Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 31 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Mijn beste vriend

 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Het is ook maar hoe je sommige dingen lees hé

Dat blijkt :+

Overigens misschien een idee om je paard eerst aan de hand wat op te bouwen, voor je erop gaat. Dan kan hij je beter dragen en is de kans op een nieuwe blessure kleiner.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 00:20 



 

Avalanche81 schreef
Marije_1997 schreef
Het is ook maar hoe je sommige dingen lees hé

Dat blijkt :+

Overigens misschien een idee om je paard eerst aan de hand wat op te bouwen, voor je erop gaat. Dan kan hij je beter dragen en is de kans op een nieuwe blessure kleiner.


Denk dat een jaar er naast lopen genoeg opbouw is of niet? Lijkt me dat de dierenarts hier ook genoeg verstand in heeft. Mag er 3 a 4 keer in de week opzitten. Dus om de dag, 4 keer lukt me dan meestal niet. Dan is het 3 keer er op 2 keer aan de hand en 2 dagen vrij. Lijkt me een prima schema zoals ik em nu heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 01:11 



 
Profiel   

Nee ik denk niet dat ernaast lopen genoeg opbouw is. Daar bouwt hij geen spieren mee op die hij nodig heeft om je te dragen. Er staan op internet leuke oefeningen die je kan doen om de buikspieren goed aan te spannen en zo te trainen. Soort pilates voor paarden. Ze vinden het zelf vaak erg leuk en ze worden sterker.

Je wil namelijk niet dat als je erop gaat zitten dat hij de rug wegdrukt en gespannen gaat lopen, want dan kun je binnen de kortste keren weer een tijd niet rijden, dat zou jammer zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 01:27 



 

Avalanche81 schreef
Nee ik denk niet dat ernaast lopen genoeg opbouw is. Daar bouwt hij geen spieren mee op die hij nodig heeft om je te dragen. Er staan op internet leuke oefeningen die je kan doen om de buikspieren goed aan te spannen en zo te trainen. Soort pilates voor paarden. Ze vinden het zelf vaak erg leuk en ze worden sterker.

Je wil namelijk niet dat als je erop gaat zitten dat hij de rug wegdrukt en gespannen gaat lopen, want dan kun je binnen de kortste keren weer een tijd niet rijden, dat zou jammer zijn.


Ook dat heb ik regelmatig gedaan. Daarbij heb ik er een slof aan. Zodat hij niet te ver omhoog kan komen, geen gekke dingen kan doen. En ik net iets meer te zeggen heb mocht dat nodig zijn. Het was letterlijk opstappen en wegrijden en hij liep super netjes en ontspannen (eerste stappen wat gespannen, maar dat is niet gek) gelukkig weet ik hoe ik moet rijden en doe dit op mijn eigen manier waarin ik overleg met de da heb. Als hij zegt stap er op, stap ik er op. In de blessure tijd heb ik me verdiept in de biomechanica van het paard en hoe bepaalde dingen op te lossen. Nu was hij al van giraffe naar ontspannen paard gegaan voor de blessures. Dus ik maak me er niet druk over.

Naast alleen rondjes lopen heb ik ook regelmatig zijgangen mee gepakt en dubbele lijnen. Dus ik ben niet stil gaan zitten in die tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 01:34 



 
Profiel   

Oké ja dan kun je er denk ik idd wel weer rustig aan op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 01:40 



 

Avalanche81 schreef
Oké ja dan kun je er denk ik idd wel weer rustig aan op :)


Ben me wel bewust geweest dat hij qua bespiering wel dusdanig goed moet blijven dat als ik er weer op kon dat dat ook kon. Hij is ook zeker wel breder geworden heb ik et idee, of nah ja meer een paard dan een voorkant en een achterkant

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 01:54 



 
Profiel   

Ik bedoel dit absoluut niet slecht, Marije, maar het paard heeft nooit ontspannen gelopen en zelfs nog meer een onderhals ontwikkeld. Dit kan op termijn tot meer blessures leiden.

Ik zou toch nog wat meer verdiepen in nageeflijkheid en ontspanning. Dat gaat ook de onvoorspelbaarheid van het paard wat verminderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 08:36 



 
Profiel   

Ik denk, Marije, dat je keuzes moet gaan maken. Als je een volgtopic opent op Bokt dan denken mensen met je mee en post je foto's waar iemand een mening over heeft. Mensen oordelen over wat ze op de foto's zien en helaas naar aanleiding van jouw verhaal kan ik me voorstellen dat er zo gereageerd wordt want Corazon heeft al het nodige meegemaakt. Ik vind het ook wel pittig om van niks naar 4 keer per week rijden te gaan.

Maar op de manier waarop je reageert kan je geen volgtopic in stand houden. Als je wilt dat mensen je volgen dan moet je ook kunnen incasseren want al je volgers zullen eerlijk tegen je zijn. Als je niet wilt dan mensen commentaar hebben dan zou ik je volgtopic sluiten, want dit is voor beide partijen niet echt een toevoeging. Jij krijgt geen leuk commentaar en de volgers mogen niet kritisch maar alleen maar leuk reageren.

Ik denk dat als je dit topic in stand wilt houden je toch iets kritischer naar jezelf moet kijken en eventueel advies in overweging kunt nemen, of dat je anders beter niks meer kan posten want je kan niet van je volgers verwachten om je naar de mond te praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 08:46 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik denk, Marije, dat je keuzes moet gaan maken. Als je een volgtopic opent op Bokt dan denken mensen met je mee en post je foto's waar iemand een mening over heeft. Mensen oordelen over wat ze op de foto's zien en helaas naar aanleiding van jouw verhaal kan ik me voorstellen dat er zo gereageerd wordt want Corazon heeft al het nodige meegemaakt. Ik vind het ook wel pittig om van niks naar 4 keer per week rijden te gaan.

Maar op de manier waarop je reageert kan je geen volgtopic in stand houden. Als je wilt dat mensen je volgen dan moet je ook kunnen incasseren want al je volgers zullen eerlijk tegen je zijn. Als je niet wilt dan mensen commentaar hebben dan zou ik je volgtopic sluiten, want dit is voor beide partijen niet echt een toevoeging. Jij krijgt geen leuk commentaar en de volgers mogen niet kritisch maar alleen maar leuk reageren.

Ik denk dat als je dit topic in stand wilt houden je toch iets kritischer naar jezelf moet kijken en eventueel advies in overweging kunt nemen, of dat je anders beter niks meer kan posten want je kan niet van je volgers verwachten om je naar de mond te praten.


En zelfs de positieve lieve reacties worden niet goed ontvangen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 09:24 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Want helaas kan hier alleen maar gejank plaats vinden.



Ja en van wie komt dat af? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 16:18 



 
Profiel   

Ik snap niet hoe het in godsnaam mógelijk is zo’n oogkleppen op te hebben voor je eigen gedrag :wow: . Ik ben niet zo actief op bokt en ben niet bekend met jou of anderen die hier gereageerd hebben, maar jéétje. Werkelijk iedereen is aardig geweest en heeft goedbedoelde adviezen gegeven (want ja, die krijg je nu eenmaal op een forum ;) ) en op ALLES reageer jij met een defensieve snauw terug. Zelfs op aardige, positieve berichten weet je nog defensief te reageren, HOE dan? |o Ik hoop oprecht dat je in het echte leven niet zo negatief ingesteld bent, want zo kom je niet door het leven. Ofwel zal ‘t een eenzame bedoening worden.

Diep respect voor Knert trouwens. Wat heeft zij (of hij?) veel geduld gehad, aardig gebleven, zelfs begrip getoond (!!!) en steeds kreeg ze een botte reactie van jou terug.

Wanneer iedereen, zelfs mensen die het topic niet gevolgd hebben zoals ik, van mening is dat jou manier van reageren ronduit onbeschoft is, moet je misschien even naar jezelf kijken en je afvragen of er misschien niet iéts van waar is.

Veel succes nog met je paard. Ik wens je er oprecht veel plezier mee toe, maar jouw manier van reageren haalt alle plezier uit je volgtopic weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 17:41 



 

We zijn weer wat verder. Inmiddels op 20 min stappen en hij houd zich super braaf. Vandaag alles alleen gedaan. Zondag iemand mee gehad die blijkbaar zo'n dus danige invloed had dat [***] super rustig en braaf was. En vandaag weer de draak. Die blijft en gaat vaker mee hahaha. Binnenkort tijd voor osteopaat, nieuw zadel contact moment dierenarts en weer hoefsmid, dit keer misschien de zooltjes er tussen weg. Alles lijkt goed te gaan en heb goede hoop.

Even kijken hoe we het gaat doen met het zadel. Als er perse een draf word verwacht is het nog even wachten. Anders gaan we mooi voor een splinternieuw zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 01:30 



 
Profiel   

En gewoon stug blijven updaten :D

Maar, fijn voor je TS. Ik hoop oprecht dus jullie lekker kunnen gaan opbouwen en dat jullie veel plezier aan elkaar gaan beleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 11:19 



 
Profiel   

Fijn voor Corazon dat het beter gaat. Hopelijk blijft dat voor hem!

Zou je al wel voor een nieuw zadel gaan nu? Hij heeft net een fikse tijd stilgestaan. Jammer als je weer een ander zadel moet, als hij er door het trainen uit zou groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 17:17 



 
Profiel   

Ik wil toch zeggen: "juich niet te vroeg!" Opbouwen kan ook terugvallen inhouden. Dus ik zou echt nog even wachten met een nieuw aangemeten zadel. Jong, spieropbouw, toch best belangrijke zaken die daar invloed op hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 19:07 



 

Rocamor schreef
Fijn voor [***] dat het beter gaat. Hopelijk blijft dat voor hem!

Zou je al wel voor een nieuw zadel gaan nu? Hij heeft net een fikse tijd stilgestaan. Jammer als je weer een ander zadel moet, als hij er door het trainen uit zou groeien.

Zadel wat ik nu heb is voor ons beide niet goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 19:13 



 
Profiel   

Het is wel een risico om nu een nieuw zadel aan te laten meten. Juist vanwege zijn leeftijd en het feit dat die niet getraind is nu. En je dus niet kan voorrijden met het zadel, dus geen draf en galop. Grote kans dat die er weer uitgroeit. Ik zou nu juist een 2ehands zadel zoeken met zadelmaker en over een jaar oid als hij al een tijd weer vol op in het werk staat een nieuw zadel laten aanmeten.

Maar fijn dat het goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 19:18 



 

MyWishMax schreef
Het is wel een risico om nu een nieuw zadel aan te laten meten. Juist vanwege zijn leeftijd en het feit dat die niet getraind is nu. En je dus niet kan voorrijden met het zadel, dus geen draf en galop. Grote kans dat die er weer uitgroeit. Ik zou nu juist een 2ehands zadel zoeken met zadelmaker en over een jaar oid als hij al een tijd weer vol op in het werk staat een nieuw zadel laten aanmeten.

Maar fijn dat het goed gaat!


2de hands gaat niet meer gebeuren, ga voor zaldi, zadel valt nog veel aan te passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 19:24 



 
Profiel   

Super dat het zo goed gaat! Hopen dat je binnenkort een mooi nieuw zadel hebt gevonden, zal vast goedkomen
Welke zadelmaker laat je komen als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 21:04 



 

LiannePuthzy schreef
Super dat het zo goed gaat! Hopen dat je binnenkort een mooi nieuw zadel hebt gevonden, zal vast goedkomen
Welke zadelmaker laat je komen als ik vragen mag?


Zal de zadelmaker ergens komende weken bellen, vragen hoe en wat enzo inruil mogelijk dat dingen. Laat dan westeind komen. Ook omdat ze ervaring hebben met Spaanse paarden en korte ruggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 21:07 



 
Profiel   

Hoe gaat t nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:47 



 
Profiel   

Nou, weet je wat TS? Ik doe geen olie op het vuur hoor.

Ik doe lekker een vreugdedansje! Whoehoe! *\o/* *\o/*

Omdat ik het toch erg leuk voor je vind dat het zo weer goed gaat!

Geniet er van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:52 



 
Profiel   

Knert schreef
Nou, weet je wat TS? Ik doe geen olie op het vuur hoor.

Ik doe lekker een vreugdedansje! Whoehoe! *\o/* *\o/*

Omdat ik het toch erg leuk voor je vind dat het zo weer goed gaat!

Geniet er van!



Sorry, maar deze reactie verdient ook de hoofdprijs niet :Y)
plaats dan gewoon helemaal niets .

Geen olie misschien maar wel AZIJN :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:59 



 
Profiel   

silvia58 schreef
Knert schreef
Nou, weet je wat TS? Ik doe geen olie op het vuur hoor.

Ik doe lekker een vreugdedansje! Whoehoe! *\o/* *\o/*

Omdat ik het toch erg leuk voor je vind dat het zo weer goed gaat!

Geniet er van!



Sorry, maar deze reactie verdient ook de hoofdprijs niet :Y)
plaats dan gewoon helemaal niets .

Geen olie misschien maar wel AZIJN :7



Pardon!!??! Ik vind de rest juist olie op het vuur gooien. Reactie uitlokken.
We moeten toch blij zijn dat het goed gaat?

Ik wil juist de aandacht op dat het goed gaat.
Niet die negatieve sfeer.




Ga mij niet zeggen dat dat azijn is!
Dan wil je er toch graag zelf een negatieve draai aan geven.

Mensen we kunnen ook gewoon een keer blij kunnen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 22:45 



 
Profiel   

Sorry, maar deze reactie verdient ook de hoofdprijs niet :Y)
plaats dan gewoon helemaal niets .

Geen olie misschien maar wel AZIJN :7
[/quote]


Pardon!!??! Ik vind de rest juist olie op het vuur gooien. Reactie uitlokken.
We moeten toch blij zijn dat het goed gaat?

Ik wil juist de aandacht op dat het goed gaat.
Niet die negatieve sfeer.




Ga mij niet zeggen dat dat azijn is!
Dan wil je er toch graag zelf een negatieve draai aan geven.

Mensen we kunnen ook gewoon een keer blij kunnen zijn?[/quote]

Ik heb de laatste weken geen enkele negatieve reactie meer gelezen.
Jij bent degene die daar nu weer op doelt. Als je begint met ; Nou, weet je wat TS ??
Jammer dat je nu probeert de bal naar mij terug te spelen. Maar dat zegt alles over jou en niet over mij . Ik zou zeggen stop er gewoon mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 23:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 31 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen