Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:34

Leuk dat er weer wat leven in het topic zit!

Wedstrijden zijn ook niet waar mijn ambitie ligt, ik zag en zie nog steeds te vaak dat een ruiter daarbij wil presteren ten koste van het paard. Niet allemaal natuurlijk, er zijn ook hele leuke combinaties :) Vind ook dat ruk en plukwerk nog door teveel juryleden beloond wordt helaas.

Verder hebben wij ook een rustige periode gehad, eerst druk op werk, toen zijn we zelf verhuisd (koda kon blijven staan) en kwam er een pup :D Maargoed we zijn weer bezig, heb laatst een cursus gevolgd bij Mireille en vandaag komt mijn nieuwe instructie voor het eerst.

Granoek hoe is Duke als je aan de hand het erf af gaat? Kun je niet van daaruit opbouwen? Dat werkte bij de mijne heel goed :)

Ah pinda de knuffelpony, fijn dat je nog lekker van haar geniet <3

Feyre ziet er ook uit als een heeerlijk buitenrit paard :)

Fransje ik ken die dipjes in de bak af en toe wel. Bij mij helpt even iets anders doen vaak wel om er weer meer lol in te krijgen.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:40

Zo gaat hard hier :D ik ben ondertussen geveld door corona -O- limaar heeft lekker een onverwachte korte vakantie :D

Over wedstrijden, ik vind het wel leuk om te toetsen hoe het gaat. Het geeft me wel een doel om naartoe te werken. Maar aan de andere kant rij ik ook af en toe bitloos, rij buiten, ga naar de Veluwe etc.

Ik wil ook met een los teugeltje buiten kunnen rijden, maar ik wil ook met een contact teugel kunnen rijden. Ik doe naast rijden ook veel grondwerk en oefeningen uit WE.

Ik vind het vooral mooi om de gehele opleiding van je paard overal te toetsen. Dit begint al met hoe ze de trailer afkomen op vreemd terrein, kan je makkelijk opstappen etc. Kan ik alles alleen doen, dus alleen inladen, uitladen, opzadelen etc. Dit vanaf jongs af aan. Dat komt de ontspanning op een wedstrijd ten goede. Ik zie zoveel stress dan om me heen en ruiters op hun paard waar nog 2 mensen aanhangen :+
Ik krijg altijd dan een argument, ja maar jij hebt zo'n braaf paard :D ja hoe denk je dat dat gebeurt is, ze stond in de wei en was plots mak :+ al die uren werk zien ze niet, maar ach ik ben er trots op :j


Maar Los van dressuur wedstrijden geloof ik wel dat elk paard een basis nodig heeft waarin het leert een mens te dragen zodat het rijden geen blessures oplevert ;)

Gave foto's komen er weer voorbij, ik heb er gister een paar vd wedstijd besteld *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 10:40

s1993 schreef:
Leuk dat er weer wat leven in het topic zit!

Wedstrijden zijn ook niet waar mijn ambitie ligt, ik zag en zie nog steeds te vaak dat een ruiter daarbij wil presteren ten koste van het paard. Niet allemaal natuurlijk, er zijn ook hele leuke combinaties :) Vind ook dat ruk en plukwerk nog door teveel juryleden beloond wordt helaas.

Verder hebben wij ook een rustige periode gehad, eerst druk op werk, toen zijn we zelf verhuisd (koda kon blijven staan) en kwam er een pup :D Maargoed we zijn weer bezig, heb laatst een cursus gevolgd bij Mireille en vandaag komt mijn nieuwe instructie voor het eerst.

Granoek hoe is Duke als je aan de hand het erf af gaat? Kun je niet van daaruit opbouwen? Dat werkte bij de mijne heel goed :)

Ah pinda de knuffelpony, fijn dat je nog lekker van haar geniet <3

Feyre ziet er ook uit als een heeerlijk buitenrit paard :)

Fransje ik ken die dipjes in de bak af en toe wel. Bij mij helpt even iets anders doen vaak wel om er weer meer lol in te krijgen.


Aan de hand is hij overal hetzelfde, doet ie prima maar hij wilt wel af en toe kunnen stoppen om rond te kijken. Ik kan hem ook alleen meenemen met de trailer naar een plaats waar hij nooit is geweest en daar zal hij ook braaf zijn! Maar het effectief weg lopen (van Dexter?) heeft hij altijd moeite mee gehad.
Ik probeer het op te bouwen onder zadel door iemand met de fiets of te voet mee te nemen maar dat kan maar heel zelden. Wellicht als het weer wat langer licht is kan mijn vriend na zijn werk weer terug mee

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:06

Wat fijn voor je granoek zo kan je idd gewoon lekker doorgaan. Het is wel wat minder kwa bak bij ons wat maakt dat als we even oppakken dan liggen we stil vanwege het weer maar wij zijn daarin niet de enige daarin en mijn gevoel kwam stal is net zo belangrijk heb ik ondervonden dus met de tijd gaan we wel bij een vereniging rijden als het moet.
Die laatst foto is toch wel heel gaaf hoor hij heeft gewoon isolatie om zijn sixpack te beschermen!

Vientje je hebt alle tijd hè als ze nu meer tot zichzelf komt is het ook geen probleem als jullie maar lol hebben.

Ik vind dat ik syd soms op een verkeerde manier vergelijk. Zal was echt mijn paard in alle opzichten ik kom haar lezen als de beste en zij mij ook. Syd is een echte merrie merrie en ik ze kan soms echt vervelend gedrag laten zien. Dan fok ik mij op voor het rijden en zijn we allebei bommetjes bij de tijd dat we willen gaan rijden. En het ligt echt wel grotendeels bij mij hoor ik wil ook gewoon weer samen tot rust komen en voorafgaan beginnen om weer te kunnen genieten maar steeds als ik dat wil komt er weer wat tussen vanuit mijn kant. Ziek zijn weer niet lekker in mijn vel enz…

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:19

Wat is Duke toch prachtig! Fijn dat je het weer lekker aan het oppakken bent!
Je ziet duidelijk dat hij veel te verwerken heeft na een les. Dat had Joya in het begin ook. Trok ze een "denkhoofd" :j

Vientje, een knuffelpinda is wel gezellig!

Berdien, een supersafe buitenrijdpaard is goud waard!

Splinter, beterschap!
Prachtige foto's!

Candalisa, Syd spiegelt je waarschijnlijk heel erg? Dan versterken jullie elkaar waarschijnlijk. Komt vast goed als je weer beter in je vel zit. Je hebt veel meegemaakt dat heeft tijd nodig :(:)

Babootje schreef:
fransje23 schreef:
Nu nog bedenken aan welke punten ik wil gaan werken.


Heel flauw, maar dat weet je dus als je wedstrijd hebt gereden. :+


:D
Ja, maar ik weet het ook als ik mijn training evalueer. Daarbij moet ik nog wel een keuze maken uit werk aan de hand, longeerwerk en/of rijden.
Heb nu gekozen om te beginnen aan de hand, schouder voor en binnenwaarts gaan goed dus daar even kort doorheen. Vervolgens gewerkt aan de travers daar liep ik tegen problemen aan met haar , reactiesnelheid (te traag) en controle van de buitenschouder ( valt ze over weg).
Dat had wat voeten in aarde maar goed afgesloten en wat huiswerk mee.

Toen gaan nog een deel onder het zadel gedaan maar dat was focus op het binnenachterbeen en buitenschouder/voorbeen. Rechtsom is nu lastiger dan linksom. Maar ook daar weer huiswerk voor.
Ook nog een nieuwe datum voor de volgende les dus dat werkt wel motiverend.

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:40

Zelf heb ik van wedstrijd rijden echt weinig geleerd.
Ik vond het saai en mijn paard ook trouwens. :=
Trainen op wat hoger niveau vond ik wel ontzettend leuk, maar ik heb de behoefte dat te toetsen op wedstrijd niet, ik heb eigenlijk nooit echt slecht gepresteerd op wedstrijd misschien had ik er daarom juist niet zoveel aan.
Lessen zelf vind ik wel motiverend maar dan wel pas als ik verder ben als de basis.

Granoek leuk dat je les hebt bij iemand die je ook aanspreekt!
Jullie zijn een leuk stel en ik vind hem altijd zo'n lieve uitstraling hebben. <3

Candalisa ja als je zelf niet oké bent is zo'n merrie net de druppel. :')
Ik ben ook helemaal geen merrie mens eerlijk gezegd.
Jullie moeten gewoon nog wat meer naar elkaar toe groeien denk ik.

Splinter beterschap!
Mooie foto's, ziet er chique uit!

S1993, een puppy, foto's!!
Succes met de nieuwe instructie!

Berdien helemaal verliefd op haar paard!
Galop is ook lastig voor sommige paarden.
Ik heb daar soms ook langer over gedaan, tot ze wat meer bij elkaar liepen, dan werd het een stuk makkelijker.

Pinda is Shetland pony in disguise. :))

Goed bezig Fransje!
Misschien is het ook leuk om jezelf te filmen, vind ik ook wel motiverend.

Malik wil wel heel graag wat doen.
Maar ja, hij moet nog even wachten want ik kan nu geen goed schema aanhouden voor de opbouw en af en toe wel af en toe niet werkt niet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 14:53

Mirandamalik, hoezo werkt dat niet?
Ik heb altijd gedacht beter even een kwartier er op dan weer helemaal niks maar daar zit ik misschien mis?

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:36

Heerlijke reuzen die Feyre en Duke <3
Leuke foto‘s Splinter, het ziet er goed geconcenteerd uit.

Ik ben recent wat meer geconcentreerd eiwit gaan voeren omdat we nu echt wel een flink stijl uitrijgebied hebben en de wei ook bepaald niet vlak is. Sindsdien is de galop duidelijk verbeterd, dus dat was een goede toevoeging.

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:49

Mooie foto's Splinter! Was dat ook op Prinsenstad?

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:11

candalisa schreef:
Ik vind dat ik syd soms op een verkeerde manier vergelijk. Zal was echt mijn paard in alle opzichten ik kom haar lezen als de beste en zij mij ook. Syd is een echte merrie merrie en ik ze kan soms echt vervelend gedrag laten zien. Dan fok ik mij op voor het rijden en zijn we allebei bommetjes bij de tijd dat we willen gaan rijden. En het ligt echt wel grotendeels bij mij hoor ik wil ook gewoon weer samen tot rust komen en voorafgaan beginnen om weer te kunnen genieten maar steeds als ik dat wil komt er weer wat tussen vanuit mijn kant. Ziek zijn weer niet lekker in mijn vel enz…

Dat lijkt me wel erg lastig, je hebt met Sal zo veel jaren opbouw gehad dat je inderdaad daar een enorme band hebt. Is met een jonkie die dan ook nog wel "deel" van haar moeder is waardoor je denk ik extra vergelijken gaat dan heel anders. Zeker als moeder inmiddels er niet meer is, frustratie van het verdriet komt er dan ook nog bij lijkt me :(:) Voor mij nu dat Miepje er nog is was het een eye opener om heel duidelijk Pinda niet meer als verlengstuk van Miep te gaan zien, onbewust deed ik dat toch nog steeds. Weet niet of dat ook nog steek houdt wanneer Miep er straks niet meer is, maar wie weet heb je er wat aan :(:) En qua omstandigheden steeds....het is wat het is hè, ook dat kunnen plaatsen is een deel van jullie leerproces toch :)

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb trouwens hoor, hier gaat het ook nog steeds op en neer van <3 ik heb de allerleukste megapuppypony <3 naar -O- nondeju zo'n goed en tof peerd maar onbezorgd rijden kan ik niet -O-

In welke vorm voer jij geconcentreerd eiwit Babootje? Pinda heeft na haar sabattical straks echt wat hulp nodig qua spieren opbouwen, er zit niks meer op nu. Dus was ook al wat aan het neuzen in die richting :j

Jullie hadden in het nieuwe huis wat meer plek voor de paarden toch MM? Ook een bak? Dat zou het regelmatig werken met hem ook al weer wat makkelijker maken lijkt me :) Nog afgezien van dat klaar zijn met verhuizen vast ook een major improvement gaat zijn qua beschikbare tijd :P

Wat een gave foto's Splinter, ziet er goed uit! En idd, al het werk wat jij verzet hebt om daar te komen zien mensen er vaak niet bij :Y) Beterschap :j

Puppy, wat leuk! Foto's! :j

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:26

Ik was dat met de eiwit.
Puur op de gok heb ik Marstall Amino Muskel Plus gekocht. Ik geef maar een half bekertje.
Ik zag echt al na een week dat ze minder stram was bij het losrijden. Meer dan een half bekertje gaat niet want dan is blijkbaar ineens het verkeer heel eng :+

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:32

Sizzle schreef:
Ik was dat met de eiwit.
Puur op de gok heb ik Marstall Amino Muskel Plus gekocht. Ik geef maar een half bekertje.
Ik zag echt al na een week dat ze minder stram was bij het losrijden. Meer dan een half bekertje gaat niet want dan is blijkbaar ineens het verkeer heel eng :+

Oh oeps, tijd voor B-) Dank je wel, ik ga eens neuzen!

Lijkt ook voor Miep misschien nog wat zoals jij het effect beschrijft. Hoewel ze niet scherper hoeven, dat stelletje muppets kunnen sowieso al behoorlijk hoog in hun energie zitten :):) :+

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:35

Ik ben voor een concentraat gegaan omdat ze al een dikkiedik is. Mijn KWPNers kregen gewoon of rijker krachtvoer of lucerne bij.
Dat kan ik bij Bjelle niet, dan kan ik haar dadelijk rollen.

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:08

Granoek als hij aan de hand braaf is kan je dan niet aan de hand met hem weg wandelen en dan later opstappen en van daaruit opbouwen? Of kom je er dan niet meer op? :') Geen idee of je ergens onderweg een bankje of boomstam oid kan vinden. Ik ben ook eigenlijk altijd alleen, maar heb vanuit het wandelen uitgebouwd en gaat met Koda nu super.

Candalisa lijkt me ook lastig met een veulen van een paard waar je echt alles mee kon. Dat gaat sowieso tijd kosten met een jonkie en is heel logisch maar wel frustrerend. Maar komt vast goed, jullie gaan vanzelf meer naar elkaar toe groeien :)

Miranda ik ben ook wel benieuwd naar je nieuwe plekje! Bij Koda werkte juist dat af en toe wel en af en toe niet. Schema's kon ik bij hem gelijk de deur uit doen want sommige dagen moest ik me echt aan hem aanpassen. Nu hij een stuk verder is zou ik wel met een schema kunnen werken maar nu heb ik de behoefte niet meer, ik doe waar ik zin in heb (of hij) *D

En dit Obi, onze pup <3 Hij is bijna 4 maanden :) Heb hem ook vaak mee naar de paarden, gaat best goed. Gister heeft hij in de bench in de auto lekker geslapen tijdens mijn les!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Les zelf was heel prettig, nieuwe instructeur past goed bij mij en Koda reageerde er heel goed. Veel bezig geweest met het verplaatsen van de schouder. Vond het opvallend hoe snel hij hiermee ontspanning vond ondanks de harde wind. Gaan we verder mee oefenen, over 2 weken komt ze weer +:)+ Ze doet ook veel aan revalidatie van paarden en dat vind ik heel prettig omdat zo iemand ook kan helpen met voorkomen dat er problemen gaan ontstaan :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 11:13

Ahhhhhh PUPPYYY<3 <3


Kan ik wel eens proberen ja!

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:51

Sizzle schreef:
Ik was dat met de eiwit.
Puur op de gok heb ik Marstall Amino Muskel Plus gekocht. Ik geef maar een half bekertje.
Ik zag echt al na een week dat ze minder stram was bij het losrijden. Meer dan een half bekertje gaat niet want dan is blijkbaar ineens het verkeer heel eng :+


Dat was idd Sizzle met dat eiwit :D

Overigens hebben wij heel goede ervaringen met Muscle Forte van Soul-Mate nutrition voor de opbouw van de spieren. https://www.soulmate-nutrition.nl/produ ... cle-forte/
Bevat geen eiwitten en koolhydraten dus je paard wordt er niet heter van.

Het hoofdbestanddeel is gammaoryzanol.
Je kunt ook de gewone (en goedkopere) rijstkiemolie proberen, maar die van mij ging daarvan aan de diarree. Van Muscle Forte niet. 2 dagen voor de wedstrijd moet je ermee stoppen (want het vergroot de spierconditie en stress bestendigheid en valt onder medicatie klasse B)

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:00

Granoek schreef:
Mirandamalik, hoezo werkt dat niet?
Ik heb altijd gedacht beter even een kwartier er op dan weer helemaal niks maar daar zit ik misschien mis?

Het gaat nu vooral om zijn peesblessure, eerst paar minuten stappen op het harde en zo door werken naar draf paar minuten, dat kun je niet een week laten zitten.
Sowieso vind ik wel dat je wat opbouwt ook met beleren, je begint aan de hand en longeren in een goede houding om spieren te kweken en dan ook regelmatig kort erop zodat je rustig wat opbouwt zonder overbelasting. Zo werkt het met spieren kweken. Maar ik vind zelf zo'n 3x pw erop dan wel goed.

S1993 ahhh wat schattig.. <3
Wij hebben een oud jack russel dametje van 15, ze begint wel echt krakkemikkig te worden dus ik hoop dat ze nog een tijdje bij ons blijft.
Ik stuur je de Funda advertentie wel ff in pb!
Idd heel handig zo met de les, bewust bezig met het lijf, klinkt super!

Vientje ik stuur jou ook wel. :D
Na de verhuizing begint het pas, ik kan zelf goed klussen en er moet veel gebeuren.
Maar als het ergste klaar is maak ik natuurlijk wel tijd voor Malik!

Iedereen nog goed de storm doorgekomen?

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:47

Wat een moppie, s1993 <3


Ben benieuwd hoe erg de storm morgen gaat worden.
Woon vlakbij de kust dus als als de voorspelling klopt krijgen we de volle laag..
Heb voor Joya maar een vrije dag ingepland. Rijden in de storm is niet fijn en het is 10 minuten stappen naar de binnenbak dus dat is ook geen optie.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:00

Wat een leuke puppy, schattig <3

MM heeft echt super tof huis :j :wow:

Thanks voor de info Babootje, ik ga eens neuzen!

Nootje is vandaag gecheckt door de fysio, ze zit lekker in haar vel, geen pijnpuntjes of belemmeringen, groen licht om weer wat op te gaan pakken :)
Desbetreffende noot heeft eea wel meteen al gesaboteerd...ijzer eraf getrapt vandaag :roll: :+ Ze heeft aardig wat radslagen in de wei gedaan vandaag, blij ei in de storm :P

Ik werk morgen vanaf huis en eind vd middag de fysio bij Miep, maar dat is maar klein stukje binnendoor met de auto. Hopelijk kan dat iig gewoon doorgaan. Ik zou eigenlijk morgenavond naar Limburg rijden maar dat is toch maar verzet naar over een paar weken, iets te groot risico op ongelukken.

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:18

Pinda heeft nog geen zin om te beginnen. ~~}>

Volgens mij werd het in de avond pas echt heftig.
Een binnenbak is denk ik ook niet heel rustig rijden met zo'n storm, vond ik altijd nog wel heftiger.

Ja ik ben blij met onze nieuwe stek, ik wil het wel zo maken dat de paarden dichtbij staan zodat ik ze zie vanuit de slaapkamer en de kamer, net als nu! :))

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:40

Pinda is kampioen saboteren! :D

De stal waar Joya staat ligt op een vlakte en de bak dus ook. Bij wind krijgen we de volle laag dan is het in de binnenbak fijner. Geen wind en dat beetje gekraak is niet zo erg.

Maar sinds ik laatst met veel wind naar de hal ging en er een boom omwaaide op 25 meter van Joya en mij ben ik wel iets voorzichtiger geworden.
De trailer pakken is natuurlijk al helemaal geen optie.

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:10

Nee maar dit wordt wel een erge storm he, dan zit er misschien geen dak meer op de binnenbak. }>
Op zulke momenten moet je dat gewoon niet willen denk ik, veiligheid gaat voor. :j

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:37

Daar zeg je wat.... Ik hoop dat de trailers blijven staan vandaag.
Wij staan ook op een platte vlakte. De overdekte buitenbaan is wel heel stevig gebouwd, daar ben ik niet zo bang voor. Wat ik wel spannend vind is dat het natuurlijk vrij laag ligt achter en dijk met aan de andere kant de Kaag. Dus ik hoop dat de paarden geen natte voeten krijgen, of erger moeten gaan zwemmen. Ik heb echt geen idee hoe hoog het water daar kan worden.

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 12:41

Hier nog niks kapot gegaan, onze schuilstal thuis was met de vorige storm al naar de vaantjes en ik heb nog geen zin gehad om die te herstellen zolang de paarden toch nog niet naar hier komen :+

Heb de tip geprobeerd om aan de hand te vertrekken en onderweg op te stappen maar hij liep zo te etteren dat we niet eens aan opstappen zijn geraakt. Geen goeie dag voor ons gisteren. Zal het maar op de wind steken

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:44

Wat een bizar contrast met NL.
Hier is het wind stil en half zonnig, ik ga zo lekker een buitenrit maken :D