Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:22

Gefeliciteerd Berdien met je topper!
Echt super dat ze zo braaf bleef.

De hoefsmid was geweest voor Malik, hij dacht wel dat het een mechanisch probleem was met de hoef, ergens hard op terecht gekomen. Maarja het zal wel al gebeurd zijn voor de pees, meestal is er al wat schade aan de pees en dan nog een foute beweging erbij dan is het mis.
Nu een flink brok uit de hoef maar nog net een stukje steunsel, hij moet toch rustig aan doen dus dan groeit het wel weer, de hoeven groeien op het moment toch heel snel. En de pees is weer wat dikker en warmer, hij was lekker wat gaan rennen. :')
Ach ja, we moeten het op langere termijn bekijken, het zal wel met ups en downs gaan.
Ik heb nog een hoofdstel gemaakt, hij kan in ieder geval nog wel model staan! :))

Afbeelding

.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:27

Gefeliciteerd Berdien !

Balen dat Malik zich niet even rustig kan houden.
Hoeven groeien op dit moment hier ook enorm hard, komende week wordt ze een weekje eerder bekapt dan normaal.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:55

Malik heeft zich eigenlijk lang rustig gehouden en meeste van de tijd is hij dat ook nog steeds maar na twee weken wil hij wel eens wat meer.. komt ook omdat het wat beter ging. :j
Ja hier ging het ook sneller met de hoeven!

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:30

Malik is zo wel een Penny-pony :j
Hopelijk gaat het herstel voorspoedig!


Ik heb weer genoten van de witte oortjes vandaag. Rondje van 10 kilometer gemaakt, voornamelijk in stap, over de harde en valke ondergrond.
Het Fluitekruid groeit op mondhoogte en is schijnbaar te lekker om te laten staan. Af en toe loopt ze dus met een "bosje bloemen" uit haar mond. Ze kan zelfs in draf een hap nemen :')
De regen en warmte doet de natuur goed. Alles vliegt de grond uit al lopen we wel achter bij vorig voorjaar.

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:31

Lekker hoor dat fluitekruid! :9
Heerlijke rit!
Idd komt de natuur wat later op gang, voor de ponnies wel fijn want hun vacht is vaak al te warm het voorjaar, is nu wat geleidelijker gegaan.

Malik is een eenhoorn! :))

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:37

Hoe is het met de paarden in de lappenmand?


Hoe gaat het met Mac, Anouk?

Wij zijn nagenoeg weer waar we gebleven waren.
Vandaag heerlijk ritje gemaakt. Zo goed als vandaag zijn onze soloritten nog nooit gegaan. Paar schrikjes, volledig terecht, een stomme opvliegende duif, en bladblazer achter de struiken en een aanhanger vol fietsen.
Ben erg blij en tevreden!



Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:03

Super Fransje!

Malik had wel echt een terugval maar nu gaat het weer de goede kant op.
Het slechte weer is voor ons wel goed, zo heeft hij niet zoveel zin om wild te doen.

Jodym

Berichten: 4934
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 07:16

Hi allemaal!
Lang niet gereageerd, weinig tijd met m’n zoontje, en werk :+ ik ga proberen bij te lezen.

Tiësto gaat wel oké!
Hij is een beetje ondeugend, ziet soms spoken in de bak die niet meer weggaan. Terwijl ze er op een ander moment helemaal niet zijn. Ook let die laatste tijd meer op andere dingen als mij, }:0

Vorige week keertje met een stalgenoot mee geweest naar buiten, (maar niet op de weg).
Liep erg braaf achter z’n weidegenootje aan.
Gister wilde ik zoals altijd even uitstappen op paadje langs de wei. Onmogelijk :') puin was eng en zodra we daar voorbij waren hadden z’n weidegenootjes feest, waardoor die zich heel snel omdraaide. Laat maar, Draak!

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:21

Ik kruip weer even van onder mijn meelees steen. Het is voor mij echt super moeilijk om op iedereen te reageren op dit moment, jullie gaan echt heel snel en heb vaak niet genoeg tijd om alles te lezen/beantwoorden maar wou jullie wel een update geven :D

Ik had gezien dat er een aantal mensen wel wat pech hebben gehad. Zo zag ik een dik been voorbij komen en wat wondjes, Mac die eindelijk wel goed op de trailer loopt en weer een heleboel leuke oor-fotootjes :+

Met Marie gaat alles goed. Ze wordt nu 2-3 keer per week gewerkt, heeft hele goede dagen en af en toe eens een dag waarbij ze toch nog even schrikt en er vandoor gaat. Gelukkig heeft onze ruiter ze zeer goed onder controle en is ze meestal gauw weer kalm. Vandaag wordt haar nieuwe zadel geleverd en we hebben deze week ook een mestonderzoek laten uitvoeren, maar daar hebben we nog geen resultaat van. Gelukkig vliegen de kilo's eraan en is ze eindelijk aan het uitzetten, ook in haar spieren. Ik post binnenkort nog wel weer wat foto's en ga proberen om zo goed mogelijk bij te lezen!

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:10

CalipsoLover schreef:
Met Marie gaat alles goed. Ze wordt nu 2-3 keer per week gewerkt, heeft hele goede dagen en af en toe eens een dag waarbij ze toch nog even schrikt en er vandoor gaat. Gelukkig heeft onze ruiter ze zeer goed onder controle en is ze meestal gauw weer kalm. Vandaag wordt haar nieuwe zadel geleverd en we hebben deze week ook een mestonderzoek laten uitvoeren, maar daar hebben we nog geen resultaat van. Gelukkig vliegen de kilo's eraan en is ze eindelijk aan het uitzetten, ook in haar spieren. Ik post binnenkort nog wel weer wat foto's en ga proberen om zo goed mogelijk bij te lezen!


Dat is fijn om te lezen!



Vanochtend ben ik weer bij Mac geweest. Hij gaat echt met sprongen vooruit! Hij staat er nu precies 2 weken. Hij is nu zo ver dat hij er probleemloos op loopt en hij wacht ook tot je hem eraf vraagt. Je kan ook schakelen zonder problemen (stukje eraf en dan toch weer naar voren vragen.) En nu is ze met de stang bezig te oefenen. Over 2 weken wil ik hem graag weer naar huis halen dan is hij 4 weken daar geweest. Maar als ik toch het idee heb dat hij er nog niet klaar voor is blijft ie langer.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:49

Jodym, genoeg energie dus. :D
Als het straks echt warmer wordt zal hij misschien weer wat rustiger zijn..

Fijn dat het lekker gaat met Marie!

Super dat Mac zoveel vooruitgang boekt!

Malik gaat langzaamaan iets beter, maar we zijn er nog lang niet.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:07

Anouk_H schreef:
Vanochtend ben ik weer bij Mac geweest. Hij gaat echt met sprongen vooruit! Hij staat er nu precies 2 weken. Hij is nu zo ver dat hij er probleemloos op loopt en hij wacht ook tot je hem eraf vraagt. Je kan ook schakelen zonder problemen (stukje eraf en dan toch weer naar voren vragen.) En nu is ze met de stang bezig te oefenen. Over 2 weken wil ik hem graag weer naar huis halen dan is hij 4 weken daar geweest. Maar als ik toch het idee heb dat hij er nog niet klaar voor is blijft ie langer.



Filmpje erbij!


MirandaMalik schreef:
Jodym, genoeg energie dus. :D
Als het straks echt warmer wordt zal hij misschien weer wat rustiger zijn..

Fijn dat het lekker gaat met Marie!

Super dat Mac zoveel vooruitgang boekt!

Malik gaat langzaamaan iets beter, maar we zijn er nog lang niet.


Fijn dat Malik weer iets beter gaat!

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:26

Dat ziet er goed uit Anouk +:)+

Heej CL :wave: Fijn om te lezen dat het goed gaat :)

Hoe gaat het inmiddels met Pinda Vientje? Heb je al wat meer duidelijkheid?

Ik heb ook nieuws, een soort van dan haha.
Wij zijn op de dressuur tour :D

Ik heb altijd geroepen dat ik ooit nog een keer in het Z wil rijden en dat borrelde de laatste tijd steeds vaker weer op in mijn gedachten. Daarom heb ik besloten om dat met Rudi te gaan proberen :) Hij heeft best wel wat maat gekregen en heeft net gangwerk,en dat zegt nogal wat voor een quarter, dus zodoende de stap gewaagd en overgeschakeld. Rijbroek en laarzen onder een laag stof vandaan gehaald en die passen zowaar nog :D
We zijn nu goed een week bezig en dat gaat al best redelijk.
De eerste keer was het nog super onwennig maar inmiddels gaan we al veel zekerder door de baan.

Afbeelding

Afbeelding

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:37

Wat leuk een carrièreswitch voor Rudi haha, en tof dat je zelf die droom hebt!

Ik ben gisteren op buitenrit gegaan. Dit was onze eerste buitenrit op in principe vreemd terrein, en ik ben gewoon alleen gegaan. Het waaide kei hard maar gelukkig was het zonnig en droog. Ik ben bewust het erf af gegaan de andere kant op dan de weides want anders weet ik dat Mac het moeilijk vind om mee te gaan. Hij heeft veel gehinnikt onderweg maar verder heeft hij zich echt super goed gedragen! Sommige stukken zelfs lekker met een lang teugeltje ontspannen gestapt. Ik kende de route zelf natuurlijk van te voren ook niet er was een pad van 1 meter breed over een dijk heen eigenlijk, dus toen er 3 wielrenners tegemoed kwamen kneep ik mijn billetjes wel even bij elkaar want er is dan écht geen ruimte voor geintjes. Maar ik ging van draf rustig terug in stap en de wielrenners verminderde gelukkig ook hun tempo en toen konden ze alle 3 heel rustig passeren zonder dat Mac eigenlijk erop reageerde. Zo braaf!

Kleine compilatie van wat filmpjes die ik gemaakt had onderweg <3

https://youtube.com/shorts/vAT0zlVPMVE?feature=share

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:23

Nooit te oud om eens een ander pad in te slaan Rudi ;)

En oohhh wat is Mac braaf !!

Ik was met die van mij laatst een rondje aan de hand naar het bos gegaan toen er eens geen onweer ed. dreigde. Wel wat winderig en dat vond die van mij toch wel heel erg spannend. En toen er 3 fietsers langs ons scheurde op een smal paadje tussen de akkers in, gaf ze toch een stevige dreigbok hun kant uit. Geen uitslaande benen en ik had ze al aan de kant gezet, maar dat was best link.

Met winderig weer moet ik echt een beetje uitkijken met haar, dan is ze ineens toch vrij schrikkerig.
Hopelijk snel een beetje beter weer, dan kunnen we een flinke wandelingen gaan maken om te oefenen.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:38

Anouk hij is heel relaxed met laden al. :j
En braaf zo buiten rijden, helemaal super!

Noisy, dat lijkt toch meer zwemles dan dressuur. :D
Maar wel leuk hoor, dat je nu je plannen kunt waar maken!

Sosha het blijft altijd lastig he als er meerdere dingen tegelijk aan de hand zijn.
Heb ik ook al veel met Malik gehad, dan is hij een beetje druk en komen er van die wielrenners keihard van achter aan, die hebben ook geen idee, denken zeker dat het een fiets is die niet uit zichzelf kan bewegen. :roll:

Heb een vergelijking foto van Malik's pootje.

Afbeelding

Links hoe het nu is, rechts zie je hoe dik het was.
Nu nog een klein stukje wat ietsje dikker is maar ik weet niet of dat weg gaat. Ik wacht nog even af en dan kunnen we wel gaan beginnen met wat stukjes stap.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:42

Dat ziet er iig al een stuk beter uit Miranda.
Misschien nog even geduld voor het laatste beetje.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:46

Dat ziet er n stuk beter uit Miranda!

Hier niet veel nieuws, we zijn lekker aan het rijden en trainen en Gentle gaat steeds lekkerder en beter lopen.

Paar foto's van mijn les vanmorgen <3
Afbeelding
Deze heb ik gepost op FB en vond de tekst wel heel toepasselijk *D
Ondertussen rijdt ik 90% van de tijd op 1 hand, dat was voor mij een uitdaging met split reins want ik had dat nog niet eerder gedaan. Eigenlijk ging dat vanaf poging 1 goed en nu rijdt ik meer op 1 dan op 2 handen rond :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zelf n dikke 2 weken uit de running geweest omdat ik n overbelasting had (oke, heb!) in mn rechterschouder dus moest van mezelf n fiks aantal graden minderen met intensief rijden, afgelopen week 3x erop gezeten en deze week gaan we weer vol aan de gang aangezien we as zaterdag weer gaan lessen bij Wendy van Osch en dan wil ik toch wel echt goed kunnen rijden. Dus deze week word wat dat betreft een uitdaging om te kijken hoe mijn schouder het gaat houden, afgelopen week ging goed dus hopelijk blijft t zo.

Ach, en anders zet ik manlief erop... die kan mooi mee (voordeel van in het weekend gaan lessen) en rijdt zelf ook dus dat scheelt n hoop ;)

Disclaimer: nope, hij is niet gewassen! Hij begint steeds meer zichzelf schoon te houden dus me nog happier want heb n hekel aan n "vies" paard :Y) }:0 _O-

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:49

Dat ziet er inderdaad al veel beter uit bij Malik, fijn!!

Van het op 1 hand rijden heb ik geen verstand maar jeetje wat blijft Gentle een ontzettend gave knol <3

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:29

Fijn dat Joya weer helemaal OK is *\o/*

Hier gaan ze sinds een paar weken 2-3 uurtjes per dag het gras op, gisteren voor het eerst een bijna-volle dag van 6 uur....toen had ik dus een opgeblazen volgevreten zeppelin op stal staan 's avonds %) Houd mijn hart vast in deze tijd, ik vind de stappen te groot van paddock naar gras maar ja het is niet aan mij. Pinda is er niet een die stopt met vreten als ze vol zijn }:0

Malik aan het brokkepiloten met zijn hoef :(:) Pootje ziet er al wel een stuk dunner uit! En knap hoofdstel :j

Die Mac :oo Maar wel echt flinke vooruitgang nu, wat goed! :) Lekker zo braaf op vreemd terrein op buitenrit.

Gefeliciteerd met en voor Feyre *\o/* Kleine meisjes worden heel groot :D En kleine jongetjes ook, Rudi ook alweer 4 *\o/*

Rudi de dressuurmiep 8-) :D

Ook wat ups en downs voor Tiësto, maar overall goed zo te horen :)

Goed om te lezen CL, ben benieuwd naar beeldmateriaal van Marie nu :j

Gave foto's met Gentle, stoer zo op 1 hand! 8-)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:51

Sosha het blijft al een tijdje zo, het is waarschijnlijk litteken.
Ik wacht sowieso nog even maar heel lang wachten is niet perse beter.
Ik kan het beste kijken of hij na het stappen niet verslechterd, hij loopt zelf natuurlijk ook rond dus ik denk wel dat hij het aan kan.
Hopelijk gaat hij zich wel gedragen want ik noet wel het erf af om rechtdoor te kunnen op het harde, dan zal hij wel wat jolig zijn.

Paintlover mooie foto's van jullie!
Fijn dat het rijden zo goed gaat, hopelijk je schouder ook weer snel.

Pinda geniet van het gras.. :9
Doorvreten doen ze toch wel als ze niet volledig staan... Gelukkig geen hoog fructaan, de nattigheid kan wel lastig zijn.
Wat een poedersuiker zeg. >;)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:38

Ja niet normaal hè! Gelukkig als het goed is beter vanaf komend weekend...duimen!

Hopelijk gedraagt het blije ei zich met stappen MM :)

Pinda heb ik vorige week van de dierenarts groen licht voor gehad om weer op te pakken *\o/* Er zit een beste schiefel nu op de buitenkant van haar been, maar het lijkt erop dat het van een geirriteerd botvlies is ipv breukje. Het zit nèt buiten het nare gebied wat betreft pezen etc, zoals het nu lijkt. Ze is blij en rad, heeft van de week ruim 10 minuten de bak door gebokt en geradslagd := Madam is duidelijk niet gemaakt voor vakantie en aan de hand wandelen alleen :+ Gisteren voor het eerst weer "echt" gereden, ze liep als een zonnetje :+: Nu afwachten of het been gaat reageren op terug belasting, als dat niet zo is dan hebben we inderdaad mazzel gehad.

Muppet doet iig hard haar best weer en is duidelijk blij weer wat te mogen doen, zelfs in storm, stortregen, hagel en dikke modder <3
Afbeelding

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:22

Ik zal duimen dat Pinda haar been niet gaat reageren !

En dat Malik zich een beetje gedraagt als hij het erf af gaat.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:25

Hier even wat stiller geweest. Wel steeds meegelezen en ook meegeleefd met jullie!

Baal echt van het eindeloze rúk weer en sinds Feyre op de wei staat is ze maar liefst al... vijf? zes? te veel :j keren uitgebroken. Ben er zo verschrikkelijk klaar mee. Dus straks wéér naar stal om de boel te fixen, meten hoeveel stroom er op het draad staat en anders gaat ze maar weer naar stal. Dit is echt geen doen zo. Zo gaat de lol er ook wel echt heel snel af. De rest blijft keurig achter het draad, zij is echt de énige op de hele stal die gewoon ronduit schijt aan het draad heeft. En dat is écht niet leuk.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:29

Ow Berdien, dat is zeker niet leuk, je houd je hart vast dat er geen ongelukken gebeuren.
Ik hoop dat je er snel een oplossing voor vindt.