Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Mijn beste vriend

 

Hallo, omdat ik geen update kon geven in m'n vorige topic "een nieuw hoofdstuk" maak ik maar een nieuwe aan.

Inmiddels is [***] aka Pluto een dikke 6 weken van mij. En inmiddels een nieuw zadel, lekker vast plekje. En we zijn het rijden op gaan pakken.

Het begint echt een vrolijke Harry te worden, en hij begint ons (vriendin en mij) ook wat uit te proberen zowel aan de hand als met rijden.

Hier een aantal foto's. Excuus voor de kwaliteit, op stal is alleen de telefoon mee.


[ img ]
Blauw staat hem super


[ img ]


[ img ]


[ img ]
Wit word snel vies :(


[ img ]
En ook roze staat hem super.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 08:57 



 

In dacht ik mijn vorige topic had ik aangegeven dat hij een verdikte pees had, niet warm niet pijnlijk en gewoon knoeihard. Maar heel apart, het lijkt nu af te zakken.

[ img ]

Ik weet niet of het te zien is. Maar dit been heeft de "verdikking". Mocht het verder afzakken ga ik een echo laten maken, of even een dierenarts laten kijken.

We zijn overigens lekker aan het trainen, hij loopt niet kreupel en ervaart geen pijn. Dus ik maak me geen zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 20:59 



 
Profiel   

Ook als ze niet kreupel lopen is een verdikte pees niet goed..
En door gewoon door te blijven trainen kan het erger worden dan hetval is.
Ik zou de dierenarts laten kijken en tot die tijd geen arbeid verrichten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 21:21 



 
Profiel   

Rivjenn schreef
Ook als ze niet kreupel lopen is een verdikte pees niet goed..
En door gewoon door te blijven trainen kan het erger worden dan hetval is.
Ik zou de dierenarts laten kijken en tot die tijd geen arbeid verrichten


Dat.
En daarnaast lijkt hij zijn volledige bespiering kwijt te zijn?
Waar komt dat door?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 21:26 



 
Profiel   

Heel leuk paardje!

Maar ik weet niet of het een slim plan is om met die peeskappen e.d. te rijden als er toch al problemen zijn met de benen... Lijkt nu namelijk vooral 'leuk voor het kleurensetje' te zijn. Niet rot bedoeld hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 21:30 



 

Nala schreef
Heel leuk paardje!

Maar ik weet niet of het een slim plan is om met die peeskappen e.d. te rijden als er toch al problemen zijn met de benen... Lijkt nu namelijk vooral 'leuk voor het kleurensetje' te zijn. Niet rot bedoeld hoor!



Ik weet wat ik doe hoor :) heb ook niet gevraagd om advies of iets dergelijks. Hij heeft beschermers wel degelijk nodig, hij heeft veel onbalans en tikt regelmatig aan. Heb liever dat ie dan beschermers om heeft dan dat ie z'n poten kapot trapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:18 



 

Wildgirl schreef
Rivjenn schreef
Ook als ze niet kreupel lopen is een verdikte pees niet goed..
En door gewoon door te blijven trainen kan het erger worden dan hetval is.
Ik zou de dierenarts laten kijken en tot die tijd geen arbeid verrichten


Dat.
En daarnaast lijkt hij zijn volledige bespiering kwijt te zijn?
Waar komt dat door?


Okay laat ik het even uitleggen. Hij komt uit Spanje, is bij de handelaar nauwelijks gereden en ik ben hem nu aan het opleiden. Want hij kent helemaal niets daarom weinig bespiering en wel onderhals. Ik weet daarbij wat ik doe en heb goede hulp van iedereen om me heen :) heb ook naar laten kijken door ervaren mensen. En als die pees niet goed was, had mijn instructrice, waar hij ook heeft gestaan tijdelijk, wel gezegd dat ik niet moest gaan rijden.

Ik rijd hem trouwens maar 2 tot 3 keer per week nog geen half uur. Daar naast longeer ik em max 20 minuten 1 of 2 keer in de week. En na 6 weken heb je nog geen spierbundel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:20 



 
Profiel   

TS, heeft jouw instructrice röntgen ogen?
Het advies hierboven om er een dierenarts naar te laten kijken is goed bedoeld en ik denk ook dat dit verstandig zou zijn.
Leuk paardje heb je, zou fijn zijn als je er zo lang mogelijk van kunt genieten toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:28 



 

Annenas schreef
TS, heeft jouw instructrice röntgen ogen?
Het advies hierboven om er een dierenarts naar te laten kijken is goed bedoeld en ik denk ook dat dit verstandig zou zijn.
Leuk paardje heb je, zou fijn zijn als je er zo lang mogelijk van kunt genieten toch?



Nee maar wel degelijk verstand van paarden en alles wat hier bij komt kijken. Zelf hebben ze ook vanalles gehad met paarden pony's veulens. Dus ik vertrouw hun er op. Als zij het neit had vertrouwd had ze me wel gezegd om even een da te bellen. Daarbij het is wss gewoon een schoonheidsfoutjes en niets ergs.

Ohh en zelfs een paard die niet meer gereden mag worden kan ik van genieten hoor. Er is meer als alleen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:30 



 
Profiel   

Die hoeven zijn ook wel erg hoog en smal, daar kan ook nog wat aan verbeterd worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:30 



 

Kinke schreef
Die hoeven zijn ook wel erg hoog en smal, daar kan ook nog wat aan verbeterd worden



Het is een Spanjaard. Zo is dat bij die paarden. Hoefsmid komt trouwens deze week hoor. Maar ja sorry, als je het niet mooi vind, het hoort bij de Spaanse paarden. En dat gaat vanzelf wel es beter worden, of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:33 



 
Profiel   

prima meid. Heb zelf 2 Spanjaarden maar goed, wat weet ik. Het gaat niet om mooi, het gaat om goede drukverdeling en balans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:35 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Annenas schreef
TS, heeft jouw instructrice röntgen ogen?
Het advies hierboven om er een dierenarts naar te laten kijken is goed bedoeld en ik denk ook dat dit verstandig zou zijn.
Leuk paardje heb je, zou fijn zijn als je er zo lang mogelijk van kunt genieten toch?



Nee maar wel degelijk verstand van paarden en alles wat hier bij komt kijken. Zelf hebben ze ook vanalles gehad met paarden pony's veulens. Dus ik vertrouw hun er op. Als zij het neit had vertrouwd had ze me wel gezegd om even een da te bellen. Daarbij het is wss gewoon een schoonheidsfoutjes en niets ergs.

Ohh en zelfs een paard die niet meer gereden mag worden kan ik van genieten hoor. Er is meer als alleen rijden.


Ik vind het oprecht heel jammer dat je zo reageert.
Iemand met “verstand van paarden” moet toch ook weten dat een paard waar niet meer op gereden kan worden mogelijk ook heel zijn leven mank loopt op de wei. Daarnaast: Als jij je been breekt neem je toch ook ziekteverlof op zodat je kunt herstellen en daarna gewoon kunt werken of zit je liever in een rolstoel heel je leven terwijl dit voorkomen had kunnen worden?

Je zegt dat dit paard weg komt bij een handelaar. Hoe vaak hoor je niet dat paarden met een blessure de handel ingeraken?
Je hebt hem nog maar sinds vorige maand zie ik in je profiel, en zeker een paard van een handelsstal zou ik goed door laten lichten door de dierenarts.
Maar als jij eigenwijs wil zijn, prima. Eigenwijs is ook wijs.
Hierbij laat ik het, maar ik hoop dat je een verstandige keuze maakt voor het beestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:38 



 
Profiel   

Een paard met zo'n kleurtje bij een handelaar??? Dan moeten de alarmbellen extra hard rinkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:40 



 

Kinke schreef
Een paard met zo'n kleurtje bij een handelaar??? Dan moeten de alarmbellen extra hard rinkelen.


Heb er genoeg voor betaald hoor :) en hij heeft geen Carta geen stamboom niets. Handelaar was ook zeer wijs met hem hoor. Alleen was ik niet zo blij met hun wijze van toebehoren meegeven. Verder waren het prima mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 07:43 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Kinke schreef
Een paard met zo'n kleurtje bij een handelaar??? Dan moeten de alarmbellen extra hard rinkelen.


Heb er genoeg voor betaald hoor :) en hij heeft geen Carta geen stamboom niets. Handelaar was ook zeer wijs met hem hoor. Alleen was ik niet zo blij met hun wijze van toebehoren meegeven. Verder waren het prima mensen.


Toevallig las ik laatst in een ander topic dat je er 3500 voor betaald hebt. Dat is echt wel een tricky prijsklasse ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 08:05 



 
Profiel   

Het is uiteraard heel logisch dat je er genoeg voor betaald hebt, die handelaar weet heel goed dat je voor dit soort kleurtjes prima geld kan vragen. In Spanje weten ze dat ook, dus dat hij bij een handelaar wegkomt blijft een waarschuwing. Ze kunnen ze daar namelijk ook prima aan particulieren verkopen voor meer geld. En ook daar is dubieuze handel waarbij er vrachtwagens vol direct naar handelaren in Nederland gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 08:17 



 

Vandaag komen ook mijn pakketjes binnen met onderandere een kerstsetje (kerstfotos moeten er gemaakt worden) en een sweet iron bitje. Ik ben heeel benieuwd hoe die daar op loopt. (gewoon een simpele enkel gebroken bustrens)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 08:38 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Vandaag komen ook mijn pakketjes binnen met onderandere een kerstsetje (kerstfotos moeten er gemaakt worden) en een sweet iron bitje. Ik ben heeel benieuwd hoe die daar op loopt. (gewoon een simpele enkel gebroken bustrens)


Mijn pony vind sweet iron zeer fijn, ze is normaal vrij gevoelig in de mond en geeft moet makkelijk na, maar met sweet iron wel, ik heb dan wel een dubbelgebroken watertrens

Toch zou ik wel een dierenarts laten komen, mijn pony had een jaar of 6 geleden ook een verdikte pees maar liep wel goed, bleek uiteindelijk een pees ontsteking te zijn


Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 21-11-19 08:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 08:42 



 

LiannePuthzy schreef
Marije_1997 schreef
Vandaag komen ook mijn pakketjes binnen met onderandere een kerstsetje (kerstfotos moeten er gemaakt worden) en een sweet iron bitje. Ik ben heeel benieuwd hoe die daar op loopt. (gewoon een simpele enkel gebroken bustrens)


Mijn pony vind sweet iron zeer fijn, ze is normaal vrij gevoelig in de mond en geeft moet makkelijk na, maar met sweet iron wel, ik heb dan wel een dubbelgebroken watertrens



Ja die van mij vind het niet altijd even prettig als je iets meer teugel aanneemt. Komt denk ik ook omdatie vrijweinig kent. Hij loopt nu op een normale enkelgebroken bustrens, en dat gaat ook al prima! We zullen het zien komende dagen :) en als het niets isz is het ook niet zonde geld (Harry's horse is nu zowel normaal als sweet iron even duur haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 08:45 



 
Profiel   

pff wat irritant dat je tegen alle adviezen in gaat die hier gegeven worden en dat je je blind staart op het advies van je instructrice. Waarom laat je de da niet even langskomen om het zekere voor het onzekere te nemen? Je wilt toch het beste voor je paard, dus wat is het probleem met het laten controleren van je paard zodat je wat langer plezier van je beestje kunt hebben en zeker weet dat je paard geen pijn heeft? Doe je ogenkleppen maar op en kom er later dan maar achter dat je niks meer met je paard kunt doen door geen kleine check van iemand waar je 100% zeker weet dat die er verstand van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:09 



 

stroopkoek schreef
pff wat irritant dat je tegen alle adviezen in gaat die hier gegeven worden en dat je je blind staart op het advies van je instructrice. Waarom laat je de da niet even langskomen om het zekere voor het onzekere te nemen? Je wilt toch het beste voor je paard, dus wat is het probleem met het laten controleren van je paard zodat je wat langer plezier van je beestje kunt hebben en zeker weet dat je paard geen pijn heeft? Doe je ogenkleppen maar op en kom er later dan maar achter dat je niks meer met je paard kunt doen door geen kleine check van iemand waar je 100% zeker weet dat die er verstand van heeft.



Sowieso is de da nog niet geweest omdat dit er nog niet van is gekomen. Niet alles kan maar per direct. De da komt sowieso nog een basis enting geven, misschien dat hij dan ook even wil kijken. Maar we is serieus niets mis mee hoor. Misschien komt het erger over ofzo dan het is. Het is wss een schoonheidsfoutje. Die heeft hij wel meer. Ik heb nergens gevraagd om adviezen. En weet prima wat ik doe en hoef dus ook geen adviezen als ik hier niet om vraag. Simple zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:15 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
stroopkoek schreef
pff wat irritant dat je tegen alle adviezen in gaat die hier gegeven worden en dat je je blind staart op het advies van je instructrice. Waarom laat je de da niet even langskomen om het zekere voor het onzekere te nemen? Je wilt toch het beste voor je paard, dus wat is het probleem met het laten controleren van je paard zodat je wat langer plezier van je beestje kunt hebben en zeker weet dat je paard geen pijn heeft? Doe je ogenkleppen maar op en kom er later dan maar achter dat je niks meer met je paard kunt doen door geen kleine check van iemand waar je 100% zeker weet dat die er verstand van heeft.



Sowieso is de da nog niet geweest omdat dit er nog niet van is gekomen. Niet alles kan maar per direct. De da komt sowieso nog een basis enting geven, misschien dat hij dan ook even wil kijken. Maar we is serieus niets mis mee hoor. Misschien komt het erger over ofzo dan het is. Het is wss een schoonheidsfoutje. Die heeft hij wel meer. Ik heb nergens gevraagd om adviezen. En weet prima wat ik doe en hoef dus ook geen adviezen als ik hier niet om vraag. Simple zat.


Kerstsetjes etc kan wel per direct maar belangrijkere dingen zoals de gezondheid van je paard na laten checken nadat je hem bij de handelaar vandaan hebt, ook nog eens uit het buitenland, is dan teveel gevraagd? Het is een aanname die je doet dat er niks mis is je hebt toch een veel fijner gevoel als dat zekerheid is, tenminste dat lijkt mij dan. Eerlijk gezegd als je een foto van een dik been op bokt plaats kun je daar reacties over verwachten aangezien we allemaal paarden mensen zijn die het beste met hun paardjes voor hebben en de meeste van ons zouden hier ws wel een da een checkrondje laten doen als je iets een twijfelgevalletje vind. Het is overigens goed bedoeld want willen allemaal dat je langer plezier van je paard kunt hebben.


Laatst bijgewerkt door stroopkoek op 21-11-19 10:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:23 



 
Profiel   

Zoals je zegt, waarschijnlijk heb je er een leuk paard aan, maar dat zou meer geluk dan wijsheid zijn?
Het gaat wel om een levend wezen waar je zorgvuldig en zuinig mee moet omgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:27 



 
Profiel   

Ongelooflijk dat je er niet even naar laat kijken. Een dikke pees is vaak geen goed teken. Je instructrice kan niet zien hoe dit er van binnen uit ziet. En een peesscan is echt niet heel veel duurder dan al die setjes die je voor je paard aanschaft...
Jammer dat je geen enkel advies lijkt aan te nemen, er zijn hier nu al behoorlijk wat paardenliefhebbers en kenners verzameld die je allemaal hetzelfde advies geven: laat ernaar kijken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 35 [ 872 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen