[volg] Mijn beste vriend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:03

Gisteravond hebben wij een grondwerk les gehad. Dit ging tot m'n verbazing (ondanks dat meneer in het begin er niet helemaal bij was) super goed. We hebben beide veel geleerd en kunnen weer lekker aan de gang

Afbeelding

Niet de beste foto, maar ja vroeg donker hahaha

Rijden begint ook met de keer beter te worden, ik zelf heb het vertrouwen gevonden en kan nu opstappen en wegrijden :) wees gerust, dit zijn max 20 min van vooral stappen en eventjes draven. Ik ben vooral op de grond met hem bezig om zijn bespiering wat beter te krijgen en het vertrouwen te krijgen.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:30

Laat je paard nou eerst eens na kijken, zoals iedereen hier zegt. :(:)

Een verdikking bij de pees en dan stug door gaan is zo dom.

(Overigens is je deken te groot)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:32

Amado schreef:
Laat je paard nou eerst eens na kijken, zoals iedereen hier zegt. :(:)

Een verdikking bij de pees en dan stug door gaan is zo dom.

(Overigens is je deken te groot)


Heb ik al gedaan :) niets aan de hand hoor.

Tis een zweetdeken. Dus dat boeit me niet of die te groot is, die gebruik ik zelden tot niet.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:55

ts ben jij wel echt 22 zoals je profiel zegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:56

romyamb schreef:
ts ben jij wel echt 22 zoals je profiel zegt?



Euhh ja? Waarom zou ik daar over liegen?

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:07

Wellicht een verdikking op de pees door overbelasting? Met zo'n hoeven lijkt me dat niet raar. Hopelijk heb je een goede smid die de hoeven weer in evenwicht kan brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:11

nanoukkie schreef:
Wellicht een verdikking op de pees door overbelasting? Met zo'n hoeven lijkt me dat niet raar. Hopelijk heb je een goede smid die de hoeven weer in evenwicht kan brengen!


Smid is al geweest, ik overbelast hem momenteel zeker niet! Ik ondervraag hem misschien zelfs wat. Hij zoekt naar uitdaging. Ik denk dat dit bij de handelaar of in Spanje is gebeurt. Gister is me verteld dat het hoogstwaarschijnlijk vocht is. Ik moet nog even een da laten komen voor gebit (is al geweest voor enting etc) kan die altijd nog een keer vragen eventjes te kijken. Maar zo lang hij goed loopt en bij "knijpen" in de pees geen reactie geef, of nah ja de normale, ga ik me niet te druk maken.

Evenwicht zijn we zowel aan de hand als aan de longe als er op druk mee bezig. Lastig voor mij als ik er op zit, dus we lijken wel dronken. Maar aan de hand en longe gaat het al super!!

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:12

Marije_1997 schreef:
romyamb schreef:
ts ben jij wel echt 22 zoals je profiel zegt?



Euhh ja? Waarom zou ik daar over liegen?

was gewoon een vraagje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:14

romyamb schreef:
Marije_1997 schreef:



Euhh ja? Waarom zou ik daar over liegen?

was gewoon een vraagje ;)[/quote]

Ik vind het een beetje een rare vraag en vraag me ook heel erg af waarom je dit zou vragen?

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:16

Ja, met 3 keertjes in de week rijden zou hij niet overbelast mogen zijn! Je kent natuurlijk niet zijn verleden dus het zal wel iets zijn wat al langer aanwezig is. Ik laat de da altijd meteen komen als iets me niet 'zint', en dan valt het meestal toch wel allemaal wel mee. Maar daar is natuurlijk ook iedereen anders in :D
Vocht is inderdaad een teken van overbelasting. Als ik wat 'zwaarder' werk als normaal, koel ik de benen altijd even na het werken

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:18

vind je zelf dan dat jij je naar je leeftijd gedraagt?
iedereen hier wil het beste voor je paard, wil jij dat niet dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:21

nanoukkie schreef:
Ja, met 3 keertjes in de week rijden zou hij niet overbelast mogen zijn! Je kent natuurlijk niet zijn verleden dus het zal wel iets zijn wat al langer aanwezig is. Ik laat de da altijd meteen komen als iets me niet 'zint', en dan valt het meestal toch wel allemaal wel mee. Maar daar is natuurlijk ook iedereen anders in :D
Vocht is inderdaad een teken van overbelasting. Als ik wat 'zwaarder' werk als normaal, koel ik de benen altijd even na het werken


Het is vaak ook alleen op stappen, rondje stappen en er weer af haha, dus echt rijden doe ik niet eens. Niet iedereen zal het er mee eens zijn, maar ik laat de da pas komen als ik denk ohh oliebol dit lijkt niet goed. Ik zelf ga ook nooit naar een dokter hahaha

Als ik echt gereden heb of echt lang bezig ben geweest "koel" ik ook even! Heb wel het idee dat het steeds meer afzakt, dus dat is een goed teken. Natuurlijk hou ik ook goed in de gaten hoe hij loopt voel ik elke dag etc. De winter is voor mij sowieso een moment dat alles wat rustiger verloopt hahaha

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:23

Het is toch een optelsom..
Dikke pees (of VERDIKT), en dan de stand van de voorbenen..
Daarnaast vind ik, dat hij op 1 van de eerste fotoos zijn hoofd gespannen omhoog houdt. Niet ''normaal relaxt, he wat gebeurd daar'' maar hij oogt, mij, erg gespannen.

Het is jammer dat je alle kritiek zo negatief opvat. Bokt is een forum en soms zeggen mensen dingen die je niet wilt horen.
Maar, er is ook erg veel kennis aanwezig.. Nogmaals, vat het niet persoonlijk op. Het lijkt alsof je je kont in de kribbe gooit.

Het is een mooi dier, met een leuk bekkie en met de juiste begeleiding en training zal er heel veel inzitten.
Echter moet hij dat lichamelijk ook pijnvrij kunnen doen.

Ik kan je 1 ding meegeven.
Mijn friese merrie liep half om half kreupel. Dan wel, dan niet.
De veearts stond voor een raadsel maar we zijn tot de bodem gegaan en er bleek een botfragment in haar achterkoot los te zitten. Een botvoetje, wat met het juiste beslag heel goed gekomen is.
En bij haar zag je dus helemaal niets.

Als ik een verdikking heb bij mn paard, dan stap ik niet op. Dat wordt uitgezocht. Klaar.
De ''poten'', zoals jij dat zo mooi respectloos noemt, zijn wel de benen die JOU dragen. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:28

Lieffiefi schreef:
Het is toch een optelsom..
Dikke pees (of VERDIKT), en dan de stand van de voorbenen..
Daarnaast vind ik, dat hij op 1 van de eerste fotoos zijn hoofd gespannen omhoog houdt. Niet ''normaal relaxt, he wat gebeurd daar'' maar hij oogt, mij, erg gespannen.

Het is jammer dat je alle kritiek zo negatief opvat. Bokt is een forum en soms zeggen mensen dingen die je niet wilt horen.
Maar, er is ook erg veel kennis aanwezig.. Nogmaals, vat het niet persoonlijk op. Het lijkt alsof je je kont in de kribbe gooit.

Het is een mooi dier, met een leuk bekkie en met de juiste begeleiding en training zal er heel veel inzitten.
Echter moet hij dat lichamelijk ook pijnvrij kunnen doen.

Ik kan je 1 ding meegeven.
Mijn friese merrie liep half om half kreupel. Dan wel, dan niet.
De veearts stond voor een raadsel maar we zijn tot de bodem gegaan en er bleek een botfragment in haar achterkoot los te zitten. Een botvoetje, wat met het juiste beslag heel goed gekomen is.
En bij haar zag je dus helemaal niets.

Als ik een verdikking heb bij mn paard, dan stap ik niet op. Dat wordt uitgezocht. Klaar.
De ''poten'', zoals jij dat zo mooi respectloos noemt, zijn wel de benen die JOU dragen. >;)


Eerste foto's is ie idd gespannen, toen was ie daar net. Nu is het een ontspannen paard, wat bijna altijd half staat te slapen met poetsen etc.

Juiste training en hulp krijg ik zeker. Als ik iets niet durf/weet/snap vraag ik gelijk.

En wie zegt dat ik hem alleen rijd? Rijden staat op een laag pitje, zit er maximaal 3 keer per week op, en dat is dan ook alleen zitten, rondje stappen draven galopperen soms en er weer af. Ik vraag niets van hem. Voor de rest alleen grondwerk en knuffelen en tutten.

Tatyana

Berichten: 1494
Geregistreerd: 24-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:30

Normaal gesproken bemoei ik me niet met zulke topics, maar ik vind dat de TS nu wel erg onterecht aangevallen wordt.

A. het is haar paard en dus ook haar beslissing wat ze ermee doet.
B. ze geeft aan dat er een harde verdikking zit op het been, dat kan van alles zijn (weet ik uit ervaring, mijn paard had ook geen mooie droge benen) maar hoeft ook niets te zijn. Als TS dus besluit hier voor nu niets mee te willen, is dat prima en hoeft ze hier niet op aangevallen te worden.

Ga me niet vertellen dat alle paardeneigenaren gelijk een DA bellen als er eens een keer wat is en je paard reageert er niet op. Dat is nogal een kostbaar grapje en totaal onnodig. Laten we de TS in haar waarde laten en laat haar zelf de keus maken wat ze met haar paard wil doen.

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:35

Tatyana,

Dankjewel voor je reactie. Ik snap dat mensen willen dat ik per direct stop met alles en een da bel. Helaas word m'n paard daar ongelukkig van. Als ik alleen ga poetsen kijkt ie al van he gaan we wat doen.

Heb er ook naar laten kijken door verschillende mensen, die het paard niet kennen. Is wss vocht. En m'n moeder die geen verstand van paarden had zag z'n evenwichtsprobleem met rijden, waar we druk mee bezig zijn. Wel fijn om even bevestiging te krijgen dat je gevoel klopt.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:39

Wat naar om te lezen dat jij zo eigenwijs bent. Heb je geen geld voor een DA? Je paard heeft hoogstwaarschijnlijk pijn en is ongelukkig. Maarja. Als baasje maar gelukkig is he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:40

Sheehan schreef:
Wat naar om te lezen dat jij zo eigenwijs bent. Heb je geen geld voor een DA? Je paard heeft hoogstwaarschijnlijk pijn en is ongelukkig. Maarja. Als baasje maar gelukkig is he.


Hij heeft geen pijn en is niet ongelukkig.

Ik heb zeker geld voor een da. Meer als zat zelfs. Verdien een prima salaris. Dus dat is echt niet het probleem. Jij gaat met een dikke teen toch ook niet gelijk naar de seh? Ze zien je al aankomen.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:42

Marije_1997 schreef:
Sheehan schreef:
Wat naar om te lezen dat jij zo eigenwijs bent. Heb je geen geld voor een DA? Je paard heeft hoogstwaarschijnlijk pijn en is ongelukkig. Maarja. Als baasje maar gelukkig is he.


Hij heeft geen pijn en is niet ongelukkig.

Ik heb zeker geld voor een da. Meer als zat zelfs. Verdien een prima salaris. Dus dat is echt niet het probleem. Jij gaat met een dikke teen toch ook niet gelijk naar de seh? Ze zien je al aankomen.


Mijn teen hoeft niet jou te dragen en mijn eigen lichaams gewicht er boven op toch? Prima dat je 'meer dan zat' geld hebt. Gefeliciteerd er mee. Als je nou ook wist hoe je er mee om moest gaan. Mensen zoals jij verdienen geen paard.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:44

is hij niet ongelukkig? hoe zit dat dan met je andere topic? over verveling in stal en zogenaamd niet buiten wil staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:47

romyamb schreef:
is hij niet ongelukkig? hoe zit dat dan met je andere topic? over verveling in stal en zogenaamd niet buiten wil staan?



Dat is al opgelost :) hij is gelukkig hoor. En als hij niet gelukkig was, was hij met m'n grondwerk les niet zo geconcentreerd op mij bezig geweest. Dan had hij weggelopen met het los lopen. En niet naar mij toe, zonder hulp. Het woordje kom maar was voor hem genoeg om te komen.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:47

Sheehan schreef:
Wat naar om te lezen dat jij zo eigenwijs bent. Heb je geen geld voor een DA? Je paard heeft hoogstwaarschijnlijk pijn en is ongelukkig. Maarja. Als baasje maar gelukkig is he.

Maar ook naar om te lezen dat iedereen zo doordramt. Laat het los, laat het gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:49

rien10 schreef:
Sheehan schreef:
Wat naar om te lezen dat jij zo eigenwijs bent. Heb je geen geld voor een DA? Je paard heeft hoogstwaarschijnlijk pijn en is ongelukkig. Maarja. Als baasje maar gelukkig is he.

Maar ook naar om te lezen dat iedereen zo doordramt. Laat het los, laat het gaan :D



Laat ze maar. Ik dacht ik dump even een update. Maarja dat doe ik niet meer. Ik ga lekker genieten van m'n maatje, en laat anderen niet mee genieten.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:54

Precies. Eens met rien10.

Het dringt niet door en dat gaat ook niet gebeuren. Een dikke helaas.voor die goede vriend het paard.

Bied geen podium. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:54

Wat is er eigenlijk precies allemaal aan de hand met hem? Als je volledig bent in je verhaal krijg je misschien meer begrip en passende adviezen.