Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 37 [ 904 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Nieuwe rescue

 
Profiel   

Fijn dat ze 'thuis' is nu nog even van die diarree af en dan kun je er helemaal van genieten....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 13:59 



 
Profiel   

Heb haar zusje toch ook maar laten komen. Die zit ook al zo´n 6 maanden bij de dierenarts en zwarte katten worden niet makkelijk geadopteerd.

[ img ]

Dierenarts bracht ook wat pro biotica mee, hopelijk helpt dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 14:46 



 
Profiel   

Ik had eigenlijk ook verwacht dat je haar zusje ook zou meenemen, gewoon omdat je zo bent :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 16:16 



 
Profiel   

:D Ja, ik had haar in mijn hoofd al een naam gegeven, en dan weet je het wel.

Een buurvrouw (buur is een ruim begrip op het Portugese platteland, ze woont zo´n 3 kilometer verderop) stopte net met een grote zak hondenvoer en een blikje paté voor katten.
Ik had voor haar een piepklein simpel kerststalletje en 10 verse eieren, in een gehaakte muts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 16:19 



 
Profiel   

Yup ik had echt al eerder verwacht dat je haar zusje zou hebben, maar daar is ze dan toch ;)

Wat onwijs lief van de buurvrouw <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 16:53 



 
Profiel   

Wat ben ik toch vreselijk voorspelbaar :D

Ik kreeg net van een andere buurvrouw en haar zoon nog een kersttasje met een een doosje in de vorm van een kerstboom met twee stukjes natuurlijke zeep, een doosje macarons, een klomp sleutelhanger, een doos merci en een een potje paté.
Verder nog ingevroren eigen gemaakte kippensoep en een zak met oude kleden voor in de hondenhokken (waarvan op het eerste gezicht een aantal dingen zoals tafelkleden, nog prima tegebruiken zijn. Ze zijn te verbleekt voor hen om te gebruiken omdat ze een B&B hebben en dus een hogere standaard hebben)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 17:18 



 
Profiel   

Het klinkt als een hele fijne buurt waar je zit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 17:57 



 
Profiel   

Ja, we doen veel aan ruilen van eten en goederen en elkaar helpen met diensten waar mogelijk. Dat is wel heel Portugees hoor, waar je ook zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 19:35 



 
Profiel   

Prettige Feestdagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 20:22 



 
Profiel   

Fijne dagen Lusitana.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 20:41 



 
Profiel   

Fijne Feestdagen gewenst… {:) <|-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 22:02 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 13:12 



 
Profiel   

De dierenarts had gezegd dat het giardia was bij de poes, dus ik heb dat eens opgezocht, kan niks vinden over anti biotica, wel over vaak ontwormen en dat hetverschrikkelijk besmettelijk is. Mijn andere dieren, en ikzelf lopen dus ook nog risico. Ik kan nooit alles ontsmet houden! Ze gaan van de bak op het bed in de logeerkamer en daar liggen de honden dus ook wel op. En ze lopen door de kamer... Misschien moet ik ze toch maar opgesloten houden in de logeerkamer.

Vincent is erg ingevallen dus ik ben maar weer begonnen met extra hooi bijvoeren. Ik gaf hem vanmorgen in de stal, toen de rest al naar buiten was. Ik was aan het uitmesten en hij stond eerst wel blij te eten, maar ineens ging hij naar buiten. Ik erachteraan. Hij was gewoon de loods ingegaan waar de ronde baal staat om het direct van de baal te eten. Hij bewaart het liefst zijn eigen portie voor later.
Dus ik heb daar maar buiten een portie neergelegd.
Hij heeft het niet allemaal opgegeten, maar ging toen hij vol was maar gras eten met de rest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 11:46 



 
Profiel   

Oeh.. dat is inderdaad wel een dingetje Lusitana. Blijft hij haar behandelen?
Vincent kan het niet hebben? Omdat hij zo afgevallen is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 16:20 



 
Profiel   

Nee, er is geen kans dat Vincent het opgelopen heeft, denk ik ze zijn ook net ontwormd. Hij en Olímpio doen het gewoon niet zo goed als het gras nog niet rijk is en de temperaturen laag.
Ze komen nu met de aanhoudende regen ook vroeg naar huis, ze willen om vier uur wel aar binnen, dus ze krijgen twee keer hooi. Als ze binnenkomen krijgen ze voer en hooi en om zes uur krijgen ze zemelen en weer hooi. En Vincent krijgt nu dus ook s´morgens wat bij. Als Ollie rond blijft hangen, kan hij ook krijgen.
De andere 3 hebben geen last van het weer en doen het goed op weinig.


De dierenarts is een zij (Sara) en ja hoor, ik krijg alle hulp die nodig is, gelukkig, Alleen is ze nu op vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 19:59 



 
Profiel   

Ik heb zelf ook Giardia gehad en daar ook een flinke ab kuur voor gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 20:42 



 
Profiel   

Ja ik heb het middel ook terug gevonden in verband met giardia. Maar een kuur van 5-7 dagen, ze zit in de elfde dag.

Hoe lang moest jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 23:40 



 
Profiel   

Het is al weer een hele tijd geleden en ik weet niet meer precies hoe lang maar ik denk wel iets van een maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 09:18 



 
Profiel   

Ik had vannacht slecht geslapen vanwege de honden aan het blaffen. Eigenlijk meer tegen de ochtend, zo vanaf vijf uur, dus ik ben om half acht in mijn pyjama de paarden gaan buitenlaten en wat hooi voor ze uit de schuur gehaald (ik moet bijvoeren, het gras heeft blijkbaar niet genoeg voedingswaarde. De schuld loopt op maar ik kan ze niet laten verhongeren.
Enfin, ik heb de blaffers, Beer en Dingo, binnen gedaan zodat ze niet zouden blaffen en ben weer mijn bed ingedoken. Hoorde ik ze nóg onder mijn raam blaffen. Holly, die buiten was, heeft de deur open geduwd. zij ag lekker op de stoel binnen. Gelukkig bleven ze niet balffen en ik ben toch nog in slaap gevallen. Half tien ben ik eruit gegaan. Kom ik bij de stal om te gaan mesten, staat Vincent daarvoor en hij hinnikte toen hij me zag. Dat doet hij niet vaak, zo´n begroeting, dus dat was een leuke verrassing. Hij ging mee de stal in en toen hij zag dat ik uit ging mesten, zoals gewoonlijk, ging hij weer weg en gewoon grazen.
Hij had, leek het, serieus op me staan wachten. Hij kan slecht tegen verandering van routine en de stallen moesten uitgemest! Dat doe ik normaal meteen na het buitenlaten. Dus de hinnik was meer zo van "Ja, daar ben je! Dan kunnen de stallen eindelijk gemest!"
:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 15:12 



 
Profiel   

Nu moet ik wéér nee zeggen tegen een gratis paard.ik heb echt geenplek, kan het me niet veroorloven maar iemand in mijn kennissenkring zit met ene paard omhoog. Ze had haar merrie ter dekking gestuurd naar een plek waar ze een ongeval heeft gehad waardoor haar heup geblesseerd is geraakt en wel zodanig dat het waarschijnlijk bljvend is, maar net zo erg dat ze niet bereden kan, want de kans is groot dat het goedkomt op het land. Pas vier jaar. Ze heeft haar paarden in pension en dat is dan natuurlijk een dure buisness voor een paard dat je niet kunt gebruiken en dan meteen een box erbij voor een nieuw paard dat je wel gebruikt. Er is geen land bij waar ze op kan. Dus schreef ze mij, of ze niet bij mij op het land kon. Mag haar zo hebben, alleen een bijdrage voor het transport.
Maar ik kan haar echt niet hebben dus ben aan het rondvragen, maar ja, wie neemt er nou een geblesseerde merrie aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:03 



 
Profiel   

Oei wat sneu zeg voor die merrie, is ze al gedekt ook? zo vroeg in het jaar (of laat want dat wordt een december veulen) is hier gewoon eigenlijk niet zo heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:10 



 
Profiel   

Is het geen optie om haar bij jou in pension te hebben? Dat jij ook nog een zakcentje verdient, de eigenaar haar op het land heeft, maar jij geen extra kosten hebt?
Of kan jouw grond/gras dat niet aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:54 



 
Profiel   

@La_Lune, even met die gedachte gespeeld idd omdat het ook wel leuk is voor Pocotó d, de enige merrie, maar ik heb gewoon te weinig water. Een zesde paard dat is de zomer rustig 60 liter of meer wegdrinkt, is echt een te groot risico dat ik helemaal zonder kom te zitten. voor d egrote droogte was het geen probleem geweest. Maar het is ook een zesde stal uitesten dat prima lukt als ik me goed voel, maar als het minder gaat is het een ander verhaal.
Ik heb haar doorverwezen naar de eigenaar van de buurpaarden. Die heeft immers daar altijd de afdankertjes en oude en kreupele paarden lopen en red ook wel paarden hier en daar. En daar dit een jonge merrie is ,met kans op herstel, ziet hij het misschien wel zitten. Kan ze later misschien strandritten lopen en anders maar niet, maar op het land kost ze niks. Hij voert niet bij.

@Mer, nee ze is niet drachtig geraakt dus dubbele pech voor de eigenaar, hoewel met de bekken en heup toestand het voor de merrie wel een gelukje is, kan ik me zo voorstellen.
Door het zachte klimaat speelt hier de veulendatum geen rol. Lammetjes worden hier ook volop in december geboren bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 18:32 



 
Profiel   

Ah, dat is dan inderdaad wel een groot risico. Verstandige beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:18 



 
Profiel   

Voor een NL opvang adres is het wel van belang om te weten dat ze niet drachtig is, want helaas is het klimaat hier iets slechter. Ik heb bijvoorbeeld wel plek, heb afgelopen zondag ook een opvangertje gekregen ivm medische problemen eigenaar. Dus binnen 2 uur na vraag stond er een nieuwe pony := Ik ben ook fokker, maar een december veulen zou ik liever niet willen. Mocht het nu echt niet lukken in Portugal stuur mij dan maar wat meer info over de blessure en mogelijkheden. Ik zit eigenlijk niet te wachten op nog meer dierenarts kosten (heb afgelopen jaar al bijna 12K naar de kliniek mogen overmaken door onverwachte ellende), maar mocht het gewoon door rust een goede kans hebben zou het kunnen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 20:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 37 [ 904 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen