Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:35

Duke ziet er echt veel slanker uit, wat een verschil zeg! Vooral zijn hals inderdaad :j

Fijne overgang zo Noisy, eerst nog even een maandje in pension daar. Hoe bevalt het zelf verder sleutelen?

Hoe was jullie puzzelrit s1993? :)

Deze week dus paard thuis Sosha, leuk *\o/*

Gisteren voor het eerst weer gereden, eerst instructrice er even op voordat ik opstapte want ik was weer aan het piepen :+ Had niet gehoeven achteraf...na 2,5 week vrij stap je op Pinda dus gewoon op, stapt langs de weg naar de bak, kachelt vrolijk en hardwerkend door de dikke modder en stormwind je rondjes en stapt aan een lang teugeltje langs de weg op je gemakje weer terug naar stal 8-) Super stoere brave puppy, en nu last van haar mond weer weg is loopt ze ook meteen weer heel erg fijn <3

Heel wat anders dan haar moeke, die had gisteren storm tussen haar oren waardoor we in tijdens klein stapritje het bos bijna samen op onze kont in de sloot zaten omdat ze vond dat ze dringend moest stuiteren :+ En dat is dan 22 en met pensioen :+

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:37

.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 05-10-20 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:38

Wat fijn om te horen dat je paard het zo fijn doet en eenvoudig na 2 weken op te pakken is! Dat geeft je vast weer veel moed om te gaan rijden.

Ik ga straks rond 1700 rijden. Voel me niet topfit dus ik hoop dat ze een beetje medelijden met me heeft en gewoon relaxed is haha. Vorige week woensdag voor het laatst gereden en toen was ze zo fijn, dat in tegenstelling tot maandag, toen ik thuis gereden heb en ze er bijna der staart op draaide van de frisheid.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:16

Wat fijn dat Pinda geen last meer van de kiezen heeft.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 17:39

Oh wat een topper die Pinda!

Succes met rijden PSvanlot, hopelijk valt het mee :=

Babootje

Berichten: 26451
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:40

Sosha schreef:
Het is echt wel een heel stuk verbeterd hoor Granouk, duidelijk te zien.


Mee eens wat een verschil zeg!

Fijn dat Pinda weer oke is. En fijn dat ie zo duidelijk aangeeft als het niet zo is. Tja dat oppakken zit dan weer meestal tussen "onze oren". Maar niet altijd.... :+

Met Mexx gaat het uit de kunst. T kwartje wat betreft het voorwaarts en loslaten is inmiddels gevallen.
https://www.youtube.com/watch?v=UbljBBbWd5A

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 20:00

Ik weet niet waarom ik me er gevleid door voel want bij mij zelf is er helemaal niks van kilo's weg maar toch bedankt in naam van Duke :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 20:01

Babootje schreef:
Met Mexx gaat het uit de kunst. T kwartje wat betreft het voorwaarts en loslaten is inmiddels gevallen.
https://www.youtube.com/watch?v=UbljBBbWd5A

Joh is net of hij vliegt! Echt mooi hoor!
Wat gaan die van jullie allemaal soepel :')

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:02

Mag ik ook weer in komen haken vanaf hier?

Beetje issues gehad met Gentle (sommige hier weten dat al ;) ) maar die zijn sinds mn afgelopen les als sneeuw voor de zon verdwenen en we zijn dus ondertussen de training weer verder op aan het pakken (uhm, nou ja... Gentle heeft 3 dagen in de week vrij :D).

Paar weken geleden n reining clinic meegereden bij ons op stal omdat ik dat toch graag een keer wilde proberen maar dat is me dus behoorlijk koud op mn dak gevallen |(

Ik heb van het hele uur clinic zeker een half uur op n zwaar gefrustreerd en bokkend paard gezeten (niet goed voor mijn rug/humeur maar dat even terzijde) en daarna wilde Gentle gewoon pertinent niet meer rechtsom galopperen... als ik m er dan eindelijk in had kwam ie tegen mn been in en bokte hij wel zo gruwelijk gemeen dat ik terug schrik begon te krijgen en dus mn been eraf hield en maar geen galop meer vroeg. Niet helemaal goed dus...

Tandarts erbij omdat ik zeker wilde weten dat t niets met wisselen te maken had: niet dus, super mooi gebit! Geen haken, geen losse of half losse doppen dus eigenlijk wel blij daarmee MAAR zn kaakgewricht zat rechts vast dus chiropractor er n paar dagen later bij laten komen voor n APK'tje.

Kaakgewricht vast! Iets wat ze haast NOOIT tegenkomt bij westernpaarden (wel bij spring/dressuurpaarden vanwege de toch constante teugeldruk (vertelde ze me!)) maar goed, op zn kaak na was hij helemaal los en zat hij ook supergoed in zn bespiering dus meer dan dit kon ik niet doen.

Ondertussen stond mijn les bij Wendy gepland en kwam die dag steeds dichterbij en dus heb ik haar vantevoren n seintje gegeven dat ik een probleem had met de rechtergalop en dat ik die dus niet kon doen zonder n gefrustreerd paard te hebben (en zelf niet gefrustreerd te worden!), ze heeft toen aangeboden om hem met mn les even eerst te pakken om te kijken hoe of wat....

De donderdag voor mijn les bij Wendy galoppeerde Gentle volledig uit zichzelf aan en kon ik mn been er aanleggen en dan versnelde die wel wat maar nog niet zoals ik gewend was maar goed, dit was al n fikse vooruitgang (3! weken ellende gehad!!!).

Wendy er zaterdag opgestapt en wat heb ik verwonderd staan kijken! Gentle had na n paar minuten alweer precies door wat de bedoeling was en deed gewoon mega goed zn best <3

Ik erop en JA! hij deed t weer!!! (En doet t nog steeds ;) )

Man ow man wat kan je je toch zorgen maken als je paard eerst op en top rondloopt en dan ineens en onverklaarbaar raar doet (zo kom je er wel achter dat sommige combinaties instructie/ruiter/paard niet altijd goed samen gaan ;) ).

Maar hier een paar foto's van gisteren waar ik wel trots op ben.... hij stopt ondertussen ook echt mega goed en begint steeds langere banen te trekken dus me happy :D

Van rechtsboven naar linksonder
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwa stopjes moet ik echt letten op mn handen want die mogen nog wat hoger en meer naar voor maar goed, we zijn weer lekker aan het rijden en de rest komt ook wel weer goed :)

Gentle heeft ondertussen 3 dagen vrij (ma, woensdag, vrij) want dat had hij ondertussen wel nodig/verdiend en loopt 4 dagen onder het zadel... 2 dagen in het weekend met manlief en dan wil ik er (net als gister) even zelf op om m aan te voelen en daar waar nodig even te vertellen wat wel/niet mag ;) manlief hobbelt gewoon braaf rond en let niet overal zo op als ik doe :)

Ppging tot bijleespost: sorry als ik iemand vergeten ben maar mn geheugen is niet altijd even scherp ;)

Wow! wat ziet Duke er goed uit zeg!!!

Fijn dat Pinda het weer zo goed doet Vientje!

Heb je toch nog lekker gereden PSvanLot?

Noisy, slim om Rudi nog n maandje in pension te laten staan en dan samen nog even aan de gang kunnen voordat je m weer naar huis haalt. Was leuk om jouw/Rudi weer even gezien te hebben <3
Enne zeer terecht dat je hart n sprongetje maakt als je zo'n mega leuk compliment krijgt! Mijn hart doet exact hetzelfde als ze zoiets over Gentle zegt :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 20:13

oh klinkt heftig met Gentle zeg, maar echt wat jij zegt: sommige combinaties passen gewoon niet samen. En ik ben daar altijd heel bang voor, ik zoek ook een plek voor lessen maar ik weet van mezelf dat ik moeilijk kan zeggen als ik het ergens niet mee eens ben dus ben heel onzeker in het zoeken naar instructie omdat ik graag op voorhand al weet dat het goed gaat zijn... En dat kun je niet echt weten.

Hij staat er wel super goed op hoor, hoop voor jullie dat jullie deze lijn weer kunnen doortrekken!

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:46

Ik ben even terug van weggeweest, dus hierbij mijn hele lange bijleespost :')

Dat gaat al best goed Quir. Daar mag je best trots op zijn. Dat er idd veel dingen achter gesloten deuren gebeuren kan ik alleen maar bevestigen. Die ervaring heb ik ook. Wat een heerlijke foto's, en die paraplu +:)+ Bomproof geboren _/-\o_

Pinda heeft een tandartsbeurt gehad zag ik, wat fijn dat het meteen terug zo goed ging na een tijdje rust!

Kruimel, wat vervelend nog van je val. Maar wat fijn dat het trainen in de bak zo goed gaat. En wat een leuke foto's <3

PSVanLot, wat een dikke kaakjes! Hopelijk merkt ze er niet te veel van.

Knappe Feyre weer <3 En flink aan het groeien.

Knap paard heb je Splinter!

Wat een prachtige plaatjes Sizzle, ziet er ook super ontspannen uit <3

En ach wat jammer Babootje, maar dat laatste filmpje van Maxx ziet er geweldig uit, heel mooi!

Long time no see Granoek, welkom terug! Dekjes heb je ook nooit genoeg :o Duke ziet er heel goed uit.

Wat leuk om te horen Noisy, dat heb ik ook al een paar keren gehoord over Marie. Word je idd warm van. Wat fijn dat je op die manier de training toch begeleid en toch zelf kan verder zetten.

Ook fijn om te lezen dat het ondanks de drukte goed gaat met Koda. Lekker samen genieten!

Ik ben stiekem toch een beetje verliefd op Gentle hoor, ondanks dat ik helemaal geen westernruiter ben _O- Wel vervelend van het bokken. Wel fijn dat je de oorzaak gevonden hebt en wat goed dat je er ook naar hebt laten kijken. Hoe oud is hij nu?

Marie staat sinds gisteren/vandaag weer in het werk na een rust van 2 weken. Normaal was het de bedoeling dat ze maar een weekje vakantie kreeg, maar door de start van het nieuwe schooljaar moest ik zelf ook terug even wennen na ruim 6 maanden niet naar school te zijn geweest vanwege corona. Gisteren grondwerk en longeren gedaan, ging ze plots 2 maal op haar achterbenen staan. Heeft ze nog nooit gedaan. Vandaag aan de longe ook wat gebokt, dus mijn lesgeefster heeft haar gereden. Ze was heel fris, maar al bij al wel braaf. Heb toch gevraagd aan mijn lesgeefster om ze woensdag nog een keer extra te rijden voor ik er terug mee aan de slag ga. := Ben toch een beetje een schijtluis. Met mijn schouder gaat het nog steeds niet zoals het moet zijn. Controle bij de dokter was echter goed, alleen nog heel gezwollen. Maar afgelopen vrijdag werd de pijn weer erger en intussen is liggen en zitten echt niet fijn, ook 's nachts vaak last. Ik ben er intussen ook helemaal klaar mee |o Maar nog even tandenbijten vrees ik.

Afbeelding
Oh ja, Marie heeft voor het eerst een dekentje op :+ Vond ze toch heel spannend en heeft er even goed op zitten bokken.

Babootje

Berichten: 26451
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:10

@hahaha CL wees maar blij dat ze m niet sloopt.
Wat vervelend van je schouder. Ook al zegt de arts t gaat goed; jij bent zelf je beate graadmeter. Dus rustig aan jij.

Sizzle

Berichten: 35729
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:32

Les goed gegaan PSvL?

Pinda gewoon weer braaf, wat een heerlijk dier is het toch.

Babootje, ik heb het al te vaak gezegd maar ik vind het een plaatje :)

Met Gentle is het ook een beetje een op en neer zeg, maar super fijn dat er een simpele reden voor was. Wat is het toch een knap dier.

Calipso, pas je goed op met je schouder?
Bijzonder dat ze zo op de deken reageerde terwijl ze al zadelmak is. Echter is het wel typisch herfst vliegweer geloof ik. Ik liep vandaag een rondje met mijn dochter en ik zou zweren dan ik naast een varkentje liep ipv naast een paard door het geknor :=

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:40

Balen hoor Calipso, dat je er nog zo'n last van hebt. Rustig aan doen hoor !

Fijn dat Mexx en Gentle zo lekker gaan

Mijn paardje kreeg gisteren voor het eerst een dekentje op, maar dat vond ze totaal niet boeiend.
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26451
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:49

Granoek schreef:
Babootje schreef:
Met Mexx gaat het uit de kunst. T kwartje wat betreft het voorwaarts en loslaten is inmiddels gevallen.
https://www.youtube.com/watch?v=UbljBBbWd5A

Joh is net of hij vliegt! Echt mooi hoor!
Wat gaan die van jullie allemaal soepel :')


Ik was zn galop nog vergeten.. Maar die kennen jullie inmiddels ook wel van hem. Wat een ontzettend fijn en meewerkend paard is die Mexx. We zijn ontzettend blij met m.
https://www.youtube.com/watch?v=NuAJVyQuuhM

Inmiddels is onze merrie ook weer terug van zwangerschapsverlof. Die hebben we met 3 jaar gekocht maar toen was ze erg onhandig met zichzelf. Na een paar x vastliggen en een glijder in de molen en een aantal kleine blessures op rij hebben we besloten om haar nog wat meer tijd op de wei te geven en dan maar te laten dekken. Mn dochter had er nog niet meer dan 10 x op gezeten. Imiddels is ze terug en blijkt dat jaar haar echt een stuk volwassener gemaakt te hebben. Dus een goede stap gezet (en een leuk veulen op de koop toe). En dan zo weer opstappen. Die paarden vergeten zadelmak dus echt niet. Van de week was het zo aan het regenen met emmers tegelijk dus mn dochter zei, opstappen zonder longeren ik vertrouw haar wel. Dat kon dus ook. Wel wat hectisch want het is een heel heet paard maar super eerlijk. Moet in haar lijf wel wat losser worden maar zo na een veulen en weer net thuis was ik al heel tevreden. Nog niet gefilmd maar dat komt nog.

@PL Wat fijn dat je paard ook weer op de rit is. En wat is hij leuk!

@ Sosha, ben benieuwd naar meer foto's straks. Mn merrie is ook vos. Ik houd van vossen :D :D

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:53

Zal nog lastig worden als ik zelf met haar bezig ben, selfies tijdens de training lijkt me best lastig :7

Sizzle

Berichten: 35729
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:57

Sosha schreef:
Zal nog lastig worden als ik zelf met haar bezig ben, selfies tijdens de training lijkt me best lastig :7


Dat is ook mijn probleem :D
Soms zet ik mijn telefoon op de bakrand maar het is zo takke veel werk om dan de stukken eruit te knippen waarin geen paard in beeld is dat ik meestal na een half uurtje knipwerk geen zin meer heb :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:59

Ik weet niet eens hoe ik in filmpjes kan knippen :+

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:59

Ik heb wel van die supervette camera's gezien die je dan kunnen volgen.
Maar om nou te zeggen dat ik die echt nodig heb.........

Babootje

Berichten: 26451
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:05

Sosha schreef:
Ik heb wel van die supervette camera's gezien die je dan kunnen volgen.
Maar om nou te zeggen dat ik die echt nodig heb.........


Jawel, die heb je echt nodig... voor ons :j _O-

Quir

Berichten: 17379
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:08

Pivo. *\%/*

Dat is een robot camera, werkt super. :D
En ook helemaal niet zo duur als veel andere.

Fijn dat Pinda weer goed is nu! Tanden blijven toch wel lastig...

Gentle ziet er goed uit! En ze kunnen inderdaad goed last hebben van een gewricht (tje) dat vast zit.

Hier zitten ze allebei nog mooi dun in de vacht, de oudste begint nu een beetje een pluizige vacht te krijgen, de jongste heeft gewoon nog een zomer vacht. :+

Baby pony heeft rollkur training gehad. :j
Toch hard nodig om ze lenig te houden natuurlijk. :))


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk ook in draf en galop uiteraard. :j _O-

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:10

Nou gelukkig maar Quir, dat je niet in Duitsland woont met de nieuwe regels _O-

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:33

Als ik tegen woensdag geen verbetering merk bel ik even terug naar de HA voor de zekerheid. Dan is het ook 3 weken geleden en dat was het termijn dat de spoedarts me ook gaf.
Marie deed de eerste keer idd weinig op het deken, het was pas vandaag dat ze er gek op ging doen. Maar ben blij dat ze hem al bij al netjes aan houdt.

Die galop van Mexx <3 Wat flink. Houdt zijn hoofd en hals ook al heel stabiel zo te zien. Kan Marie nog iets van leren :D

Haha die fotos Quir _O-

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 04:39

WoW! Iedereen heeft even de stilte ingehaald geloof ik, haha.

Fijn om te horen dat het met de meeste van jullie (weer) lekker gaat.
Ik ben een beetje te lui voor een hele bijleespost. :o

Wij hebben ons eerste ritje met z’n tweetjes gemaakt sinds ik van Bliss gevallen was. Een half uurtje en allemaal paadjes die ze al goed kent. Ze liep in het begin heel erg te koekeloeren en vond het erg spannend. Maar ze reageert inmiddels goed op m’n stem en aanmoediging. Een aardige dame die aan het hardlopen was, heeft ons even op sleeptouw genomen langs het café van de buren, want daar was wel erg veel te zien. :')

De laatste 10-15 minuten liep ze mega ontspannen. Ze zuchtte een keer een besloot toen maar als stofzuiger haar weg te vervolgen haha _O- koppie lekker laag en op haar gemakje stapte ze verder. Ik merkte wel dat we dit wat vaker moeten doen, want ze weet dus echt de weg nog niet. Loopt een beetje klakkeloos met haar vriendjes mee denk ik. En het is toch wel handig als ze een beetje weet waar ze heen moet, je weet nooit.

Zaterdag hebben wij onze eerste wedstrijd: TREC in Geffen. We rijden alleen de POR, leek me genoeg indrukken voor de eerste keer. Ben benieuwd!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:35

Leuk kruimellover, een trec wedstrijd *D fijn dat ze ook lekker ontspannen ging buiten :j

CL balen van je schouder, mooie deken, lekker vrolijk.

Leuke foto's quir :D

Babootjr, mooie filmpjes, jullie doen mee aan vwf toch? Leuk dat het met jullie merrie ook goed gaat :j

En die van sosha ook al zo braaf dekentje op, fijn hoor
Mijne heeft ook een regendeken op en ben bang dat het land seizoen straks voorbij is :')