Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 227 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Jeetje wat heerlijk Babootje.

Vandaag was het inderdaad schitterend weer en ben ik er in mijn nieuwe omgeving opuitgetrokken. Wel even wennen met verkeer en recreanten. In mijn vorige bos kwam ik vaak helemaal niemand tegen, hier is het een stuk drukker en moeten we een klein stukje langs een drukke weg vanuit stal naar het bos.
Maar dat komt wel goed.
Paardebeest heeft een nieuwe vriendin gevonden in haar nieuwe groepje. Ik heb haar nog nooit zo hengstig gezien :D
Ze zijn net klitteband.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:20 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze een vriendin gevonden heeft Sizzle! Lijkt dat ze nu dan toch al aardig gewend raakt?!
Mooie foto's!

Welkom terug in herfstachtig Nederland, Babootje. Heerlijk er even tussenuit.

Hoe gaat het nu, Noisy?

Wij rijden rustig verder..Ga lekker iedere week met de trailer op pad. Heerlijk die vrijheid.


We hebben even een fototentoonstelling bezocht :D
[ img ]

Vanmorgen tijdens een rondje duin
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 22:25 



 
Profiel   

Ik moet ook maar weer eens aan de slag met een update maar ik heb nu nog geen tijd om die te gaan typen :D

Mooi uitzicht weer Fransje! Doe jij eigenlijk ook ooit bakwerk? Ik zie echt alleen maar buitenritfoto's van je, vroeg ik mij net ineens af haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 05:41 



 
Profiel   

Jawel, we doen ook bakwerk, afhankelijk van het weer 1 a 2 keer dressuurmatig en een keer balkjesles. Maar voor de foto is dat niet zo leuk :+ Alhoewel de patronen bij de balkjesles wel ingenieus zijn dus voor een foto wel interessant.

Ik heb een schema van 1 dag trainen en 1 dag rust maar daar wijk ik weleens vanaf als het qua weer of tijd niet uitkomt. Na echt lange ritten krijgt ze twee dagen rust om te herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:03 



 
Profiel   

Cool zo‘n openlucht museum :D
Ja inmiddels zijn we bijna helemaal gewend. Ik moet nog wel af en toe even aflongeren voor het rijden dus er zit nog wel spanning in, maar verder gaat het weer fijn met rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:19 



 
Profiel   

Het gaat zo Fransje :D
[ img ]
Hartstikke goed dus *\o/*
Ben nu rustig aan het opbouwen. Begonnen met 10min stappen en 5min draven en inmiddels uitgebreid naar 2x 5min draven en dat gaat prima. Ik denk dat hij wel meer aankan want meneer gaat als een malle tekeer als hij zin heeft maar liever zo dan in 1x teveel doen -:) Misschien dat ik er vandaag eens 1 rondje galopje aan toevoeg maar dat ligt een beetje aan de bak. Gisteren vond ik het te nat.

Wat grappig zo'n tentoonstelling in het bos Fransje!

Wat fijn dat ze een maatje heeft Sizzle, dan is ze in ieder geval goed op haar gemak op de nieuwe stal. Net als Rudi en Sydney trouwens. Wat een dag en nacht verschil in gedag! Ze zijn hier weer als vanouds super relaxed

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:23 



 
Profiel   

Malik goed aan het oefenen met de trailer +:)+ Maar wat sneu met die hoefzweer zeg, meneer strompel :(:) Is hij inmiddels doorgebroken?

Hè wat vervelend voor jullie dat de vorige stal het ook niet was Noisy, lastige zoektocht! Gelukkig lijkt het goed te bevallen nu zo te horen, en Rudi de goede kant op te gaan *\o/*

Go Splinter, jullie aan echt als een trein 8-) Lekker dier zo!

Candalisa, wat een vreselijk nieuws, gecondoleerd met Sal Y;( Heel veel sterkte met je verlies :(:)

Babootje maakt ons jaloers :P

Wat fijn dat Bjelle wat tot rust komt Sizzle! Mooie plaatjes weer :)

Vet cool die tentoonstelling Fransje :D

Hier weinig nieuws onder de zon, Pinda pretlettert wat door de wei, Miep staat nu op speciaal beslag à 200 euries voor alleen voorijzers maar lijkt daar alleen maar slechter van te worden (smid vermoedt buiten hoef verdraaid toch ook wat artroseklachten en wellicht een verzakking in het hoefbeen...als beslag niet gaat werken gaan we rondje DA doen voor foto's oid) en Jip ontsnapt met regelmaat naar de wei dus de terrorist is nu tonnetje rond :+ Reading laten doen bij Pinda (ondanks dat ik als wetenschapper daar een beetje sceptisch over ben :)) ), dat bevestigde wel mijn vermoedens volledig maar was helaas niet zo positief an sich. Maar ik kan er wel wat mee qua puzzelen wat betreft hoe nu verder dus dat is mooi.

Mijn motivatie qua paarden en rijden is nog steeds helemaal weg, rij de pony van een stalgenootje (heel lief :+: :) ) een keer of wat in de week en verder poets en prul ik wat met die van mij maar zelfs dat krijg ik maar net aan opgebracht. Iets met vallende blaadjes :+ Wel druk bezig met de opruim qua overbodige / niet meer passende paardenspullen, van het weekend Marktplaats volspammen ermee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 16:01 



 
Profiel   

Noisy schreef
Voorzichtig positief nieuws hier *\o/*
Rudi loopt al de hele week zuiver. Vandaag heb ik hem even in de bak gehad en gelongeerd en hij loopt loepzuiver. Iedere pas even lang, elke stap met zij achtervoeten netjes in de afdruk van de voorvoeten, zowel linksom als rechtsom. Tijdens het wandelen aan de hand naderhand ook niks kunnen ontdekken. Morgen kijken hoe het dan is en als het goed is dan kunnen we rustig gaan uitbouwen


fijn dat het goed gaat met opbouwen, hopelijk blijft ie goed, maar zo te lezen wel toch :j

babootje fijne vakantie!

leuke foto's sizzle! mooie omgeving :wow:

gaaf Fransje zo'n kunstroute, wat een lekker paard heb je toch, dat ie het allemaal prima vindt :j

Vientje, wat kwam eruit dan, uit die reading? ik moet zeggen dat ik er ook altijd nogal sceptisch over ben :o maar goed als je er wat mee kan.

en lekkere dure schoenen voor Miep :7 hopen dat het helpt

Ik heb weinig te vertellen, Limaar gaat lekker.Heb eindelijk weer eens les, donderdag voor het eerst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:29 



 
Profiel   

Candalisa veel sterkte. :(:)

Babootje lekker hoor!

Noisy fijn dat het lekker gaat, hij ziet er goed uit!

Sizzle ook al weer aan het wennen, super.
Gezellig een vriendin.

Fransje rijdt er lustig op los. :D

Vientje is ook altijd een beetje wennen weer aan de herfst, dat uur verschil werkt ook niet mee. :knuffel:
Beterschap met Miep..

Splinter, leuk weer les!

Hier gaat het goed!
Malik loopt weer goed, hij had wel zijn pees dik, de andere dan de eerdere blessure maar het was niet zo ernstig en is nu weer dun, hij loopt ook niet kreupel.
Ik heb wel besloten hem tot we gaan verhuizen in maart hem thuis op de paddock te houden, de wei is erg nat (en het zal er in deze tijd niet beter op worden) en ik wil hem nu wel eens heel houden. :+
Thuis lopen ze ook lekker vrij dus hij moet het er maar mee doen voorlopig.
Zo heb ik het ook wat makkelijker en de tijd om dingen in orde te maken voor verhuizing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:36 



 
Profiel   

Wel verstandig MM, het is overal zo nat en glad nu en als hij dan uit zijn stekker gaat zit je zo weer :\ Na deverhuizing maar langzaamaan weer opbouwen met groter oppervlak, je het genoeg scharrelplek in de paddock toch voor nu :)

