Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 37 [ 904 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Nieuwe rescue

 
Profiel   

Nee dierenarts kosten zitten er niet aan vast. Ze (dierenarts en eigenares) gaan er vanuit dat ze weer berijdbaar wordt. Fokken zit er denk ik niet in, althans dat zou ik zelf niet doen met een paard met een heup blessure.
Ik heb begrepen dat de heuppunt afgebroken is. Dit zie ik wel vaker bij paarden die hard gevallen zijn. Maar je weet niet wat er van binnen nog gescheurd is , hè. Dat heeft altijd tijd nodig om te herstellen.
Ik zou haar ook nog niet zo´n lange reis gunnen op dit moment. Maar als het aankomt op naar de slager gaan, zal ik aan je denken, want daar is ze nou ook weer te goed voor.
In elk geval een heel mooi aanbod, bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 10:19 



 
Profiel   

Nee een lange reis met een heup fractuur is inderdaad erg pittig. Ik hoop dat ze bij je buren terecht kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:31 



 
Profiel   

Gaat om het heupbeenuitsteeksel, niet om een deel dat met beweging te maken heeft, maar toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 16:34 



 
Profiel   

Vanmorgen is de smid geweest, alle vijf bekapt. Bij Gandhi was het hard nodig, de rest viel wel mee. Pocotó liep daarna wel stram. Ik denk eerder door de houdingen dan door wat er van haar hoef is gegaan, want dat was minimaal.
Afgesproken om hem een keer in het dorp te ontmoeten om te betalen, want het kwam nu even niet uit, maar de hoeven moesten wel nodig gedaan.

Ik zag, toen ik buiten in het zonnetje zat te lezen, een trailer voorbij gaan met 1 bruin paard er n en het kan zijn dat de merrie die ik aangeboden kreeg dus inderdaad naar de man is gegaan die in de winter paarden op het land naast mij heb en ook wel eens paarden red.
Hij heeft natuurlijk kans dat ze gewoon bruikbaar wordt voor de strandritten. en anders slijt ze de rest van haar dagen gewooon lekker op het land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:36 



 
Profiel   

Wat een super leuk topic! Ik heb 'm helemaal gelezen, haha. Fantastische plek wonen jullie met een gezellige beestenboel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:57 



 
Profiel   

Dank je wel. Vincent heeft een eigen pagina: https://www.facebook.com/groups/589281794977642

En alle paardjes bij elkaar deze: https://www.facebook.com/opvangpaardenportugal

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:51 



 
Profiel   

Oh wat leuk ik ga zo even kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:15 



 
Profiel   

Zo, lang niet gepost.
Maar ik moet even wat van me afschrijven.
Ik had in verschillende Facebook groepen mijn (koets)tuig te koop gezet. Ik ben daar aan gekomen via een ruil met een spaans zadel dat ik duur gekocht heb dus ik wil wel een eerlijk prijs en het stond op 300 €. Ik kreeg vrij snel een belangstellende, ook een expat in Portugal woont en een paard heeft. Ze wilde niet de volle mep betalen, maar omdat ze niet het hoofdstel erbij wilde omdat ze alles bitloos doet, ging ik accoord met minder. Maar we raken zo aan de praat via chat en toen ze hoorde dat ik recues had wilde ze wel het hele bedrag betalen en op andere manieren helpen, ze zou zien of ze donaties kon regelen en een behandeling van een (paarden)oseteopaat voor niks enzo. Nou, ik was natuurlijk harstikke blij. Ze wilde ook wel een Facebookpagina in het Engels opzetten, want dan bereik je meer mensen. Nou dat had ik toevallig zelf een paar dagen daarvoor dat gedaan, maar omdat mijn signaal zo slecht is thuis had ik er nog niet veel aan gedaan. En dus heb ik die verwijderd en haar een op laten zetten, van de opzet kreeg ik een link en ze had foto´s van mijn Facebook pagina gebruikt en wat paarden door elkaar gehaald, dus ik zei welke foto´s veranderd moesten worden en ik heb een hele bio geschreven van alle paarden en mezelf. Hele middag mee bezig geweest.
Kreeg de dag erna bericht dat ze niet zoveel aan de pagina kon doen omdat ze met een 3 jarige zat. Prima, maar ik hoorde verder ook niks meer over het tuig.
Dus ik vraag zo van wanneer betaal je? Dan kan ik het verzenden.
Nou toen zei ze ineens dat ze een gareeltuig wilde en dat ze niet goed kon zien waar de strengen waren in mijn tuig. Dus ik nog Vincent vangen en tuig om en foto´s maken met de strengen over de kruiwagen erachter, goed in beeld, kom ik weer op de chat, zegt dat ze iets veel goedkopers had gevonden en heeft de chat gewoon uitgeschakeld!
En het erge is dat er een andere geinteresseerde was waartegen ik dus heb gezegd dat het ik principe al verkocht is en die had inmddels ook al wat andere gevonden natuurlijk.
Dus geen tuig verkocht, geen donaties, geen gratis osteopaat, en geen Facebookpagina. Althans niet van haar, ik heb toch maar opnieuw zelf een opgezet in engels: https://www.facebook.com/FollyfootPT

Ik zal straks wat nieuwe foto´s plaatsen, ik zit nu in de bibliotheek met mijn laptop, daar staan ze niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 16:46 



 
Profiel   

Ze zijn allemaal wat teruggevallen in gewicht, maar ze kwamen overdag niet naar huis om meer hooi te eten, dus ze vonden wel voedsel, het was alleen niet erg voedselrijk. Gelukkig heeft het inmiddels geregend en is er voorjaarsgras aan het groeien dus komen ze weer aan.

Dit is wat Vincent moest verduren en hij bleef staan als een standbeeld, zelfs toen ik naar binnen ging om een worteltje te halen bleef hij braaf wachten.
[ img ]

Hier lekker aan het grazen
[ img ]

Gandhi
[ img ]

Olímpio
[ img ]

Pocotó
[ img ]

Chico ochtendhooi aan het eten
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 22:12 



 
Profiel   

Jeetje wat vervelend zeg dat ze je zo heeft laten zitten. Helaas heb je gewoonweg heel veel van dat soort mensen. Ik heb er helaas ook ruime ervaringen mee.

Ze zijn inderdaad wat afgevallen, hopen dat het snel bij trekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 13:50 



 
Profiel   

Ja echt poedersuiker en weet je, ik kreeg ook veel reacties op die advertentie van het tuig, maar om he paard te kopen. Terwijl erbij staat dat die alleen maar model staat en niet te koop is.

En even een update over die merrie die me was aangeboden, die wilde ze namelijk ook wel, omdat ze maar 1 rescue heeft en er kan er wel een bij, dus ik had de eigenaresse nog even op chat, maar merrie heeft inmiddels een tehuis gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 15:29 



 
Profiel   

Omdat ik langzaam aan weer vakantie plannen ana het maken ben, ben ik benieuwd of er nog bokkers zijn die zouden willen oppassen in mijn huis. Ik heb hier in het topic en via pb vorig jaar aanbiedingen gekregen, maar omdat omstandigheden kunnen veranderen en voordat ik iedereen aan ga schrijven, is het misschien handig om hier gewoon een oproep te doen. Ik heb nog niks geplanned, maar ruw weg in de periode vanaf de laatste week van mei tot eind juni.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 16:21 



 
Profiel   

Helaas ik zou wel willen, maar heb er zelf 5 staan ;) maar ben benieuwd of een bokker kan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 17:53 



 
Profiel   

Zo, even weer een update.

Het heeft flink geregend en er is inmiddels gelukkig al een tijdje volop gras dus de paarden zijn weer op gewicht. De putten staan helaas nog wel bijna leeg. Ik zie geen niveau verschil. Ik denk dat het meeste water wordt opgezogen door de bomen voordat het de putten kan bereiken.

De paarden zijn allemaal zo goed als door de wintervacht, op Gandhi na die nog wat kwijt moet, maar die maakt dan ook de dichtste vacht, vooral veel meer ondervacht.

Even fotootjes:
Vincent komt nog alle dagen bij de deur, vooral om een worteltje :

[ img ]

Hij wil ook wel even wieden:

[ img ]

Dit doet hij ook wel ongevraagd in de hondenren als het deurtje toevallig openstaat:

[ img ]

Foto waar de hele groep op staat, lukt niet vaak:

[ img ]

En hier Vincent met Chico van dichterbij en de andere kant. (Chico verdeeld vaak zijn aandacht over alle paarden, heel lief):

[ img ]


Chico met Gandhi:

[ img ]

Chico met Pocotó:

[ img ]

Kan zo snel geen foto vinden met Olímpio, maar daar graast hij ook mee op.

Tuig is inmiddels toch nog verkocht aan iemand van de paardenopvang in de Algarve.

Met de gezondheid gaat het wat minder, een vlek in mijn long is weer groter en de longarts is bang dat het een schimmelkolonie is en had weer een spoeling aangevraagd. Moest daarvoor 1 april naar Lissabon, twee dagen ervoor papieren halen in het ziekenhuis dichterbij, ECG laten maken en covid test laten doen. Enfin, ik geef door dat ik geen begeleiding heb en het hele feest ging niet door.
Ondertusen wel iemand gevonden die mee wil (een oud vrijwilliger van een buurman die ik goed ken) en dat doorgegeven. Vraagt ze het opnieuw aan maar wordt ik gisteren gebeld of ik morgen kan komen? Hallo, de begeleider heeft gewoon werk en moet het wel een week van te voren weten. Ze heeft het nog geprobeerd bij de baas maar het werd te lastig.

De nieuwe katjes doen het goed, flink gegroeid. De zwarte, Jacoba is veel brutaler en gaat al om het huis en soms achter een ander aan het erf af; de lapjeskat, Maria houdt het dichter bij huis, durft wel de stallen in nu en gaat ook wel vlinders vangen in de bloemen voor de deur, en loopt ook wel mee als ik de was op ga hangen, maar als ze wat hoort raced ze snel terug. Ze is een enorme knuffel en schootkat. Jacoba komt soms wel naast me zitten, en wil ook wel geaaid en spelen, maar verder gaat de affectie niet. Samen kunnen ze enorm tekeer gaan als ze racekwartier hebben. De andere katten doen dan soms ook even mee. Ze slapen soms apart en soms bij elkaar, soms verstrengeld.

Dingo maakt het ook goed, die is ook nog iets gegroeid. Hij is dikke maatjes met Beer.

Internet werkt niet mee, volgende keer daar wel foto´s van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 15:18 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 15:23 



 
Profiel   

Jacoba is vanavond voor de deur aangereden en heeft het niet gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-22 21:20 



 
Profiel   

Oei... sterkte Lusitana :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-22 21:35 



 
Profiel   

Ach jeetje…heel veel sterkte gewenst… Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-22 23:54 



 
Profiel   

Dank jullie wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-22 14:03 



 
Profiel   

Och jeetje de avontuurlijke van het stel, sneu hoor sterkte.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 15:47 



 
Profiel   

Even een update:
Ik kreeg twee weken geleden gratis hooi aangeboden (voor altijd!) van de man die strandritten doet verderop en goede vrienden is met mijn buren (van 2 km verderop). <3
Helaas stond hij met panne toen ik het nodig had, en moest ik dus weer een ronde baal kopen bij de boer waar ik ze normaal van heb.
Maar net stopte er een paardentrailer met pick-up truck ervoor voor het huis met twee mannetjes erin waarvan een met zijn duim naar de baal achterop signaleerde. Of dat voor mij was. Ik zei van wel. Ik vroeg of er een paard in de wagen stond, ja, "maar die is niet voor jou" (dat snapte ik :+ )en of het niet handiger was eerst dat paard te lossen (un het buurland). Nee, want ze namen er ook weer twee terug. Ik zei dat de ponies in de weg zouden lopen, ze vonden het geen probleem en met wat stuurmanskunst, want kwamen van en smalle weg en moesten een u boch maken om op mijn erf te komen vanwege hoe het hek staat, met paard en al het erf op.
Nou toevallig waren Gandhi, Chico en Pocotó net naar huis gekomen om te drinken, dus het was feest. Hoop gerace om de combinatie heen, gehinnik heen en weer.
Toen was het van hoe krijgen we het binnen. Deuren geopend en gelukkig kon de auto erin, niet zo zeker of de trailer ook zou passen, maar die hoefde uiteindelijk niet naar binnen, want toen de auto en het deel van de trailer waaraan hij getrokken wordt binnen waren, konden we de baal er af kieperen.
De 3 paardjes verloren daarna hun interesse, of vonden het belangrijk aan Vincent en Olímpio door te geven, in elk geval gingen ze in volle galop terug naar het zijland. Of misschien zijn ze wel zo slim dat ze snappen dat ze van daar uit kunnen zien welk paard uitgeladen gaat worden.

De grote baal is wel stro, geen hooi, maar verder geen probleem. Eten ze ook en kan ik ook als bed gebruiken, scheelt weer in schaafsel kopen. Dat is soms ook gratis krijg als mijn buurman ergens naar een zagerij gaat. Het is te ver voor mij op de scooter, helaas.
Hij zei dat ze nog twee balen komen brengen, ik weet niet of dat steeds in combinatie is met paarden brengen en halen, we zien wel. Maar ik ben, zoals jullie begrijpen, heeeeeeel gelukkig met dit royale gebaar van Zé van Cavalos na Areia.


En verder staat alles vol met gras en bloemen (waarvan ze ook eten) en ziet het er hier mooi uit, zal weer eens foto´s nemen, maar betreffende water is het nog steeds huilen met de pet op, ondanks de regenperiode in april. moet nog steeds zuinig doen.
De paarden zijn weer lekker rond, Chico weer veel te vet dus daar moet ik weer meer mee gaan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-22 16:01 



 
Profiel   

Oh wat fijn zeg dat je dat gratis kan krijgen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 16:24 



 
Profiel   

Echt!

Vanmorgen zo gelachen. Ik was in de stallen aan het uitmesten enzo en liep in gedachte met gebogen hoofd naar de kraan, stond Vincent ineens voor mijn neus. Schrok me rot en hij zag dat ik schrok en boog meteen weg, zo lief.
Ik had mijn haar onder een petje zodat het niet gaat stinken van het uitmesten, dus ik weet niet of hij me wel herkende. In elk geval ging hij meteen door naar de deur van het huis. Het hek van de ren er voor was open, dus hij stapte in de ren en deed zijn hoofd naar binnen. Checken of ik daar was?

Ik heb problemen met foto´s downloaden maar deze heb ik al.

Vincent gisteren:
[ img ]

Gandhi gisteren:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 15:46 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Maar ik ben, zoals jullie begrijpen, heeeeeeel gelukkig met dit royale gebaar van Zé van Cavalos na Areia.

Is dat die stal in Comporta (waar Madonna ging rijden), of ben ik ze nu aan't verwarren met een andere? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 16:07 



 
Profiel   

Ja dat is die stal. Zijn paarden maken toerbeurten met vakantie in het land naast het mijne.

https://www.cavalosnaareia.com/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 37 [ 904 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen