Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 212 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Wat fijn Anouk! Toch weer een hele zorg minder!

Vientje! :wave: Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. Wij snakken ook echt naar beter weer. Een beetje water was voor het gras (en de bak := ) wel goed, maar dit is dan wel weer zo enorm overdreven :roll:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 13:39 



 
Profiel   

:wave: Hoi Vientje, ik had je post niet eens gezien.
Hier ook gruwelijk slecht weer geweest, maar het lijkt nu rustiger te worden.

1e groepsspringles, spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 16:13 



 
Profiel   

Fijn Anouk dat het uiteindelijk gelukt is, hoe gaat het nu?

Oei Fransje dat zag er rot uit, maar fijn dat je weer kon stappen en dat het weer mooi dun is. Hoe gaat het nu?

Babootje weer verhuisd, hopelijk staan de paarden hier fijn, het klinkt iig goed :j

hier gaat alles zn gangetje, paardjes staan lekker op de wei, altijd goed :Y)

Sosha een valpartij gehad, hopelijk niet meer beurs

En wat balen van Malik :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:36 



 
Profiel   

Helaas nog steeds beurs, alleen zijn de kleurtjes flink gezakt en ben ik nu bont en blauw waar ik eigenlijk niks heb :')
Maar de schouder gaat ieder dag een stukje beter, maar ik verwacht de komende week (of 2 ?) nog niet op paard te stappen, kracht zetten gaat echt nog niet. Nog maar even geduld en anders volgende week toch de dokter maar even laten kijken.

Deze week vreselijk lopen tobben met het voorjaarsgras. Aanpassing van het graasmasker vertrouwde ik niet genoeg, dus maar een paar keer apart in de paddock. Dat is natuurlijk niet leuk, zeker niet omdat het land heel groot is en de kudde juist een extra stuk er bij hadden gekregen en dat is heel ver weg van de paddocks. Gelukkig had ze wel gezelschap van een paard in de paddock er naast.

Uiteindelijk de Easygrazer ontvangen, dat ging gelukkig wel goed, maar gisteren avond was ze heel erg kriebelig en ongelukkig dat ze niet kon krabben. Toen toch maar weer afgedaan voor de nacht. Leek vanochtend goed te zijn gegaan. Hopelijk nu ze 24/7 op de grote wei staan dat ze op houdt met overeten. Wel lastig als je constant op en neer moet om te kijken of ze niet richting hoefbevangenheid gaat, maar het is even niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:56 



 
Profiel   

Het is inderdaad wel een beetje overdreven nu met dat herfstweer :') :Y)

Beterschap Sosha, wat naar :(:) En wat lastig met die bevangenheid, lijkt me zenuwslopend. Is er geen mogelijkheid hem op de paddock te houden en dan zelf beperkt in het gras te zetten? Zo heb ik dat nu met Miep ook, graasmasker wordt ze niet blij van dus dan maar zo.

Ipv bij de groep die lekker bezig is sluiten wij ons vanaf nu helaas aan bij de revalidatiegroep hier. Pinda staat sinds donderdag met een mogelijk griffelbeenbreukje . Volgende week dinsdag weer update met de veearts, voorlopig is er nog een hele reëele kans dat het alleen een geïrriteerd botvlies of haarscheurtje is dus daar duim ik nu voor.

-O-
[ img ]
(Let niet op haar kogel trouwens, die is altijd zo na een gewrichtsontsteking door ongelukje in de opfok)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:20 



 
Profiel   

Ohhh Vientje wat balen.
Ik zal duimen dat de revalidatie vlot verloopt en dat er niet geopereerd hoeft te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:46 



 
Profiel   

Ow dat is balen Vientje -O- Heb je er een foto van laten maken? Joan heeft het ook gehad en gelukkig was het bij haar een mooie kaarsrechte breuk waardoor het mooi weer heelde en er geen operatie voor nodig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 14:24 



 
Profiel   

Nog niet, was te recent gebeurd toen de DA er was. Tot dinsdag eerst nog aankijken met koelen, op het harde stappen en ontstekingsremmers (ze is inmiddels heel boos op mij want koelen is saai en Inflacam ranzig :+ ), dan op de foto zoals het er nu uitziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:09 



 
Profiel   

Oh nee Vientje, wat balen! Hopelijk valt het allemaal mee!

Joya haar been is weer mooi dun en ze is weer helemaal rad! Ze staat dus weer lekker op het land en ik ben rustig aan het opbouwen met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 09:12 



 
Profiel   

Fijn dat Joya weer OK is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 11:56 



 
Profiel   

Och nee toch, die Pinda! En jullie gingen net zo lekker.. Wat zuur zeg :\ Heel veel beterschap gewenst!

Fijn dat Joya weer de goede kant op gaat en jullie weer kunnen opbouwen.

Hier doen we nog steeds rustig aan, zaterdag een flinke wandeling gemaakt met Feyre. En komend weekend gaan ze eindelijk de wei op :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 12:00 



 
Profiel   

He bah Vientje, daar zit je niet op te wachten. Duimen dat het meevalt.
Joya weer oke. Dat is fijn.
Ja dat voorjaarsgras is echt lastig. Wij waren vorige week in Bodegraven om onze merrie weer even lekker los te laten maken. Stond daar ook een "gevalletje voorjaarsgras". Die zien ze nu vaak daar.
Onze paarden gaan nu ook op de wei, maar eerst een half uurtje om te wennen en dan uitbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 12:13 



 
Profiel   

Is nu écht de tijd van koliek en hoefbevangenheid door het gras.. Zo naar want paarden worden zo blij van gras maar het kan zo slecht voor ze uitpakken.

Ze staan nu bij ins nog op de winterwei en in de nacht op stal. Verwacht dat ze met Pinksteren het land op gaan 24/7 en daarvoor een paar dagen wennen. Laat haar nu ook dagelijks een tijd aan de hand grazen.
Normaal gesproken wordt bij ons op stal de wei eerst gemaaid of het andere vee heeft het eerste gras er al af gegeten. Dat scheelt wel iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 14:43 



 
Profiel   

Fijn dat Joya weer oké is en op de wei kan, en weer opbouwen!

Vientje, ach nee, wat rot, hopelijk gaat het mee vallen!

Feyre ook binnenkort grasjes, dat zal ze wel lekker vinden!
Dan kan ze ook nog wat groeien! :D

Sosha ja dat gras blijft gedoe!
Een ander paard hier op de wei gaat snachts, dan is het fructaan stabiel, overdag op de paddock, einde van de middag met graasmasker.
En strookbegrazing.
Malik bekijk ik normaal gesproken gewoon per uur, is het fructaan niet hoog dan mag hij langer.
Ik blijf die graasmaskers ook lastig vinden, ben altijd bang dat ze afgaan (hier een stel jonge kloothommels die daar natuurlijk een hobby van maken) en dan kunnen ze onbeperkt vreten.

Anouk fijn dat het toch gelukt is!
Hoe gaat het nu?

Malik is ongeveer hetzelfde, iets verbeterd denk ik.
Maar hij heeft zijn hoef beschadigd en nu is de rand gebroken precies onder de blessure.
Vrijdag komt de hoefsmid, die moet maar kijken of hij ee nog wat van kan maken.
Malik is wel heel braaf en houdt zich rustig en we hebben het zo best gezellig.
Heb daarnet even geprobeerd hoe de haarkrijt eruit ziet zo want zijn manen zijn nog best donker. *D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 17:31 



 
Profiel   

Bij ons wordt ook opgebouwd hoor, maar ze zijn hier al vroeg begonnen.
Door de koude nachten heeft het langer geduurd voordat ze 24/7 er op mochten.
Ze staan nu vanaf zaterdag 24/7 buiten en gelukkig gaat het nu wel weer goed zonder masker
Volgend jaar begin ik gewoon met het graasmasker tijdens de opbouw in de hoop dat het beter verloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:55 



 
Profiel   

Malik is "lekker " bezig zeg! Ook nog zijn hoef -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 22:13 



 
Profiel   

Sosha ja opbouwen is zeker goed!
Malik staat ook in de winter op de wei maar het voorjaar gaat hij juist korter, ik bekijk het per dag.
Waarschijnlijk zal het wel makkelijker verlopen als je gelijk het graasmasker omdoet. :j

Fransje, ik heb het idee dat het een beetje samenhangt, de hoefsmid zal er misschien meer aan zien, ik dacht misschien een zweer.
Vanavond deed hij een drafje, dat zag er goed uit ondanks dat ik hem liever niet zie draven op het moment .. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 22:58 



 
Profiel   

Voor iedereen die vroeg hoe het met Mac gaat;
https://www.facebook.com/watch/?v=165396858758250

Ik neem dit weekend even de tijd om op de laatste 5 pagina's te reageren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 20:57 



 
Profiel   

Wat fijn om te zien van Mac!! Nog wat twijfelend maar wel enorme vooruitgang :D

Heb je hem uiteindelijk zelf met de trailer gebracht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 17:34 



 
Profiel   

Nee zij heeft hem opgehaald, ik heb hem een half uur van te voren een tube domosedan gegeven dus hij was lekker stoned :+

Het filmpje staat nu ook op youtube voor wie geen Facebook heeft;

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:17 



 
Profiel   

Mac dacht eerst dat hij op het dak van de trailer moest, weet je of er misschien toch verder in de familie Amerigo zit? :D
Gaat een stuk beter, blijft hij daar nu nog of hoe gaat het verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 10:09 



 
Profiel   

Gelukkig dat Mac het begint te leren *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 11:21 



 
Profiel   

Zoooo wat een verschil zeg! Hij deed ook wel echt link :oo

Mijn mormels staan op het gras! Niet op het volle gras maar in de ‘dieetgroep’. De drie volwassen merries waren heel heftig vlak voor de wei en Feyre... Feyre dacht ‘hoera!’ maar bleef zoooo rustig en zo goed luisteren. Om vervolgens eenmaal in de wei echt helemaal uit haar dak te gaan _O- Staart in de lucht en daar ging ze _O-

Morgen wordt ze alweer vier!
[ img ]

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 17:47 



 
Profiel   

MirandaMalik schreef
Mac dacht eerst dat hij op het dak van de trailer moest, weet je of er misschien toch verder in de familie Amerigo zit? :D
Gaat een stuk beter, blijft hij daar nu nog of hoe gaat het verder?


_O-

Gelukkig dat het nu al een stuk beter gaat, Anouk_h!

Alvast gefeliciteerd, Berdien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 18:21 



 
Profiel   

Zij werkt via de Monty Roberts methode zie ik. Komt vast goed +:)+

Berdien, Rudi wordt morgen ook 4 *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 11:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 212 van de 260 [ 6484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen