Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:33

Singels waren gekruist, bilkoord was los gekomen en ze heeft de rest dan ook maar uitgekregen :+ Lekker zo'n massage! Marie was ook zogezegd 1m57 en bleek ook niet te kloppen

Nee hoor Jolynne, ik ben er niet minder vertrouwd mee := Als je wat terug leest kan je lezen dat ik gevallen ben en hierdoor mijn schouder ontwricht heb en spieren gescheurd heb van mijn sleutelbeen + schouderblad. Hierdoor een enorme deuk in mijn vertrouwen gehad en lichamelijk ook nog steeds weinig kracht in mijn arm.
Hopelijk gaat het bij jou ook snel terug beter!

Noisy

Berichten: 5405
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:55

Fijn dat het nu goed ging CL. Soms moet je gewoon even streng en duidelijk zijn. Vaak blijven we veel te beleefd vragen en dan gaan ze zulke dingen doen. Rudi vandaag ook, telkens een stapje achteruit met aansingelen en met opstappen. Ik heb hem even goed op z'n plek moeten zetten en toen kon meneer ineens heel keurig netjes stilstaan :roll:
Dat heeft ze knap gedaan met die deken :))

Ah lekker Anouk, hij staat er ook heel relaxed bij zo :z Ik heb een boek over paardenmassage, met allerlei technieken erin beschreven. Die ga ik ook eens bij Rudi uitproberen. Zal hij vast geen probleem vinden :D Hij krijgt straks ook een poosje vakantie maar omdat we nu net op een nieuwe stal staan, rij ik hem eerst nog even een paar weekjes door tot we helemaal gewend zijn op de nieuwe plek.

Jolynne een behoorlijke smak gemaakt las ik. Gelukkig niks ernstigs aan overgehouden.

Baby Feyre <3

Wat fijn dat het weer goed gaat Vientje *\o/*

Oog weer helemaal opgeknapt Sizzle? Fijn dat het rijden goed ging. Ojee, ook al zo'n lekkere fripse dame

Jodym, gefeliciteerd *\o/* Jongen/meisje? Een spannende bevalling dus en zoals ik begrijp geëindigd in een keizersnede?

Rudi is thuis, op een nieuwe plek. In de tijd dat hij in training stond ben ik met Joan (zijn moeder) verhuisd naar een andere stal. Nu staat ze lekker buiten samen met haar vriendin (merrie van Candalisa) met een schuilstal, te genieten van haar oude dag. Ze hadden nog een plekje voor Rudi en Sydney van Candalisa dus zijn we daarheen vertrokken. Nu hebben we bijna een privé stal. Heerlijk, die rust. Ik merk ook aan mijn merrie dat ze nu veel relaxter is.
Rudi moet wel echt nog even aarden, hij is nog behoorlijk onrustig voor zijn doen. Snel afgeleid en alleen maar bezig met wat er om hem heen gebeurt in plaats van op mij te letten. Nu snap ik ook wel dat wanneer er gerend en geruzied wordt in de wei omdat er een pony bij wordt gezet en je net voor het eerst in de nieuwe bak bezig bent het heel moeilijk is allemaal, maar hij moet wel blijven luisteren. Kijken geen probleem maar wel blijven luisteren. Hij begon ook constant te roepen daardoor. 'T was een leermomentje zullen we maar zeggen. Was in ieder geval blij dat ik er op dat moment niet op zat. Toen hij weer wat gekalmeerd was ben ik opgestapt en hebben we nog even gereden. Zoals verwacht was hij druk en drammerig maar uiteindelijk kreeg ik hem netjes aan het werk. Toen ook gestopt want hij had de pijp aardig leeg. Ben benieuwd of hij morgen wel wat rustiger is, dan zal het voor het eerst zijn dat ik hem in de avond, in de buitenbak longeer/rij.

<3
Afbeelding

Afbeelding

Net aangekomen, broer en zus

Afbeelding

Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:00

Heb ik nou helemaal de post van Jodym gemist? :oo
Alles goed? Gefeliciteerd in iedergeval.

Noisy, ja alles lijkt weer goed. Vanaf morgen laat ik de kap op weer af op de wei. Ben erg opgelucht.

Met Rudi komt het vadt goed. Het is een hele omstelling en ik denk dat je goed bezig bent met gewoon kalm doorgaan waarmee je bezig bent ipv zelf ook afwachtend te worden.

Noisy

Berichten: 5405
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:22

Gelukkig zeg, met een sizzle afgelopen dus :D

Ik ben ook niet bang dat het niet goedkomt. In eerste instantie dacht ik eraan om hem na het longeren weer weg te zetten maar ik heb altijd geleerd dat je juist moet doorpakken op zulke momenten, als dat veilig kan uiteraard. Dus zodoende toch nog even opgestapt. We hebben goed en ontspannen afgesloten dus ik denk dat hij er wel op een positieve manier van geleerd heeft

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:17

Huh ik zie ook geen post van Jolynne, gefeliciteerd dan in ieder geval!!

Noisy

Berichten: 5405
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:22

Jodym schreef:
Ik ben inmiddels bevallen, was erg heftig.
Nog min 6 weken en dan kan ik eindelijk weer een rondje stappen <3

Las nog iets over bitten. Tiësto loopt vanaf het begin op een dubbelgebroken bitje. Bevalt prima

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:43

Oh oeps ik haal 2 namen door elkaar |o , sorry Jolynne. En Jodym jij dan gefeliciteerd!

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:46


candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:14

Sizzle super fijn zeg! Is het goed gegaan zonder kap?

CL hoe gaat het nu? Voel je je ook weer wat beter?

Anouk Ik ben met mijn merrie vooral veel grondwerk gaan doen. Ik had leuke oefeningen gekregen door tristan Tucker en onze band is hier echt heel sterk geworden ze werd er zelf ook altijd enthousiast van. Is ook een goed idee voor mijn jonge merrie nu ik zelf wat meer rust heb.

Afgelopen weekend zijn de jonkies op de nieuwe stal aangekomen. We hebben ze nog nooit samen gehad dus waren benieuwd hoe ze het zouden doen maar het is nu al klit en kleef _O-

Afbeelding

Zondag ben ik “even” Onverwachts op en neer naar Groningen geweest om mijn jaarling op te halen. Je hoopt als fokker dat je veulen een forever home krijgt maar helaas was dat bij hem niet het geval dus is hij tijdelijk terug tot hij die wel vind. Eerst gister 1,5 uur in de was straat gestaan om de aangekoekte mest van hem af te wassen. Daarna een lekker schoon dekentje opgedaan. Hij is al aardig op zn plek ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond Syd gelongeerd met zadel en hoofdstel als voorbereiding om morgen op te stappen maar ze was zo braaf dat ik in het donker terwijl het waaide erop gekropen ben. We hebben zelfs heerlijk gegaloppeerd!
Best trots **\O/**


Afbeelding

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:18

Ach dat is ook sneu Candalisa. Maar... zo heb ik ook mijn Flynn terug gehaald van de koper. Even bijkomen en in de verkoop. Nou, dat laatste ging dus mooi niet door. Mijn prachtige grote vriend :+: Zo eeuwig zonde dat hij nog geen 11 is geworden..

En wat goed dat je zo lekker met Syd aan de slag bent gegaan!

Rudi moest nog even wennen, logisch. Hij blijft wel vreselijk knap hoor!

Vandaag was het mooi weer en had ik geen zin meer in werken :') Dus vriendin geappt of ze na Sil nog tijd had voor Feyre en mij. Dat had ze, dus Feyre weer opgezadeld, aan de longeerlijn geknoopt en daar gingen we weer! Dit keer dus met een andere vriendin, ik vind het belangrijk dat ze nu al leert dat er wisselende mensen op haar kunnen rijden. Vriendin haar hond liep in de bak. Daar is ze niet bang voor, maar toen we gingen draven lette ze meer op de hond dan op ons. Dus hondje vast geknupt (Feyre stond toen los in de bak met vriendin erop) en toen dus ook maar een stukje los gestapt. Ze snapte er helemaal niks van _O- Dus nog even afgesloten met een drafje aan de longeerlijn en toen was ze weer klaar. Knappe Feyre :+: Ze snapt been = naar voren al heel goed (in stap) en ook ho + druk op de teugels = stoppen gaat al aardig. Nog even en ze kan mee op buitenrit :):)

Afbeelding

Afbeelding
<3 <3 <3

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 08:52

Wauw! Wat zijn ze allemaal knap!

Rudi ziet er prachtig uit! Fijn dat jullie zo lekker hebben afgesloten ondanks het wat mindere begin.

Sydney is ook echt knap en wat fijn dat het nu ook zo goed gaat! Ik heb haar bij Wendy gezien en ook dat ze best ‘vlug’ kan zijn. Dus ik vind het echt knap hoe jullie nu zoveel geleerd hebben samen.

En dan Feyre, wat vind ik dat ook een leuk paard! En die babyfoto is echt te schattig.

Verder zag ik ook mooie foto’s van het paard van Jolynne volgens mij. Die is veel veranderd in korte tijd zeg!

En Mac lekker gemasseerd en even met vakantie. Ik heb je topic nog niet gelezen, maar ik vind dat jullie echt snel vooruit zijn gegaan deze zomer.

Misschien heb ik nu nog iemand gemist? Sorry daarvoor, bijleespost vanaf m’n telefoon en uit m’n hoofd.

Ik heb een ander zadel voor Bliss, hij is echt prachtig en we vinden het allebei een prettig zadel. Ik moet zelf nog wel een beetje wennen hoor, maar het gaat steeds beter. Verder hebben we afgelopen week wat TREC oefeningen gedaan in de bak, dat deed ze super.
Ik was een beetje veel in de bak geweest, dus ik dacht ik doe even iets anders dit keer haha.
Daar kreeg ik wel een reactie op het bit of zadel volgens mij, maar ja ze is ook 4 dus het kan ook wat anders zijn.

Afbeelding
Ik dacht echt huh? Kan ze ook dit soort dingen? :')

Afbeelding
Gelukkig liep ze verder gewoon heel braaf haar rondjes

Afbeelding
Aan de hand daarvan zijn gisteren haar tanden toch maar even gedaan. En ondanks dat ze geen wolfskiesjes had oid, dacht m’n dierenarts wel dat haar tanden voor wat ongemak konden zorgen. Ze heeft blijkbaar flink gewisseld, maar nu staat het een beetje ongelijk, omdat de ene kies wel doorkomt en de andere nog niet.
Het is nu in ieder geval weer netjes +:)+

Afbeelding
Oh en dit moet ik ook even met jullie delen. M’n lieve Billy van 22 kan weer af en toe een rondje mee. En dat had ik twee jaar geleden nooit verwacht. Hij heeft blessure op blessure gehad in 2018, dus heb ik hem lekker met pensioen gedaan. Bovendien had ik zelfs gedacht dat hij er dit jaar misschien niet meer zou zijn, want hij kwam al een paar jaar zo slecht de winters door. En nu, nu loopt ie gewoon weer een rondje mee en het gaat super! Hij wil wel alleen als z’n beide vriendinnen mee gaan, maar dat kan, dus dat doen we dan ook maar haha.
Hij staat nu zelfs zonder deken, omdat hij niet meer extreem mager wordt van de overgang naar de winter. Sterker nog, hij ziet er gewoon goed uit. Echt zo gaaf! Hij is het paard van m’n moeder namelijk en die is alweer 6 jaar geleden overleden, dus Billy betekent erg veel voor mij en de rest van ons gezin.