Miep gaat voorzichtigjes aan nu wat vooruit, van het weekend voor het eerst in een week of 5 een klein stukje met haar durven wandelen omdat ze best OK liep. Ik heb er als een vlaggetje achteraan gewapperd, moeke was nogal blij :=

Uit de reading kwam (zonder enige achtergrond of sturing gegeven te hebben, letterlijk alleen gezegd wat haar leeftijd is, dat ik haar al haar hele leven heb, en dat ik wat afstemming zoek samen):

Ze is vreselijk groot, lang en slap in het algemeen nog en door het af en aan wat kunnen werken heeft ze nooit draagkracht op kunnen bouwen waardoor haar balans nog zo moeilijk is- waardoor ze met rijden dus zo wisselend is en heel veel moeite heeft; door de wisselende last van tanden, zadels en gekke blessures/missende ijzers is ze rijden met pijn gaan associëren, ze vindt er echt geen hol aan en het doet pijn en rijden wil ze dus (op dit moment) absoluut niet meer. Haar val in de bak met losgooien is de druppel geweest waardoor ze zo geëscaleerd is, ze had flink pijn (CTO gebied) en wist geen andere uitweg meer toen ze zo debiel ging bokken. Ze is in het algemeen vreselijk snel overprikkeld en kan niet goed ontladen, wat veroorzaakt dat ze af en toe moeilijk bereikbaar is want dan is haar emmer vol- daar moet ik maar gewoon mee dealen want zo is ze nu eenmaal, maar dat had ik zelf ook al bedacht ( :+ ). Oude stal maar ook beleerstal zijn daardoor absoluut ongeschikt voor haar, ze draait daar nogal dol van alle prikkels. Ze is bij de beleerstal ook flink depressief geweest vanwege het alleen staan en al het 'moeten' opeens, daardoor was ze daar zo vreselijk braaf en geblokkeerd (ook niet nieuw voor mij).

Het is in het algemeen een heel lief, braaf en gezellig knuffelpaard, maar qua werk wel een eigengereide tante met een mening (deels gevoed door de problemen eerder, deels karakter). Ze accepteert het rijden eigenlijk nog niet helemaal- ze zal ook weinig mensen daarin gaan accepteren. Mij vindt ze nog het meest OK, ik 'mag' uiteindelijk wel van haar op haar rug en ze wil dan ook echt wel haar best voor me doen, maar ze mist stabiele begeleiding en regelmaat bij mij. Ze vindt het lastig dat ik op haar spanning zo blokkeer, er werd benadrukt dat de spanning vanuit haar ontstaat en niet vanuit mij maar dat mijn onbewuste reactie het zeker wel verergert. De andere ruiters waren of te dwingend waardoor ze zich tijdelijk overgaf maar het eigenlijk wachten was op ongelukken, of juist erg handig met veel gevoel zodat ze haar rond haar moeilijkheden konden rijden maar dat lost haar moeilijke punten dan niet per definitie altijd op (dat is huidige instructrice, die kan ze idd wel erg waarderen gelukkig :) ). Ze is verder wel heel blij met mij en met hoe ze nu woont en de laatste periode heeft haar goed gedaan. Helemaal niks doen is wat saai en ze wil wel heel graag meer vanaf de grond samen werken- samen buiten wandelen vindt ze fantastisch en grondwerk puzzeltjes is feest. Dat had ik ook zelf al bedacht, maar zo'n paard is zo verdomd duur als grote hond dus alleen dat doen voortaan vind ik dan weer een beetje jammer :+

Komt erop neer dat ik óf ballen en een stabiel karakter moet gaan kweken en dan het beste haar zelf weer helemaal vanaf 0 opnieuw op kan gaan pakken tzt, of anders het rijden uit moet besteden aan iemand die dat wel heeft én door Pinda geaccepteerd wordt. Sowieso vanaf de grond eerst volledig opnieuw beginnen om spieropbouw en balans beter voor te bereiden voordat ik weer aan rijden ga denken, en dan met regelmaat en doordacht schema op gaan bouwen om het makkelijker en leuker voor haar te gaan maken. Ze zag het niet als onmogelijk om uiteindelijk "gewoon" simpel te kunnen rijden zonder gedoe, maar het wordt niet makkelijk en we staan nu iig 10-0 achter wat dat betreft.

Oh, en ze wil een veulen :+ (lellebel <<) _O- )

Al met al is er niks gezegd wat ik niet zelf al (deels) uitgepuzzeld had, maar de bevestiging zo op deze manier gepresenteerd krijgen is wel even slikken. Maar verandert niks aan mijn planning met Pinda, dat scheelt. Het was echt griezelig, ik heb misschien 15 woorden gezegd in het hele gesprek en dan komt dit level aan details eruit 8)7 Veel dingen heeft ze echt niet kunnen weten....heel bizar. Geen wetenschap om te verklaren dus ik neem het maar ter kennisgeving aan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 10:45 



 
Profiel   

Vientje jeetje wat bijzonder. Wel fijn dat jouw gevoel bevestigd wordt. Mag ik vragen wie er bij jou is geweest? Mag ook in pb.

Toen ik sal net had kwam er ook iemand op stal die dat deed, kwam niet eens voor mij. Zij vertelde dat Sal hoofdpijn had en last van dr maag. Ok met dat in mijn achterhoofd te werk gegaan. Een aantal weken later kwam ze terug en bleef ze een tijd bij haar staan en weer gaf ze dat aan waarop ze ineens mij aan keek “heb jij hoofdpijn” uh ja ik kamp met heftige migraines … “ok en ook last van je maag?” Vlak daarvoor op genomen door een flinke maagbloeding. Sal voelde mijn pijn ze maakte zich zorgen om mij. Pfff dat kwam binnen.
Ik zou het met syd ook willen maar vind het ergens ook confronterend.

Ik ben nu rustig bezig om syd weer op te pakken veel longeren en proberen een band op te bouwen. Ik heb veel meer rust gekregen sinds ik op de nieuwe stal sta maar ik kijk elke dag aan hoe ik mij voel want als ik niet lekker in mijn vel zit merk ik dat ik een enorm kort lontje heb en is niet eerlijk tegenover syd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 11:20 



 
Profiel   

Neem dit advies aan als amusant, maar laat je er niet door leiden is mijn advies.
Dit soort 'therapeuten' is heel handig in het lezen van jouzelf, jouw onzekerheid (cold reading), in googlen (je zul je verbazen wat ze al niet kunnen vinden) en het geven van verdere algemeenheden waarin je altijd wel iets vindt dat past. (merrie wil een veulen, tja....)

Mijn advies zou zijn: Zoek een goede trainer/ trainingsstal voor je paard tot je er zelf het vertrouwen weer hebt om het zelf te doen. Het wordt nu steeds moeilijker om weer te gaan beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 11:31 



 
Profiel   

Bijzonder verhaal Candalisa! :j En wat goed dat je zelf dat inzicht hebt, lekker doen wat goed voelt hoor :(:)

Nou, dit was telefonisch :D Dus mij lezen is wel aardig uitgesloten daarmee. Wellicht een beetje slim googlen wel, ik heb echter geen namen genoemd dus dat zou wel heel knap googlen zijn. Er zijn specifieke details genoemd waarvan ik 100% zeker weet dat ze nergens te achterhalen zijn als ze ze niet van mij zelf heeft gehoord (wat dus niet zo is, ik heb 99,5% van het gesprek gezwegen en er zijn geen vragen gesteld die ik beantwoord heb ofzo :P ).

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik blijf zeker sceptisch maar vind de bevestiging van mijn inzicht in de situatie en de verdere stappen nu wel prettig. Was het radicaal anders geweest dan hoe ik erin sta denk ik niet dat ik daarom direct het roer omgegooid had, vind mijn eigen gevoel dan belangrijker. :) Dus idd: amusant, semi-prettig om mee te nemen, en door op de koers die er al lag nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 11:57 



 
Profiel   

@candalisa: heel veel sterkte

Malik een hoefzweer, maar gelukkig nu weer een stuk beter!

