Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Mijn beste vriend

 
Profiel   

SinneJ schreef
Marije_1997 schreef
Paard die er een nieuwe blessure bij heeft. Lekker dan. Beest kan ook nooit normaal doen.


Oei, ik weet niet waar je deze quote vandaan hebt gevist. Ik vind hem weinig positiviteit uitstralen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 19:35 



 

Komt uit het ergenissen topic. Dus mijn ergenis. Dat zegt niets over de band tussen paard en mij. Wtf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 19:42 



 
Profiel   

Ik vind het wel een beetje raar dat er berichten van ts uit anders topics worden gequoot door andere bokkers

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 19:49 



 

LiannePuthzy schreef
Ik vind het wel een beetje raar dat er berichten van ts uit anders topics worden gequoot door andere bokkers


Ja ik ook en doe er dan ook niets mee. Als ik iets wil delen dan doe ik dat wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 19:53 



 

Wauw ik vind het nogal ver gaan om iemands topics zo af te speuren en eigen conclusies te trekken. Ongeacht of je het nou wel of niet met ts eens bent is dit niet echt netjes? Wat is de volgende stap? Huisadres opzoeken ofzo? Vind het op bokt de laatste tijd wel erg ver gaan hoor.
Ik heb daarom ook getemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 20:13 



 
Profiel   

Hoe is dat opsporen? Ik lees dat topic mee en kwam hem toevallig vandaag tegen.

Sorry maar als je niet wil dat bokkers iets weten, zet het dan niet op bokt. En dit is niet het eerste bericht daar waar ze zo negatief over haar paard spreekt. Een volgtopic heeft nogal weinig zin als er enkel info over de toestand in andere topics geplaatst wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 20:16 



 

Humpiedumpie schreef
Wauw ik vind het nogal ver gaan om iemands topics zo af te speuren en eigen conclusies te trekken. Ongeacht of je het nou wel of niet met ts eens bent is dit niet echt netjes? Wat is de volgende stap? Huisadres opzoeken ofzo? Vind het op bokt de laatste tijd wel erg ver gaan hoor.
Ik heb daarom ook getemd.


Als ze m'n huisadres opzoeken hebben ze een heel groot probleem. Dat moeten ze niet bij mij proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 22:13 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Wauw ik vind het nogal ver gaan om iemands topics zo af te speuren en eigen conclusies te trekken. Ongeacht of je het nou wel of niet met ts eens bent is dit niet echt netjes? Wat is de volgende stap? Huisadres opzoeken ofzo? Vind het op bokt de laatste tijd wel erg ver gaan hoor.
Ik heb daarom ook getemd.


Ik vind het nogal ver gaan om dat te insinueren, gewoon omdat ts haar woorden gewoon hier aangehaald worden. Ik zie niet waarom die quote zou betekenen dat een bokker achter haar adres zou aangaan?

Het is toch logisch dat zo'n quote je opvalt als je dit topic al maanden volgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 22:22 



 
Profiel   

Nou ik vind het ook niet heel netjes, meer een beetje stoken. Van 'kijk nou wat ts nu weer gepost heeft over haar paard'. Erg kinderachtig vind ik dat. Als je dan er iets over wilt weten kun je dat ook hier vragen in de trant van 'goh ts ik zag dat je niet zo blij was met je paard vandaag? Wat is er gebeurd?' Maar dat doe je niet want je wil alleen maar olie op het vuur gooien.

Ik vind ook trouwens dat je heel knap bezig bent, en ik kan me wel eens voorstellen dat je er zat van bent dat hij elke keer weer wat oploopt. Zo had je je eerste paard natuurlijk niet voorgesteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 22:36 



 

Earth schreef
Nou ik vind het ook niet heel netjes, meer een beetje stoken. Van 'kijk nou wat ts nu weer gepost heeft over haar paard'. Erg kinderachtig vind ik dat. Als je dan er iets over wilt weten kun je dat ook hier vragen in de trant van 'goh ts ik zag dat je niet zo blij was met je paard vandaag? Wat is er gebeurd?' Maar dat doe je niet want je wil alleen maar olie op het vuur gooien.

Ik vind ook trouwens dat je heel knap bezig bent, en ik kan me wel eens voorstellen dat je er zat van bent dat hij elke keer weer wat oploopt. Zo had je je eerste paard natuurlijk niet voorgesteld.


Dankjewel

Nee idd dit was niet de bedoeling. Ja een project was wel wat ik wou, maar dit project niet. Nu heb ik er vrede mee, maar het is wel heel jammer allemaal. En vooral nu, nieuwe blessure. Weer veel tijd kwijt (2x per dag smeren, koelen en proberen te lopen). Was de rest van m'n leven goed gegaan, dan had ik echt geen moeite hiermee gehad. Maar ik lig hierom serieus 's avonds in bed te janken. Ook omdat alles tegen zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 22:47 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Earth schreef
Nou ik vind het ook niet heel netjes, meer een beetje stoken. Van 'kijk nou wat ts nu weer gepost heeft over haar paard'. Erg kinderachtig vind ik dat. Als je dan er iets over wilt weten kun je dat ook hier vragen in de trant van 'goh ts ik zag dat je niet zo blij was met je paard vandaag? Wat is er gebeurd?' Maar dat doe je niet want je wil alleen maar olie op het vuur gooien.

Ik vind ook trouwens dat je heel knap bezig bent, en ik kan me wel eens voorstellen dat je er zat van bent dat hij elke keer weer wat oploopt. Zo had je je eerste paard natuurlijk niet voorgesteld.


Dankjewel

Nee idd dit was niet de bedoeling. Ja een project was wel wat ik wou, maar dit project niet. Nu heb ik er vrede mee, maar het is wel heel jammer allemaal. En vooral nu, nieuwe blessure. Weer veel tijd kwijt (2x per dag smeren, koelen en proberen te lopen). Was de rest van m'n leven goed gegaan, dan had ik echt geen moeite hiermee gehad. Maar ik lig hierom serieus 's avonds in bed te janken. Ook omdat alles tegen zit.



Knuffel voor jou. Het valt ook allemaal niet mee. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 23:10 



 
Profiel   

Earth schreef
Nou ik vind het ook niet heel netjes, meer een beetje stoken. Van 'kijk nou wat ts nu weer gepost heeft over haar paard'. Erg kinderachtig vind ik dat. Als je dan er iets over wilt weten kun je dat ook hier vragen in de trant van 'goh ts ik zag dat je niet zo blij was met je paard vandaag? Wat is er gebeurd?' Maar dat doe je niet want je wil alleen maar olie op het vuur gooien.

Wat een onzin, dan waren de reacties exact hetzelfde geweest en ook dat zou zijn opgevat als stoken.
Verder vind ik het ook niet erg netjes om voor een ander in te vullen wat die wilt.

Er zijn meer mensen die dit topic volgen, en als je wil weten hoe het verder gaat, valt zo'n quote gewoon op.
Humpiedumpie schreef
Wauw ik vind het nogal ver gaan om iemands topics zo af te speuren en eigen conclusies te trekken. Ongeacht of je het nou wel of niet met ts eens bent is dit niet echt netjes? Wat is de volgende stap? Huisadres opzoeken ofzo? Vind het op bokt de laatste tijd wel erg ver gaan hoor.
Ik heb daarom ook getemd.


Je realiseert je dat er een subtiel verschil zit tussen een opmerking van TS tegenkomen, en iemands huisadres opzoeken? Ik bedoel, ik realiseer me dat het verschil minimaal is tussen onder dingen openbaar op internet posten en iemands prive informatie publiceren, maar toch, er zit nog wel iets tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 01:05 



 
Profiel   

Earth schreef
Nou ik vind het ook niet heel netjes, meer een beetje stoken. Van 'kijk nou wat ts nu weer gepost heeft over haar paard'. Erg kinderachtig vind ik dat. Als je dan er iets over wilt weten kun je dat ook hier vragen in de trant van 'goh ts ik zag dat je niet zo blij was met je paard vandaag? Wat is er gebeurd?' Maar dat doe je niet want je wil alleen maar olie op het vuur gooien.

Ik vind ook trouwens dat je heel knap bezig bent, en ik kan me wel eens voorstellen dat je er zat van bent dat hij elke keer weer wat oploopt. Zo had je je eerste paard natuurlijk niet voorgesteld.


Dat heb ik niet lang geleden ook gedaan:
SinneJ schreef
Ik lees in een ander topic dat hij nu ook onregelmatig is in stap? Is er wat gebeurd, TS?



Ik had er misschien duiding bij moeten zetten dat het het ergernis topic was, maar verder zie ik echt het probleem niet. Ik ben niet gaan zoeken, ik lees dat topic al een tijd mee, zoals je ook ziet aan bovenstaande quote, want toen stond het ook in het ergernis topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 07:56 



 
Profiel   

Nou quoten uit een ander topic is ook niet geheel mijn ding. Maar eerlijk is eerlijk. Je valt zeker op, omdat het enorm duidelijk is dat je niet goed in je vel zit.

Bij alles wat ik van je tegenkom, zit wel vaak een negatieve toon. Dit is echt opvallend en daardoor onthoud ik dit dus ook veel sneller. Je lijkt je te ergeren aan zo beetje alles. Soms denk ik dan ook... meid is er dan niets waar je blij van wordt?

Dus in mijn beleving heb je dat wel beetje zelf gecreëerd.

we moeten allen wel netjes blijven.. maar je zit er zelf ook best bovenop. Als iets op het randje zit, lijk jij uit te gaan van het negatieve. Denk echt dat jij het goed zou doen met meer rust, zit je echt al niet in een burn out in plaats van ervoor?

Kan mij voorstellen dat het overal op reageren in verdediging je onnodig energie kost. Als je eens wat meer los zou laten,... want weet je niet alles wat een ander vindt moet jij ook vinden hè?

Meer loslaten. Even rust, bedenken wat wel lukt. Zo maak je bijvoorbeeld leuke foto’s (gisteren gespiekt in je link), daar mag je best trots op zijn!
Zo Marije, die foto met die Fries in de binnenbak, prachtig!!! Ik word daar wel blij van als ik dat zie.


Wat wil je zelf graag? En wat zou je wel zelf in de hand hebben momenteel? Luister naar jezelf en naar je lichaam.

Bovendien is het echt geen schande dat je je ziek zou melden. Hoewel daar toch een taboe op zit. Je hoeft je niet te bewijzen door maar stom door te buffelen. Echt niet.

Knuffel meid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 08:43 



 
Profiel   

Knert schreef
Nou quoten uit een ander topic is ook niet geheel mijn ding. Maar eerlijk is eerlijk. Je valt zeker op, omdat het enorm duidelijk is dat je niet goed in je vel zit.

Bij alles wat ik van je tegenkom, zit wel vaak een negatieve toon. Dit is echt opvallend en daardoor onthoud ik dit dus ook veel sneller. Je lijkt je te ergeren aan zo beetje alles. Soms denk ik dan ook... meid is er dan niets waar je blij van wordt?

Dus in mijn beleving heb je dat wel beetje zelf gecreëerd.

we moeten allen wel netjes blijven.. maar je zit er zelf ook best bovenop. Als iets op het randje zit, lijk jij uit te gaan van het negatieve. Denk echt dat jij het goed zou doen met meer rust, zit je echt al niet in een burn out in plaats van ervoor?

Kan mij voorstellen dat het overal op reageren in verdediging je onnodig energie kost. Als je eens wat meer los zou laten,... want weet je niet alles wat een ander vindt moet jij ook vinden hè?

Meer loslaten. Even rust, bedenken wat wel lukt. Zo maak je bijvoorbeeld leuke foto’s (gisteren gespiekt in je link), daar mag je best trots op zijn!
Zo Marije, die foto met die Fries in de binnenbak, prachtig!!! Ik word daar wel blij van als ik dat zie.


Wat wil je zelf graag? En wat zou je wel zelf in de hand hebben momenteel? Luister naar jezelf en naar je lichaam.

Bovendien is het echt geen schande dat je je ziek zou melden. Hoewel daar toch een taboe op zit. Je hoeft je niet te bewijzen door maar stom door te buffelen. Echt niet.

Knuffel meid!


Helemaal eens met deze lieve post :(:) sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 13:50 



 

Van de week de smid laten komen met spoed en er kwam via de kroonrand met wegsnijden al wat prut naar buiten, dus wss een zweer. Nadat de smid weer weg was, begon hij steeds stukje bij beetje beter te lopen. Gelukkig maar.

Vandaag de da gehad, heb waar de zwelling zit dit een gat in de pees (oppervlakkige buigpees). Nu nog 2 weekjes koelen en de predisolon op maken. Hij mag weer naar buiten mits ie niet gek doet en natuurlijk lekker stappen.

Vooruitzicht lijkt goed, over 2 maanden nog een keer een echo. En dan hopelijk nrit meer kreupel en het goede nieuws om weer op te bouwen naar ik doe het stapje voor stapje en denk niet te ver vooruit

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 15:14 



 
Profiel   

'Fijn' dat het maar een zweer was. Doet flink pijn, maar is ook wel te behandelen! Dus dat is in ieder geval goed nieuws.

Goed bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 15:16 



 

SinneJ schreef
'Fijn' dat het maar een zweer was. Doet flink pijn, maar is ook wel te behandelen! Dus dat is in ieder geval goed nieuws.

Goed bezig!


Ja poeh, direct nadat er wat prut uit was liep ie niet beter, maar na een paar uur wel. En de volgende dag (gister) nog iets kreupel in stap en vandaag nog dat ie wat op eieren loopt, maar dat kan ook door de pees komen.

Zowel pees als zweer zijn prima te behandelen en genezen ook van hun zelf wel. Dus ik ga echt flink duimen dat we deze winter eindelijk het hoofdstuk ellende kunnen afsluiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 15:45 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
SinneJ schreef
'Fijn' dat het maar een zweer was. Doet flink pijn, maar is ook wel te behandelen! Dus dat is in ieder geval goed nieuws.

Goed bezig!


Ja poeh, direct nadat er wat prut uit was liep ie niet beter, maar na een paar uur wel. En de volgende dag (gister) nog iets kreupel in stap en vandaag nog dat ie wat op eieren loopt, maar dat kan ook door de pees komen.

Zowel pees als zweer zijn prima te behandelen en genezen ook van hun zelf wel. Dus ik ga echt flink duimen dat we deze winter eindelijk het hoofdstuk ellende kunnen afsluiten



Ik duim dat het inderdaad allemaal voorbij mag zijn.

Nu mag je wel niet te licht gaan over die pees, zeker als hij er nog op mankt zal dat niet binnen enkele weken opgelost zijn. Dus ik hoop dat je niet bedoelt dat je deze winter wil kunnen trainen? Dat lijkt me helaas met een peesblessure die nog veel pijn geeft niet erg realistisch.

Als het kreupelen echter van de zweer was en de pees al een heel stuk beter is, is de kans groter dat het sneller klaar is. Maar een pees heeft veel tijd nodig, dat gaat supertraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 17:12 



 

Hij mankt niet, tenminste niet in stap! Kreupele in stap kwam echt van die zweer blijkt nu, want hij loopt wel met beleid maar niet kreupel. Snap het ook wel want z'n oppervlakkige buig pees doet pijn. En het doortreden (?) gaat nog niet soepel

Als alles goed lijkt over 2 maanden ga ik em eerst op de grond weer goed voor elkaar maken dan pas er weer op. Want moet ook een nieuw zadel komen dan, maar dan moet er wel de zekerheid zijn dat het goed blijft zeg maar. Dus dan eerst beter op de grond aan de slag en dan pas er op

Hij heeft de pech dat z'n andere been ook een blessure aan de oppervlakkige buigpees heeft gehad, maar hier heeft hij bij mij gelukkig nooit kreupel van gelopen

Ik blijf realistisch denken, dus bekijk het per dag hoe hij is, voelt het niet goed blijft ie mooi binnen. Is ie helder braaf en goed gaan we lekker even stappen. Maar natuurlijk hoop ik op de meest geweldige uit komst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 17:39 



 
Profiel   

Niet om je een rot gevoel te geven, maar die van mij had een hele lichte blessure aan de oppervlakkige buiger, nooit kreupel geweest en alleen een bult. Zij genas heel snel, waren de dierenartsen echt verbaasd over, maar het heeft alsnog 6 maanden geduurd voordat we weer alles mochten.

Daarvoor moesten we er juist op om de draf op te bouwen, omdat gecontroleerde beweging juist heel belangrijk is om de vezels.op de goede manier te laten aangroeien / herstellen. Ook juist wel elke dag bewegen en geen boxrust meer. Ik had geluk dat ze braaf is en dus alsnog buiten in de paddock kwam en het land, maar elke dag ook stappen en later om de dag ook draven bijvoorbeeld.

Dat was het 1e wat onze da zei, hele lichte blessure maar reken op 6 tot 8 maanden voordat je weer echt rijdt. Peesblessures kosten veel tijd en te vroeg weer wat gaan doen of verkeerd opbouwen geeft meer schade.

Hopelijk is jullie pech nu En hierna over :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 17:51 



 

Ohh nee ik doe ook zeker rustig aan, dat doe ik nu toch al een half jaar alle tijd. En tis een spanjaard. Dus laat bloeiier. En merk dat ie juist nu echt begint te groeien. Dus doet em niet verkeerd. Hij krijgt alle tijd die hij nodig is :)

Ga voor nu wel alleen op het harde stappen. Dat is volgens de da het beste voor de oppervlakkige buigpees dus dan doen we dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 18:08 



 
Profiel   

Niet om naar te doen maar reken vlotjes 6 tot 9 maanden voor een volledig herstel van een peesblessure. Bij oude blessures kan het langer duren. Niet kreupel is helaas een slechte graadmeter voor peesblessures. Even zoeken naar lasertherapie. Is niet heel duur en geeft een “sneller” resultaat dan alleen rust en gecontroleerd bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 18:17 



 

Oakland1990 schreef
Niet om naar te doen maar reken vlotjes 6 tot 9 maanden voor een volledig herstel van een peesblessure. Bij oude blessures kan het langer duren. Niet kreupel is helaas een slechte graadmeter voor peesblessures. Even zoeken naar lasertherapie. Is niet heel duur en geeft een “sneller” resultaat dan alleen rust en gecontroleerd bewegen.


Het gaat om een nieuwe blessure, en ik ga uit van wat de da zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:25 



 
Profiel   

Hé wat goed dat je er nog zo mee bezig bent.
Houd er wel rekening mee dat nieuwe blessure ook voort kan komen uit compensatiegedrag.

Ik hoop zo dat je hierin wat geluk meekrijgt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen