Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:37

@ Silly1972: Ook al zo'n leukerd. Mooie vlekjes heeft hij ook. :)

@ Azmay: Och, wat een lekkere dikbil zeg. Is dat een vlekje op zn neus? Ohnee, ik zie het al, het is een stukje halster. ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 18:44

Oeh yes toch nog een dikke, Duke kreeg al bijna complexen :')

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:47

Heb jij ook al meegelezen in het 2019 topic terwijl je zelf op je handen moest zitten en op je nagels moest bijten om je geduld in toom te houden?

Precies dit!

Ik wil in 2020 Eyota aan het werk gaan zetten. Afgelopen jaar voor de ervaring al veel ondernomen en jullie vorige topic gevolgd, maar nu dan toch echt aan het werk!

Ze is comfortabel met zitten, rondsturen, al een klein buitenritje gemaakt. Been moet nog bevestigd worden en ik moet haar weer oppakken aan de dubbele lange lijnen en bit.

Vorig jaar zo'n 10x 5 minuutjes gezeten maar nu al een paar maandjes niet/nauwelijks.


Afbeelding

We hebben ook een volgtopic! (Zie onderschrift.)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:51

Halloo, ik kom me hier ook melden en gezellig meekletsen!

Mijn kleine fjordenkind Norvik wordt op 3 mei 3 jaar oud. In de zomer willen we rustig aan beginnen met hem beleren. Dit ga ik zelf doen onder begeleiding van mijn instructrice. Ik heb van haar nu al les (we zijn begonnen met wat wijken voor druk, loswerken op de volte, etc) en zij gaat mij hierin helemaal begeleiden. Dit omdat het voor mij de eerste x is dat ik een jonkie mag beleren *\o/*

Meneer pikt alles wat ik hem leer altijd eigenlijk heel vlot op, het is een snelle, intelligente leerling. Zolang ik de sessies maar kort hou, hij heeft nog echt de spanningsboog van een puppy :+

Afgelopen zomer op de keuring (een mooie 1e premie met 38 punten!)
Afbeelding

Afbeelding


Oefenen met een singel en peesbeschermers (lekker aan de wandel)
Afbeelding

Zijn eerste eigen hoofdstel passen!
Afbeelding

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:04

Ook ik meld me aan.
1 november is mijn 2,5 jarige merrie uit de wei gekomen bij de opfok. Ze staat daar tot januari nog zodat we de trailer etc. Kunnen gaan introduceren en dan verhuisd ze naar de pensionstalling in de buurt.
Het is de bedoeling haar van de zomer wat te gaan opleren afhankelijk van hoe ze alles oppakt en uitgroeit natuurlijk.
Of we het zelf gaan doen of iemand zoeken? Of een combi?
We gaan het zien.

Zelf ben ik in april uitgerekend van ons 2de dochtertje en heb ik dus ook al een tijd niet gereden .

Maar ik heb er super veel zin in en we gaan het allemaal zien.

Klein paspoortje:

Maylinn (officieel Minette S)
Kwpn (Glock's Toto Jr X Stravinsky xx X havidoff)
Ongv 1.60 (als ze het haalt)
Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:11

Leuk om al die jonge paarden te zien.

Vergeet trouwens nog te melden dat ik hem zelf ga beleren, ging met zijn moeder ook super goed, en verwacht bij hem ook niet veel problemen.

Moet alleen een groot genoeg krukje vinden aangezien meneer inmiddels al 1.70-1.71 is op 2 jaar en 8 maanden %)

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:26

Dat is flink. Dan ben ik toch blij met die arabiertjes die eigenlijk max. 1.55 zijn :))

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:36

Haha en die zijn mij juist weer te klein en nerveuzig.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:38

Mijn eigen paardje is een comfortabele 1.55 maximaal, haar moeder heb ik ook ingereden en was even groot.

Dit trekpaard is groter dan dat ik ben, schat zo'n 1.75-1.80? Mij veel te groot eigenlijk :+

Renee_S sta jij nog steeds aan de Zegge? Ik hoop dit jaar terug te verhuizen naar die omgeving :Y)

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:46

Nerveus valt wel mee hoor! Ze zijn juist erg cool eigenlijk, alleen een eventuele schrikreactie wordt uitvergroot, maar daarna zijn ze ook direct weer kalm. En je moet wel hun vertrouwen winnen, want anders gaan ze het zelf wel uitzoeken. Van de week nog met 2 jonkies langs een kermis gewandeld, keken niet op of om. Moet je met de gemiddelde KWPN'er niet proberen :+

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:55

Wat een leuk topic, ik doe mee :D Carl wordt in maart drie jaar en het plan is om hem volgend najaar te beleren. Ik ben nu rustig bezig met longeren en grondwerk, omdat hij mentaal echt toe is aan meer uitdaging. Ik ben stiekem wel jaloers op al die mooie kleine paardjes die hier voorbijkomen. Carl was twee maanden geleden 172cm en ik had 20cm geleden al gehoopt dat hij zou stoppen :D Ik deel je wanhoop silly1972.