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:45

Idd Noisy, is Marie schrikkerig of stout doe ik ook verder (ook met longeren) tot ze flink alles zonder schrikken en kijken doet. Komt goed!

Wat leuk dat jullie paardjes samen staan Candalisa! En ach, zonde van je jaarling. Hij is wel heel schattig!

Ik ben ook helemaal fan van Feyre <3

Wat leuk is Bliss, wel even een oeps momentje! Fijn dat je daar gewoon door kan rijden. En oh ik snap dat Billy veel voor je betekend. Maakt het extra goed allemaal dat hij er dit jaar beter uit ziet!

Met mij gaat het nog steeds maar zo zo, de antibiotica die ik had gekregen sloeg niet aan. Surprise surprise, ik ben wel vaker immuun. Gisteren heeft mijn instructrice Marie dan maar gereden en ik heb haar uitgestapt. We hadden een ander zadel geprobeerd van hetzelfde merk maar daar blokkeerde Marie enorm op dus toch maar weer haar eigen zadel opgelegd. Ze stond ongelofelijk fris maar liep wel echt super goed. Soms verschiet ik nog van mijn eigen paard, want die kan nogal lopen :wow:


Afbeelding
Afbeelding
En een oeps momentje ~~}> Ze verschoot van een balk naast de piste.

Mrs_Midnight

Berichten: 338
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:51

Wat een knapperds allemaal weer!
Balen calipso, van die ab!

Wij hadden een kleine mijlpaal gisteren, Timmie voor het eerst met een echt zadel!! En dan is het ook nog het zadel van mijn vorige paard, waarvan ik niet dacht dat hij het zou passen.... het is iets ruim, maar beter te ruim dan te krap!

Afbeelding

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 17:02

Noisy schreef:
Jodym, gefeliciteerd *\o/* Jongen/meisje? Een spannende bevalling dus en zoals ik begrijp geëindigd in een keizersnede?


Ja was behoorlijk heftig, ook de tijd erna.
Nee geen keizersnede, maar wel vacuüm. Het is een jongen.

Hoop het weekend eindelijk pony weer een aai te kunnen geven... <3
Zo raar om nu thuis te hangen.

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:02

Hopelijk snel weer op dreef Jodym! Nogmaals gefeliciteerd met je kindje.

Wat een knappe Timmie! Best nog wel puppy met dat zadel op :+

Ik heb vandaag weer met Marie gereden. Ben helemaal in de wolken <3 Foto’s zijn echt brakke kwaliteit maar maakt niet echt uit...
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:07

Wat fijn dat je lekker hebt kunnen rijden. En wat is Marie toch een enorm knap paard!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:27

Knappe Marie <3

Hier echt helemaal niets leuks te vertellen, Gentle is al 5 maanden af en aan wel/ niet goed en ik kon mn vinger er niet opleggen... 3 weken geleden naaide hij er onder het zadel uit en was voor mij de bekende druppel die de emmer deed overlopen! DA moest die donderdag sowieso komen voor het paard van mijn vriendin dus even wat dingen overlegd. Zij gaf aan Gentle n week rust te geven en daarna verder te kijken maar hij had al zoveel rust (letterlijk! Overdag wei en nacht lekker op stal) gehad dat ik het daar niet mee eens was.

Toen kwam ik (geen idee hoe!) op het idee om een thermografische scan uit te laten voeren... die is vandaag 2 weken geleden gemaakt en daaruit kwam dat hij rv een erg dunne zool heeft (ugh! Gaan we weer dacht ik!), dat hij de spieren in zijn hals overvraagd had en dat er op zn rug ook iets niet helemaal lekker zat.

Dus smid erbij en terug op n ijzer (vorige week dinsdag) maar die donderdag viel Gentle me aan de longe aan (oren plat in zn nek en mond wagenwijd open!) :? . Dat was dus niet goed! Dus smid geappt dat t niet goed was, die is de dag erna terug gekomen en ik heb Gentle op het hard, semi hard (verhard zandpad) en in de binnenbak moeten monsteren. Lichte tik zichtbaar op het zacht maar niet duidelijk welke voet precies. Watten en vetwrap onder zn voeten gedaan en opnieuw monsteren, tada! Dat was de truc!!! Dus nu heeft hij terug zooltjes en loopt hij weer goed!

Maar ja, die hals en rug hé dat zat me toch niet helemaal lekker... afgelopen maandag is mn DA geweest omdat ik voor de zekerheid rug en hals foto's wilde hebben, conclusie: helemaal niets te zien en dus een opgeluchte ikke!!!! Wel zijn zijn spieren in zijn halste strak gespannen en ligt mijn zadel momenteel niet goed want die ligt te strak op zijn rechterschouder (overigens is rechts ook de kant waarop Gentle erg gemeen deed en niet meer wilde galopperen).

Dinsdag is onze staleigenaresse weer op Gentle gestapt want ik moest met een ander zadel (meer schouder vrijheid) gaan kijken of hij dan weer wilde gaan lopen. Dat ging zo goed dat ik EINDELIJK weer n lichtpuntje zag aan het einde van onze tunnel van ellende... helaas te snel gesproken want vandaag trek ik m met n fikse wond in zijn kootholte van de weide af |(
Dus opnieuw DA gebeld en die heeft Gentle nu zo achtergelaten ;(
Afbeelding

Geen hechtingen erin omdat de loshangende flap er toch vanaf gaat vallen maar nu moet hij 7 dagen boxrust en in het verband blijven.

Dus ik lees wel mee maar reageer vrij weinig omdat ik niet veel toe te voegen heb

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:29

Oh nee... Wat een nieuws PL :( Jullie sukkelen nu al zo lang... Wel super dat je die rug op de foto hebt laten zetten, zo ben je in ieder geval wel gerust dat het daar niet zit. Veel beterschap en sterkte :(:)

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:33

Noisy; Wauuww Rudi ziet er echt goed uit! Hoe verloopt het trainen op jullie nieuwe plek?

Candalisa: Gelukkig dat je de kans hebt gehad om je jaarling terug te kopen, al hoop je als fokker dat het niet moet gebeuren. Maar nu heb je uiteraard zelf weer de kans om op zoek te gaan naar een nieuwe thuis, met minder kans om hem uit het oog te verliezen.

Berdien: Wat fijn dat het zo goed ging! Is natuurlijk leuk en fijn als er meerdere mensen mee kunnen wegrijden, al zou het niet een gewoonte worden, het is toch fijn om te weten dat je paard niet alleen aan 1 ruiter gebonden is als het ware. Wel flink aan de maat om een Tinkie te zijn of niet?

Kruimellover: Fijn dat je toch het mogelijke ongemak hebt kunnen uitsluiten.
Wisselen kan inderdaad heel wat doen met die puppies, zeker wanneer tegelijk in hun testfase zitten :P

Calipsolover: Ze oogt op de eerste foto heel gespannen maar anderzijds ook heel wakker. :P Voelde het rijden goed aan?

Mrs Midnight: Het begin is er in ieder geval! Zadel lijkt mij wel aan de lange kant, tot zover mijn 'westernkennis' hihi.

Paint Lover: Oh heb nu pas door dat je je naam veranderd hebt hihi. Niet leuk dat Gentle in de lappenmand zit,
maar toch wel een +:)+ . Jammer dat hij nu nog langer in de lappenmand zit. Weet je wat er gebeurd is?

-------------------

Gisteren terug met de pup gereden. Helaas ging de eerste opstappoging mis en net wanneer ik mijn 2e voet in de stijgbeugel wou doen kreeg ik een rodeo met als resultaat dat ik op de grond lag..vorige week op m'n rechterbil beland, nu op m'n linkerbil. Alleen ziet die wel al blauwer en klopt het ook hard. Ruiter die tegen betaling komt heeft hem toen ook gereden gisteren en haar probeerde hij er ook af te gooien..op basis van mijn eerste opstapfilmpje denken zij en haar lesgever (internationale ruiter) dat er ooit een eerdere poging gedaan is met hem, maar dat het misgelopen is en hij dus ons als onbeleerd zijnde verkocht is.

Mijn (jonge paarden) onervarene bijrijdster is er 2 weken geleden van gevallen maar nadien niet meer terug op gegaan, ik ben toen in haar plaats opgestapt. Maar ze (betalende bijrijder en haar lesgever) denken dat dit een strigger is geweest om dit gedrag te vertonen in de zin van; "eraf betekend niet meer een nieuwe poging doen".

Ik ben gisteren er wel gelijk terug opgestapt. Maar meneer zat ook onder de spanning en stress nadat er een wielrenner hem voorbij passeerde en hem een tik gaf waardoor hij verschoot..wielrenner had het lef zelfs nog om nadien terug te keren om ons te verwijten, dat ik m'n paard maar goed in de hand moest hebben etc.

Gelukkig is het goed en wel afgesloten, maar toch weer een enorme domper.
Zaterdag komt de zadelpasser omdat het zadel niet meer optimaal ligt omdat hij zo toegenomen is in massa.
Wie weet dat we toch zullen kijken voor een nieuw zadel..eerst zien hoe of wat. :)

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:38

Oeioei Jolynne dat zijn geen leuke verhalen. Pas je goed op je lijf?

Gentle weer niet goed, het zit jullie niet mee -O-
Misschien een domme gedachte maar zou het geen idee zijn om als hij straks weer goed is eerst een een paar maandjes enkel even rechtuit naar buiten te gaan? Misschien is hij nog wat zwak op zijn aanhechtingen/weke delen tov van zijn al ruimschoots ontwikkelde spieren en dan zou rechtuit op de harde weg misschien kunnen helpen.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:54

Jeetje wat een piep verhalen zeg! Tis echt pech weer bij sommige!

Wel zag ik een hele mooie Marie voorbij komen! Echt zo goed van je CL!

Nondeu PL zeg effe tegen gentle dat hij die zwarte katten weg jaagt en niet onder ladders door loopt die pech houdt ook niet op. Weet je hoe hij aan die wond is gekomen?
Ik moet ook bij Arthur kijken voor een nieuw zadel zelfs sal dr zadel is te krap geworden voor syd.

Jolynne dat klinkt ook niet fijn! Ik vind het wel stoer dat je er weer opklimt ik ben daarin toch echt wel onzeker en ben er “nog” niet afgevallen. Wielrenners heb ik geen goed woord voor denken dat de hele weg voor hun is.
Ik heb hem niet terug hoeven kopen hij was nog niet betaald namelijk ... hij doet het erg goed voelt zich heerlijk op zn nieuwe plek. Hij moet ook even flink aankomen.

Kruimellover ow echt? Ik wist niet dat je ook bij wendy kwam! Sinds ze kreupel heeft gestaan was ze wel super braaf geweest maar tis geen sulletje ...

Berdien dat is wel super! Tis ook echt een knapperd!

Mrs midnight staat hem goed dat zadel! Al een heel paardje zo! Hoe groot is hij ong?

Ik ben vandaag voor de 3de keer opgestapt deze week! Nu helemaal alleen ... wel telefoon bij de hand want stal houder Was gewoon thuis. Ze was wel erg hyper en vlot dus maar meteen aan het werk gezet ... HO is halve seconde stil staan en weer door dus maar even aan get werk gezet en steeds stukjes stil staan geoefend. Uiteindelijk kon ze redelijk rustig stappen en eventjes stil staan dus gaat tot nu toe super!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:32

Voor alsnog (vermoeden we) komt alle ellende door zn dunne zolen en heeft hij om die te ontlasten zn spieren in zijn hals vastgezet ter overcompensatie... stap en draf is nooit n probleem geweest maar galop dus wel. Hij heeft overigens ook tijden wel degelijk goed gelopen maar ja, als het meer niet dan wel goed gaat is het gewoon bagger ;)

Pezen, banden en ligamenten zijn allemaal goed want wat dat betreft heeft Gentle de volledige APK keuring gehad en is hij perfect in orde bevonden...

We gaan m nu eerst beter krijgen en daarna gaan we even bekijken hoe en wat, buiten is nu niet echt n goed idee want hij is pas 1x echt buiten geweest en eerlijk is eerlijk ik wil m nu toch echt graag heel krijgen en vooral ook houden ;)

In principe rij ik hem alleen en ik ben absoluut geen bosruiter :)

@Jolynne: Geen idee wat er precies gebeurd is want trok hem dus zo van de wei af maar hij staat alleen dus kan alleen maar zichzelf aangetikt hebben met zn sliding plate... ik ben eigenlijk al lang blij dat hij met springschoenen om op de wei staat want als hij zn ijzers met zooltjes eraf weet te slaan was ik nog verder van huis geweest.

Doe idd maar voorzichtig met jezelf!
Zo hebben mijn vriendin en haar dochter ook n paard gekocht, die is nu 5 en daar kunnen ze eigenlijk ook pas n maand of wat voorzichtig opzitten... maar die zijn ook al ruim 1 jaar bezig met hem. Geduld en rust doet wel wonderen bij het soort paarden met n fiks trauma heb ik gemerkt.

@Candalisa: zwarte katten hebben we niet op stal en ladders ook niet maar hij lijkt wel echt de ongelukjes aan te trekken helaas :(
Ga morgen denk ik maar eens wat dingen wegjagen ;)

Ik heb mijn zadel 5 maanden geleden bij Arthur's gekocht en toen lag hij meer dan ruim genoeg dus ergens hoop ik dat als Gentle zijn spieren terug ontspannen zijn dat mijn zadel we goed ligt maar ja, dat gaat nog wel even duren ben ik bang...

Jij en Syd zijn goed bezig! Heerlijk dit soort updates <3

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:38

Ik heb ook wat gezeur gehad met zeer gevoelige zolen, dat is massief verbeterd sinds ik een tijd zwarte komijn (schwarzkümmel) brokjes bijgevoerd heb (eigenlijk voor de vacht). Misschien was het toeval maar wellicht het proberen waard?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:00

Hij heeft n 5mm zool en krijgt nu 2 supplementen die als het goed is ook voor zn hoeven moet werken, verder is het voor onderhoud/herstel van spieren en voor zn gewrichten, banden enz.

Thanks voor de tip! Ga er eens naar kijken want mocht dit niet helemaal werken dan kan ik het alsnog eens proberen.

Hij blijft de komende tijd sowieso op ijzers met zooltjes staan aangezien het werkt voor hem en ik eerlijk gezegd nu even liever geen DA meer wil zien ;)

Nu ga ik een poging tot slapen doen, mijn lijf is al de halve dag aan het zeggen dat t genoeg is dus tijd om wat bij te tanken en dan morgenochtend eens kijken hoe het met mn brokkenpiloot is :)

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:22

PL sal had toen silicone zooltjes deze waren echt super zij had het even toen een smid haar zover bekapt had dat ze niet meer kon lopen.
Ik hoop dat jullie snel weer door kunnen!

Ik heb syd nu een aantal keer op de nieuwe stal gereden en ook al is ze in het begin wat vlug is ze daarna heerlijk om te rijden. We zijn nog erg aan het zoeken kwa hulpen volgende week wil ik echt eat meer aandacht besteden aan het recht rijden en netjes tussen mijn benen opsluiten maar mijn lijf moet ook even wennen aan het nieuwe sport regime dus deze week was puur opstappen en gaan...
https://youtu.be/vC-1dsrK_r0