Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:06

Fijn dat je het weer een beetje op kunt pakken, Candalisa!
Buitenrit is heerlijk. Vitamine P kan veel goeds doen.

MM, is Onstwedde heb ik ooit een endurancewedstrijd gehad. Leuk gebied!

Kijk jullie eens gaan, Berdien. Leuke foto!
Balen van de andere omstandigheden, maar er komen weer betere tijden.

Gefeliciteerd Splinter, mooie resultaten. *\o/* Fijn ook als een paard veelzijdig is.

Fijn dat het weer de goede kant op gaat, Sosha!

Sizzle, is de omgeving aan het verkennen.

Interessant Babootje. Waar zat het verschil tussen hoofdstel en bit wat jullie eerst hadden en wat uit "the fit" kwam?

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:14

Afgelopen weekend hebben Joya en ik met een groep een mini-trektocht op de Veluwe gedaan.
Was prachtig en weer erg leerzaam.

Eerste lange trailer in haar eentje. Overnachten op vreemd terrein zonder bekende paarden. Mee met een groepje voor aar onbekende paarden.
Maar ze deed het goed! Ze had alleen slecht gedronken in de nacht en dus tijdens de rit dorst. Voordeel ze heeft nu geleerd te drinken onderweg.

De tweede dag ging een vriendin met haar paard ook mee. Dat paard heb ik 2 jaar in bruikleen gehad en toen stonden ze samen met Joya in de groep. Nu zagen ze elkaar weer na 3 jaar en herkende elkaar meteen en waren een setje :D Konden ook lekker samen op wei 's avonds, zij aan zij grazen.,


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:16

Wat een prachtige omgeving is dat Fransje. Was het een georganiseerd weekend?
Wat leuk dat oude paardenliefde niet roest!

Wat betreft het fitten. Je kun gewoon veel proberen. Er zit niet echt een logica of wetenschap achter (alhoewel bij de bitten een beetje wel), het paard kiest zelf wat ie fijn vindt.
Dus er wordt begonnen bij het bit (met je eigen hoofdstel) dan het hoofdstel, eerst het kopstuk dan de neusriem en daarna de fijne afstelling. Als we helemaal klaar zijn met het fitten van het hoofdstel doen we nog een keer het oude bit erin om te kijken of dat nog verschil maakt.
We hebben allebei onze paarden gefit en er kwam bij beide (m.u.v. het bit) een andere keuze uit.
Mexx reageerde vooral op het kopstuk; bij 1 model ging hij in de staak en omhoog, bij een ander werd hij kort en kreupelig. Mexx koos een wat dunnere neusriem en onderleggers moest hij niks van hebben. Alles moest vrij los. Zelfs een half gaatje in de ophanging van het bit maakte al wat uit.
Het kopstuk waarbij Mexx in de staak ging, was bij Kenzo weer favoriet. Zij koos een dikkere neusriem en wel 2 onderleggers 1 boven en 1 onder. Het enige dat ik daarbij kan bedenken is, omdat zij heel gevoelig op het hoofd is, dat zij het dikkere en zachte van de neusriem heel fijn vindt.
Aan het einde van de sessies hadden we heel ontspannen paarden die nergens vasthielden. Wat ook vooral opviel was het fijner, ruimer en mooier vanuit de schouder bewegen.
Als bit kozen ze allebei een 'gewone' dubbel gebroken watertrens van Trust.

Jammer, want bij Mexx lag er een dubbel gebroken bustrens in van Trust. Je bent zo geneigd om altijd bij jonge paarden te kiezen voor een bustrens omdat dat stiller in de mond ligt. Maar allebei vinden ze de watertrens dus fijner. Beide zijn gewone 'zachte' bitten.
Maar helemaal niet gezegd dus dat een ander paard niet wat anders kiest.
Ik vond het vooral heel bijzonder om te zien hoe de paarden zo verschillend kunnen reageren op het hoofdstel, en dat dat zo'n invloed heeft op het totale bewegingsapparaat van het paard.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:46

Dit was inderdaad een georganiseerd weekend met een groep van, inclusief gids, 7 paarden en ruiters.
Overnachting voor mens en paard en eten was geregeld en de route past de gids aan bij de paarden.
Dit is bij de Posbank.


Bijzonder is dat he, dat paarden heel goed zelf weten wat ze fijn vinden. Geven ze ook echt duidelijk aan :j

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:22

Wauw Franje, dat klinkt echt als een schitterende rit.

Een bitfitter heb ik zelf nog nooit gebruikt maar ik vind het zinvol omdat je een bit eigenlijk nooit kan proefrijden en dan zit je met een uitgave die het toch niet blijkt te zijn. Ik heb geloof ik behoorlijke confectie paarden gehad als het om de mond gaat. Ik heb een Sprenger anatomic dubbelgebroken en een enkelgebroken en daarmee heb ik tot nu toe genoeg keus gehad :P
Moet nu wel hetzelfde bit een maatje groter gaan kopen, mijn kleine poown is een breed bekkie.

Wat een impact kan zo‘n verhuizing hebben. Ik ben echt 20 stappen terug. Vorige week voor het eerst weer eens erop gaan zitten maar dat was echt verkeerd ingeschat van mij. Haar hele lijf stond in blokkeren en verdedigen dus ik kon helemaal niets behalve zonder contact of been een beetje stappen, iedere vorm van been of zweepje gaf echt een staakreactie die ik nog nooit gezien heb bij haar. Zelfs aan de hand kwam ze omhoog en sloeg ze naar me :=

Gisteren weer echt even als een piep jong paard behandeld: in ons kleine binnenbakje eerst met zadel afgelongeerd, toen wat aan de hand overgangen gemaakt en daarna 10 minuutjes verlicht en met weinig verbinding enkel goed voorwaarts gedraaft.
Daarna kwam een hele grote diepe zucht echt uit de tenen zo ongeveer, dus ik denk dat het geholpen heeft.

Arm paard, hopelijk kruipt ze binnenkort weer een beetje uit haar stulpje. Best lastig zo‘n introverte.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:22

Arme Bjelle :(:) :(:) Hopelijk begint ze nu echt wat te wennen.
Denk dat je dan ook de draad wel weer snel op kunt pakken.

Wij mogen sinds 1 oktober ook weer overdag op het strand dus daar zijn we afgelopen weekend geweest. Enige jammere is dat Joya het strand echt verschrikkelijk vindt.. Hebben kilometers tegengestuurd omdat we anders zo het zeeduin op zouden klimmen. :')

Gisteren is ze geënt en net als vorige keeer bij de combi influenza-tetanus had ze gisteravond koorts. Ze stond echt te rillen.. Vanmorgen was de koorts gelukkig weer gezakt.
Volgende keer, over twee jaar, maar vragen om het entstof van een ander merk. Kijken of ze daar mi der op reageert.

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:20

Agoss, arme Bjelle :(:) Hopelijk raakt ze snel een beetje meer gesettled.

Mooie foto's Fransje. Wel balen dat ze het strand zo spannend vindt en nog veel meer balen dat ze zo slecht gaat op de entstof.

Nou Babootje, die foto's laten voorlopig nog wel even op zich wachten helaas. Rudi heeft een overbelaste pees rechtsachter :\ Wij zijn dus voorlopig even uitgedaan.

Het begon vorige week met wat we dachten een hoefzweer. Nadat we geprobeerd hebben die te vinden en een week lang weken omdat we hem niet konden lokaliseren leek het over, dus dachten we een hoefkneuzing, ik had namelijk een paar flinke keien in zijn stal gevonden. Die bleken in het stro gezeten te hebben. Bij het aan de hand stappen en draven was er niks meer te zien van een kreupelheid maar helaas kwam het op de poetsplaats weer tevoorschijn. Toen ik hem met zijn achterhand om wilde zetten naar rechts zag ik dat hij rechtsachter er niet onder wilde zetten en behoorlijk pijn had daarmee. Naar links toe ging wel goed. Dus de DA gebeld en na onderzoek kwamen we er dus achter dat hij last heeft van de pees, de oppervlakkige buiger. Bij zachtjes knijpen reageerde hij steeds duidelijk op dezelfde plek maar het is dus niet warm, niet dik, alleen gevoelig. Dus we hopen dat we er op tijd bij zijn geweest om erger te voorkomen.
Voor nu 2 weken alleen weidegang omdat hij in de voorgaande week al best wat verbetering heeft laten zien, hij liep namelijk echt kats kreupel vorige week. Klassiek geval hoefzweer, alleen op de toon steunend, zo zag het eruit.
Over 2 weken kijken we hoe verder te gaan, mocht het niet verbeteren dan gaan we een peesecho maken.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:16

Hopelijk loopt het met een sisser af, Noisy. Peesblessure kan kwestie van de lange adem zijn.


Het strand vindt Joya niet zo zeer spannend maar vooral stom. Water wat zo heen en weer gaat, naar je toe... Dat is niet oké en moet je vooral niet opzoeken. Maar denk dat het uiteindelijk we goed komt :j
Wat dan weer totaal niet eng is, is een neerstortende vlieger (zo ern grote van een kitesurfer) drie of vier meter naast haar. Dan verdraai ze enkel een oor :D

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:15

Hè bah, Noisy met Rudy ook al in de blessuretijd. Net wat Fransje zegt, neem de tijd zodat het echt goed kan genezen.

Gossie, Bjelle heeft duidelijk veel tijd nodig. Balen dat ze zo ziek wordt na het enten, dat helpt ook niet.
Ik heb ook een merrie gehad die alleen eens in de 3 jaar een tetanus enting kreeg. Die kreeg heftige astma aanvallen van de influenza prik.

Ha ha, die Joya die niks van die rare waterplas moet hebben, ik geef ze geen ongelijk, al die nattigheid ;-)

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:42

Noisy schreef:
Agoss, arme Bjelle :(:) Hopelijk raakt ze snel een beetje meer gesettled.

Mooie foto's Fransje. Wel balen dat ze het strand zo spannend vindt en nog veel meer balen dat ze zo slecht gaat op de entstof.

Nou Babootje, die foto's laten voorlopig nog wel even op zich wachten helaas. Rudi heeft een overbelaste pees rechtsachter : Wij zijn dus voorlopig even uitgedaan.

Het begon vorige week met wat we dachten een hoefzweer. Nadat we geprobeerd hebben die te vinden en een week lang weken omdat we hem niet konden lokaliseren leek het over, dus dachten we een hoefkneuzing, ik had namelijk een paar flinke keien in zijn stal gevonden. Die bleken in het stro gezeten te hebben. Bij het aan de hand stappen en draven was er niks meer te zien van een kreupelheid maar helaas kwam het op de poetsplaats weer tevoorschijn. Toen ik hem met zijn achterhand om wilde zetten naar rechts zag ik dat hij rechtsachter er niet onder wilde zetten en behoorlijk pijn had daarmee. Naar links toe ging wel goed. Dus de DA gebeld en na onderzoek kwamen we er dus achter dat hij last heeft van de pees, de oppervlakkige buiger. Bij zachtjes knijpen reageerde hij steeds duidelijk op dezelfde plek maar het is dus niet warm, niet dik, alleen gevoelig. Dus we hopen dat we er op tijd bij zijn geweest om erger te voorkomen.
Voor nu 2 weken alleen weidegang omdat hij in de voorgaande week al best wat verbetering heeft laten zien, hij liep namelijk echt kats kreupel vorige week. Klassiek geval hoefzweer, alleen op de toon steunend, zo zag het eruit.
Over 2 weken kijken we hoe verder te gaan, mocht het niet verbeteren dan gaan we een peesecho maken.


Als het nu goed gaat, laat maar zo lang als het kan op de wei. Rust is het beste en nu zitten ze nog in de "modus" wei. Als er geen zwelling te zien is, is het vaak een aanhechting. Dat duurt altijd langer.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:45

Oef een beesblessure aan het achterbeen is wel echt klöte. Hopelijk valt het mee, maar neem inderdaad genoeg tijd :(:)

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:23

Hier ook alles z’n gangetje.
Ik rij zo’n 3x in de week en 1x longeren. Buiten rijden is nog een dingetje. Hij blijft het eng vinden.
Laatst was ik uitstappen, 20meter heen en weer. Wilde hij niet meer terug want er zat een duif in ‘t weiland :+
Helaas nog geen maatje gevonden. Dus dat komt wel in de toekomst. Misschien als ie wat ouder is.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 23:04

Hoe gaat het bij iedereen?
Al een beetje in de herfstmodus?


Even twee foto's die geen toelichting nodig hebben

Afbeelding


Afbeelding

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:42

Hier nog even rustig aan. Lisette is inmiddels wel rad maar de spier was vorige week nog wat opgezet.
Dus we wandelen wat in het bos of doen wat met de lange lijnen. Ook gezellig :D

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:04

Hier komt donderdag de dierenarts voor een uitgebreid kreupelheidsonderzoek

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:18

Noisy schreef:
Hier komt donderdag de dierenarts voor een uitgebreid kreupelheidsonderzoek


Oh jee is hij nog steeds niet goed. Hopelijk heb je snel een diagnose en vooral ook een goede prognose.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:18

Sosha schreef:
Hier nog even rustig aan. Lisette is inmiddels wel rad maar de spier was vorige week nog wat opgezet.
Dus we wandelen wat in het bos of doen wat met de lange lijnen. Ook gezellig :D


Toch een beetje bezig en lekker rustig opbouwen zo.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:56

Sterkte Noisy, ik hoop dat het meevalt

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:05

Even een update en gelukkig positief *\o/*
De dierenarts vond foto's en/of een peesscan maken niet nodig. Ook met buigproef van de kogel en daarna de sprong slaagde hij met vlag en wimpel voor. Knie ook helemaal goed. Waar het probleem zit is in het kroongewricht. Hij heeft zich waarschijnlijk verstapt/verzwikt. Hij krijgt nu achter ijzers om ervoor te zorgen dat hij daar wat stabieler op wordt. Tijdens het monsteren liet hij namelijk ook een paar keer zien door het kroongewricht te schieten. Het is een soort wiebeltje wat hij dan maakt, alsof hij op rust wil gaan staan maar toch ook weer niet. De bandjes die eromheen zitten zijn daardoor wat aangedaan en dus pijnlijk. Woensdag komt de smid en dan kijken we 2 weken later weer hoe het dan gaat.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:59

Wat apart Noisy dat hij dan op de buigproef goed kan zijn… blessure vd bandjes kan ik me voorstellen maar doorgaans geeft dat ook reactie op de buigproef. Heeft de veearts nog uitverdoofd?

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 14:34

Leuk om hier een beetje leven te zien nog steeds! :)

Wel minder leuk nieuws van Rudi's blessure :(:) Stressvolle periode zeg!! Gelukkig lijkt het dan mee te vallen nu.

Candalisa toch weer wat het rijden aan het oppakken, heerlijk zo fijn naar buiten! :) Wat bijzonder zo met de volgende generatie op pad :)

Oh toffe omgeving MM, dat heb je mooi voor elkaar! Leuk vooruitzicht :j

Wat rot van je relatie Berdien, lees het nu :(:) Hopelijk heeft dat snel een plekje... Gelukkig wel fijn afleiding van je paarden, heerlijk zo!

Heerlijk paard is Limara Sosha, gefeliciteerd met je geslaagde L1 debuut! *\o/*

Gelukkig gaat Lisette weer de goede kant op :)

Kenzo gaat als een speer 8-) Een hoofdstel kan inderdaad echt enorm verschil maken, mijn oude Miep sloeg zowat haar hoofd tegen de deurpost kapot met hoofdstel omdoen altijd totdat ik na veel proberen een Micklem geprobeerd heb. Probleem bij de tweede keer omdoen als sneeuw voor de zon verdwenen, na jaren gehannes 8)7 Lelijk issie wel, maar hij is nooit meer weggegaan :+

Ja het was ook mooi om te zien hoe er hier op Bokt zo meegeleefd werd, Fleur stond echt met veel mensen in contact :)

Wat heerlijk die mini-trektocht Fransje :wow: Jaloers!! Posbank is een hele mooie omgeving.

Arme Bjelle, zo van de leg van de verhuizing :(:) Hopelijk trekt ze gauw weer wat bij, sneu altijd.

Miep is wel weer aardig zichzelf, maar nog steeds onregelmatig -O- Ik verwacht eigenlijk dat ze haar hoefbandjes weer verrekt heeft qua patroon hoe het uitziet, als ze nog even zo doorgaat haal ik er toch nog maar een veearts bij... Ondanks dat de vorige keer dat ze dat had de enige optie langdurige boxrust was qua behandeling, en dat absoluut niet iets is wat ik nog weer ga doen met haar. Op het moment is ze verder blij rond aan het scharrelen en doet alles wat een pensionado moet kunnen doen goed, dus ik draal een beetje om het zoeken naar die diagnose heen want ben bang dat ik daar een nare beslissing uit moet gaan maken dan :o

Pinda krijgt definitief vrij t/m na de winter, ik merkte dat het minieme beetje werk wat we nu onder het zadel doen natuurlijk geen goede zoden aan de dijk zet voor haar lichamelijk en ik er zelf echt een beetje een "moeten" gevoel bij houd, dus dat heeft geen meerwaarde op dit moment. Mooi half jaartje knuffelen en een beetje wandelen en grondwerk en dan maar weer zien. Sinds ik die beslissing definitief heb genomen voel ik me 10 kilo lichter, het geeft echt rust :o }:0 Vanaf de grond worden we wel steeds meer weer terug vriendjes, dus deze rustperiode doet ons wel duidelijk goed op dat vlak.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:11

Vientje, snap helemaal dat die beslissing rust geeft, Pinda vindt het vast niet erg.
Hopelijk knapt Miep weer op en gaat ze nog een tijdje mee. :knuffel:

Noisy goed nieuws, ben benieuwd hoe het gaat met de ijzers. :j

Sosha doet ook nog rustig aan, gaat gelukkig wel de goede kant op. :j

Fransje maakt supermooie buitenritjes!
Leuk ook je vakantie. <3
Malik is ook niet zo van de golfjes.
Een andere entstof kan heel veel verschil maken idd.

Jodym ook in een lekker ritme.
Misschien buiten aan de lange lijnen oefenen, lopen ze ook alleen voorop.

Sizzle idd kan een verhuizing veel impact hebben.
Meestal gaat het weer als vanouds als ze goed gewend zijn.

Babootje aan het bitfitten geweest, fijn dat jullie duidelijk iets konden vinden.

Splinter, goed bezig! :j

Hier heel veel zin om te verhuizen.
We moeten alleen nog lang geduld hebben hihi.
Nu wel mooi de tijd voor de voorbereidingen.
Oefenen met de trailer dus!
Eerste keer oefenen, Malik had er veel zin in, wilde gelijk op weg, kom op vrouwtje, we gaan! :D

Afbeelding

Eerst nog maar wat oefenen op de klep voor en achteruit.. dat vond hij ook wel leuk en ik werd helemaal afgelebberd. :')


Afbeelding


De trailer heb ik van een vriendin kunnen lenen en kan een tijdje blijven dus kan ik rustig aan oefenen.
Malik is een heerlijk paard wat dat betreft dus komt vast goed.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:49

Fijn dat het nieuws goed is, Noisy. Hopelijk herstelt alles snel.

Vientje, Wat jammer dat Miep nog onregelmatig is.
Pinda lekker met wintervakantie, gaat ze ook nog skiën ?

Wat een leuke foto's met Malik <3
Hij lijkt er inderdaad weinig stress van te ondervinden.

Ik ben met Lisette ook bezig om ze aan de trailer te laten wennen. Ze krijgt nu iedere dag eten met haar hoofd in de trailer. Ze ging er wel braaf op, maar vond het toch wel een beetje spannend want ze springt er iets te haastig uit. Dat gaan we dus stapje voor stapje oefenen totdat ze er niks meer om geeft.

Vandaag lekker in het bos gewandeld, mevrouw had dikke pret en liep vrolijk naast mij te huppelen :))

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:56

Hopelijk reageert hij goed op het beslag en is hij straks weer helemaal goed, Noisy.

Pinda even winterstop! Gewoon kijken wanneer je weer zin en inspiratie krijgt om haar op te pakken.
Balen dat Miep onregelmatig is. :(:)

Kusje voor de baas, denkt Malik :D

Wel leuk en praktisch om te oefenen met de trailer.

Ik mag wat de trailer betreft in mijn handen knijpen met Joya. Kan echt alleen op pad want ook het laden en weer eruit halen red ik makkelijk alleen. Zo fijn dat ze gewoon rustig erin gaat en blijft staan tot ik zeg dat ze "terug" mag.

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:11

Dat zal Pinda echt niet erg vinden Vientje, wintervrij. Lekker De penny uit gaan hangen daar. Hopelijk komt het met Miep goed :(:)

Knappe Malik! Die heeft wel zin in een nieuw avontuur :D

Ik weet nou niet meer of ik het hier al gemeld had maar wij gaan vandaag verhuizen van stal. De paardjes zijn niet gelukkig op deze stal merken we. Te groot, te veel. We voeren tegen de klippen op maar ze blijven schraal. Dat zegt mij genoeg want Rudi is normaal altijd goed op gewicht te houden, alleen tijdens een groeifase is hij iets slanker. We gaan naar een kleine pensionstal met 6 pensiongasten. Hier hadden we al geïnformeerd voordat we naar de huidige stal gingen maar helaas zaten zij toen vol. Nu was er plek gekomen en hebben ze contact met ons gezocht :) Het is ook op een steenworp afstand van onze pensionada's dames dus wat betreft tijd gaat het ook enorm veel schelen. Alleen helaas geen binnenbak meer en het bos is nu een 15min stappen verderop maar dat is van ondergeschikt belang