Wij gaan gewoon door. Wilde hem ook laten scheren maar dat vind ie dus doodeng :+ Geen succes, kwamen niet eens in de buurt . Wel jammer zo’n bange pony.
Helaas hebben we op stal ook weinig uitrij mogelijkheden en moeten we echt de weg over. Volgend jaar nieuwe poging…

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:58 



 
Profiel   

Vientje ik denk dat het best algemene dingen zijn maar dat het toch alles even duidelijk op een rijtje zet.
Ik denk dat als je Pinda volgend jaar weer oppakt en op een manier van niet moeten maar gewoon lol met je knol het best heel positief uit pakt.
Als ze weer een jaartje ouder zijn en je zelf ook weer fris begint is de situatie gewoon veel beter, ik heb het zelf altijd als positief ervaren om gewoon een tijdje te wachten.

Candalisa ja als je zelf niet lekker in je vel zit gaat het altijd mis...
Maar dan doe je gewoon iets makkelijks en dan is het ook goed.
Hier van de week, ik was moe en blegh en ik moest nog laat uitmesten, dan natuurlijk gooit de pony de kruiwagen om toen ik bijna klaar was.. zucht... ^)

Jodym dat kun je wel gaan oefenen zodat hij het straks gewend is, is ook goed voor de vertrouwensband. :j

Morgen komt de tandarts, dus dat worden weer drie zielige paardjes. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 17:55 



 
Profiel   

wat apart joh Vientje, toch hoor ik dat idd wel vaker dat er heel veel duidelijk wordt :j
En candalisa wat een bijzonder verhaal.

Babootje doen jullie ook mee met de districtswedstrijden?

miranda, succes met de zielige paardjes :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 12:04 



 
Profiel   

:wave:

Ik lees wel steeds braaf mee, maar had niet zoveel zinnigs te melden :))

Bijzonder verhaal Vientje! Of het echt iemand is die in contact is gekomen met Pinda of iemand die gewoon een goed algemeen advies heeft maakt dan niet eens zoveel uit, als het jou maar een stukje houvast geeft. Toch?

Een dag minder doen is helemaal niet erg hoor Candalisa. Er is zoveel gebeurd, dan is soms er gewoon even zijn ook voldoende. Ik geloof er niet zo in dat paarden die gewoon in hun behoefte kunnen voorzien (beweging, vriendjes, afgestemd voer etc) dat ze dan sneu zijn als ze een keer wat minder hoeven doen.

Succes met de tandarts Miranda! Welke laat jij komen? Ik ben een beetje zoekende nog sinds mijn vorige DA niet echt meer welkom is op stal :=

Fransje deelt weer prachtige plaatjes, heerlijk hoor!

Hier gaat het allemaal zo zijn gangetje. Feyre is weer eens overbouwd ^) en laatst met les was ze echt heel, heel stout :oo Op zijn Feyres dan he, dus het is niet alsof ze een rodeo gaf maar ze wilde gewoon echt niet meer draven :') En als 800 kilo 'nope' zegt dan nou ja.. Gelukkig haar er wel doorheen gekregen en goed af kunnen sluiten maar oh oh..

Ze staan deze week weer bij stal, dat is wel lekker. In plaats van 10-15 minuten wandelen naar stal nu gewoon een paar seconden :D Wel weer de paddock ipv de wei, maar goed. Er staat nu een mede blondje bij haar in de groep, een jonge ruin. Immens dier, maar oh zo lief. Al zijn de rest van de merries hysterisch zodra hij in de buurt komt, dan gaat de hele groep op de hobbel. Behalve Feyre :') Die trekt zich echt van niemand wat aan, kijkt een keer boos en gaat door met waar ze mee bezig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 12:13 



 
Profiel   

Berdien sjeemig is ze nog niet uitgegroeid.. _O-
Na het gedoe vorige keer met de tanden dat Malik was gevallen had ik ook een andere gevraagd. De dap Onstwedde, eigenlijk zitten we buiten hun werkgebied maar omdat we daar straks vlakbij komen wonen wilden ze wel komen.
Heel goed werk geleverd dus blij mee! +:)+
Gewoon heel rustig de verdoving gegeven dus ze hadden niks door, geen stress of gedoe.
En nu zijn ze heel lief en rustig. :))

[ img ]

.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:44 



 
Profiel   

Babootje schreef
Neem dit advies aan als amusant, maar laat je er niet door leiden is mijn advies.
Dit soort 'therapeuten' is heel handig in het lezen van jouzelf, jouw onzekerheid (cold reading), in googlen (je zul je verbazen wat ze al niet kunnen vinden) en het geven van verdere algemeenheden waarin je altijd wel iets vindt dat past. (merrie wil een veulen, tja....)

Mijn advies zou zijn: Zoek een goede trainer/ trainingsstal voor je paard tot je er zelf het vertrouwen weer hebt om het zelf te doen. Het wordt nu steeds moeilijker om weer te gaan beginnen.

Dat is ook meer de insteek die ik zou kiezen, hoewel ik ook een keer een reading heb laten doen :o maar het gaat uiteraard om jullie Vientje en waar jullie je goed bij voelen en als dat op deze manier is dan is dat ook goed toch? Ik hoop in ieder geval dat jullie het plezier in het rijden weer terug kunnen vinden :(:)

Balen dat hij zo bang is Jodym. Kun je hem niet laten wennen aan het geluid en later aan het apparaat zelf? Dan lukt het volgend jaar misschien wel gewoon. Rudi vond het vorig jaar in het begin ook spannend. We hebben hem afgeleid met zo'n horselick en toen hij ontspande kon ik verder zonder hulp. Dit jaar gaf hij er niks om toen ik begon, hij heeft geleerd dat het eigenlijk wel meevalt.

Lekker dat Feyre weer bij stal staat Berdien. Koudbloeden zijn sowieso laatbloeiers toch?

Fijn dat het goed ging MM!

Hier rijden we inmiddels weer een half uurtje per keer. Stap, draf en sinds deze week ook een beetje galop erbij. Wel alleen nog veel rechtuit en grote voltes, eerst maar weer kracht en conditie opbouwen voordat we zwaarder gaan trainen.
Ik heb er sinds eergisteren ook nog een paardje bij om te rijden :) Een 9 jarige ruin van Obelisk. Hij heeft nog niet zoveel gedaan, alleen in de B gestart geloof ik, maar het bied mij de kans om allebei te doen. Zo blijf ik met Rudi gewoon in de western en kan ik met hem dressuren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 21:13 



 
Profiel   

Fijn dat je weer lekker aan de slag kunt Noisy! En een paardje erbij om te rijden, lekker hoor.

Koudbloeden zijn inderdaad laatbloeiers. Als ze dan ook nog heel groot zijn, dan gaat het dubbelop. Als ik op Bokt soms zie hoe drie jarigen van alles moeten en dan naar mijn blondje kijk die echt nog in de kleuterklas zit… Nou ja.

Vandaag lekker een eind gewandeld. Dat vindt ze zo ontzettend leuk. En ik dus ook :D

[ img ]

[ img ]

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 15:55 



 
Profiel   

Jammer dat het scheren niet lukte Jodym, idd mooi mee gaan oefenen :)

Ahhhh wat een sneue snuitjes Miranda! Geit doet ook mee :))

Zo'n knappe Feyre in heel mooi bos <3 lekker zo samen! En ze krijgt puberspinsels dus :))

Lekker dat Rudi zo goed vooruit gaat Noisy, en fijn nog een bijrijdpaard erbij :)

Pinda was van de week wat minnetjes door de wormkuur :(:) ik ben zelf de laatste weken erg weinig bij haar geweest, gevolg was dat ze vandaag zo blij was dat ik er was dat ik spontaan een stalker had bij alles wat ik deed: stal mesten, Pinda op wacht voor de deur. Paddock mesten, Pinda in de kruiwagen. Water geven, Pinda met natte snuit in mijn nek boven de bak. Schuilstal mesten, Pinda in schuilstal bovenop de kruiwagen :+ _O-

Knap happy nootje :+:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 17:52 



 
Profiel   

Haha Vientje, herkenbaar :j Ik heb ook zo'n nieuwsgierig aagje, alleen moet deze meneer ook alles even proeven :roll:

De eerste rondjes met Gylano zijn gemaakt.
[ img ]
Hij heeft zeker een jaar geluierd dus we beginnen rustig aan. Hij had veel bombarie in het begin maar hij luistert heel goed aan de longe. Op deze manier gaan we een rustige start maken en ik denk volgende week ergens een keer erop :)

Rudi had een ijzer los dus die heb ik ook aan de longe gehad. Gelukkig gisteren weer goed eronder gegaan dus we kunnen weer cruisen =:) Alleen beetje opletten want de bak is momenteel erg ongelijk. De tractor is stuk dus hij kan niet gesleept worden nu. Daardoor struikelt hij af en toe

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 09:21 



 
Profiel   

Lekker bezig allemaal. Helaas geen puf om op iedereen te reageren.

Lisette haar bult is inmiddels helemaal verdwenen en ze loopt prima *\o/*
Maar nu ben ik zelf al 2 weken ziek. Niet ernstig gelukkig (ook geen Corona) maar wel knap beroerd -O-
Ik ben best een klein beetje gefrustreerd nu -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 14:31 



 
Profiel   

Splinter schreef
wat apart joh Vientje, toch hoor ik dat idd wel vaker dat er heel veel duidelijk wordt :j
En candalisa wat een bijzonder verhaal.

Babootje doen jullie ook mee met de districtswedstrijden?

miranda, succes met de zielige paardjes :+


Ik weet eigenlijk niet of er nog districtswedstrijden zijn.
En vraag me af of er nog doorgaan straks. Ik denk wel dat er nog een stevige lockdown aan zit te komen.
Ik hoop dat ze daar wel selectief in zijn.

Mn dochter heeft met Mexx wel meegedaan met de ZH Dressage cup.
Ze zijn 14e geworden van de 28 deelnemers met mooie punten
8,5 voor de stap, 7 voor de draf en 7,5 voor de galop. Met het commentaar dat hij een uitstekende stap heeft met veel souplesse en bij de draf nog wat expressiever mag zijn. De galop was heel functioneel en hij kan daarin ook mooi schakelen. Totaal aantal punten 75. De winnaar had 85 punten dus alles lag vrij dicht bij elkaar.
Ik ben super tevreden met dit resultaat. Ook met het feit dat we naar het niveau trainen; ik vind het echt niet erg dat hij nog wat kracht mist als 4-jarige. Ik heb wel video's gezien van combinaties in dezelfde rubriek die al veel verder doorgetraind zijn inclusief appuyementen en werkpirouettes. En ja, die scoren dan hoger.

Ik heb de foto's ook al gezien; zitten best een paar leuke bij.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:39 



 
Profiel   

wouw mooie foto's hoor! en goede score. :)


Sosha schreef
Lekker bezig allemaal. Helaas geen puf om op iedereen te reageren.

Lisette haar bult is inmiddels helemaal verdwenen en ze loopt prima *\o/*
Maar nu ben ik zelf al 2 weken ziek. Niet ernstig gelukkig (ook geen Corona) maar wel knap beroerd -O-
Ik ben best een klein beetje gefrustreerd nu -:(-

alweer beetje opgeknapt?

En hoe gaat het ondertussen met Gylano, Noisy?

verder zie ik nog meer mooie plaatjes voorbijkomen :j

Ik ben dit weer al helemaal zat, alleen maar die wind en regen, bah -O-
Van het weekend nog wel de districtkampioenschappen gereden, was 2de, al met al wel tevreden maar moet wel werken aan mezelf dat ik de proef netter afwerk, de bak was niet volledig gesloten en ik ga dan toch afsnijden :')

nu pas weer eind januari de regio, ik ga tussendoor ook niet meer starten, maar lekker in een winterslaap ofzo :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 227 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen