Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:26

Wij hebben vanmorgen obstakeltraining gedaan, Pinda was zo dapper <3

Zo kwam ze de bak binnen :wow: :):) =:) :=
Afbeelding

Maar al snel was het: ohhhhhh is dit alles?? -:) :+ :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(ze kon ook IN de plu, helaas staat dat niet op foto :+ )
Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 14:51

Oh brave pinda! Gelijk ook aquatraining zie ik :D

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:28

Goed van Pinda! :j
Bij jullie ook al zo een natte bedoening!

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:34

Granoek schreef:
Oh brave pinda! Gelijk ook aquatraining zie ik :D


_O- _O- Dat wilde ik ook zeggen maar je was me voor.
Wat een afschuwelijk weer. Ben zo blij nu de afgelopen weken met een binnenbak.
Ben echt niet bang van een beetje nattigheid, maar dit is gewoon niet meer te doen.

Brave Pinda!

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:58

Wat leuk die training met Pinda!
Doet ze ook erg goed zeg!

Ahh CL dat is wel even pech, maar hopelijk helpt het en wordt het snel wat beter.

Ik heb inderdaad ook Bucas dekens. Die dingen zijn bij die van mij tot nu toe onverwoestbaar. En Bliss past de dekens van Bonnie gelukkig goed. Die heb ik inderdaad ook onder een deken staan om te kunnen rijden, want ze lopen 24/7 buiten (met stal), dus met een malle Pino (of was het palomino?) is een deken geen overbodige luxe.

Vandaag heel de dag op pad geweest voor de POR van TREC Geffen en in 4 uurtjes ruim 24 km gereden. Echt wat een ervaring! Dat paard van mij is niet alleen goud van kleur, maar ze is voor mij tot nu toe ook echt goud waard! <3 Ik voelde me wel een beetje schuldig toen ik merkte dat het zo’n lange rit was. Maar ze deed het geweldig. Ik had op 15-18 km gerekend en dat vond ik al best veel.

We zijn over bruggetjes gereden over drukke wegen, onder viaducten door, konden meteen aan het begin van onze rit al een paard van een andere deelnemer vangen, hebben langs 80-wegen gereden waar de vrachtwagens voorbij gevlogen kwamen, zijn flinke kruisingen overgestoken met verkeerslichten, hebben allerlei poortjes moeten gebruiken in het bos, zijn grote koeien tegen gekomen en rennende paarden in de omliggende weilanden. Ze doet alles! Alleen koeien en rennende paarden zorgden nog voor wat spanning hahaha.

Wat een dag, nu zijn we alle vier helemaal kapot (Bliss, ik, m’n vriendin en haar paard), maar een hele leuke ervaring! Ik ben wel heel blij dat ik al van tevoren besloten had om niet mee te doen aan de PTV en MA morgen, dat had ik niet eerlijk gevonden naar haar.

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:03

Gaaf Kruimellover! Zo fijn dat je nu een paard hebt waarmee je kunt genieten! :j


Joya stond vanmorgen ineens zonder deken op de wei >;)
Even dacht ik dat een stalgenoot de deken af had gedaan maar de stalhouder gaf de verklaring. Deken lag vanmorgen vroeg midden in de wei, zonder inhoud. Die stond verder op te grazen :+
Wonderbaarlijke houdini-actie alle sluitingen zaten nog dicht , inclusief de bilkoorden.
Hoop niet dat het een gewoonte gaat worden... Stalhouder zei al meteen, ze vindt zelf blijkbaar dat ze geen deken nodig heeft.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:40

Nou onze merrie is verkocht onder voorbehoud van de keuring volgende week. Dan kan ze verder groeien bij een leuke Belgische dame

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:53

fransje23 schreef:
, inclusief de bilkoorden.
:roll: :roll: Knap van Joya _O-
Ik kan me een pony herinneren op de manege waar mijn dochter toen op les zat die ook alles "uit" deed, maar dan onder de les. Die bokte eerst het kind eraf en deed vervolgens alles uit, zadel en hoofdstel. Liep dan los in de bak en liet zich een half uur lang niet vangen. _O-
Is uiteindelijk wel een brave les pony geworden.

@Keona, gefeliciteerd met de verkoop.

CalipsoLover

Berichten: 5571
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:15

Dappere Pinda :+ Die bak ligt idd niet ideaal. Wat een leuk koppie trekt ie! Hier is het weer ook afschuwelijk, soms houdt onze eb en vloed piste het niet eens.

Oh wat leuk dat het zo goed ging Kruimel! <3

Wow Joya :wow: Haha hoe heeft ze dat in godsnaam klaar gekregen :')

Proficiat Keona!

Ik heb vandaag met Marie alleen aan de hand gewerkt. Bij het opzadelen en poetsen gaf ze mij al een heel chill gevoel en tijdens het grondwerk was ze echt super ontspannen. Ze geeft mij dan ook een stuk veiliger gevoel. Mijn buikgevoel wou opstappen en wegrijden, mijn hoofd heeft toch besloten dat nog niet te doen. Maar uit zulke dingen haal ik dan wel weer vertrouwen, en daarom ben ik niet opgestapt. Stel dat ik dan toch was opgestapt en het niet goed ging dan sloot ik weer af met een rot gevoel, nu kon ik goed afsluiten. Hopelijk gaat dat overmorgen ook.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:39

CalipsoLover schreef:
Ik heb vandaag met Marie alleen aan de hand gewerkt. Bij het opzadelen en poetsen gaf ze mij al een heel chill gevoel en tijdens het grondwerk was ze echt super ontspannen. Ze geeft mij dan ook een stuk veiliger gevoel. Mijn buikgevoel wou opstappen en wegrijden, mijn hoofd heeft toch besloten dat nog niet te doen. Maar uit zulke dingen haal ik dan wel weer vertrouwen, en daarom ben ik niet opgestapt. Stel dat ik dan toch was opgestapt en het niet goed ging dan sloot ik weer af met een rot gevoel, nu kon ik goed afsluiten. Hopelijk gaat dat overmorgen ook.


Ja joh. Het is gewoon een braaf lief ding maar jong. Komt echt wel goed met jullie.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 16:17

kruimellover schreef:
Wat leuk die training met Pinda!
Doet ze ook erg goed zeg!

Ahh CL dat is wel even pech, maar hopelijk helpt het en wordt het snel wat beter.

Ik heb inderdaad ook Bucas dekens. Die dingen zijn bij die van mij tot nu toe onverwoestbaar. En Bliss past de dekens van Bonnie gelukkig goed. Die heb ik inderdaad ook onder een deken staan om te kunnen rijden, want ze lopen 24/7 buiten (met stal), dus met een malle Pino (of was het palomino?) is een deken geen overbodige luxe.

Vandaag heel de dag op pad geweest voor de POR van TREC Geffen en in 4 uurtjes ruim 24 km gereden. Echt wat een ervaring! Dat paard van mij is niet alleen goud van kleur, maar ze is voor mij tot nu toe ook echt goud waard! <3 Ik voelde me wel een beetje schuldig toen ik merkte dat het zo’n lange rit was. Maar ze deed het geweldig. Ik had op 15-18 km gerekend en dat vond ik al best veel.

We zijn over bruggetjes gereden over drukke wegen, onder viaducten door, konden meteen aan het begin van onze rit al een paard van een andere deelnemer vangen, hebben langs 80-wegen gereden waar de vrachtwagens voorbij gevlogen kwamen, zijn flinke kruisingen overgestoken met verkeerslichten, hebben allerlei poortjes moeten gebruiken in het bos, zijn grote koeien tegen gekomen en rennende paarden in de omliggende weilanden. Ze doet alles! Alleen koeien en rennende paarden zorgden nog voor wat spanning hahaha.

Wat een dag, nu zijn we alle vier helemaal kapot (Bliss, ik, m’n vriendin en haar paard), maar een hele leuke ervaring! Ik ben wel heel blij dat ik al van tevoren besloten had om niet mee te doen aan de PTV en MA morgen, dat had ik niet eerlijk gevonden naar haar.

[ [url=m/HSjZmI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh wat klinkt dat heerlijk!! Nu verdiende rust voor jullie allemaal :=

Fransje, blijkbaar helpt het als je de bilkoorden door elkaar kruist. Ik zag het op facebook iemand als tip geven in de shire groep

Keona, gefeliciteerd met de verkoop! Komt de dame naar de goede kant van de grens {:}

CL klinkt herkenbaar, ik zou ook kriebelen om op te stappen maar hoe fijn is het als je nu gewoon kunt wegdromen over hoe goed het is gegaan. Opstappen kan een andere keer vast weer!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 16:18

Ik wilde met Duke alleen naar buiten gaan, kort ritje. Ging niet helemaal volgens plan, maar daar komt nog een blogje van online een dezer dagen.

Samenvatting in 2 foto's, eentje van bij vertrek en eentje van op de terugweg
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:09

Brave Pinda! Als Rudi weer terug is ga ik dat ook weer eens doen

Wat lekker Kruimel en dat ze zo braaf is niet niet verwonderlijk, met zo'n naam :D Heel fijn :)

Ging het ritje wel goed Granoek?

Ik heb vandaag weer gereden nadat Rudi 2 daagjes rust heeft gehad. Ik was bang dat hij wat fris zou zijn maar nee, hij was super braaf. Wat hij wel gek vond was dat er een paard aan de hand door de bak geleid werd. Toen was het wel even verheven lopen met het hoofd hoog maar ik kon hem goed doorrijden dus dat was weer een goed leermomentje :)
Ik ben er ook erg van gecharmeerd hoe zijn lijf aan het veranderen is van slappe puber naar atleet <3
Afbeelding

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:52

Hahaha die Joya :+ de grapjas.. hopelijk maakt ze er geen gewoonte van, dan kun je haar nog niet schoon houden.

Oh jee, ben nu wel benieuwd naar het verhaal, Granoek. :o

Fijn dat je zo lekker met Marie bezig hebt kunnen zijn, CL. Je hebt groot gelijk dat je even rustig aan doet, dan wordt het vertrouwen vast heel snel weer groter. En een lijf wat niet helemaal meewerkt is ook niet per se fijn als je erop wilt denk ik. Dan ben je toch nog wat voorzichtiger.
Maar het komt vast helemaal goed met jullie, jullie zijn een leuk stel samen.

Wat doet Rudi het goed, Noisy. Hij begint inderdaad een stoere kerel te worden qua uiterlijk. Van binnen was ie dat misschien al wel.

Ik ben inderdaad heel blij met Bliss, ze doet haar naam eer aan. Lief ding <3
Vandaag leek ze gelukkig ook nergens last van te hebben, voelde me een beetje schuldig dat het gelijk zo’n enorm lange rit was. Maar madammeke liep vrolijk mee een stukje door het bos alsof ze gisteren niks bijzonders gedaan had (ik was voor de zekerheid een klein rondje gaan wandelen met haar).

Ik heb nog een lekkere dikke billen pauzefoto die door een van de vrijwilligers of organisatoren gemaakt is gevonden. Knappe blonde billen haha.
Afbeelding

Mrs_Midnight

Berichten: 338
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:10

Sjeee wat gaan jullie hard! Zowel in het topic als in de training! Ik hou het beide niet meer bij :o
Qua training zit ik nu op het niveau waar ik begin van het jaar had willen zijn, maar ik heb het maar los gelaten. We genieten nu gewoon heel erg van het wandelen, Timmie begint er vreselijk de lol van in te zien dus daar gaan we voorlopig eerst maar lekker mee bezig, af en toe wat longewerk.

Over dekens, Timmie staat in zijn blootje in een paddock paradise met schuilstallen. Hij is zelden zeiknat, en kweekt een lekker vachtje. Zolang hij geen zz proef hoeft te lopen zal dat wel gaan zeker ;)

Afbeelding
Afbeelding

SoshaJarig

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:35

Wow wat is iedereen lekker bezig geweest !

De mijne staat nu sinds zaterdag op haar nieuwe stek.
Errug spannend zo'n nieuwe kudde (vooral voor mij, hi hi).
Maar ze is er zonder noemenswaardige schade doorheen gekomen en lijkt al heel goed geaccepteerd.

Tot nu toe alleen een beetje geborsteld, dingetjes gepast en een beetje gewandeld.
Vandaag voor het eerst een poging gedaan om wat aan de hand te doen met de kaptoom.

Ik vond dat ze nogal heftig op de kaptoom reageerde, ondanks dat het een zacht leren zonder kern is, dus ik heb er net maar eens een bontje om geknutseld, kijken of dat beter bevalt.
Ze heeft ook wel een lang smal hoofd, dus misschien komt de druk snel te hard binnen.

Afijn, dat was dus een hele korte training, maar ik had het idee dat ze toch echt wel haar best deed :(:)

CalipsoLover

Berichten: 5571
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:23

Ach Granoek :(:) Komt wel weer goed.

Knappe Rudi!

Wat fijn dat Bliss d'r naam eer doet! :D

Lekker gewoon op jouw en Timmie's tempo doen Midnight, er zit geen haast achter. Zeker omdat je juist op die jonkie's zuinig moet zijn. Hij is wel heel knap zo!

Wat fijn dat het goed gaat op je nieuwe plek Sosha! Ik heb geen ervaring met een kaptoom dus zou het niet weten...

Ik zit nog steeds niet terug op Marie. Mijn val is al bijna 5 weken geleden. Mijn lesgeefster was de hele week ziek en Marie stond redelijk fris omdat we nu vaak in het donker werken dus ben er nog altijd niet opgekropen, tot deze middag. Ze was braaf dus ik dacht; ik ga er op! Ik ben nog maar net opgestapt en ze begon helemaal te panikeren, begreep eerst niet waarom, toen zag ik een losgebroken kudde geiten richting de piste lopen. Ben er onmiddellijk af gesprongen want dat kwam anders niet goed. Marie ging in haar achteruit en had het gevoel dat ze daar elk moment of ging rennen of omhoog ging gaan. Baalde er verschrikkelijk van, zat weer als een klein kind te huilen :') Niet dus. Heb je eindelijk de moed om er op te kruipen, is er een of andere nonchalante boer die zijn geiten al 2 dagen laat los lopen zodat ze op andermans weide kunnen eten _-:( Veel frustraties nu...

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:32

Ah CL wat een rot gevoel! Denk maar zo je hebt erop gezeten! Probeer volgende keer met een lege bladzijde te beginnen al stap je op stap je weg en stap je dan weer af het gaat om de kleine stapjes. En ik weet echt hoe piep het voelt maar jij moet een goed gevoel hebben en al heb je 10x nodig om die weer enigzins te krijgen daar gaat het om. Wat je zou kunnen proberen is Bach rescue remedy spray voor jezelf te gebruiken heb ik soms ook gedaan haalt soms net hey scherpe randje van je angst af wel wat van te voren doen.

SoshaJarig

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:12

Wat is dat toch met die boerderijdieren op het moment ?

Ik was vrijdag lekker relaxed aan het wandelen met mijn bijna onverstoorbare Liset toen we ineens vanachter hoog gras en struiken door drie aanstormende gillende en knorrende varkens begroet werden.
Ik kon ze gelukkig houden, maar mijn armen zijn nu nog lam :+

Ik denk niet dat we kunnen verwachten dat onze puppies dat soort dingen al aan kunnen.

Bontje om de kaptoom lijkt wel te werken, morgen maar eens kijken of mijn armen het aankunnen om ze te longeren.

CalipsoLover

Berichten: 5571
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:58

candalisa schreef:
Ah CL wat een rot gevoel! Denk maar zo je hebt erop gezeten! Probeer volgende keer met een lege bladzijde te beginnen al stap je op stap je weg en stap je dan weer af het gaat om de kleine stapjes. En ik weet echt hoe piep het voelt maar jij moet een goed gevoel hebben en al heb je 10x nodig om die weer enigzins te krijgen daar gaat het om. Wat je zou kunnen proberen is Bach rescue remedy spray voor jezelf te gebruiken heb ik soms ook gedaan haalt soms net hey scherpe randje van je angst af wel wat van te voren doen.

Ja dat hebben er al een paar aangeraden, ga ik doen! Dankjewel!

Die boer stond dus achteraf op de oprit en moest me echt inhouden om hem niet de huid vol te schelden. Hij deed er ook ontzettend nonchalant over, mijn stalbazen waren ook echt niet blij maar het is ook een klant van hen, dus ze wouden niet boos worden. Ze lopen blijkbaar al 2 dagen los, maar als ik daar m'n nek had gebroken omdat zijn schapen plots op de piste komen gerend was hij wel aansprakelijk geweest. Het is idd moeilijk om te verwachten van een 3-jarig paard hier niet op te reageren... Ben al blij dat ik er veilig ben kunnen af springen. Weet niet hoe dat anders was geëindigd.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:08

CL he bah dat is echt prut! Ik had dat een van de laatste keren op sal reed mijn zelf vertrouwen was door onze val nog echt ver te zoeken en toen werd er een sproeier in de bak gezet (werd wel gezegd maar zei al ga niet lang rijden reden er ook meer in de bak) ik gaf aan dat ik doodsbang was op zich deed ze niks heel raars maar ze verschoot wel en dat was voor mij genoeg. Vandaar dat ik weinig kan hebben wat syd betreft ik schiet gelijk in De angst. Voordat ze kreupel werd heb ik zelfs een oxazepam ingenomen om rustig te worden en dan zeggen ze dat paardrijden leuk moet zijn hahaha
Tis me alles waard geweest hoor want vorige week mijn eerste les gehad na 3 weken kreupelheid en wow ik ben nog steeds aan het zweven.
https://youtu.be/fMzyVS_PHzI
https://youtu.be/zf4mj5Baw7A
https://youtu.be/zolHmzEFsis
Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:18

Oh CL, het zit je niet mee zeg. Wat een timing -O-

Candalisa, wat fijn dat jullie de draad goed opgepakt hebben. Jij was een paar maandjes terug toch ook zo onzeker vanwege schrikreacties? (Of ben ik in de war met een ander)
Fijn dat je je over de onzekerheden heb weten te zetten.

Wij zijn op stap geweest vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wist niet goed wat te verwachten. Schrikparcoursen ken ik wel maar die zijn niet zo aan mij besteed. Dit was heel anders. Het uiteindelijke doel is blijkbaar dat je je paard dit ook allemaal kunt laten doen terwijl je zelf op 3 meter afstand staat. Ik vond het enorm leuk en paard ook. Was ook super braaf met laden gelukkig want ik was alleen. Een lieve omstander heeft foto‘s gemaakt.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:47

Wij hebben bij tijd en wijlen inderdaad flinke aquatraining in de bak ja :D maar hij wordt niet glad ofzo, en droogt ook heel snel. Dus best te doen :)

Super tof die TREC! Leuke foto van jullie samen ook :)

Deken-houdini Joya :))

Gefeliciteerd met de verkoop Keona!

Wat was het verhaal tussen de foto's Granoek? :oo :=

Aii CL, wat een rotte timing :(:) Jullie waren zo goed bezig met de kleine stapjes, snap hoe frustrerend dit moet zijn -O- Vervelend dat het zo tobben blijft...hopelijk kan instructrice gauw weer mee helpen. Kleine stapjes :(:) Het feit dat je spontaan besluit zelf op te stappen is al een hele belangrijke!

Knappe Rudi!

Lekker op jullie eigen tempo Mrs Midnight, dit klinkt super goed zo toch :)

Mooi dat de verhuizing klaar is Sosha, op het gemak wennen zo :) Hoewel, die varkens, brrr! :=

Wat goed van jullie Candalisa! *\o/* Het ziet er mooi gecontroleerd uit!

Hier ook nog steeds op een laag pitje qua rijden, het ging even heel goed maar afgelopen woensdag ineens weer helemaal mis qua overnemen en angst. Gisteren les gehad en dat ging wel weer goed, hebben ook uitgepuzzeld wat er nou precies gebeurt wanneer Pinda en ik elkaar echt kwijt zijn. De conclusie is dat de oorzaak bij mij ligt (angst, daardoor niet meer voelen en dus niet durven/op tijd reageren als Pinda het subtiel overneemt, en wanneer zij dan groot uitpakt omdat ik geen grenzen stel moet ik ook groot corrigeren en dan snapt zij het niet meer. Gebeurt dat 2-3 keer dan wordt ze boos en krijg ik gemuts, en terecht :(:) ), dat is erg confronterend. Maar ook wel weer goed, want dan ligt de oplossing ook bij mij :P
Voorlopig dus 50% van de tijd met begeleiding rijden, en tussen mijn oren sleutelen. In het kader van 'baat het niet dan schaadt het niet' heb ik daarnaast over een weekje mijn eerste therapiesessie voor ruiters met angst :=

En vandaag geoefend met trailer laden, deed ze super <3 Eerst even met een voorbeen de klep een keer doodslaan voordat ze instapt :P maar ze loopt buiten dat inmiddels direct weer met me mee de trailer in dus dat is alweer een mega stuk de goede kant op.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:53

Grapppig dat je dat zegt met die klep.
Dat is iets wat ik vandaag geleerd heb moet ik zeggen. De vrouw vertelde dat we absoluut niet mochten corrigeren als ze gingen schrapen of met de voet timmeren op de obstakels. Dat doen ze blijkbaar om te testen of het wel stevig genoeg is.
Bjelle deed dat niet maar dat andere paard was daadwerkelijk iedere keer even met voet aan het testen en aftasten, tot hameren aan toe voor hij het vertrouwde. Op den duur leren ze dan erop te vertrouwen dat als jij zegt dat het veilig is, dat wel zo zal zijn.
Ik vond het een interessant concept dat ik nog echt nooit zo bekeken had.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:02

He wat gek, hij liet jouw reactie van daarstraks niet zien :? Maar wat een leuke obstakels! En wat stoer die Bjelle, ze kijkt ook echt trots vanaf dat blok :))

Wat grappig, daar hadden wij het vanmiddag ook over. Snap wel dat het zo kan werken :j We hebben het ook niet gecorrigeerd, eerder wilde ze geen teen meer op de klep zetten dus dit was al een stap vooruit. Alles waar ze op moet gaan staan en spannend vindt probeert Pinda inderdaad zo uit. En als ze er niet op kan/moet staan wordt erin gebeten om te zien of het geen kwaad kan :+ (of in het gunstigste geval eetbaar is :') )