[VOLG] Nieuwe rescue

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 20:02

Moddervette Chico. Ik zit half te denken om eens een stuk van de Camino de Santiago de compostela met hem te doen.
Afbeelding

Pocotó
Afbeelding

Olímpio
Afbeelding

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:58

Lusitana schreef:
Ja dat is die stal. Zijn paarden maken toerbeurten met vakantie in het land naast het mijne.

https://www.cavalosnaareia.com/


Wat leuk! Ik dacht dat ze enkel het strand en de rijstvelden in Comporta reden, wist niet dat ze ook richting Grândola gingen. Ik onthoud het voor wie weet ooit :-)

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 00:19

Nee, dat heb ik misschien verkeerd onder woorden gebracht. Hij heeft wel 60 paarden of zo en steeds gaat er een groepje de wei op op het land naast mij, die hoeven dan een maand of zo niet te werken. Ze krijgen dus allemaal een keer vakantie in het jaar. Sommige paarden staan er de hele winter.
Ze worden per trailers en vrachtwagen gebracht.

Ze gaan via de rijstvelden over de duinen naar het strand en terug.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 19:59

Gister kwamen ze naar binnen terwijl Vincent nog vrolijk op het zijland aan het grazen was, dus die moest ik helemaal gaan roepen. Hij kwam met enig ongeloof/tegenzin tot hij voor de deur stond en begreep dat de rest al binnenwas.

En net kwam hij in volle galop voorbij sjezen om te kijken of de anderen soms al naar stal waren. Grote bok naar de honden die blaften. Keert om (want neem paarden staan hier niet) en in volle galop weer terug, met grote bok naar de honden.

De nadelen van zelfstandig grazen is dat je soms de kudde uit het oog verliest. :+