Afbeelding

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:55

Afbeelding

Volgend jaar wil ik Otje kennis laten maken met de beginselen van het mennen.. :)

Afbeelding

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:02

Afbeelding
Afbeelding
Met deze knapperd (en sorry voor mijn zwarte paard week met die baggernatteregen :o ) aan het wennen in bos met een zadel op rug. In Maart wordt hij vier en in de zomer wil ik rustig starten met buitenritjes. Nu vooral veel wandelen, wennen aan weg en bos en in de hand en vooral paard zijn. Vorige eigenaresse heeft deze zomer al wat basisgrondwerk gedaan, aankomend voorjaar lekker spieren opbouwen, mee als handpaard en hem in de zomer dan met rustige ritjes mee gaan nemen. Ik kijk ernaar uit. Tot nu toe is hij erg relaxt.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:07

Wauw, die is gaaf getekend! <3

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:11

Oeps Hanannas ik hoopte wel. Op tussen de 1.70-1.75, maar voor jou 20 cm. Verschil is behoorlijk. Maar daar wen je ook wel aan.

Jaaaa, nog meer leuke bontjes

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:27

Ik wil ook wel meedoen in dit topic, al ben ik een beetje een atypisch geval denk ik. :D
Paardlief is namelijk al 9 jaar oud. Ooit op een jongere leeftijd wel laten kennismaken met zadel en ruiter, maar daarna eigenlijk wegens een hele reeks omstandigheden (studie, medische problemen, drukte) stilgezet en nooit meer echt opgepakt. Momenteel is de enige reden waarom ik er niet opnieuw mee begin, omdat ik me zo wat genesteld heb in de situatie. Ik ben het nu zo gewoon. :+
Dus ik hoop in dit topic wat motivatie te vinden, inspiratie en tips en misschien soms zelfs een schop onder de kont. :o

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:38

Ik meld mij ook met mijn 2.5jarige dreamboy x charmeur.

Zijn nu bezig met grondwerk 30januari wordt ze 3 dan wil ik beginnen met longeren en wil ik ze eerst naar de merriekeuring hebben. Einde zomer hoop ik er eens op te stappen mits ze sterk genoeg is.

Afbeelding

Afbeelding

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:40

Gini schreef:
Ik wil ook wel meedoen in dit topic, al ben ik een beetje een atypisch geval denk ik. :D
Paardlief is namelijk al 9 jaar oud. Ooit op een jongere leeftijd wel laten kennismaken met zadel en ruiter, maar daarna eigenlijk wegens een hele reeks omstandigheden (studie, medische problemen, drukte) stilgezet en nooit meer echt opgepakt. Momenteel is de enige reden waarom ik er niet opnieuw mee begin, omdat ik me zo wat genesteld heb in de situatie. Ik ben het nu zo gewoon. :+
Dus ik hoop in dit topic wat motivatie te vinden, inspiratie en tips en misschien soms zelfs een schop onder de kont. :o

Nou, ik herken wel iets in je verhaal hoor, die van mij is volgend jaar "alweer" 6. Nu heb ik altijd gezegd dat hij van mij eerst lekker mag uitgroeien en ik het belangrijker vind om een goede band op te bouwen dan dat de focus op rijden ligt.
Afgelopen jaar wilde we een start met rijden maken, maar door omstandigheden kon dat niet, en ook mijn gezondheid was op een gegeven moment zo "bagger" dat het maar de vraag was of ik ooit weer "fit" genoeg zou zijn om uberhaubt dat hele proces met hem te doorlopen. Toch had ik er ook vrede mee dat het mogelijkerwijs er niet meer van zou komen en dat hij "gewoon" mn beste maatje blijft. Wat er ook gebeurd, we zien het wel, rijden zou best leuk zijn als we daar beide lol in hebben, maar zal nooit ons ultieme doel worden. Het contact dat ik met hem heb, het samen zijn en de lol die we nu hebben, dat is voor mij het belangrijkste.

@ de nieuwe melders; leuk dat jullie er ook bij komen! Wat een mooie vlekkies erbij ook! Fjordje heeft echt een lieve blik ook zeg! En Hananass; wat een heerlijke snoet!

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:41

Ooh wat een gave vlekjes hierboven!

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:53

Wat leuk, zoveel mensen! *\o/*

Hierbij mijn voorstelrondje.
Sinds maart vorig jaar is deze knappe merrie van mij <3 Toen vers uit het weiland en kende nog helemaal niets. Inmiddels is ze alweer 3,5 jaar oud en heeft al enorm veel geleerd. Het idee was om er eind zomer op te zitten, maar helaas is het een echte brokkenpiloot en hebben we heel veel pech gehad in de tweede maand al, wat geresulteerd heeft in een artrosevoetje -O- In eerste instantie heeft de dierenarts haar destijds direct afgeschreven voor de sport, echter 6 weken later na diagnose liep mevrouw weer als een kieviet en was er niets meer te zien, klinisch dan. We hebben toen weer groen licht gekregen om toch te starten met beleren. Straks wordt het voor ons dan ook heel erg spannend of ze met belasting niet toch alsnog klachten gaat krijgen, maar tot nu toe gaat ze hartstikke goed!

We hebben inmiddels een mooie grondwerk basis opgebouwd, ze kent zadel, hoofdstel, lange lijnen, longeren met bijzetje en al een heel klein beetje hangen. Daarnaast zijn we twee weken geleden begonnen met schriktraining, wat ze ook voorbeeldig deed <3

Limona a.k.a. Moon is 1.60 hoog en een afstammeling van Grand Galaxy Win x Special D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:57

Wat een prachtige paarden komen hier voorbij zeg! Leuk ook al die puppy hoofdjes <3

Celticpony: wat een prachtig dier zeg! Mooi getekend ook. Wat voor ras is het? En hoe oud?

Azmay: jaa ik sta nog steeds aan de zegge! Waar was jij ook alweer heen verhuisd? T is schijnbaar best pittig om weidegang te vinden in Heeze momenteel, vriendin van me is bijna een jaar op zoek gestaan. Die staat nu op de kudde bij Bakermans waar jij ook eerst stond, daar kwam een plekje vrij

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:14

Ik kom ook volgen en mee praten ;) . Ik heb een Schwarzwalder fuchs ruin van 17-04-2016. <3

Sinds juli 2019 van mij!

Ik zal vanavond als het lukt wat uitgebreider vertellen, maar al vast een foto: dit is Robbie!

Afbeelding

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:47

Gini schreef:
Ik wil ook wel meedoen in dit topic, al ben ik een beetje een atypisch geval denk ik. :D
Paardlief is namelijk al 9 jaar oud. Ooit op een jongere leeftijd wel laten kennismaken met zadel en ruiter, maar daarna eigenlijk wegens een hele reeks omstandigheden (studie, medische problemen, drukte) stilgezet en nooit meer echt opgepakt. Momenteel is de enige reden waarom ik er niet opnieuw mee begin, omdat ik me zo wat genesteld heb in de situatie. Ik ben het nu zo gewoon. :+
Dus ik hoop in dit topic wat motivatie te vinden, inspiratie en tips en misschien soms zelfs een schop onder de kont. :o


Dat komt vast wel goed hier, hoor! Als je dat leuk vind kan ik je zeker aanraden een soort planning te maken: Concrete doelen helpen zeer zeker met de motivatie! En dan mag je mooi terugkoppelen naar ons!

Mijn planning met Eyo (wordt 4 in Mei):

1. Voorjaar Dubbele lange lijnen oppakken om sturen te bevestigen.
2. Longeerwerk voor opbouwen kracht en conditie.
3. In de zomer buitenritten voor bevestigen tempowisselingen en alle 3 de gangen.
4. Daarna enkele lesjes voor oefenen bakwerk. Zijgangen, beencontrole installeren.

Als het zover mag komen dan zou ik het bakwerk ook op willen pakken maar helaas hebben we geen rijbak meer op stal dus dat is even afhankelijk van de mogelijkheden.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:53

Oeh ik ga meelezen. Mijn pony is van april 2017 en die ga ik in 2021 beleren maar ben erg benieuwd hoe het allemaal bij jullie gaat verlopen. Hij staat nu in de opfok en volgend jaar haal ik hem eruit en laat ik hem rontgen keuren en castreren.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:06

Sommige zijn echt al half zadelmak en bom-proof :D
Geweldig om te zien en een paar knappe paarden tussen, amai!
Ik meld mij ook.
Deze jonge dame wordt volgend jaar 3jaar.
Furstenlook x Landtinus

Afbeelding
Net geboren

En nu (1,69 :wow: )

Afbeelding