Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 225 [ 5617 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 225  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Ik ben me nu al een tijdje aan het oriënteren in de paardenmarkt en ik dacht, wie nog meer? Het lijkt me leuk om elkaars frustraties te horen, maar ook de leuke dingen en ik vond tot nu toe nog geen gelijkaardig topic.

Ik vind het namelijk verbazingwekkend soms. Ik kocht een dikke 4, bijna 5 jaar geleden mijn paard aan voor toen 'de normale prijsklasse'. Echter stond mijn paard toen direct voor me op de stoep en heb ik nooit echt moeten zoeken. Nu zinkt de hoop me telkens in de schoenen als ik de prijzen zie van de paarden tegenwoordig, want in mijn ogen liggen mijn eisen dus niet eens zo hoog. Maar 10k heb ik er gewoon niet voor over en zou ik als student ook onmogelijk kunnen betalen voor iets dat letterlijk de volgende dag dood in de stal kan liggen.
En dat, terwijl, ik in mijn ogen toch een groot budget heb.
Ik kijk nu al rond maar heb op 1 paard na nog niks gezien dat me aansprak, helaas was het paard dat me wel aansprak binnen de 2 dagen verkocht. Ik zou in principe pas beginnen testen en rond kijken vanaf januari/februari, maar aangezien het zo zielig is kijk ik nu al wat rond.

Dus, wie wil er met mij deze zoektocht delen, zit in hetzelfde schuitje of kan wat tips geven?

Moderatoropmerking:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.



Laatst bijgewerkt door RianneH op 08-01-20 22:07, in het totaal 3 keer bewerkt

modopmerking toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 15:44 



 
Profiel   

Ik meld me, ik zit deels in hetzelfde schuitje. Ik wil ook wachten tot 2020, ivm studie en hopende dat de prijzen weer wat gaan zakken. Als ik sommige vraagprijzen zie, vraag ik me af of het paard in kwestie goud uitpoept ipv stront :=
Tips heb ik niet helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 15:52 



 
Profiel   

Jaah dat was de planning.....ben dit jaar al geslaagd dus zal ook mezelf weer afmelden :D
Het is waar voor een recreatie pony was hij ook duur,maar wel betrouwbaar en echt heel lief.... heb er te veel voor betaald maar ik ben een ei in afdingen maar anderzijds wist ik dat hij toch zo weg geweest was!
Het was een dure dag maar hij is echt zo fijn gezelschap voor kinderen en volwassenen dat hij het ook weer waard was Sober ,kalm, fijn in de omgang, een vriendelijk en willend karakter echt geen moment spijt van gehad al had ik hem liever iets groter gehad!


Laatst bijgewerkt door kwita op 30-11-19 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 15:54 



 
Profiel   

Domi_94 schreef
Ik meld me, ik zit deels in hetzelfde schuitje. Ik wil ook wachten tot 2020, ivm studie en hopende dat de prijzen weer wat gaan zakken. Als ik sommige vraagprijzen zie, vraag ik me af of het paard in kwestie goud uitpoept ipv stront :=
Tips heb ik niet helaas.

Idem ditto, ik wou eigenlijk wachten tot na mijn examens. Dan heb ik weer wat meer tijd, minder lessen en nog maar 1 examen voor de rest van mijn studie. Maar idd, sommige hebben ook wel echt lef in mijn ogen om voor een paar zoveel geld te vragen dat in mijn ogen en met mijn kennis amper de slachtprijs waard is, even grof gezegd. Ik kom soms paarden tegen van 6-7k met een zware bemerking. Kom op zeg...
Een vriendin van me verkoopt haar 3-jarige niet ingereden merrie voor 10k en heeft tot op het heden nog altijd geen reactie's gekregen. Paard staat al maanden te koop, ja verbaast het je? Mij niet hoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 15:59 



