Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Mijn beste vriend

 

Earth schreef
Natuurlijk ziet zijn lijf er veel beter uit. Hij is van een lelijk eendje naar een mooi dier gegaan. Maar rijtechnisch kan er nog wel wat aan gebeuren. Maar dat komt vast wel goed.


Hij moet de basis nog leren begrijpen, en omdat hij iets te lekker in z'n vel zit gooit ie z'n hoofd wel es omhoog (tot gevolg dat ik een kopstoot kan krijgen) dus ja slof gaat er zeker niet af tot ie zich zelf onder controle kan houden en de goeie balans heeft. Gaat steeds beter.

Heb trouwens vrij weinig behoefte aan afgekraak op een slof. Want deze hangt los. En is puur zodat ik geen kopstoot krijg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:47 



 
Profiel   

Het is echt, echt dramatisch slecht, Marije. Hij houdt kaak en nek vast, op de bovenste foto heb je hem trouwens ook rond getrixt, daar is ie ook niet nageeflijk, maar hier is het gewoon een kwestie van geen gelul in de krul.
Hij houdt kaak en nek vast, drukt de rug weg achter de schoft, en loopt ook nog eens gigantisch op de voorhand. Vooral zo doorgaan, dan staat hij binnenkort weer kreupel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:50 



 

Avalanche81 schreef
Het is echt, echt dramatisch slecht, [***]. Hij houdt kaak en nek vast, op de bovenste foto heb je hem trouwens ook rond getrixt, daar is ie ook niet nageeflijk, maar hier is het gewoon een kwestie van geen gelul in de krul.
Hij houdt kaak en nek vast, drukt de rug weg achter de schoft, en loopt ook nog eens gigantisch op de voorhand. Vooral zo doorgaan, dan staat hij binnenkort weer kreupel.


Hij houd niet vast. Vind ik knap dat je dat van een foto ziet. Want hij houd niet vast. Ik rij em elke week een aantal keer. Ik zie em elke dag. Hij houd niet vast. Eerste foto loopt ie idd niet aan de teugel, maar wel nageeflijk.

Als je er niet bij bent geweest ga niet lopen oordelen over het rijtechnisxhe deel. Ik heb gwn les. En hij loopt alweer een half jaar goed. Dus hij loopt niet op de voorhand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:52 



 
Profiel   

Ik vind het rijden met een slof of in sommige gevallen met touwtjes symptoom bestrijding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:53 



 

purny schreef
Ik vind het rijden met een slof of in sommige gevallen met touwtjes symptoom bestrijding.


Als jij graag een kopstoot wil, prima be my guest stap er op en probeer em te rijden. Lig je er naast door een kopstoot help ik je niet. Dat is de reden dat ik met slof rijd. Hij hangt gewoon los kan gwn omlaag, maar niet extreem ver omhoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:54 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Het is echt, echt dramatisch slecht, Marije. Hij houdt kaak en nek vast, op de bovenste foto heb je hem trouwens ook rond getrixt, daar is ie ook niet nageeflijk, maar hier is het gewoon een kwestie van geen gelul in de krul.
Hij houdt kaak en nek vast, drukt de rug weg achter de schoft, en loopt ook nog eens gigantisch op de voorhand. Vooral zo doorgaan, dan staat hij binnenkort weer kreupel.


Hoho kalm, zo dramatisch is het niet. Waarom wordt Marije zo snel afgekraakt? Ze doet toch haar best?
Jij hebt het over dat het achterbeen op de eerste foto meer inbuigt, maar dat is een heel ander moment van de beweging, dus niet te vergelijken met foto 2. Op foto 1 loopt hij ook in een knik achter de teugel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:54 



 
Profiel   

Dat is ook wat ik zeg. op de eerste foto is ie ook niet nageeflijk, en op de tweede foto is het nog erger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:56 



 

Earth schreef
Avalanche81 schreef
Het is echt, echt dramatisch slecht, [***]. Hij houdt kaak en nek vast, op de bovenste foto heb je hem trouwens ook rond getrixt, daar is ie ook niet nageeflijk, maar hier is het gewoon een kwestie van geen gelul in de krul.
Hij houdt kaak en nek vast, drukt de rug weg achter de schoft, en loopt ook nog eens gigantisch op de voorhand. Vooral zo doorgaan, dan staat hij binnenkort weer kreupel.


Hoho kalm, zo dramatisch is het niet. Waarom wordt [***] zo snel afgekraakt? Ze doet toch haar best?
Jij hebt het over dat het achterbeen op de eerste foto meer inbuigt, maar dat is een heel ander moment van de beweging, dus niet te vergelijken met foto 2. Op foto 1 loopt hij ook in een knik achter de teugel.


Ze mogen em best ff rijden hoor. Zonder hulpmiddelen. Ik ga ze niet helpen als ie een loopje neemt. En ga zeker niet zeggen hoe hij werkt.

Veiligheid gaat bij mij voorop. Zodra ie normaal kan doen gaat de slof er gewoon weer af. Maar meneer kan zich gwn weg niet gedragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:56 



 

Avalanche81 schreef
Dat is ook wat ik zeg. op de eerste foto is ie ook niet nageeflijk, en op de tweede foto is het nog erger.


Tweede foto is ie wel nageeflijk. Eerste foto ook. Eerste foto is ie niet aan de teugel. Tweede wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:57 



 
Profiel   

Maar hoe kan hij jou een kopstoot geven? Dat is toch onmogelijk?

Ik snap dat je trots wilt zijn op je paard, mag je ook zijn hij ziet er goed uit. Ik vind de rijtechnische update die je plaatst niet persé een verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:57 



 

marleen_88 schreef
Maar hoe kan hij jou een kopstoot geven? Dat is toch onmogelijk?

Ik snap dat je trots wilt zijn op je paard, mag je ook zijn hij ziet er goed uit. Ik vind de rijtechnische update die je plaatst niet persé een verbetering.


Nee blijkbaar niet.

En ik geef ook geen rijtechnosxhe update. Die slof hangt er aan voormijn veiligheid.

Maar prima weet wel weer hoe bokt is puur negatieviteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:58 



 
Profiel   

Natuurlijk. Het ligt aan Bokt. Dat zal het zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:01 



 

Avalanche81 schreef
Natuurlijk. Het ligt aan Bokt. Dat zal het zijn :+


Ik weet wat ik onder m'n kont heb toch? En vraag niet om rijtechnisch advies. Dus hou die onzin lekker voor jezelf als je er niet bij bent geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:01 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
purny schreef
Ik vind het rijden met een slof of in sommige gevallen met touwtjes symptoom bestrijding.


Als jij graag een kopstoot wil, prima be my guest stap er op en probeer em te rijden. Lig je er naast door een kopstoot help ik je niet. Dat is de reden dat ik met slof rijd. Hij hangt gewoon los kan gwn omlaag, maar niet extreem ver omhoog.

Zonder touwtjes geeft ie je een kopstoot zeg je. Met touwtjes niet.
Dan is het wel degelijk symptoom bestrijding.
Een paard geeft in mijn opzicht nooit zomaar een kopstoot. Dan heeft ie ergens last van.

Paard waar ik vroeger op reed had de neiging om af en toe mensen eraf te gooien. Hoe kwam het? Ze werd door teveel mensen/kinderen gereden en had gewoon onwijs veel rugpijn. Wat resulteerde in kreupel zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:05 



 

Hij heeft nergens last van. Hij is binnenste buiten gekeerd. En hij heeft een nieuw zadel gekregen omdat de oude gewoon weg niet goed was. Dus nee er is niks mis met em fysiek. Het is z'n puberale gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:06 



 
Profiel   

Ah, hij vindt het gewoon leuk om je kopstoten te geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:09 



 

Avalanche81 schreef
Ah, hij vindt het gewoon leuk om je kopstoten te geven?


Hij geeft ze idd ook wel als ik gewoon op de grond sta. Dit heeft 2 keer tot een hersenschudding geleid en 1x vermoedelijk tot ook een schedelfractuur. Hij is ontzettend lomp. Dus om mezelf nog meer schade te bezorgen voorkom ik liever ja.

Als je tegen een slof bent. Hou gwn je mond. Je bent er niet bij dus je weet niet hoe die gebruikt word. Ik wil dus ook geen commentaar over het rijtechnische deel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:12 



 
Profiel   

Ik ben helemaal niet tegen een slof. En nee, ik laat me niet commanderen :)

Als je mijn berichten doorleest, zal het je al vrij snel duidelijk worden dat ik totaal geen problemen heb met een hulpteugel, als je daarmee iets ook echt oplost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:14 



 

Avalanche81 schreef
Ik ben helemaal niet tegen een slof. En nee, ik laat me niet commanderen :)

Als je mijn berichten doorleest, zal het je al vrij snel duidelijk worden dat ik totaal geen problemen heb met een hulpteugel, als je daarmee iets ook echt oplost.


Ik Los er ook echt iets mee op. Jij bent er niet bij dus verwacht geen oordeel. Van niemand niet trouwens. Ik vraag niet om een advies dus deze acht ik ook niet te krijgen ongevraagd.

En ja ik commandeer je wel. Dit is mijn topic. Simpel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:15 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Avalanche81 schreef
Ah, hij vindt het gewoon leuk om je kopstoten te geven?


Hij geeft ze idd ook wel als ik gewoon op de grond sta. Dit heeft 2 keer tot een hersenschudding geleid en 1x vermoedelijk tot ook een schedelfractuur. Hij is ontzettend lomp. Dus om mezelf nog meer schade te bezorgen voorkom ik liever ja.

Als je tegen een slof bent. Hou gwn je mond. Je bent er niet bij dus je weet niet hoe die gebruikt word. Ik wil dus ook geen commentaar over het rijtechnische deel.

Sociaal paard... niet dus....
Ik zou dat gewoon maar afleren, kan nog best link worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:24 



 
Profiel   

Dit topic loopt sinds 2019 en je reageert nog steeds even bot op iedereen. Iedereen is fout, iedereen ziet het verkeerd, niemand snapt jou en je paard en jij weet het allemaal beter.

Waarom post je dan in godsnaam op een forum als je alleen maar ooh en aah wil horen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:31 



 

Noblesse_ schreef
Dit topic loopt sinds 2019 en je reageert nog steeds even bot op iedereen. Iedereen is fout, iedereen ziet het verkeerd, niemand snapt jou en je paard en jij weet het allemaal beter.

Waarom post je dan in godsnaam op een forum als je alleen maar ooh en aah wil horen?


Als ik rijtechnisch advies wil vraag ik dat. Heb ik dat gevraagd? Nee ik heb hier les voor. Daar heb ik bokt niet voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:33 



 
Profiel   

Nou goed. Ik ben het er wel mee eens dat het er niet helemaal fijn uit ziet. Maar de slof om die reden om heb ik ook gehad. Dan kunnen mensen zeggen dat je dat moet afleren. Ja, helemaal gelijk in. Soms begint zoiets omdat er pijn geweest is en blijft het gedrag nog als de pijn weg is. En het liefst zou je het wegkrijgen zonder hulpmiddelen, maar ik snap de keuze ook. Hier begon het met hoofd omhoog gooien en daarna omhoog komen en laten vallen als je niet oppaste. Als hij hoofd niet omhoog gooide kwamen die volgende stappen ook niet. En zo kon ik hem op een correcte manier rijden om gedrag uit te laten doven en bleef het veilig.

Maar ik moet wel zeggen dat ik hem wat losser zou laten. Je wilt voorkomen dat hij zo hoog komt, maar hij zou wel zijn hoofd normaal omhoog moeten kunnen doen. Als je hem daar blokkeert dmv de slof gaat dat in de rest van zijn lichaam compenseren en dat wil je niet want dat is wel slecht voor hem. Nu komt hij vrij snel ertegen aan als hij maar iets omhoog komt en lijkt de buitenkant ook al strakker, terwijl je juist meer lengte zou willen in hals.

Ook moet je je niet te aangevallen voelen door het op voorhand lopen. Dat is namelijk volkomen normaal op dit niveau en na of in een revalidatie traject. En dat doet hij nog wel.

Maar hij ziet er volwassener en voller uit. Hopelijk blijft het nu verder goed gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:36 



 

MyWishMax schreef
Nou goed. Ik ben het er wel mee eens dat het er niet helemaal fijn uit ziet. Maar de slof om die reden om heb ik ook gehad. Dan kunnen mensen zeggen dat je dat moet afleren. Ja, helemaal gelijk in. Soms begint zoiets omdat er pijn geweest is en blijft het gedrag nog als de pijn weg is. En het liefst zou je het wegkrijgen zonder hulpmiddelen, maar ik snap de keuze ook. Hier begon het met hoofd omhoog gooien en daarna omhoog komen en laten vallen als je niet oppaste. Als hij hoofd niet omhoog gooide kwamen die volgende stappen ook niet. En zo kon ik hem op een correcte manier rijden om gedrag uit te laten doven en bleef het veilig.

Maar ik moet wel zeggen dat ik hem wat losser zou laten. Je wilt voorkomen dat hij zo hoog komt, maar hij zou wel zijn hoofd normaal omhoog moeten kunnen doen. Als je hem daar blokkeert dmv de slof gaat dat in de rest van zijn lichaam compenseren en dat wil je niet want dat is wel slecht voor hem. Nu komt hij vrij snel ertegen aan als hij maar iets omhoog komt en lijkt de buitenkant ook al strakker, terwijl je juist meer lengte zou willen in hals.

Ook moet je je niet te aangevallen voelen door het op voorhand lopen. Dat is namelijk volkomen normaal op dit niveau en na of in een revalidatie traject. En dat doet hij nog wel.

Maar hij ziet er volwassener en voller uit. Hopelijk blijft het nu verder goed gaan!


Slof heb ik al vrij los hoor :) ik zie hem als een 3 jarige die doorgereden word. Maar soms pakt ie wat meer verzameling en op de achterhand al goed mee. Hij Mag dan wel al 7 zijn, maar hij is nog een kleuter. Gewoon enorme achterstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:48 



 
Profiel   

MyWishMax plaatst een vrij positieve reactie, maar toch weet je net het enige negatieve zinnetje eruit te pakken. Ik zou er echt wat positiever in gaan staan want de meeste mensen hebben het beste met je voor. Bij een volgtopic kan je commentaar krijgen en anders zou ik bijvoorbeeld een fototopic aanmaken.

Ik heb ook een hoofdschudder gehad, maar ik zou dit eerder iets voorwaartser oplossen dan met een slof. Ik denk dat je je er op verkijkt dat hij jou gaat raken. Zolang hij niet volledig omhoog komt (als in steigeren) dan denk ik niet dat hij jou gaat raken. Mocht je een bijzetteugel willen gebruiken dan zou ik dit aan de longe doen om zijn rug te trainen. Lekker lang en laag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen