Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 37 [ 904 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 37  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Nieuwe rescue

 
Profiel   

Zou handig zijn!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 19:23 



 
Profiel   

Normaal gesproken hebben Ollie en Vincent ´smorgens een klein kantje water in hun bak dat ik er uit kieper voordat ik vers water er in doe.
Maar gisteren had Vincent nog best veel en het zag er schoon uit, dus ik heb het gewoon aangevuld.

Nou, dat was natuurlijk niet zoals het hoor volgens Vincent (ik zie een subtitel voor mijn boek ;) )
Die heeft daar vannacht dus niet van gedronken. Niet eens zijn hooi in gedunked.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 10:25 



 
Profiel   

Dat hij het had had laten staan had natuurlijk al een teken voor je kunnen zijn. Hoe duidelijk kun je zijn als paard? Ik vind ‘m geweldig; hij neemt het spreekwoordelijke lezen en schrijven straks nog letterlijk :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 16:32 



 
Profiel   

Dat ik post-its met commentaar ga vinden :+

Ik zit sinds vanmiddag zonder water in mijn put (en ik heb geen leidingwater, voor de duideijkheid, dus gewoon geen water in huis, behalve flessewater om te drinken).
De put waar de paarden van drinken heeft nog iets geloof ik.
In elk geval is hun trog vol en het regent af en toe dus hopelijk een beetje aanvulling mettertijd.
Ondertussen de huisbaar proberen te bellen, bleek het nummer niet te kloppen (verkeerd overgenomen in mijn nieuwe telefoon) dus e-mail gestuurd én een chatbericht op Facebook naar hem en zijn vrouw én getagged in een bericht op Facebook over het feit dat ik geen water heb.
Hij stond vrij snel onaangekonigd voor de deur, situaie opnemen.
Teruggekomen met personeel (klusjesman) en hij heeft ondertussen de brandweer gebeld voor water supply. Weet niet wanneer die komt en waar dat in gaat, maar we zien het allemaal wel.
Het zal deze week en begin volgende week nog meer regenen, maar het valt altijd nét om me heen. Beetje noordelijker staan de straten blank, wat zeg ik, raast het water door de straten, en hier is het zand onder de directe bovenlaag nog droog...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 17:22 



 
Profiel   

Pluspunt is dan weer wel dat jij niet net in je blootje onder de douche vandaan kon komen toen hij onverwacht binnen stapte. Elk nadeel en zo.
Maar zonder gekheid, water is een levensbehoefte dus zonder zitten moet niet te lang duren. Gelukkig reageerde hij wel gelijk. Kan de brandweer niet zo’n grote plastic bak leveren en ter plekke vullen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 18:35 



 
Profiel   

Ja, daar hebben we het over gehad.
Ik heb ook een groot betonnen reservoir, maar de slang ervan is er al niet meer en het is niet eerst schoongemaakt of wat. Maar daar hebben ze ook bij gestaan.
Ik wacht het maar af.
Zolang de paarden nog hebben vind ik alles best.
Een bakje water om handen te wassen en ik kan nog 1 x doortrekken, want het reservoir is vol. Dat bewaar ik dan maar voor de grote boodschap morgen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 19:01 



 
Profiel   

Trouwens ook nog gehad over het hek in de scherpe bocht. We moeten even wachten tot de grond zachter wordt door de regen, maar dan krijg ik dus een hele nieuwe omheining aan die kant (was in het voorjaar al beloofd) en dan zetten ze het daar gewoon veel verder naar binnen. Dan kunnen ze nog wel uit de bocht vliegen, maar raken ze niet in de omheining, is de theorie. Persoonlijk ben ik daar niet van overtuigd. Als je ziet dat ze nu al zo meters in het land komen terwijl ze geremd zijn door de omheining...
Maar als ze er bezig zijn, zal ik wel vragen of ze de boomstam die verderop in mijn land ligt niet met de tractor daarheen kunnen slepen/duwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 22:44 



 
Profiel   

De andere put, waar de paarden van dronken, is op mijn huis aangesloten. Voorlopig heb ik weer water.
en terwijl de rest van het land te maken heeft gehad met zware regenval en overstromingen heb ik gisteren een bui gehad die net aan de oppervlakte nat maakte...

Ondertussen wel wat foto´s om te plaatsen.

Dit is wat Vincent doet met stro dat hem niet bevalt.
[ img ]

Om worteltjes vragen bij de deur.
[ img ]

In zijn stal.
[ img ]

[ img ]

Selfie.
[ img ]

Bij de drinkbak.
[ img ]


De eigenaar van het zadel wil plots toch niet verkopen. wil nog wel van zijn hond af. Ik heb gezegd dat hij hem moet laten castreren en dat hij daarna wel naar mij gebracht kan worden.
Voorlopig nog niks gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 19:12 



 
Profiel   

Ik moest hard lachen om die foto van dat stro! Wat een figuur :))

Hij heeft wel echt een hele knappe kop. Die selfie van jullie is leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 09:39 



 
Profiel   

Ik moet altijd lachen om Vincent zn streken.Wat een figuur is dat paard zeg, als die kon praten he

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 09:43 



 
Profiel   

Die Vincent wat een portret :D

Balen van het zadel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 11:48 



 
Profiel   

Geen Vincent update, maar ik wilde even een foto van Chico plaatsen.
We hebben drie dagen achter elkaar zwerfvuil uit de bermen en bij de bushalte weggehaald, Had uiteindelijk een voerzak vol.
Hij vond het leuk om te doen (veel stilsaan is altijd okee bij hem) en zocht ook mee.
[ img ]

Ik dacht dat ik dat ook wel met Gandhi kon doen op mijn eigen grond. Vorige bewoners hebben hier hun vuil begraven, maar dat komt allemaal boven, vooral veel sardientjes/tonijn blikjes en glas.

Maar toen ik de tassen aan het bevestigen was, het zat van boven al vast en eentje aan de zijkant, zag hij het ineens in zijn ooghoek en vond het zo eng dat hij zich in paniek lostrok, door de stalgang heen racede, en en weer terug kwam, op het hek af, waar hij al een keer half springend in geknald is, in exact dezelfde situatie met en zadel, dus dat heb ik vliegensvlug oepn gegooid en hij ging aan de race door het land.
De ene tas die nog niet aan de zijkant vastzat is ook naar de andere kant gegaan.
Gandhi ging het zijland in waarhij onvermoeibaar heen en weer langs de omheining galoppeerde.
Ik heb een emmer voer gehaald, want daar is hij meestal wel voor te vinden en uiteindelijk kreeg hij mij met emmer ook in de gaten en kwam hij naar me toe en stak hij zijn neus in de emmer om te eten.
Hij stond te stomen en was doodmoe.
Tassen goed gelegd en hij liep braaf mee naar stal waar ik hem verlost heb van de tassen.
Maar ik heb, anders als toen hij van het zadel -of eigenlijk de korf op de opgetsoken beugel- geschrokken was, en ik dacht dat ik hem tijd moest geven om het te vergeten (hij is het duidelijk niet vergeten) besloten om hem toch maar elke dag de tassen weer op te leggen zodat hij er maar aan went. Hij heeft vroeger ook gewoon met tassen gelopen. Maar hij heeft ineens besloten dat dingen die hij vanuit zijn ooghoek kan zien eng zijn (vooral rechts).
Enfin, gisteren en vandaag dus de tassen toch op gedaan en hij kijkt nog erg om en vindt het best spannend, maar loopt braaf mee naar de deur, waar hij een worteltje krijgt, en weer terug.

En er is vandaag een hond bij gekomen. Bingo.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 22:01 



 
Profiel   

Wat een leuk stel heb je toch! Bingo is ook leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 22:44 



 
Profiel   

balance schreef
Heerlijk paard, als hij nou nog leert uitmesten kun jij mooi op vakantie :D.

Nou, hij is aardig op weg. Vanmorgen had hij bij het opstaan zijn natte plek in het stro weggetrapt en dat lag zo voor het opscheppen voor zijn bed! De drollen aan de zijkant op het beton, ook voor het opscheppen, dus ik was snel klaar. Moest meteen aan je uitspraak denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 22:38 



 
Profiel   

Is Bingo de hond van die man waar je dat zadel van zou overnemen? En nu gecastreerd dus :D

Wat een avontuur weer met Ghandi :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:40 



 
Profiel   

Ja. Bingo is die kettinghond. Hij zit onder de teken. Ik heb het over honderden. De DA sprak er schande van. Ze hebben het loodje gelegd door de narcose (hoewel ik er 1 op de vloer zag lopen,die is zeker alleen verdoofd geweest). Achter zijn oren is hij helemaal kaal ervan, bleek toen ik de kraag afdeed (die was te kort en hij kon toch bij de wond, dus geen nut).

Met Beer
[ img ]

De oude eigenaar heeft hem naar de DA gebracht en de DA heeft hem na de castratie bij mij gebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:51 



 
Profiel   

Oh jeetje wat sneu zeg := maar fijn dat hij bij jou een goed leventje kan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 15:09 



 
Profiel   

Leuke verhalen weer over Vincent, wat een portret is het toch :)
En Gandhi die zo in paniek raakt, hoop dat hij er gauw aan went.

Bingo is leuk! Wat fijn dat hij nu bij jou is. En een mooie bijkomstigheid dat die teken niet tegen de narcose kunnen.
Heb je nu ook niet veel kans dat Bingo lyme heeft opgelopen? Of is dat in Portugal nog niet zo veel?
Wat leuk dat hij al los mee kan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 11:44 



 
Profiel   

Gandhi kan enorm lang volhouden dat iets eng is als hij dat in zijn hoofd heeft gehaald. Zelfs als er niks meer is om bang voor te zijn.
Gister ging ik gewoon zonder wat op zijn rug met hem een worteltje halen bij de deur en liep hij nog te knorren.
Heel jammer want voorheen heeft hij ook met tassen gelopen en ik heb er ook wel op gezeten en dat vond hij allemaal leuk.
Aan de andere kant vind hij een schok van schriklint dus weer niet voldoende om er de rest van zijn leven bang van te zijn, dat raakt hij rustig meerdere keren aan en gaat hij gewoon doorheen.
Het is gewoon een apart paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 11:54 



 
Profiel   

Nog steeds geen regen, dus geen gras en veel hooi bijvoeren...

In het ochtendzonnetje.
[ img ]

Vanmorgen stond hij met zijn kont naar de ingang van zijn stal en keerde niet toen ik zijn emmer voer neer zette.Zijn drinkton lag ook om.
Dat is raar, maar ik had Pocotós over-de-deur-hang-voerbak nog in mijn hand en madam maakte met geluidjes en geschraap duidelijk dat ze haar voer NU METEEN wenste, dus eerst die bij haar gehangen en daarna eens gekeken wat er met Vincent aan de hand was.
De stal is afgelsoten met een ketting en een stuk daaronder een stuk tuinslang.
Bij nadere inspectie bleek dat Vincent 1 achterbeen over de slag had. Bij naar voren stappen zou dat hem tegenhouden.
Gelukkig kan de slang hem verder niet bezeren en was hij duidelijk ook braaf blijven staan.
Hij zit met een musketon vast, dus ik kon hem makkelijk losmaken en Vincent bevrijden.
Ik duwde hem tegen de kont en hij stapte met hele hoge passen naar voren tot hij merkte dat er niks meer was en draaide om te gaan eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 15:40 



 
Profiel   

Slim paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 15:43 



 
Profiel   

Je hebt hem al weer bijna een jaartje... kun je een voor- en na foto plaatsen? Dan ga ik nog een keer met de pet rond hier! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 17:05 



 
Profiel   

Mag ik zo vrij zijn? Ik kijk regelmatig beginfoto's terug!

Uit de OP:
[ img ]
[ img ]
22-11-19

[ img ]
1-12-19

[ img ]
31-7-20

[ img ]
14-9-20

Ik vind dit zo'n heerlijk topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 19:50 



 
Profiel   

Mooi hoor! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 23:06 



 
Profiel   

Wauw! Je herkent hem bijna niet meer terug van die eerste foto's. Dat zielige koppie ook van hem op die allereerste foto -O- Je hebt hem toch maar goed op weten te knappen! Super om te zien <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 10:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 37 [ 904 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 37  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen