Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15377
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:39

Bij vormloze zadel ben ik bij echt lange ritten toch wat bang dat de gewichtsverdeling niet goed is. Zeker met veel draf en galop waar je piekbelasting bij de beugelophanging krijgt.
Nu ben ik ook niet vederlicht, zeg maar :D :+

Het begin is het weer Granoek! Is zo toch een warming up voor jullie :)

Noisy, wat fijn dat de les zo goed ging!

Ik ben ook blij dat ik kan bankhangen, en een fijn zadel, heb... Wij hebben vandaag een dagtocht gemaakt. Ging uit van 20 kilometer omdat het altijd meer wordt en dat werd het..27 kilometer gereden vandaag.
Over het strand, door de duinen en alleen het laatste stuk een stukje langs de weg.
Nog een picknick stop gehad zodat de paarden even konden grazen en wij thee drinken en koek eten.

Ging allemaal goed slechts twee keer achterstevoren gestaan, uit het niets, en een keer een soort rodeo-actie. Beide pas na 20 kilometer...
Hoewel ik er even min of meer naast hing, keurig blijven zitten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan ook achterstevoren en zonder handen rijden :D
Afbeelding

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:43

Wat goed Candalisa, fijn bezig samen!! Rudi en Syd hebben echt wel wat van elkaar weg zo, jut en jul :))

Vet stoere foto's Granoek, wat een heerlijke uitstraling heeft je reus zo <3 En dat dekje staat hem poepiechique, ik vind het contrast met zijn woeste baard en sokken echt ge-ni-aal :))

Feyre is een jaar jonger dan Pinda hè? Die groeide vorig jaar januari tot mei ook keihard weer en was dus een overbouwde slungel, daarna stopte ze ineens in de zomer en ging ze juist de breedte weer in. Daar is ze nu nog mee bezig :+ Maar Feyre heeft ook al aardig wat breedte :))

Noisy en Rudi gaan levend-breien in de les :)) Wat een wirwar :D Maar fijn dat het zo goed ging, lekker is dat altijd hè!

Ja ik nam Pinda die :wow: reactie op die uil ook echt niet kwalijk, ik rolde zelf van schrik bijna van haar rug af _O- Wat een immens beest was dat zeg.

Vanmorgen was de spontane fotograaf van laatst voor een vervolgbezoekje op stal, net een eerste voorproefje gekregen....zo mooi <3 Hij is voornamelijk van de portretfoto's, en legt daarbij graag het karakter van mensen/dieren en de onderlinge interactie vast in alledaagse situaties. En daar heeft hij verdomd veel oog voor, heel tof!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had alleen beloofd dat Pinda het ultieme fotomodel is, en van Miep wist hij al dat ze dramatisch moeilijk is te fotograferen....had Miep toch spontaan besloten een modellencarrière te beginnen en Pinda een nieuwe hobby gevonden in gekke bekken trekken tijdens het tapdansen :') Even de omgekeerde wereld vandaag :j

Noisy

Berichten: 5405
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:55

Mooie foto's! +:)+

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:57

heerlijk om buiten te rijden, hoop dat het snel weer beter weer is, heb er ook weer zin in.

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:25

Noisy schreef:
Sosha schreef:
Die van mij vind zo maar ergens stilstaan dan weer zo'n dingetje, dat moet toch op zijn minst bij een mens of een hek :knuffel:

Rudi ook. Hij kruipt dan ook langzaam naar het hek als we daar niet staan :))

Je moet ergens weer beginnen toch Granoek? Fijn dat hij zo nuchter is. Nu weer rustig aan oppakken. Hoe gaat het met zijn knie?

Ik heb het idee dat Rudi ook weer wat aan het groeien is want meneer struikelt op dit moment over zijn eigen benen :+

Vandaag hadden we les en het ging super goed *\o/* Wendy was erg tevreden over zijn ontwikkeling. "Echt een fijn paard" zei ze een paar keer :) Mij is blij! Trotse mama hier :o Was wel een pittig lesje, <3 phoe! Ben blij dat ik nu kan bankhangen.
Morgen even lekker rustig loswerken onder het zadel en dan maandag een welverdiende rustdag.
Dit was onze les
[ [url=m/Q3Ozq9.jpg]Afbeelding[/url] ]
:')



Hahaha dat ziet er echt grappig uit, ik zal m straks ook eens in de bak aanzetten als ik ga rijden :D . Ik wil eerst even in de bak rijden hopelijk wat sprongetjes maken en er daarna nog een rustig buitenritje aan vast plakken :) Het zonnetje schijnt hier vandaag namelijk :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 11:37

Noisy ik heb het idee dat hij het wel lastig heeft met de slijk en glibberige ondergrond, hij loopt echt heel voorzichtig terwijl hij op de weg gewoon goed loopt. Maar ik heb geen andere opties zonder slijk, bij mijn vriend op de boerderij is het van hetzelfde, overal is het glad nu :(
Maar zijn knie is niet meer op slot gegaan gelukkig

Nou fransje 27km, netjes hoor! Hoe lang doe je daar dan over?
Ziet er een mooie route uit, vooral die achterstevoren foto!

Vientje, knappe foto's! Die eerste vind ik heel lief <3
Ja Duke is wel bijzonder harig nu := Baardje mag hij houden!

fransje23

Berichten: 15377
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:52

Wat een mooie foto's, Vientje! Ik vind de laatste erg sprekend :j

We hebben over die 27 kilometer 5 uur en 20 minuten gedaan maar dat is inclusief pauzes.
Grootste deel gestapt omdat ik snelheid nog aan het opbouwen ben bij Joya.
Met mijn eerste paard reed ik endurance en dan deed ik zo een rondje voornamelijk in draf en galop.
Het is inderdaad een prachtig om te rijden :j

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:12

fransje23 schreef:
Met mijn eerste paard reed ik endurance en dan deed ik zo een rondje voornamelijk in draf en galop.
:j


Op een of andere manier heb ik nu een beeld van jou achterstevoren rond galopperend :? :))

fransje23

Berichten: 15377
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:43

Sosha schreef:
fransje23 schreef:
Met mijn eerste paard reed ik endurance en dan deed ik zo een rondje voornamelijk in draf en galop.
:j


Op een of andere manier heb ik nu een beeld van jou achterstevoren rond galopperend :? :))


_O-
Deed ik ook maar niet 27 kilometer lang.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:39

Die baard hoort ook echt bij hem Granoek, vind hem leuk! Vooral laten zitten inderdaad :j

Ohh ik had Fransje's bericht gemist :o Petje af, 27 kilometer! _/-\o_ Echt super mooi om te rijden inderdaad. Achterstevoren, goed bezig :D

Pinda was gisterochtend aan het flirten met de mannen naast de bak := <3 (man wat wordt ze knap, klein trotse-fokker-momentje :o )
Afbeelding

Was wel érg vermoeiend, dit was de rest van de middag _O-
Afbeelding

Ze vond het ook maar wat gezellig om samen dutje te doen in de zon :+:
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:42

Pinda wordt echt héél knap! En gezellig samen dutten :D

27 kilometer, poeh! Daar kunnen wij op dit moment alleen nog maar van dromen, wij komen nu net aan een paar km stappen :')

Fijn dat Duke zijn knie nu niet meer op slot schiet!

Gisteren Feyre weer eens gelongeerd. Dikke blonde puber, heerlijk :') Heb ook een foto gemaakt van hoe ze nu is, dan snappen jullie wat ik bedoel en waarom ik het rijden maar weer eens op pauze heb gezet :=

Afbeelding

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:47

Knapperd :D Maar inderdaad, de voorkant is nu XL en de achterkant XXL, snap je helemaal :)) _O- Ze groeit echt hard nog zeg!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:58

hè wat valt me dat nou tegen, dat je dat niet even achterstevoren doet ~~}>

Pinda is zeker een schoonheid.

Feyre ook, alleen dan achter iets meer schoonheid dan voor 8-)

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:06

Erg he :') Ze staat hier ook op echt rechte/vlakke ondergrond, zo erg is het dus momenteel := Nou ja, met longeren en wandelen en wat grondwerk vermaken we ons ook wel!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:10

Berdien schreef:
Erg he :') Ze staat hier ook op echt rechte/vlakke ondergrond, zo erg is het dus momenteel := Nou ja, met longeren en wandelen en wat grondwerk vermaken we ons ook wel!


Gaat weer goed komen, geen zorgen

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:15

Tuurlijk komt het goed, dat weet ik ook wel :D Maar het is af en toe wel eens frustrerend, vooral omdat ze al zó enorm groot is.

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:25

@vientje pinda is echt heel knap <3

@berdien dat kilometers maken komt vanzelf wel :)


Ik heb gisteren eerst in de bak warm gereden en wat sprongetjes gemaakt, en daarna zijn we nog op buitenrit geweest. Een nieuw stuk bos vlak bij stal waar we nog nooit geweest waren, zonde dat we dit niet jaren eerder wisten! Er ligt ook een soort parcourtje in dat bos en Mac heeft heel stoer alles gesprongen! De eerste ronde ging ik voorop dus was hij wat traag en na de laatste sprong zie je hem dus ook echt direct stil vallen haha


En inspringen in de bak:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 08:44

Fransje wow wat een afstand! Loop je er nog stukken naast of blijf je er nu de hele tijd op zitten (behalve de pauzes)?

Haha Berdien wat voor je haar? Teveel pokon gegeven? Is bij haar ook echt wel heel duidelijk overbouwd, dat heb ik bij Koda nog nooit zo gezien.

Wat is Pinda ook een heerlijk beest :D

Knap van Mac! Hoevaak rijd je hem nu?

Gister voor het eerst op Koda gestapt terwijl hij echt heet was (vaak doe ik dan even wat grondwerk om hem te helpen ontspannen of ik stap helemaal niet op maar wilde nu eens kijken of we ver genoeg zijn dat ik hem er doorheen krijg). Was wel grappig, hij voelde echt als een bommetje, niet stil willen staan, dribbelen, ervandoor proberen te gaan. Heb 20 minuten gestapt waarbij ik heel erg heb gelet dat ik zelf ontspannen zit, diep en rustig ademgehaald en hem daarbij wat aan het werk gezet met figuren en zijgangen. Na 20 minuten begon hij te proesten en te ontspannen en daarna hebben we nog lekker gedraafd en gegaloppeerd. Heel goed afgesloten dus supertrots op mijn kleine man <3

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:23

Alleen in het weekend, door de week gaat het niet omdat het dan al donker is. Ik kon nu bij de rijvereniging rijden maar met de avondklok red ik het dan niet om om 21u thuis te zijn :(

Noisy

Berichten: 5405
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:29

Maar je mag gewoon naar je paard. Beweging en verzorging moet doorgaan. Dat is noodzakelijk voor het welzijn van het dier

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:54

Als je paard gewoon los buiten komt overdag wordt rijden sowieso absoluut niet gezien als noodzakelijk. De uitzonderingen gelden echt alleen voor medisch-gerelateerde zorg en voeren etc helaas, en dan ook alleen als je dat niet door de stalhouder of iets dergelijks kan laten doen of op een andere tijd dan tijdens avondklok. Ik had hoop een uitzondering te zijn ivm Miep's medicatie maar helaasch :7 Zou het er niet op gokken iig.

Komt vast goed hoor Berdien, er zijn er veeeeel erger! Ze heeft de tijd om bij te trekken :) Maar idd, je vraagt je wel af of ze naar de 1.80m wil ofzo :oo :oo

Wat stoer Anouk_H, springen in het bos! Supertof, en hij doet het netjes :j Heerlijk zo'n bosje naast de deur :)

Knap s1993, goed bezig! Dat is een aardige grens verlegd samen +:)+ Doen wij je nog niet na iig :=

Gisteravond verrast door onze bak, hele dag zonnetje en dooi, loop ik met instructrice tegen een uur of 6 de bak in....achterste helft in de lengte ram opgevroren -O- Dat had ik niet verwacht op zo'n dag 8)7 Instructrice weer naar huis want bak was echt te link om te rijden ^) Morgen weer een poging, dan gaat het pijpestelen regenen dus issie vast wel ontdooid :+

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:30

Die tweedehandszadels van Kent & Masters zijn allemaal in NL, ik ben van België en ze zijn nu terug moeilijk aan het doen over de grens oversteken ivm corona. Dus naar NL rijden voor een zadel ga ik nu niet doen :+

Ooh wat leuk, eindelijk terug een kleine glimp van Duke <3 Komt vast en zeker weer goed met jullie! Hopelijk gaat het straks weer een stuk vlotter als jullie ergens kunnen gaan rijden.

Wat leuk dat je lesgeefster ook jullie verbetering ziet Noisy. Dat is altijd leuk als iemand anders coplimentjes geeft over je paard :o

Wauw, 27 kilometer! Dat gaat goed Fransje :wow: Wat minder van de rodeo, maar oké, het blijven jonge paarden :Y) Mooi zadel ook trouwens!

Ooh wat mooi Vientje! Pinda staat er ook echt keurig bij. Wel vervelend van de bak. Hopelijk morgen beter.

Feyre staat er ook keurig bij! Wat een leuke blonde puber :+ Hoe groot is hij nu?

Leuk die sprongetjes Anouk! De eerste zijn wat konijnerig maar de laatste leken al mooi te gaan! Flink paard zo te zien :P Hier in België moet je een attest hebben als je ergens heen moet tijdens de avondklok. Ik weet dat er iemand met spoed naar de dierenarts was gereden 's nachts en blijkbaar niet mocht doorrijden. Ook zo een gek verhaal, maar weet niet of het echt waar is...

Hier kwam onze nieuwe ruiter vandaag rijden. Ze zat er 15 minuten op en we zijn weggejaagd uit de piste door jawel, mijn instructrice! Zij moest les geven aan iemand anders en wou de piste persé voor zichzelf want die ruiter is nogal onzeker. Wij hadden nog een kwartiertje werk met Marie. Heb dit proberen uitleggen maar zij ontplofte en ging helemaal tekeer tegen mij. Dus mijn nieuwe ruiter komt morgen terug. Het gaat voor mij nu wel een stap te ver, ik snap dat je ego een beetje gekrenkt is maar om de tiran dan te gaan uithangen is er echt over. Heb juist een gesprek gehad met mijn stalbaas. Leuk is anders.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:20

Jeetje CL, wta een vervelende situatie en vooral wat een kinderachtig gedrag . Heel jammer, had gelezen over dat ze er een paar keer achter elkaar vanaf was gevallen, snap niet dat ze zelf niet inziet dat het niet werkt :n

Wat een lange tochten fransje, heerlijk!

Vervelend van de bak Vientje, dat verwacht je idd niet :+

Leuk filmpje anouk, ziet er goed uit!

En wat is feyre lekker aan het groeien :wow:

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:24

Nou ja zeg CL, wat een ontzettend kinderachtig en vooral niet professioneel gedrag. Snap dat je op dat moment zelf niet echt er wat mee kunt, maar zou dit inderdaad echt wel met haar bespreken. Belachelijk,

Onze bak was gisteren echt perfect! Vandaag iets minder, met de gevallen sneeuw ^)

Feyre is nu zo'n 1.65 denk ik. Niet groot voor een warmbloed, voor een Tinker wel :)) Zal haar binnenkort weer eens opmeten. En ze heeft inderdaad alle tijd om lekker uit te groeien, heb absoluut geen haast. En wat ze eet? Hooi en Vitalbix _O- Oh en Noordlaarders gras in de zomer. Denk dat het 'm daar in zit :Y)

Noisy

Berichten: 5405
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:52

In mijn stallingscontract staat dat ik zelf moet mesten en dus moet ik naar stal.

Dat is wel balen Vientje. Onze bak is op dit moment juist optimaal. Normaal is die best wat zwaar maar nu juist super :) Dat vond Rudi ook toen ik hem longeerde vanmiddag :+ Meneer ging zo erg uit z'n plaat dat ik los moest laten, ik was er niet helemaal op voorbereid :roll:
Doodeng natuurlijk, zo'n sliert achter je aan :')
Afbeelding
Afbeelding