerste boeit het Prganza helemaal niks of ze eraf valt en gaat ze ook echt in de staak omdat ze dan dingen niet wilt en als de verzorgster erop stapt die er een band mee heeft staakt ze bijna niet meer en als ze merkt dat de verzorgster er bijna af valt geeft ze een soort hupsje om haar weer in het midden van het zadel te krijgen. Echt supergrappig om te zien :))

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:03

@CP May is ook ongv 1.58 nu (mama is 1.64 ) dus ook geen grote hier. Maar over de 160 zullen ze wel gaan denk ik.

Maandag is die van mij officieel jarig.

Qua zandweg spul voer ik hier 1x in de 3 maanden een kuur psyllium pellets omdat de dame de losse zaadjes niet blieft.
En tegelijkertijd geef ik dan veendrenkstof bij. Wat goed helpt met reinigen en dan hapt ze ook geen zand meer. Al kun je natuurlijk niet voorkomen dat ze nooit zand binnenkrijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Toevallig gisteren weer besteld haha