Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zal ik bieden voor het paard?

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Een vraag waar ik jullie hulp bij nodig heb. Ik heb een leuk paard op het oog maar vind het zo lastig te beslissen wat te bieden gezien dit het eerste paard zal zijn wat ik zelf zou kopen en ik meer bekend ben in prijzen van sportpaarden, niet zo zeer in prijzen van recreatie paarden. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening en hoop een wat beter beeld te krijgen bij de vraagprijs van de verkoper. (Die m.i. Vrij hoog ligt..)

Het gaat om een haflinger ruin van net 5 jaar met goede afstamming, ong 1.55 schofthoogte, rechte rug, geen stalgebreken, medisch goedgekeurd, op 3 jarige leeftijd goed ingereden. Met name recreatief, kan een leuk hindernisje springen. Ontzettend vriendelijk, verkeersmak, kan goed met andere paarden. Het is echt een opstappen en wegrijden paard. Ook ken ik het paard al van jongs af aan en weet ik hoe hij is ingereden en dergelijke.

De verkoper verkoopt samen met het paard ook het zadel(op maat gemaakt) hoofdstel, dekens, dekjes, halsters enz. Mee.

Ik ben heel benieuwd wat jullie voor prijs in gedachten zouden hebben bij deze informatie.

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 22:52 



 
Profiel   

De simpele vraag is wat vraagt de eigenaar voor hem. Als ik even kijk op marktplaats zie ik een aantal haflinger staan en die verschillen in prijs van 2500 tot 5000. Dus het is maar net wat de eigenaar voor hem wil hebben en wat jij hem waard vind.

Paardenhandel is toch echt veel wat een gek er voor heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:02 



 
Profiel   

Dat is vanaf hier niet te beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:04 



 
Profiel   

Tja dat zadel wat op maat gemaakt is zal al tussen de €2500 en €3500 nieuw gekost hebben. Reken daar ook maar min.€1000 voor .
Een gezond braaf jong paard, denk dan aan zo’n €3500-4500
Moet er wel bij zeggen dat ik geen kennis heb van de prijzen van Haflingers maar ik zou dus van bovenstaande prijzen niet raar opkijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:07 



 
Profiel   

Wat is de prijsrange voor soortgelijke paarden op verkoopsites? Dat geeft in ieder geval een indikatie van de richting waarin je moet denken. Daarnaast mag je wel wat meetellen voor alle spullen.
Als ik zo door Marktplaats scroll, lijkt 2500 - 3500 een beetje de prijsrange voor gebruiks-haffen.
Met alle spullen erbij zou je toch niet boven de 4k uit moeten komen; afgaand op een snelle inspectie van Marktplaats en je verhaal.

De andere kant is dan wat het argument van de vraagprijs is.

Tot slot: Quality remains, long after the price is forgotten (Henry Royce, die van die auto's, inderdaad)
Staar je dus niet blind op dat bedrag. Bezit van een paard kost je per jaar waarschijnlijk meer, zie [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:12 



 
Profiel   

Hafjes, helemaal in de grote maat, zijn verschrikkelijk duur. Ingereden en verkeersmak, opstappen en wegrijden, is precies wat iedereen wil. Met zadel zal het mij niet verbazen als hij 4500 tot 5000 moet kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:28 



 
Profiel   

Ik dacht inderdaad ook richting de 5000..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:29 



 
Profiel   

De prijzen van paarden en pony's liggen ondanks het ongunstige jaargetij mijn inziens enorm hoog.

Momenteel recreatie bereden, zit er meer in? Wat is je eigen doel met hem?

Denk dat je voor een goede haflinger al snel rond 2500 a 3000 kaal betaald.
Moet je dan zelf alles nieuw aanschaffen voor hem, zadel 500 a 1000 voor mooie 2de hands, hoofdstel ca 100 euro, goede winterdeken net wat je wil 80 tot 250 euro, regendeken net wat je wil 80 tot 200 euro, zweetdeken 30 tot 75 euro, dekjes ca 40 tot 60 euro per stuk, kom je in het meest goedkope geval uit op ca 870 en in het duurste geval 1745 euro.

Bedenk wel dat de huidige spullen allemaal 2de hands spullen betreft en je daar dus niet de nieuwprijs voor hoeft te betalen.

Het zadel, in hoeverre is deze op maat gemaakt, er word bij een standaard zadel wat goed past of enig zins word aangepast al snel gezegd een op maat gemaakt zadel, welk merk is het?
Is het zadel ook makkelijk aan te passen?
Zo'n jong paard veranderd snel, wanneer je hem gaat trainen, waardoor zadel toch elke 3 a 4 maanden moet worden nagekeken en aangepast, volstaat dit zadel dan nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:30 



 
Profiel   

5 is geen vreemde prijs voor een vijfjarig opstappen en wegrijden paard dat ook nog eens niets mankeert, die is hij zo kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:37 



 
Profiel   

Ik denk inderdaad ook wel aan 5k voor een haflinger met de beschrijving die je geeft. Daar is goede vraag naar, dus dan stijgt de prijs al snel! Vergeet niet: een aangemeten zadel is ook wat waard. Die heb ik dan eigenlijk nog niet perse meegenomen in bovenstaande indicatie.

Edit: overigens nu wel benieuwd wat die vraagt, mag ook per pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:47 



 
Profiel   

Of ze biedt hem zelf aan en wil weten wat ze ervoor moet vragen.....

Als hij echt zo braaf is en gezond als je zegt dan kan hij die prijs wel opbrengen. Maar altijd wel laten keuren, niet alleen klinisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 06:58 



 
Profiel   

Of je het zadel wil hebben is dan nog een tweede...
Een goed passend zadel is dat voor paard én ruiter!
Dus kan prima voor de nieuwe ruiter waardeloos zitten en dus omgeruild moeten worden.

Voor de haf zelf is 2.500,- a 3.000,- een reële prijs denk ik, de spullen ligt er echt aan of 't voor de nieuwe eigenaar bruikbaar is of die het van waarde vindt of niet.

Zadel is als je het los moet verkopen, zonder inruil, waarschijnlijk helemaal niet zoveel waard, en als je het zelf wil inruilen omdat je een ander type zadel wil, moet je dus ook rekening houden met wat je dan afschrijft.

Persoonlijk zou ik niet al teveel bieden voor de spullen, ook dekens en dekjes zijn tweedehands nauwelijks wat waard en het moet maar net je smaak zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 08:19 



 
Profiel   

Maar wat de 1 een recreatiepaard noemt vind de ander een toekomstig sportpaard!

Voor die maat sta ik ook niet te kijken van 5k (zeker als het dier goedgebouwd en dus talentvol is voor de sport) met spullen zo 6- 7k.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 08:27 



 
Profiel   

Afhankelijk van hoe graag je hem wil hebben en hoeveel andere gegadigden er zijn.

Qua marktwaarde zou ik 4500,- inclusief spullen bieden.

Het blijft een haf hè, een moderne grote haf kan natuurlijk best wat maar het is natuurlijk nooit een topsportpaard, alleen al door zijn maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 08:48 



 
Profiel   

Ik zou 5000 geen rare vraagprijs vinden, of ik het ervoor over zou hebben is een tweede. Maar als ik dit paard ken, weet dat het een fijne basis heeft gekregen in de afgelopen jaren (goed behandeld), het een fijn paard vind en het graag wil hebben? Tja dan is de aanschafprijs niet zo heel belangrijk en komt het niet op 1000 euro. Wat Ikke al zegt: de echte kosten komen pas na de aanschaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 09:30 



 
Profiel   

Ik heb voor de mijne vorig jaar 4250 betaald, vergelijkbaar paard, 1,50 6 jr.
Oh zonder spullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 09:37 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 10:11 



 
Profiel   

Prijs voor haflingers ligt echt stukken hoger dan een aantal jaren terug. voor 2500 mag je een groene driejarige verwachten als hij gezond is en kwaliteit en maat heeft. Bereden vijfjarige? Reken maar op 3500+. Heeft hij ook nog iets gepresteerd in de basissport, M+ niveau? 4500.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 10:22 



 
Profiel   

Beste allen,

Super bedankt voor jullie reacties. Ik kan hier zeker wat mee. Altijd fijn om te horen hoe anderen er naar kijken. Ik heb/had de vraagprijs er bewust niet bij gezet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 21:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen