[VOLG] Nieuwe rescue

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:32

Leuk om het zo eens te zien nu heb ik er echt een beeld bij hoe het er aan toe gaat :D

En wat is Vincent toch een portret :D

En een compliment voor Olimpio ;)

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 16:38

Het waren varkensstallen, ik moet roeien met de riemen die ik heb...

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:40

Is toch prima zo? Paarden hebben het hartstikke goed bij jou.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 20:28

Ik heb een foto van de dikke spekbillen van Vincent, maar die kan ik alleen uploaden als ik weer eens in de bib ben.
Ik heb gister weer zonder zadel op hem gereden en dan parkeert hij keurig in he. Zo braaf. En eraf is nogal een dingetje en boog zo zijn hoofd naar mijn been van "nou hup dan, aan deze kant"

Een vorige keer zat hij steeds met zijn neus tegen mijn T shirt en pas later begreep ik het: Ik had er een paard op getekend, een schimmel. Ik denk dat hij er wat van te zeggen had, maar in elk geval herkende hij het als paard.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:45

je hebt daar een gouden paard in een zilveren jas ;)

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:33

hahahahahaha wat een portret ook

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 17:04

Ik zit in de bib, dus even snel foto´s plaatsen. Die van mijn T shirt met paardenhoofd zit blijkbaar nog op mijn camera dus dat komt nog.

Ik moest heel veel hooi bijvoeren omdat er geen gras was, wel een ronde baal per week, dus het was een dure maand, maar nu nog maar 3 maal op een dag want het gras begint weer te groeien en hopenlijk kan ik binnenkort weer gewoon naar alleen ´savonds op stal.

Afbeelding

Ik leg steeds zes of zeven hoopjes neer en dan nog is er een hoop gedoe omdat ze allemaal dezelfde willen... maar uiteindelijk hebben ze dan een eigen hoopje. Na een paar minuten gaan ze toch weer naar een ander hoopje, maar dat is dan meestal de laatste keer dat ze nog van hun plek komen.
Opvallend is dat de merrie vaak samen met Olímpio van 1 hoopje eet en dat Vincent met Chico mee mag eten.
Hier is hij er nog niet uit of hij nog meer wil en bij wie dan halen :+
Afbeelding

Spekbillen van Vincent
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:47

Wat zien ze er fantastisch uit zeg <3

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 15:42

Chico is veel te dik en dat is echt een probleem, maar ik ben zelf niet altijd fit genoeg om hem dagelijks genoeg beweging aan de hand te geven.
Ik heb nu dus een cirkel gemaakt en dat helpt. Maar de kilos vliegen er niet zomaar af.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 10:48

Er kwam net een trailer voorbij, heel langzaam, er worden meer buurpaarden gebracht. Ik heb een keer wat gezegd van het rijgedrag het is wel aangekomen...
[VVDD] Sommigen met trailers...

Mijn paarden geven er deze keer niet zoveel om ze gaan sinds hun eerst ontmoeting eigenlijk nooit meer die kant op, al hinnikt Chico wel terug als er een hinnikt.
Zaterdag reed ik met Vincent die kant op en hij zag ze en durfde haast niet verder. Best apart.

Vanacht hadden we onweer en vanmorgen weer, met flink wat regen *\o/*
Als ik de weersvoorspelling mag geloven is het voor een aantal dagen.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 21:38

Ik had weer wat met Gandhi, maar ik weet ook sinds een paar maanden dat hij echt een hele verandering heeft doorgaan en dat zag ik nu ook weer, ik zal het uitleggen.

Ik heb wat hindernisjes gemaakt van het hout van de omgezaagde sinaasappelbomen. Allemaal laag, de hoogste komt niet eens tot mijn knie. Ik heb lang niet gesprongen,dus ik wil het ook niet te spannend maken, maar goed ik heb daar de hele week met paardjes aan de hand over gesprongen.
Chico was leuk want die werd enthousiaster naar mate ik meer enthousiasme toonde en ging "galopperen" (hij vond in het begin de kaptoom op zich eng, maar een ring op de neus is echt veel handiger bij dit soort dingen).
Olímpio was aan de lijn in een volte ls een soort longeren wel te porren voor een soort van hupje, maar dat ging nu eenmaal niet bij alle hindernissen en achter me aan zag hij het nut niet maar zelfs in draf te gaan. hij ging er duidelijk over omdat ik het wilde, maar dat was het.
Vincent is morgen aan de beurt.
Pocotó springt goed en graag als ze eenmaal op dreef is, maaromdat ik niet echt hard genoeg en hoog genoeg voor ging, waren het ook maar lauwe hupsjes. Naar de andere hindernissen gegaan (balkjes op banden) die ik wél aan de longe kan laten nemen en de laten sprongen en dat deed ze met duidelijke trots. Ik was eigenlijk wel klaar en tevreden toen ze ineens een sprint nam en nog een keer ging vanuit galop, nou ja, dan ook maar de andere kant op. Een goed verstaander heeft een half woord nodig en ze ging al.
En dan vandaag Gandhi. De kaptoom past hij niet (ik heb er nog een, moet ik ook eens proberen), te grove neus, dus hij aan een halster mee. Vergeten de lange lijn er aan te doen, nou ja, dan maar met een halstertouw. Ik had ook niet mijn goede schoene aan en verloor mijn zweedse muil op de eerste hindernis... Dus meteen op de rem om die te halen. Maar Gandhi was er wel overheen gehobbelt IN STAP. En hij ging over alle hindernissen in stap, wat wel betekende dat hij zijn benen ontzettend hoog moest optrekken (hij is iets van 1.47m als hij dat al haalt), maar dat was geen probleem. en al een stul beter dan wat hij normaal met die hindernissen doet, elke dag weer... er dwars doorheen zodat alles verspreid ligt. hij wilde me duidelijk wel een plezier doen. Toen liep ik naar het bad waar ze uit drinken om te zien hoe het met het niveau was en er dreef een tot in. Nou Gandhi liet me toch niet dicht genoeg bij komen! Ik denk dat hij dacht dat we het zouden moeten springen, en dar echt geen zin in had, want hij is op zich niet bang er voor, hij zet zo zijn voorbenen er in als het warm is.
Dus ik liet maar los, want ik wilde de tor redden en wilde geen drama of machtstrijd er van maken. De tor bleek al dood, maar goed ik draai me weer naar Gandhi. Die ging , wat zachte onrust knorgeluidjes makend zijwaards achterwaarts vanwege het touw op de grond dat meebewoog...
Normaal gesproken was hij dan dus in volle paniek op hol gegaan, zijland rondgegaan tot hij niet meer kon en dan stomend op mij wachten.
Maar nu was hij dus een paar meter zijwaarts naar achteren gegaan, zag dat het geen resultaat gaf, keek naar mij die aan kwam klopen en bleef toen maar staan.
Dus ik "Braaaaaf, Gandhi, goed hoor! Stoeoeoere jongen! En ik pakte het uiteinde weer op. ik heb hem aan de hand even wendingen om de voorhand laten maken linksom en rechtsom (hij is voor zo´n koudbloedachtig ding eigenlijk best buigzaam en lenig) en daarna gooide ik het uiteinde van het touw over zijn schoft. Nu vind hij alles aan zijn rechterkant extra eng en het bungelende uiteinde vind hij altijd erg te wantrouwen m aar hij keek even half en kwam gewoon mee naar stal en niet eens aan me geplakt zoals hij doet als hij alles maar eng vindt, maar vol zelfvertrouwen op een paar meter afstand. En op de poetsplaats parkeerde hij braaf in voor het hoeven uitkrabben en azijn spuit tegen de vliegen. Toen de3ed ik het halster af en mocht hij los naar stal. Daarmee heb ik wisselend succes. Soms loopt hij recht zijn stal in, soms vindt hij het nodig om eerst zijn hoofd en hals intimiderend in Vincents stal te steken met een boos gezicht, soms wil hij voor de stal van de merrie staan, nu deed hij beide.
Maar ik reageerde er verder niet op, ze krijgen zemelen om die tijd als het paard waar ik mee werk klaar is. En voor eten gaat hij wel zijn stal in. Dat deed hij dus ook. Nog voordat ik de zemelen klaar had stond hij in de stal.

Maar ik heb nu al verschilende situaties gehad waarin hij normaal gesproken hevig knorrend weg zou lopen of op hol zou slaan, maar het dan niet deed en afwachtte wat ik zou doen/tot ik hem kwam "redden".

Hij kan trouwens geweldig springen,

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-21 15:04

Tekening die ik op het T shirt heb gemaakt. Er stond al een soort vuurwerksterretje op, maar de inkt van die stift was duidelijk op, dus dat project nooit af kunnen maken. Maar ik kan het dus ook niet verwijderen. Is niet zo erg, het is maar en oud werk T shirt en probeersel.

Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-21 21:16

Net met Vincent an de hand gesprongen. nou ik heb gesprongen, Vincent wandelde achter me aan, ongeacht mijn tempo. Ik werd dus heel moe en hij niet. Ik heb het maar opgegeven en ben maar op hem gaan zitten en zo naar de stal gereden met de kaptoom om en de lijn in mijn hand. Hij blijft altijd zo lief staan als je zonder zadel er op gaat. Kruipt zelfs dichterbij als je het net niet haalt, en bij het afstijgen, als je het worstelend afglijden zo kunt noemen, heeft hij ook engelen geduld.
Enfin, niet voor herhaling vatbaar, maar ik heb het bij allemaal geprobeerd.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:03

Je kan er ook beter opzitten als je wil springen, maar kan mij het visueel helemaal voor mij halen :D

Mooie tekening <3

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 21:40

Zo zeg, lang niet gepost hier. Ben ook fanatiek bezig met alle paardjes elke dag van de week.

Had ik al verteld dat ik nog even heb gedacht aan les gaan geven, en om te kijken of ik alle termen in het portugees ken was ik tijdens het uitmesten even een zogenaamd lesje aan het geven, hardop. Draai ik me om, zitten alle vier de kippen op de grond op een rij gezeliig aandachtig te luisteren _O- Ik moest zo hard lachen dat de tranen over mijn wangen biggelden.

Vandaag heb ik heel even op Vincent greden, het was al donker aan het worden,dus even vlug het boomloze zadel erop, de beugels zaten daar niet aan omdat ik Gandhi weer aan het zadel aan het wennen ben en die beugels, daar is hij het bangst voor dus die heb ik er nog af.
Enfin, naast de duiker die op het land ligt geparkeerd en dat is hoger dan een stijgbeugels zou komen, dus dat was makkelijk opstappen en met een grote boog om het huis weer naar stal en afstappen viel zowaar ook mee. Ik ben zo langzaam aan toch een stuk fitter en leniger geworden! Want een paar maanden geleden zat ik echt niet lekker op dat zadel en zeker niet zonder beugels. Om maar te zwijgen over het afstijgen.

Gisternacht werd ik rond twaalf uur wakker van het geluid van een kettingzaag, in de buurt van waar ik een houten hek heb aan de wegkant van het land. Daar zit wel een ketting om, maar geen slot, dus je hoeft dat nou niet echt aan stukken te zagen, maar het klonk wel zo.
Nou stap ik overal we op af, maar niet op iemand met een kettingzaag, midden in de nacht. De honden gingen ook geweldig tekeer, precies zoals ze doen als er mensen op of langs mijn land komen. Waren het paardendieven?
Dus de GNR (guarda) maar gebeld. Ik begon met mijn naam en waar ik woonde en toen "ik hoor..." en hij maakte de zin al af"...kettingzagen. Er is een boom over de weg gewaaid, die zijn ze aan het opruimen, er is al GNR en hulp bij."
Pffff, hele opluchting, kon ik weer rustig slapen.

Vandaag had ik het hekje open voor de honden en Vincent die bij het keukenraam al een worteltje had gehad, kwam voorom even kijken. Dus nog maar een worteltje gegeven en vriendelijk maar beslist de deur gewezen en hij begreep het en ging zonder morren weer uit de ren.

Afbeelding

Mijn put is weer leeggeraakt, dus weer tijdelijk op de andere aangesloten, gelukkig heeft het sinds zaterdag weer flink geregeld en wordt alles weer groen en komt het niveau in de put ook weer omhoog.

Als het weer opknapt moet de smid maar weer eens komen bekappen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:48

Altijd leuk om jouw verhalen te lezen! Als ik het mag vragen.. wat kost zo’n baal hooi? Kan mij voorstellen dat dat inderdaad prijzig is.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-21 11:04

Een ronde baal hooi is in mijn streek maar 25€, maar voor mij maakt het veel uit of ik er 1 bijna een maand of 1 in de week gebruik. In heb maar iets over de 500€ in de maand en de helft gaat naar huur, dus je snapt dat elke cent telt. Gelukkig kan ik bij die man (woont in de regio, heeft heel veel land, vee en paarden) op de pof kopen zodat ze door kunnen eten ook als ik even geen geld heb en ben ik nu weer terug naar de normale hoeveelheid. Maar ik sta wel bij de boer in het krijt. (Die daar overigens geen last van heeft, die is zeer rijk en zegt ook altijd dat het voor hem geen rol speelt, terwjl ik me super schuldig voel)

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 03:03

Geweldig die kippen!
Zo'n kettingzaag midden in de nacht lijkt me huiveringwekkend.
En Vincent is een erg slim paardje, zo leuk zoals jij over hem schrijft.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:00

Ja, dat kan ik mij wel voorstellen. Gelukkig nu weer terug naar de normale hoeveelheid dan!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 15:22

Ik heb het manuscript van het boek weer naar twee uitgevers gestuurd, dus ik heb hoop op uitzicht op extra inkomen, maar voorlopig zit ik op zwart zaad.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 20:16

-:(- Staat er net weer wat gras, heeft de huiseigenaar zijn personeel opdracht gegeven om te gaan ploegen. Al flink in de weer geweest vanmiddag. De ploeg staat er nog, dus waarschijnlijk wordt er nog meer gedaan.
Ik hoop dat niet het hele land wordt gedaan. Meestal doet hij om en om een stuk zodat er altijd wat te eten blijft, maar ik weet dat hij mopperde over het aanstampen van de grond door de paarden.
Zijn bomen zijn natuurlijk zijn enige zorg, de paarden kunnen hem niet veel schelen. Ik ben echt overgeleverd aan zijn goedheid/nukken wat dat betreft.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:19

Tenzij je een andere plek zoekt natuurlijk ;).

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 21:52

Ja, daar droom ik wel eens van, zo van wat als ik de loterij win.
Maar realistisch gezien: Ik krijg nooit meer een boerderij met zoveel grond met wild gras, bomen en struiken voor de huur die ik nu betaal en op het moment kan ik me niet meer veroorloven.
Alle hoop is op het boek gevestigd,

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 21:47

Nou, even bijschrijven met wat leuke anekdotes.
Pocotó maakt altijd een vreselijke smeerboel van haar stal en ik had maandag haar stal helemaal leeggehaald en een baal schoon schaafsel erin gedaan.
Na het eten zou ik wat met haar gaan doen (ik ben haar vooral de haat naar het zadel en bereden worden aan het afwennne door met zadel te longeren of te wandelen en soms heel kort er op te zitten) en ik kom de stal in en zag haar helemaal niet.
Het deurtje was nog dicht dus ze kon niet ontnapt zijn.
Madam lag gewoon in het schone bed, neus er in. Heel kort dacht ik nog "ojee toch geen koliek?" maar ze had gewoon haar maaltje op en er waren geen tekenen van pijn of stress, integendeel. Meer van wat de engelsen "bliss" noemen. Zaligheid? Ik bleef staan kijken en daarom stond ze maar op, maar niet voordat ze nog even met haar bovenlip in het schaafsel roerde om de lucht nog eens goed op te snuiven, en ging aan haar hooi. Ze was duidelijk erg blij met de schone stal. :+

Dinsdag heb ik Gandhi met het zadel gelongeerd. Die moet van zijn angst van het zadel af (het is twee keer onder zijn buik terecht gekomen terwijl hij het land doorsjeesde en de laatste keer zat hij ook nog met een achterbeen in een beugelriem). Ik ben daar al een tijd mee bezig en ik gebuik nu een voortuig zodat het niet onder zijn buik terecht kan komen en had de beugels eraf, omdat die de aanleiding waren om er vandoor te gaan. Met name de korfjes erop vindt hij heel eng.
Enfin, dinsdag had ik voor het eerst de beugels eraan, maar wel de korfjes eraf gehaald. Die hoeven er ook niet echt op, daar het veiligehiedsbeugels zijn. Van die ouderwetse waarvan een zijde wordt gesloten door elastiek, maar dat zit er allang niet meer dus ze zijn gewoon open.
Ik had ze eerst opgestoken, maar dat vond hij evengoed reden voor achterdocht. Er werd flink omgekeken links en rechts en geknord.
Ik ben heel blij dat ik nu een longeercirkel heb, want als hij aan de haal gaat heeft hij het met een paar rondjes wel gezien. Bovendien heeft hij daarbinnen veel meer de neiging om gewoon te stoppen en naar me toe te draaien of een geruststelling/commando/wortelstukje af te wachten.
Eerst met opgestoken beugels een paar rondjes, dat ging goed, toen met de binnenbeugel naar beneden. Nou, dat werd zeer eng gevonden en hij trapte een paar keer recht naar achteren met 1 been en zonder zijn kont omhoog te doen, dat is echt een heel maf gezicht. Maar op een gegeven moment was het wel goed. Toen de andere kant op en de beugel kwam vanzelf naar beneden door het draven, en dat was even reden om met twee benen recht naar achteren te trappen, wederom zonder de kont omhoog te hooien, en even heel hard te gaan (vier passen ofzo), maar daarna was het wel klaar.
Ik moest wel steeds hardop tegen mezelf zeggen "vooooorwaarts oplossen" . Dat is vreselijk belangrijk,dat je zelf niet bevriest als er wat gebeurt.

Op woensdag doe ik altijd Vincent en of Olímpio, maar ik had geen puf, dus ze hadden een vrij dag.

Vandaag was ik later dan anders. Ik dacht dat ik mijn wekker om half acht had gezet (het is om zeven uur nog bijna donker, dus ik had besloten dat ik best een half uurtje later op kan staan), maar hij ging pas om kwart vor acht af. En normaal ben ik vóór de wekker wakker, maar nu dus niet. Toen ik zag hoe laat het was, hebn ik maar een vest over mijn piyama aangedaan en sokken en met een jas aan op de zweedse muilen naar de stal. Nou, Chico had zijn deurtje al opengeramd (zit ingewikkeld dicht maar uiteindelijk houdt een touwtje de boel bij ekaar en dat was gebroken), klaar om iedereen te helpen ontsnappen, maar hij stond natuurlijk wel braaf in zijn stal, want hij had me horen aankomen... O:)


En vanavond ben ik op Vincent de paarden gaan halen, zonder zadel, zonder cap. Gewoon in mijn gebloemde broek en zweedse muilen. :+
Hij liep namelijk allang al bij huis, maar de rest stond nog lekker in het zijland. Ik had geen zin om ze te voet te gan halen, ik bedoel, als er toch een paard beschikbaar is...
Dus even de hackamore om, bij de duiker opgestapt en richting het hek (dat altijd open staat) van het zijland. Vincent deed het braaf, ik denk dat hij wel snapte wat de bedoeling was.
Nou, toen ze mij eenmaal bij het hek in de buurt op Vincent zagen, zorgde dat wel voor de nodige opwinding. Ze kwamen toevallig net aandraven en staarten gingen omhoog, er werd flink gebokt, met scheten, en in de rondte gedraaft door met name Pocotó en Chico. Ollie kwam als laatste uit het zijland en liep gewoon braaf op een afstand achter ons aan en Gandhi was nieuwsgierig en wilde steeds naar ons toe komen, oortjes erop, maar die moest ik toch echt op afstand houden, want geen zin in vechtpartijen als ik er op zit. Dus ik van "hup hey!" en andere cowboygeluiden :+ op hem maar op afstand te houden. De anderen werden daar nog vrolijker van, maar uiteindelijk ging het hele spul wel richting stal. Vincent is vee gewend, dus die werd er verder niet warm of koud van dat ik ze opdreef en bleef rustig in stap voorthobbelen.
Om wat ruimte tussen mij een Gandhi te creëren ging ik rechts van de longeercirkel, want zij gaan gewoon rechts richting stal.
En dan het gevaarlijkste moment: Voor de stal afstijgen. Gelukkig ben ik inmiddel redelijk fit en lenig geworden, dus ik was er vlot af en leidde Vincent naar binnen en toen kwam de rest erachter aan.
Hackamore af, deurtjes dicht en voer uitdelen.

Daarna heb ik Pocotó nog even los in de longeercirkel gehad. Ze is best heel braaf en luistert goed naar de commandos. Wel is ze zonder zadel en lijn baldadiger. Links en rechts een klein bokje in galop, dat ze met zadel en aan de lijn beslist niet doet.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 22:18

Wat foto´s voor die me niet op Facebook hebben:
Ollie (die in deze tijd van het jaar helaas altijd mager is)
Afbeelding

Pocotó
Afbeelding

Chico
Afbeelding

Gandhi
Afbeelding

en Vincent
Afbeelding