[VOLG] Nieuwe rescue

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 19:40

Vanmorgen was Vincent weer met Olímpio aan het spelen (en hij heeft weer een natte plek in zijn stal gevonden om op te gaan liggen):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik stapte gisteravond bij het honden uitlaten bijna op een ladderslang. Snel mijn camera gehaald maar toen ik terug was, was hij in geen velden of wegen meer te bekennen.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:51

wat heerlijk dat Vincent echt helemaal geaccepteerd is door de kudde. Super toch dat spelen <3

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 22:15

Ja en je kunt zien dat Gandhi zich er niet meer mee bemoeit en Vincent is ook niet meer bang van hem.

Ik heb gisteren niet gereden en woensdag ook niet, dus vandaag maar een beetje ingehaald met rijden op vincent en Olímpio mee aan de hand.
Ollie ging meteen naast Vincent staan die al op de poetsplaats stond, zodra ik zijn stal openmaakte. Hij moést mee... Had zijn halster nog niet eens om.
Gezadeld en de hackamore gebruikt. Het begon al donker te worden, dus een redelijk kein rondje op het land gemaakt, maar ze vonden het duidelijk leuk. Ik had wel een onhandig begin-touw was te lang en ik moest even een rondje draaien met Vincent om dichter bij Ollie te komen en hem korter te kunnen nemen.
Bij het afstijgen Ollie gewoon los gelaten. Hij stond te dichtbij, maar ik zei even dat ik er zo niet tussen paste en hij leek het te snappen. Of hij maakte gewoon ruimte omdat ik aanstalte deed om af te stijgen.
In elk geval ging dat ook prima. Ik heb hem eerst de poetsplaats op laten gaan omdat hij het verst van het hek vaststond en Vincent volgde zelf en ging op zijn plek staan. Afgezadeld en ze op stal gezet en het was meteen al tijd voor zemelen, dus ze kregen niet apart nog een beloning.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 12:55

Wortelman kwam vandaag langs met zijn vrouw en twee honden. Één bleef in de auto, de Jack Russel kwam mee. Hij vertelde dat hij het andere hek niet open had gekregen (eigenlijk blij om en ga het hem dus ook niet leren). Ik vertelde dat hij geen krachtvoer moest geven en al helemaal geen hele zak en dat ik voer weg heb moeten halen omdat ze er dood aan kunnen gaan als ze teveel in één keer eten. Hij was zeer berijpend. Als hij weer voer meeneemt, zal hij het in de garage leggen.
Hij vroeg of ik stro nodig had. Hoefde daarvoor alleen mijn adres te geven. Ben benieuwd, want mijn ervaring is dat ze hier vaak stro (palha) zeggen tegen hooi (feno). Maar hooi is ook goed.
Ben heel dankbaar!
En de paarden ook. Die hadden de auto al zien stoppen en hoorden ons praten en kwamen van ver om de wortels en elk een appel te halen.
Gandhi is zijn lievelingspaard.
Hij zou graag meer in de buurt wonen op het platteland. Niet dat waar hij woont nou zo´n stad is (1 268 inwoners), maar hij heeft geen land en dat wil hij wel graag.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:27

Eigenlijk dus wel een hele lieve man met hart voor de dieren...moet hem allen nog wat
uitgelegd worden kwa voerbeleid ....

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:36

Fijn dat hij zo meeleeft en ook heeft geluisterd ;) en wellicht hou je er nog gratis hooi en / of stro aan over ;)

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 17:16

Hij probeert ook hun namen te onthouden. Dat is meer dan de twee vorige eigenaren van Olímpio die ik ken hebben gedaan. Die vragen nog steeds "hoe heet hij ook al weer?". En dat zijn EIGENAREN geweest!
Van Gandhi weet hij al, dat is zijn lievelingspaard.

Ik heb nieuwe foto´s van vandaag.
Met vergelijkingsfoto´s:
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Poging tot selfie, let eens op dat oog...
Afbeelding

En zo dicht kan hij nu bij Gandhi grazen:
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:20

Die is mooi opgeknapt! Petje af!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:28

Hij kijkt je echt aan zo van wat is hier de bedoeling van :D ..moet dit nu!

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:40

Hij ziet er echt prachtig uit!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 17:44

Dank julllie voor de complimenten.

Ze zijn nu allemaal vet wegens het goede gras, maar dat moet ook, want in de zomer hebben ze geen groen gras meer en gaan ze geleidelijk afvallen.
Als ze geen vet hebben, vallen ze teveel terug. Vooral de grotere. De kleintjes raken nooit alle reserve kwijt.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 17:46

kally schreef:
Hij kijkt je echt aan zo van wat is hier de bedoeling van :D ..moet dit nu!

Ja echt hè, zo van "serieus?"

thequeensmum
Berichten: 3528
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:32

Wat een lekkere billen;)

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:53

Hij is echt enorm opgeknapt <3

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 16:30

Weer foto´s van spel dat nog elke ochtend plaatsvindt. Eerst met Ollie en als die er genoeg van heeft gaat hij door met Chico.
Wel lachen, hij dacht gisteren daarna even Pocotó in spel te betrekken, maar die gaf een fikse "rot op" klap met een niet te misverstane gezichtsuitdrukking erbij en Vincent ging meteen maar even verongelijkt verderop grazen. Helaas daar geen foto´s van.

Afbeelding

Afbeelding

Hier ´savond op stal met de ene kip die ik van het stel heb overgehouden.
Afbeelding
Ik heb drie nieuwe kippen gekregen en twee daarvan gingen gisteren voor het eerst op stok op het hek van Ollies stal, de derde sliep nog in het hoekje waar ze de eerste wegken met z´n drietjes sliepen.
Excuus voor de onscherpe foto´s.
Afbeelding

Vandaag na een flinke onweersbui:
Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 22:16

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:27

Hahahaha zalig uitzicht!

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 02:40

Geweldig, jouw uitzicht. Dat wil ik ook! <3

Leuk om te lezen dat Vincent ook in de kudde steeds meer op zijn gemak is en lekker wil spelen.

Ik blijf genieten van je updates, al reageer ik niet vaak. Het lijkt me lang niet altijd makkelijk voor je, maar wel een mooi en betekenisvol bestaan! Moeilijk om goed in woorden te vangen, ik hoop dat het goed over komt. :)

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 20:11

Vandaag tussen de onweersbuien (waar de paarden zich niks van aantrokken) door foto´s kunnen nemen met heel apart licht.
Bij deze dacht ik meteen "wauw, het is net een eenhoorn" en toen ik hem op Facebook zetten, gaf een vriendin van me die al heel lag in de USA woont dit als comment:
There he is . The Unicorn
Prachtig. Een Kunstwerk

Twee zielen, één gedachte.;)

Afbeelding


Verder nog deze foto´s, minder byzonder. Wel apart is dat de rest in de bloemenzee stond met hoog gras en hij het stukje had opgezocht waar het gras als een biljart laken is. Maar goed, we weten al dat hij apart is.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even de anderen ook:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de zusjes poes die mijn paraplu heel interessant vonden:
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:18

wauw wat heb je toch een prachtig plekje zo voor je dieren <3 fijn dat je ook weer kipjes hebt <3

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 13:40

Ja, blij mee en ja, ik woon heerlijk!

Ik ben in mijn boek dat ik aan het schrijven ben op hoofdstuk 6 en vind het erg leuk om terug te gaan in de tijd toen ik Vincent nog aan het leren kennen was.
Ben pas in december 2019, dus nog veel te gaan.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:54

Hahaha die poezen!
Blijft toch een fijn plekje! Paardjes zien er goed uit :)

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 20:56

Dank je wel.

Ik zag trouwens net Vincent Ollie weer uitdagen dus het is niet alleen een ochtenritueel.

Een van de nieuwe kippen gaat trouwens steeds gewoon ín de voeremmer van Ollie zitten als daar voer in zit. Ollie is daar helemaal niet van gediend en als die binnekomt en wipt hij gewoon de emmer om met beledigde kip en al. _O-

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:16

Hahahaha....dat zou je moeten filmen dat Ollie dat doet...

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 21:44

Lastig omdat er weinig licht is als ze binnenkomen.
Gisteren zag ik 1 van de nieuwe kippen niet toen ik de paarden binnen liet. Nog om het huis heen gelopen, maar geen enkel spoor. In alle stallen gekeken, maar ik zag niks. nu helpt het niet dat ze een schutkleur hebben en in hoekjes wegduiken, maar noramaal zitten die drie bij elkaar en ik zag er maar twee. Dus ik was ongerust en ik bedacht om op Ollie even de boomgaard voor de stal te doorzoeken. tegen de tijd dat hij opgezadeld was ging de straatverlichting aan. Een half uur voor zonsondergang.... Ik deed maar even snel zijn hoofdstel met bit, zonder neusriem om, omdat ik de hackamore het laatste voor Vincent gebruikt had en anders moest ik weer van alles gaan verstellen. Nou, dat heb ik geweten. Meneer was het helemaal niet eens met het naar buiten gaan in het donker en nog wel met bit. Hij draaide toen hij een paar meter van huis was bruusk om en toen maar de teugels wat beter aannam deed hij alsof hij omhoog zou gaan. Ik reed hem gewoon voorwaarts, en hij begon te dribbelen en tegen het bit te vechten. Het kost wat moeite om tegen je instinct van inhouden in te gaan als een paard ineens druk en moeilijk wordt, maar gelukkig ben ik erg ingesteld op voorwaarts en loslaten en dat hielp. Gewoon been eraan en geen gezeur, wat meer teugel, dan heb je niks te klagen/vechten en zowaar hij ging wel voorwaarts maar snorkend en duidelijk zeer acherdochtig betreffende de bouwlichten bij buren in de verte die hij overdag niet ziet. Het ws duidelijk dat ik bij dit licht geen kip meer zou vinden en koos daarom maar voor een stukje dressuur bestaande uit om bomen en de put heen rijden, wat rechte lijntjes en wat wijken links en rechts en dat ging heerlijk licht omdat hij zo opgewonden was. Ik gaf hem af en toe een klopje om te laten zien dat er niet aan de teugels getrokken ging worden, dat alles okee was en hij zich niet druk hoefde te maken en proestte even voor en dat deed hij inderdaad na (ik heb ontdekt dat het enorm helpt met kalmeren van paarden als je proest) en we konden uiteidelijk gewoon in stap en zelfs aan de lange teugel op huis aan. Maar op de poetsplaats was hij toch onrustig en bleef maar naar het licht staren en draaien. Ik kon het zadel wel afdoen, maar hij was te onrustig om veilig het hoofdstel af en halster om fte doen dus dat heb ik in zijn stal gedaan. Hij kreeg een handje voer maar daar morste hij veel van, hij was er met zijn hoofd nog niet echt bij.Maar tegen de tijd fat ik alles had opgeborgen stond hij al weer op rust tegen de halfhoge muur waar Vincent aan de andere kant staat.

En ´smorgens zag ik 2 van de nieuwe kippen in een Ollies stal en 1 in Vincent´s stal. Was er nou 1 snel een andere stal in gegaan of waren er toch gewoon 3? Nog een keer gechecked en jahoor er waren er gewoon 3.