Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26480
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:28

@Mrs Midnight. Ik heb weinig verstand van westernzadels maar het staat Timmie prachtig zo.

@PL wat een pech zeg... Gelukkig weet je nu dat er geen rare dingen in hals en rug zitten. Maar wel weer erg vervelend zo'n wond en dan op die plek. Wel belangrijk hoor die boxrust in zo'n geval. De hoeven van onze merrie groeien ook zo langzaam dat ik haar ook achter ijzers heb gegeven. Nu was ze ook enorm aan het zand eten in de paddock; hele happen zand nam ze. Omdat ze een veulen heeft gehad dit jaar en misschien wat tekorten heeft ontwikkeld ben ik een beetje gaan zoeken wat ik hiervoor zou kunnen geven, zonder nu meteen weer naar de veearts te moeten. En toen kwam ik op sillicium. Nu krijgt ze ongeveer een week en inderdaad met zand eten is ze gestopt. De hoefgroei zou er ook van moeten verbeteren, maar dat gaan we nog zien.
https://www.heltieanimal.com/nl-nl/prod ... sJEALw_wcB

@CL Wat fijn jou er zo weer op te zien. Tja zadelgedoe ook altijd. Het lastige is dat je weet dat je paard nog moet groeien en je dus dan ook weer naar een ander zadel toe zal moeten. Maar ook voor je jonkie is het o zo belangrijk dat er een goed (en voor jullie allebei) comfortabel zadel op ligt. Jouw zadel ligt naar mijn smaak iets te veel naar voren op de schouder. Zo heeft de schouder geen vrijheid. Kan zijn dat het ook wat de wijd is, dat het wat naar voren schuift en dat een pad al wat kan oplossen of een banaansingel die het zadel wat beter op zn plaats houdt.

Op allebei onze paarden ligt een Albion Adjusta (zelfde zadel). Nu in de maat Medium/Wijd. Ik heb ook altijd nog een prolite pad liggen als er nog iets tussen moet. Maar bij dit zadel niet nodig. Die Albion zadels zijn echt fantastisch, passen op elk paard en van de Adjusta kan de boommaat worden versteld dus hij kan er ook nog in groeien. Ik heb het zadel 1 jaar geleden overgekocht van iemand die er zelf niet goed inpaste. Superblij met dat zadel en het gaat ook nooit meer weg.
We hebben dan nog een springzadeltje van Rossner (het huismerk van Divoza) heel betaalbaar en prima kwaliteit. Fijn voor het zadelmak maken. Heb het zadel ook al heel lang en het ziet er nog top uit. Ook MW.
En nog een bruin Hulsebos zadel van ons inmiddels ingeslapen paard. Dit zadel is nog te groot (lees te wijd) voor beide paarden. Misschien dat ik die verkoop tzt. Wel een fijn zadel overigens.

Vandaag dus maar weer een keer het springzadeltje op gelegd want voor de broodnodige variatie eens gekeken of Mexx ook een beetje wil springen.
Echt zo gelachen met m. Toen de balken naar binnen werden gedragen had ie echt zoiets van: What the F@ck?
Daarna even met de longe eroverheen gestapt en toen natuurlijk OHZ. Nou hij moest wel even overtuigd worden maar dan toch:


Afbeelding

Met bewegende beelden:
https://www.youtube.com/watch?v=ZTBXXByqhhM
En even een filmpje van de merrie. Die is eigenlijk ook maar net weer onder het zadel.
https://www.youtube.com/watch?v=y1E_grg ... e=youtu.be

Berdien

Berichten: 64569
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:48

Even een vreselijke ego post maar ik ben ZO BLIJ en vooral zo trots *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog geen tien keer onder het zadel en dan gewoon al mee op buitenrit, alsof ze het al jaren deed. Zo blij, zo relaxt. Ze vond het reuze gezellig, liep lekker briesend achter vriendin en haar pony aan. Wat een wereldpaard <3 Ik ben echt zielsgelukkig, krijg de grijs niet van mijn gezicht :D

Malenka

Berichten: 7621
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:34

Berdien, wat heerlijk! :D

En die Mexx; wat een sprong!

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:40

Berdien, heerlijk zeg! Je bent terrecht trots.
Babootje, je merrie lijkt zelfs minder gespierd dan Mexx. Daar zit nog wel wat tijd in, mooi dier :)
Is er specifieke reden waarom je niet eerst gewoon wat vanuit de hand met balkjes gespeeld hebt? Gewoon een beetje eraan snuffelen en bijten en dan samen erover wandelen? Dan is het niet gelijk zo‘n monster zeg maar. Hij maakt wel een mooie sprong.

Babootje

Berichten: 26480
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:36

Sizzle schreef:
Berdien, heerlijk zeg! Je bent terrecht trots.
Babootje, je merrie lijkt zelfs minder gespierd dan Mexx. Daar zit nog wel wat tijd in, mooi dier :)
Is er specifieke reden waarom je niet eerst gewoon wat vanuit de hand met balkjes gespeeld hebt? Gewoon een beetje eraan snuffelen en bijten en dan samen erover wandelen? Dan is het niet gelijk zo‘n monster zeg maar. Hij maakt wel een mooie sprong.


Hebben we wel gedaan hoor. Hij ging aan de hand na even twijfelen wel achter je aan. Maar erop was nog een ander verhaal. Hij snapte niet meteen wat de bedoeling was.
Ja Mexx ontwikkelt zich ook echt goed. Kenzo is nog een paar maandjes korter onder het zadel.

Dat is genieten zeg, Berdien!

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:59

Jolynne, misschien een idee om haar even in training te zetten bij iemand met meer ervaring? Een opstap probleem is heel makkelijk gemaakt en er moeilijk uit te krijgen. Dan denk ik dat het beter is dat je je paard even aan iemand met meer ervaring geeft. Gevaarlijk mag het niet gaan worden. Soms maak je sneller problemen dan ze op te lossen...

Wat goed Candalisa! *\o/*

Ik duim mee PL +:)+ Hopelijk heeft Gentle binnenkort niet te veel last meer en gaat het daarna ook weer beter.

Berdien, ik heb gelukkig een zeer aanpasbare Bates Innova. Leg hem altijd wat meer naar voren omdat ik de indruk heb dat hij naar achter schuift (maar dat kan ook door de zadeldek zijn). Nu denk ik dat dit zadel wel gewoon goed is voor Marie, is denk ik 2-3 maanden geleden nog aangepast door de zadelpasser. Nu weet ik het zeker omdat er op dat ander zadel weinig verschil zat maar Marie er wel onmiddellijk op reageerde dat het niet goed lag. Maar nog nooit last gehad of drukplekjes gehad. Ik geef dan weer liever de voorkeur aan een zadel waar mijn knie op de wrong kan liggen en een diepere zit, dat heeft dit zadel niet...

Wat een ongelofelijk knappe Mexx <3 Het lijkt alsof hij er wel de fun van in ziet! En wauw hoor, ook een hele leuke merrie heb je. Is het daarbij ook de bedoeling om te verkopen?

Ooh wat leuk Berdien!! <3 Daar mag je best trots op zijn.

Hier vandaag met Marie gewoon wat aan de hand gewerkt. Ze had deze week al 2x intensief gereden dus wou haar niet te veel gaan belasten. Dinsdag hebben we weer les.

Babootje

Berichten: 26480
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:34

CalipsoLover schreef:
En wauw hoor, ook een hele leuke merrie heb je. Is het daarbij ook de bedoeling om te verkopen?


Nee de merrie blijft. Komt van een hele goede (en zeer gewilde) merrielijn en heeft ook ondanks dat ze heel veel GO heeft een ongelooflijk makkelijk karakter. Na er ruim een jaar niet opgezeten te hebben i.v.m. dracht en maar half onder het zadel kon mn dochter er zo weer opstappen. We hebben er nu een veulen van gefokt en alhoewel we voorlopig niet van plan zijn om nog een veulen fokken is dat zeker niet uitgesloten in de toekomst. Een draagmoeder zou dan natuurlij ook altijd nog een optie zijn.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:52

Babootje, vanuit een andere hoek kan iets wat je kent inderdaad er alweer heel anders uitzien :D
Ik verbaas me daar altijd weet over als je de ene kant op ergens langskomt waar ze niet van blikken of blozen en op de terug weg ineens doen alsof er een leeuw in de bosjes ligt bij hetzelfde object :+

Ik wilde gisteren lekker naar buiten maar verloor bij het draven een hoefschoen (ijzerdraad los). Baalde er stevig van maar ben toen toch nog even in de bak gaan rijden. Dat maakte het weer goed, ze is echt al zo fijn constant in de aanleuning en tempo dat ik me er zelf over verbaas. Schoudervoor is inmiddels ook geinstalleerd. Kreeg ook nog complimentjes van mijn stalgenoten. Echt een heerlijk paard om mee te werken.

Noisy

Berichten: 5413
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:29

Ohh Berdien, heerlijk zeg! Ik hoop binnenkort ook aan ons eerste buitenritje te beginnen.

Balken zijn ook hele gevaarlijke slangen Babootje :))

Balen van de hoefschoen Sizzle maar wel fijn dat het in de bak goed ging. Fijn als je zulke stappen kunt maken

Ik heb gisteren ook weer gereden. Ik ben nu het longeren aan het afbouwen voordat ik erop ga. Gaat best goed. Inmiddels alleen nog 2 rondjes stap en draf beide kanten en dan erop. In het begin is hij nog een beetje druk maar niet op een verkeerde manier. We hebben heel fijn gegaloppeerd, kon nu ook echt zitten omdat hij zo mooi los was. Zo mooi om die ontwikkelingen door te maken met hem <3
Uitzicht vanuit onze rijbak:
Afbeelding

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:39

Een paar weken vakantie gehad en dus de computer zoveel mogelijk verwaarloosd....geeft nu heel wat bijleeswerk :P Hoop redelijk compleet te zijn maar vrees dat een en ander er doorheen glipt :o

Hoe is het nu Jolynne, balen van je val! :(:) Hij is inderdaad een heel stuk bijgetrokken al in die korte tijd :) Die dikke ups en downs zijn wel herkenbaar, als het vertrouwen nog zo fragiel is dan duik je gauw zo'n dip in :(:)

Wat gaan jullie vet GOED Berdien! *\o/* Supertof!

Marie ontdekt nieuwe mode :+

Fijne vakantie voor Mac!

Rudi naar huis verhuisd, leuk zo naast Syd! Hopelijk vindt hij snel zijn plekje weer :) Maar zo te lezen lijkt de rust al weer wat wedergekeerd gelukkig!

Wat enorm fijn dat het goed lijkt te komen met Bjelle's oog :)

Gefeliciteerd met de kleine Jodym! *\o/* Hopelijk ben je gauw weer fris en fruitig met je paard aan de gang, klinkt heftig zo :(:)

Wat een mupje jouw jaarling Candalisa :(:) Fijn dat Syd het zo goed doet, lekker samen werken zo!

Bliss in de huppels :oo Hopelijk nu na de tandarts weer opgelost!

Wat balen dat je herstel nog niet zo opschiet Calipsolover....maar met Marie ziet er goed uit! +:)+

Knappe Timmie onder een mooi zadel!

Ah nee PL, wat een pech weer :x Niet te geloven zeg, het zit jullie echt niet mee :(:) Hoe knapt hij nu op inmiddels? Sterkte!

Mexx maakt er een meter van :)) Leuk zo springen, nadat hij door had wat moest doet hij het goed! Knappe merrie heb je ook :)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:47

Hier een hoop gebeurd, ik ben bij de angst voor ruiters therapie geweest en hoewel het natuurlijk niet de magische toverstaf is merk ik echt wel verschil. De scherpe kantjes zijn eraf, en ipv bevriezen als het spannend wordt kan ik nu gewoon weer rijden dus veelbelovend. Pinda reageert er iig goed op :)

Ook de zadelmaker is geweest, ze is in krap 4 maanden tijd van boommaat 29 naar boommaat 32 gegaan (zelfde zadel) :wow: Arme puppy! We gaan nu dus voorlopig over op dressuurzadel van instructrice, mijn eigen dressuurzadel gaat te koop want die gaat never nooit meer passen en springzadel kan voor nu nog wat verbreed worden maar die moet op termijn ook vervangen...leuk :+

Verder fanatiek samen aan het werk, gaat best lekker. Zondag met het mooie weer heel spontaan op buitenritje geweest, Pinda was wel even toe aan wat afwisseling. Was alweer 2 maanden geleden dat we onder het zadel de weg op waren geweest, maar ze stapt zonder blikken of blozen de weg op en zelfs een deel van de weg voorop :oo

Volgens mij vond ze het erg leuk, dikke pretkop :))
Afbeelding
Afbeelding

Idefix2006
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-02-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:14

Ik heb vandaag voor het eerst zijn achtervoetjes uit kunnen krabben :D voor lukte al heel lang maar achter bleef lastig. Toen ik het eenmaal deed had hij zoiets van ‘ooohhhhh dit is gewoon het zelfde als aan de voorkant’ :roll:

Na 5 dagen niets gedaan te hebben even zadeltje erop geknupt en maar paar kleine bokjes. Daarna lekker gaan wandelen. Ik wil er deze of volgende week voor het eerst op gaan rijden :) spannend maar we zijn er aan toe!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:54

Wat een snoepje is Timmy en zo stoer met zadel er op <3

Gaat ie goed met de kleine, Jodym ?

Hihi, Ideefix, het kwartje moest even vallen.

En op Berdien ben ik gewoon strontjaloers ;-)

Leuk dat jullie lekker vooruit gaan Noisy !

Fijn dat de therapie helpt Vientje. Gaat vast goed komen.

Wat een sprong Babootje, waren zeker paard etende balken :D

Hopelijk niemand vergeten.

Hier weinig nieuws, we oefenen rustig, beetje longeren, beetje wandelen (de varkenstest :P ), beetje hangen e.d. Ze blijft overal makkelijk mee, hopelijk blijft dat zo. Ze is iig van een schuchtere merrie veranderd in een brutaaltje, dat is wel heel grappig om te zien. Feit dat ze zo goed in de kudde ligt zal haar ego ongetwijfeld een boost hebben gegeven.

Babootje

Berichten: 26480
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:47

Vientje schreef:
Ook de zadelmaker is geweest, ze is in krap 4 maanden tijd van boommaat 29 naar boommaat 32 gegaan (zelfde zadel) :wow: Arme puppy! We gaan nu dus voorlopig over op dressuurzadel van instructrice, mijn eigen dressuurzadel gaat te koop want die gaat never nooit meer passen en springzadel kan voor nu nog wat verbreed worden maar die moet op termijn ook vervangen...leuk :+


Dat is sowieso een goed teken. Je paard groeit. Alleen voor de portemonnee is het minder :D :D

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:35

Leuke merrie babootje, braaf!

Geweldig dat Feyre zo goed gaat, heerlijk die momenten :D

Wat een schatje is je jaarling candalisa, hopelijk vindt je er weer een fijn huisje voor :)

Fijn dat marie zo goed gaat CL! Ziet er goed uit hoor de foto's!

PL wat een gedoe, veel sterkte!

Lastig Jolynne, zou heel goed kunnen dat hij al geprobeerd is, zulke paarden worden wel vaker als onbeleerd verkocht. Maar een gevoelig paard kan ook gewoon even zo reageren op een situatie zoals bij je bijrijdster. Hopelijk gaat het snel weer beter!

Super zonde van je zadel Vientje! Ze is wel steeds knapper aan het worden :D

Mijn springpaard is terug naar de fokker. Zijn 'onregelmatigheid' bleek toch een combinatie van onbalans, scheefheid, hard groeien etc. zoals velen van jullie al dachten. Maar hij bleef zo traag dat hij gewoon stil bleef staan als het aan hem lag. En zo mega ongevoelig dat je hem echt een paar flinke klappen en schoppen moet geven voor hij een beetje gaat lopen.
Maar zeker met springen kreeg hij dan wel voorwaartse drang. Maar ik haal geen plezier uit het rijden met een paard die het liever niet doet. Fokker heeft hem terug gekocht.
Kreeg een dag later een filmpje dat hij een parcoursje rond springt van 80cm. Netjes nageeflijk. Dan wordt je toch wel echt trots als degene die hem alles heeft geleerd!
Hij kan zo mega springen. Maar het is gewoon een mannenpaard, absoluut geen meisjes paard :=

De spaanse is als het goed is verkocht. Bleek toch wel erg eenkennig te zijn en mega veel spanning te krijgen bij nieuwe mensen dus hebben we echt het juiste huisje voor moeten vinden.

Hopelijk snel weer wat nieuws op m'n pad!

Mrs_Midnight

Berichten: 340
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:16

Oh paintlover wat balen dat het zo rommelt met Gentle!! Sterkte ermee!
Knappe Feyre!! Stoer hoor!
Vientje zit er ook weer fijn bij
Mexx kan aardig springen ja!!

Wat fijn dat het bij de meesten dan toch goed gaat!
Hier op speurtocht naar zadels/wat willen we, wat vinden we fijn/ en wat past. Maar eerst heeft Tim zich gisteren zo vreselijk misdragen dat hij dat eerst maar weer even mag fiksen.... Hij zou zo over de omheining van de bak zijn gesprongen met zijn dwarse kop.... Hij had ff geen zin ofzo. Dus daar ligt eerst weer wat werk....

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:19

Wat fijn dat het zo goed gaat Sizzle, balen van die hoefschoen! Niet gezien dat hij uitgegaan is?

Ooh mooie oortjesfoto Noisy <3

Wow dat is niet niks Pinda! :wow: Maar het is ook een groot paard. Hoewel Marie al een hele tijd boommaat medium wide heeft en de helft van Pinda is _O- Wat een flinke Pinda, je mag er trots op zijn! En vooral ook op jezelf! Weet je al welk zadel je gaat kopen?

Ach Geryon, wat jammer. Nu moet de klik er ook wel zijn natuurlijk. Hopelijk snel terug een leuk paard op je pad inderdaad!

Oh gekke Tim ~~}> Hopelijk heeft niemand zich pijn gedaan?

Ik ben even helemaal in de wolken. Ik had vandaag les met Marie, ondanks dat ze vandaag een mindere dag had wel gewoon zo fijn gereden. <3 Moet nog wat oefenen om haar goed recht te houden en soms heeft ze een gek moment waarbij ze zelf niet vooruit denkt waardoor ze huppeltjes maakt. Iemand die dit herkent? Gelukkig kan ik dat er zelf al redelijk goed uitrijden door haar meer aan m'n been te houden, maar het lukt niet altijd. Achja, het was vandaag gewoon weer zo'n fijn en ontspannen paard. Ze loopt ook elke dag stabieler en beter aan de teugel. *\o/*

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:48

Candalisa: De zenuwen gieren door je lijf hé als je zo plots alleen moet opstappen en rijden, zeker voor het eerst met zo'n jonge gup :P

Babootje: Toch eens een parcour'tje proberen? :D

Berdien: Oohhh ik ben blij in jouw plaats, zo op wandeling. Lijken mij ook fijne banen om te rijden!

Noisy: longeer je hem misschien iedere keer voordat je erop gaat? Wel mooi zicht hoor vanuit je bak!

Vientje: Nog eens jaloers, dat er nog iemand een stap verder is dat buitenritjes mogelijk zijn hihi.
Mooie verandering qua groen, is een goed teken..alleen voor je rekening minder :P

CL: Fijn dat je een goede les hebt gehad en zo fijn hebt gereden! Hopelijk met minder pijn in je schouder of toch dat het dragelijk is? Je zelfvertrouwen zal nu vast alleen maar in een stijgende lijn gaan, wat voor jullie als combinatie zeker goed is.


--------

Alvast bedankt allemaal om jullie ongerustheid, gelukkig gaat het gewoon goed en heb ik een flinke blauwe bil eraan overgehouden, die nu stilaan aan het wegtrekken is. Hij is tussentijds nog eens gereden en daar ging het opstappen goed, wel met min of meer spanning maar hij was braaf.

De zadelpasser ging komen afgelopen zaterdag, maar de dag ervoor heeft die afgebeld omwille ziekte. Nu is het dus afwachten op een nieuwe afspraak die zowel in mijn als de zadelpasser zijn agenda past..wat niet handig is ivm uur reistijd naar het werk en lastige uren. Tandarts is vandaag gekomen en er zijn 2 wolfstanden eruit gehaald, emailpunten gedaan samen met het bijvijlen. Meneer was superbraaf, maar we weten nu ook hoe snel de inwerking van de verdoving is, hoe snel ze er ook weer uit gaat. We hebben hem 2,5 keer zijn gewicht moeten toedienen. :=


Wanneer hij terug aan het werk mag moet ik er ook werk van maken om eens alle trainingen goed in te plannen..want met een lange reistijd naar het werk met werkuren van 6 tot 15u of 11u30 tot 20u is het niet handig. En de bak is ook nog eens 20min stappen van hier. Maar ik moet mezelf nu eens een schop onder m'n kont geven, want anders zal het beleren/doorrijden wel heel lang duren. De extra ruiter die wekelijks komt zal vanaf nu 2 keer per week komen. Ik heb meer als voldoende ervaring met zadelmak maken omdat ik voor meerdere stallen heb gewerkt en hierbij moest zadelmak maken..maar dat was wel voordat er 8 wervels werden vastgezet. Dus nu ben ik uiteraard iets voorzichtiger. Gelukkig ben ik van mijzelf niet onzeker aangelegd of word ik niet snel bang/onzeker na iets negatiefs.

De laatste keer rijden was hij superbraaf eigenlijk en begon vanuit zichzelf al te zakken. Maar bewust vragen doen we zeker niet, daarvoor heeft hij nog te weinig belans en zal hij sneller op de rem gaan, terwijl hij juist vooruit moet gaan. Maar wanneer hij het zelf aangeeft, dan laten we het doe met de nodige begrenzing. Al met al fijn gereden de laatste keer.

Mrs_Midnight

Berichten: 340
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:04

CL nee gelukkig niemand gewond hoor! Maar ik vind het echt niet tof dat hij het probeert, ik vind dat geen leuke grappen! Fijn dat Marie wel goed gaat weer!
Jolynne, klinkt als ‘rustig aan dan breekt het lijntje niet!’ Lekker op gemak toch!

Noisy

Berichten: 5413
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:45

Het klinkt alsof meneer Timmie wat meer aan het werk kan, de boef }>

Jolynne, ja klopt dat deed ik inderdaad maar sinds gisteren niet meer :D

Ohhhhh, ik heb gisteren toch zo heerlijk gereden <3 Ik ben er nu nog helemaal zen van. :+: Ook voor het eerst opgestapt zonder even te longeren en hij verblikte of verbloosde niet. Gewoon relaxed met een los teugeltje rond gestapt en daarna begonnen.
Rudi heeft wat moeite met de buiging naar rechts en daarom is de galop op die kant ook wat rommeliger maar gisteren viel het kwartje. Ik heb echt zo heerlijk gegaloppeerd met hem. Hij was ook super ontspannen, zachtjes briesend, rond aan het gaan en daardoor kon ik heel mooi stil zitten. Echt zo fijn <3 Ben daarna ook direct gestopt e hem de hemel in geprezen. Topknol!

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:03

Berdien wow ik ben jaloers! Ziet er zo relaxed uit ook!

Cl applaus!! Echt super van je dat je zo doorzet weer even een flinke boost gekregen die zelf vertrouwen!

Jolynne oei dat is een flinke dosis! Maar fijn dat het nu weer in orde is altijd goed om te doen zn apk.

Midnight waarom wilde hij eroverheen?

Vientje ook al zn gave buitenrij foto!! Wat een gave paard blijft pinda!

Sizzle he dat is balen zeg! Hoe gaat het nu met dr oog?

Nou ik heb eigenlijk weinig te melden behalve dat we nu al een aantal keer alleen aan de bak zijn gegaan!
1 december ga ik samen met noisy naar Arthur om te shoppen maar voor mij vooral op zoek naar een ander zadel. De zadel die ik vorig jaar Had gekocht voor syd is veel te krap geworden. Toen was de zadel van haar moeder te groot die zakte over de schoft op haar nek tijdens het rijden en nu na 2,5 mnd training is deze ook te krap. Ik merkte dat ze zichzelf vast ging zetten en ik kon ook niet fijn zitten dus we hebben even een ander oplossing bedacht...

Afbeelding
Afbeelding

Wat een bonkie is het ook he


Afbeelding
Afbeelding

Een herinnering van fb van 2016

Afbeelding

Mrs_Midnight

Berichten: 340
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:14

CL Hij draaide gewoon om en zette aan. Gisteren wilde hij het weer proberen, maar hij zat al aan de longe (ik laat hem liever los, ivm een hele zware plek in de bak die hij los makkelijker ontwijkt dan wanneer hij vast zit) dus kon het gelijk corrigeren. Hij liep toen al een minuut of tien heel braaf, dus ik vrees dat we langzaam toch in een uitprobeerfase komen, want meelopen aan een touw is ook ineens stom, en de picknicktafel (een stukje van het erf waar de PP niet doorloopt, en je dus je paard rustig kan zadelen/voeren/poetsen) is tegenwoordig synoniem aan jezelf uit je halster willen losrukken. Dus we gaan morgen daar een keer of wat halster aan en uit doen denk ik zo maar. Sja, hij is tenslotte al 3.5 :)) dus het mag ook wel een keer, maar omofdat hij alles zooooo op het gemak en gentle doet heb je het niet altijd meteen in de gaten.
Wat een beer is jouw paardje aan het worden!

Sizzle ik ben ook erg benieuwd hoe het met het oog is nu?

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:29

Wat een boefje :D
Ik vind de periode dat ze fysiek en mentaal sterker worden en af en toe eens wat dingen gaat proberen en hun grenzen proberen te vinden eigenlijk de leukste _O-

Candalisa, ja dat ligt inderdaad niet optimaal zo op de foto. Succes met de zadelzoektocht, het zal wel niet de laatste zijn :P
Wat een schattige baby was ze.

Pinda ook uit haar zadel gegroeid. En wat een leuke blije foto‘s.

Lief dat jullie navragen vanwege het oog. Het lijkt erop dat er niets meer aan de hand is en dat het dus toch door een trauma van buitenaf gekomen was wat nu hersteld is.
Ik had de schoen overigens wel weer gevonden hoor, maar het was Zondag fantastisch mooi weer en ik had vrij veel tijd, dus ik baalde gewoon daarvan. Immers is het in Nov. niet vanzelfsprekend dat je vol in de zon kunt rijden. Ik moet hem nog wel weer even maken, anders heb ik er dit weekend ook niets aan.

Hoe is het eigenlijk met PSvanLot? Long time no see

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:42

Sizzle schreef:
Wat een boefje :D
Ik vind de periode dat ze fysiek en mentaal sterker worden en af en toe eens wat dingen gaat proberen en hun grenzen proberen te vinden eigenlijk de leukste _O-

Candalisa, ja dat ligt inderdaad niet optimaal zo op de foto. Succes met de zadelzoektocht, het zal wel niet de laatste zijn :P
Wat een schattige baby was ze.

Pinda ook uit haar zadel gegroeid. En wat een leuke blije foto‘s.

Lief dat jullie navragen vanwege het oog. Het lijkt erop dat er niets meer aan de hand is en dat het dus toch door een trauma van buitenaf gekomen was wat nu hersteld is.
Ik had de schoen overigens wel weer gevonden hoor, maar het was Zondag fantastisch mooi weer en ik had vrij veel tijd, dus ik baalde gewoon daarvan. Immers is het in Nov. niet vanzelfsprekend dat je vol in de zon kunt rijden. Ik moet hem nog wel weer even maken, anders heb ik er dit weekend ook niets aan.

Hoe is het eigenlijk met PSvanLot? Long time no see



Ik ben er nog. Druk druk, reageer van het weekend even.

Mrs_Midnight

Berichten: 340
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:01

Fijn Sizzle! Ja ik moet er ergens ook wel om lachen hoor, die acties allemaal, maar omdat ik het van hem niet gewend ben is het wel even omschakelen!