 
Profiel   

Ja maar anderzeids had ik er wel eentje te koop staan in de normale prijsklasse....en echt heel veel mensen dachten dat ze iets onder de leden had.....echt want ze is te goedkoop bereden, aangespannen en voltige pony echt niets mis mee... helaas is die ingeslapen na een ongeluk maar die had echt haar centen waard geweest!.Hoe je kijkt bepaald wat je ziet want velen zagen een konik zo een halve wilde,maar die was echt zo fijn als gebruiksrecreatie pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 16:06 



 
Profiel   

Het is nou eenmaal vraag en aanbod. Veel vraag naar brave paarden dus die prijs ligt hoger. Ga je erom heen zoeken, kun je zat vinden voor makkelijker geld!
Ik heb ook een 10 jarige te koop met wedstrijd ervaring. Nu vind ik haar erg aantrekkelijk geprijsd, maar voor een ander is ze te duur.
Je komt vanzelf wat tegen! Vooral de moed niet opgeven! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 16:15 



 
Profiel   

Ik ben dus niet eens op zoek naar een braaf paard :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:05 



 
Profiel   

_O-

In het voorjaar komen er vast veel meer op. Das een betere tijd. Maaaarrr. Nu kun je alsnog leuke krijgen omdat het niet helemaal de tijd is, scheelt ook weer iets geld

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:12 



 
Profiel   

Degene die ik zo leuk vond was dus op 2 dagen weg en daar vroegen ze 6k voor. Was zo een onwijs cool beest, ik was van de foto's enkel al verkocht. Dus meteen geappt na even te polsen bij mijn moeder, maar neen hoor, er was die avond al iemand komen kijken en die had er een optie op genomen. Een dikke week verder hadden ze hem laten keuren en was hij verkocht hadden ze me laten weten. Baal ik nog steeds van. Maar denk dan wel 'Dan was ie niet voor mij'... Maarja... Ik blijf rond kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:15 



 
Profiel   

En wat was dat voor een dier verder? Sportpaard, warmbloed, met wedstrijd ervaring? Voor dat geld gaan ze als warme broodjes ja.. Als ze in bovengenoemd vallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:16 



 

Ik wou me dit jaar een beetje oriënteren en pas in de zomer van 2020 een kopen. Missie gefaald, heb er al een gekocht. Bij mij was het denk ik puur geluk dat het eerste paars ook meteen de juiste was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:17 



 
Profiel   

Was een PRE. Nog geen wedstrijdervaring, kende de basics maar liep wel al netjes aan de teugel, 6 jaar en een ruin. Dus ja, voor die prijs wist ik ook dat die snel weg zou zijn.


Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 30-11-19 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:19 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Ik wou me dit jaar een beetje oriënteren en pas in de zomer van 2020 een kopen. Missie gefaald, heb er al een gekocht. Bij mij was het denk ik puur geluk dat het eerste paars ook meteen de juiste was.

Ah wat leuk! Heb je een foto?

Het werkt wel motiverend dat sommige wel heel snel vinden wat ze zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:20 



 
Profiel   

Oh ik weet niks van pre's verder. Ik heb springpaarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:26 



 

CalipsoLover schreef
Marije_1997 schreef
Ik wou me dit jaar een beetje oriënteren en pas in de zomer van 2020 een kopen. Missie gefaald, heb er al een gekocht. Bij mij was het denk ik puur geluk dat het eerste paars ook meteen de juiste was.

Ah wat leuk! Heb je een foto?

Het werkt wel motiverend dat sommige wel heel snel vinden wat ze zoeken.


Zeker leuk! En ook fijn dat het allemaal eigenlijk wat te snel is gegaan, heb veel aan m'n paardje. En inmiddels heb ik ook veel vertrouwen in hem gekregen. Rij er nu zomaar op weg, terwijl ik in het begin niet wist waar ik aan begonnen was hahaha


[ img ]

Dit is mijn knappe vent (en zeker voor de prijs ook echt een geweldige investering)

Toen ik begon met zoeken had ik echt zoiets van omg wat is dit allemaal moeilijk. Tot dat ik zijn advertentie zag, meteen verkocht hahaha. En toen binnen een week ongeveer was die van mij. Kan dus allemaal erg snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:28 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Oh ik weet niks van pre's verder. Ik heb springpaarden!

Ik heb ook een springpaard op dit moment, maar dus al bijna 5 jaar van mij en die is intussen ook met pensioen.

Wat een knapperd Marije! <3 Ook een PRE veronderstel ik? Waar heb je hem vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:29 



 

CalipsoLover schreef
Cioccolato schreef
Oh ik weet niks van pre's verder. Ik heb springpaarden!

Ik heb ook een springpaard op dit moment, maar dus al bijna 5 jaar van mij en die is intussen ook met pensioen.

Wat een knapperd [***]! <3 Ook een PRE veronderstel ik? Waar heb je hem vandaan?



Geen idee of het een pre is, komt wel uit Spanje maar alles behalve naam en geboortedatum is onbekend. Vind hem ook wel wat van lusitano hebben. Ik noem hem gewoon een spanjaard. Hij komt bij een handelaar uit het heidenskip weg (Friesland dus) deze heeft regelmatig Spanjaarden te koop, hij bied ze alleen niet online aan. Zowel met als zonder papieren trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:31 



 
Profiel   

Er zit sowieso iets Iberisch in, dat is duidelijk te zien. Als je wil mag je haar naam altijd in pb sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:33 



 

CalipsoLover schreef
Er zit sowieso iets Iberisch in, dat is duidelijk te zien. Als je wil mag je haar naam altijd in pb sturen.


Dat is zeker! Het karakter van een iberisch paard heeft hij ook. Heerlijk. Sinds ik een pre heb gereden ben ik helemaal in love met her Iberische paard hahah

Als je benieuwd bent stuur maar een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:35 



 
Profiel   

Ik ben echt al jaren verliefd op het PRE ras, maar ben er ook wel kieskeuriger in. Heb zelf helaas nog weinig ervaring met het ras...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:49 



 

CalipsoLover schreef
Ik ben echt al jaren verliefd op het PRE ras, maar ben er ook wel kieskeuriger in. Heb zelf helaas nog weinig ervaring met het ras...



Het zijn wel paarden anders als andere paarden, heel gevoelig. Ze spiegelen extreem en zijn extreem werkwillig haha. Sommigen blijven door lopen tot dat jij ze stop zet.
Kan fijn zijn, maar ook frusterend heb ik ervaren. Het heeft me wel een beter mens gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 18:02 



 
Profiel   

Dat is juist iets dat me aanspreekt. Heb ooit wel op een PRE merrie gereden, en dat vond ik een heel leuk dier. Maar verder helaas vooral ervaring met warmbloeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 18:04 



 
Profiel   

Wat leuk ik kan me ook melden! Heb al een maandje een leuke onbeleerde merrie op het oog maar wil nog even een maandje sparen. Ben steeds aan het refreshen of ze er nog op staat haha :D
Moet me inhouden om haar niet nu al te kopen!!
Tijdelijke stalling is ook geregeld. Andere stal komt in de zomer pas wat vrij helaas


Laatst bijgewerkt door Autumnn op 30-11-19 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 18:05 



 

CalipsoLover schreef
Dat is juist iets dat me aanspreekt. Heb ooit wel op een PRE merrie gereden, en dat vond ik een heel leuk dier. Maar verder helaas vooral ervaring met warmbloeden.



Je kunt altijd een stal zoeken met pre's waar je wat lesjes kan nemen. Leuk en leerzaam :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 18:06 



 
Profiel   

En ik vind ze zonder te zoeken De laatste 2 maanden heb ik er 4 bijgekocht.
Moest er hier iemand interesse hebben en meer dan 10k betalen. Ik heb een 3 jaar uit internationale springstam en een hele goede 5 jaar (met wedstrijdervaring) te koop maar die gaan niet vertrekken onder de 10k en de 15
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 18:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 225 [ 5617 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 225  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen