Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:04

Plaatje hoor Lena! Heel gaaf dier.

Als iemand trouwens nog een leuke, brave Haflinger te koop heeft. Vriendin van mij is op zoek

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:14

Ik pas vaak m'n klantenservice technieken toe op verkopers, lekker veel laten praten, naar de mond praten.. Vaak komen de minder mooie details dan ook wel boven :D enige is dat als ik dan iets heb gehoord wat voor mij een no go is dat ze dan wel nijdig kunnen worden.
Maar ja, ik ben wantrouwig en op zoek naar mijn eerste eigen paard dus ik ben inderdaad kritisch..

En er zitten ook wel heel erge verkoop praatjes tussen. Van ja, ik ben er al wel drie keer over gebeld, en als je niet snel bent is hij zo weg, bla bla.
Ik ben er licht allergisch voor, ik ga me niet op laten jagen.. Als je er zo een bent die het niet boeit waar z'n paard terecht komt is dat je goed recht, maar dan is die niet voor mij. Op die manier kan ik persoonlijk gewoon niet mijn droom paard vinden.

mamabird
Berichten: 924
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:52

Vandaag weer een reactie op mijn oproepje gehad. Leuk beestje, klonk allemaal goed. Vraag ik uiteindelijk naar de vraagprijs en krijg ik alleen te horen dat ze in de normale prijsklasse valt en maar eerst moest komen kijken.... Ga geen rot eind rijden om er vervolgens achter te komen dan het buiten budget valt... kom op zeg...
Geantwoord dat ik zonder vraagprijs niet kom kijken om beiderzijdse teleurstellingen te voorkomen... niets meer gehoord....

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:00

Oh balen zeg:( maar ik snap het wel van jou, heb je zelf je budget wbt dit paard verteld?

Ik ga als het goed is dit weekend ook weer ergens kijken :D deze is totaal niet dressuur matig gereden, maar eerlijk gezegd vind ik het er fijner uitzien dan de meeste paarden die dat zogenaamd wel waren.
Ja, de neus is vooruit maar de rug niet standaard weggedrukt ofzo.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:11

mamabird schreef:
Vandaag weer een reactie op mijn oproepje gehad. Leuk beestje, klonk allemaal goed. Vraag ik uiteindelijk naar de vraagprijs en krijg ik alleen te horen dat ze in de normale prijsklasse valt en maar eerst moest komen kijken.... Ga geen rot eind rijden om er vervolgens achter te komen dan het buiten budget valt... kom op zeg...
Geantwoord dat ik zonder vraagprijs niet kom kijken om beiderzijdse teleurstellingen te voorkomen... niets meer gehoord....

Nou dat vind ik ook,je wilt toch weten of je hem zou kunnen of willen betalen. Ik las wel eens in advertenties: Geen telefonische prijsopgave. Dan denk ik dat hij wel heel duur zal zijn.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:41

__Maartje schreef:
Pikkepor schreef:
Heel herkenbaar. Ik heb al weken een advertentie van een IJslander opgeslagen staan. 2 weken geleden gebeld met de vrouw die hem te koop aanbied. En ik heb gewoon op de man af gevraagd waarom de prijs is zoals ie is. Laag, voor een brave, verkeersmakke toltende ijslander zonder eczeem enz. Volgens haar was het omdat hij in het bos soms omdraaide als hij zijn ritje beu was, beetje ondeugend dus. En alle IJslanderruiters zijn 50+ vrouwen die zonder nadenken een buitenritjes willen maken. (Haar woorden)

En nu staat ie dus nog steeds te koop. Ik twijfel nog steeds of ik niet eens moet bellen voor een proefritje... voor de periode dat ie te koop staat zou ik bijna durven te onderhandelen over de prijs zelfs :+


Dit is natuurlijk ook gewoon een optie, ga ik proberen :j proefritje proberen met die ijslander kan geen kwaad toch? Als je geen minste niet op zoek bent naar een poepiebraaf paard zoals ik.


Succes!
Nou, ik zoek wel een brave, maar geen dooie :o Als ik kijk naar mijn twee verzorgpaarden, dan zijn die ook braaf. Ik kan daar achterstevoren een bosrit op maken als ik wil. Maar dat zijn twee opa'tjes die (als de ruiter dat inderdaad niet doet) gerust de touwtjes in eigen handen nemen. En dat gaan ze op 'grappige' dingen doen... paadjes afdraaien naar huis of richting het galoppad, doen alsof het bekende bankje ineens een monster is...

@ Ikke, nu moet je me even helpen? :o?

Lynn_Noname

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:16

Vanillia schreef:
Ik ben vanavond gaan kijken bij een hele leuke 5 jarige. Voelt echt goed, heel braaf, nog wel wat onbevestigd maar dat vind ik niet zo’n probleem. Moet alleen wel snel beslissen want er zijn veel geïnteresseerden en zondag komen er andere kijkers.
Eigenlijk voelt alles goed maar nu het dichterbij komt komen er toch twijfels. Niet zozeer over dit paard wanr die voldoet op alle punten. Meer of ik überhaupt wel een paard moet kopen voor mezelf, twijfel nu weer of ik wel echt een eigen paard wil. Gevalletje koudwatervrees denk ik |o


Ik herken jouw gevoel! Ik had een aantal pagina's terug (ben niet zo heel actief hier) gepost over de jaarling die ik al sinds eind maart op het oog heb maar niet kon gaan bekijken door de coronacrisis... Nu kregen we vorige week het bericht dat we als Belgen mogen gaan winkelen over de grens, dus dat hebben we dan maar gedaan :Y) .
Ze is net zoals ik verwacht had, en toch die twijfel. Ook omdat ik in het verleden zoveel pech heb gehad en denk dat ik pech aantrek. Maar toch de sprong gewaagd, aanstaande dinsdag wordt ze gekeurd. Nog steeds vind ik het immens spannend, krijg ik soms angstgevoelens over me heen, maar ik mag me daar niet door laten leiden. Het is soms eng om voor je dromen te gaan. :)

Nog even een algemene vraag. Het betreft hier een KWPN merrie die binnen enkele weken 1 wordt. Er is beslist om enkel klinisch te keuren, zonder buigproef. Hoe staan jullie hier tegenover? Ik had eerst ook de intentie om RX te keuren maar uiteindelijk beslist om dit te doen alvorens ze aan het werk gaat binnen een 2-tal jaar.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:18

Ligt aan de prijs...... en geeft geen garantie.
Klinisch keuren zou ik doen en ook de buigProef dan maar minder scherp

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:37

Ben wezen kijken bij het paard vandaag. Het is een kleintje, krap 160 maar gruwelijk goed bewegen. Is nog hengst. Weet nog niet wat de VP is want hij heeft 2 eigenaren. Paard staat nog niet te koop. en is nog groen.
Het is een enorm ruig dier, omdat hij veel front heeft en heel groot beweegt.
Hij heeft alleen 3 kruinen op het hoofd en 1 wit oog. Als je bijgelovig bent moet je het niet doen, maar daar heb ik niet zoveel last van _O- _O- _O- Ik houd jullie op de hoogte.

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:29

Ik dacht vanmiddag raak te hebben. Leuk beestje, heel dicht in de buurt dus ook geen uren in de auto, vraagprijs was mooi en paste verder helemaal in het lijstje. Heb de videos opgevraagd via WhatsApp en de reden van verkoop. Blijkt 'ie kissing spines te hebben. Fijn, bedankt voor je tijd en moeite. -O-

Zoals eerder vermeld heb ik van de week ook een nieuwe ronde advertenties op Facebook gezet, maar mijn inbox is zo droog daar is zelfs de Sahara woestijn jaloers op. :\

Maar goed, hoe vergaat het jullie? :')

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:02

Wat raar mamabird, snap niet dat sommige mensen zo spastisch doen over dat soort basis informatie.

3 kruinen en een wit oog staat voor ellende? Ik ben niet zo mee in dat soort kennis geloof ik :))

Balen Iris, die heb ik ook een paar gehad van de week. Volgens mij zoeken we redelijk hetzelfde en ik vind het aanbod ook enorm tegenvallen.

Ik ga zondag weer kijken bij het paard waar ik gisteren ben geweest. Mijn gevoel was echt heel goed gisteren, maar ik heb er weinig verstand van. Mijn instructeur gaat zondag mee, die heeft er wel veel kijk op. Ik hoop dat hij ‘m goed vindt dan kan ik daarna een keuring gaan plannen :) Als ik m’n filmpjes kijk waar ik erop zit dan heb ik het idee dat ie af en toe wat traag is rechtsachter, maar weet niet of ik me dat inbeeld of dat het misschien gebrek aan balans en kracht is omdat het nog zo’n lange slungel is en ik duidelijk zwaarder ben dan z’n huidige ruiter. Ik duim in ieder geval nog even verder :=

irma1968

Berichten: 14
Geregistreerd: 10-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:27

Hoi allemaal

Wij zijn ook nog geen stap verder. Vanavond getracht een afspraak te maken
zag er allemaal rooskleurig uit maar op het moment dat ik vraag of ik morgen mag komen kijken
krijg ik een antwoord dat ze er niet op zit te wachten dat er een kind verongelukt...
Ik snap dat heel goed, dat wil namelijk niemand... maar de advertentie zegt wat anders en in ons app verkeer was het ook een brave pony die af en toe een bokje geeft...

Er blijft een 3 jarige ruin kruising kwpn/tinker door mijn hoofd spelen .. verstans zegt NIET doen
maar gevoel zegt... ga kijken .. maar is 205 rijden..


Dus door naar de volgende..

voor iedereen die nog zoekt...suc6!

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:44

ik snap het ff niet pff. dieren die bijn ons afgekeurd zijn staan eer voor et lelfde gelf op sh

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:46

irma1968 schreef:
Hoi allemaal

Wij zijn ook nog geen stap verder. Vanavond getracht een afspraak te maken
zag er allemaal rooskleurig uit maar op het moment dat ik vraag of ik morgen mag komen kijken
krijg ik een antwoord dat ze er niet op zit te wachten dat er een kind verongelukt...
Ik snap dat heel goed, dat wil namelijk niemand... maar de advertentie zegt wat anders en in ons app verkeer was het ook een brave pony die af en toe een bokje geeft...

Er blijft een 3 jarige ruin kruising kwpn/tinker door mijn hoofd spelen .. verstans zegt NIET doen
maar gevoel zegt... ga kijken .. maar is 205 rijden..


Dus door naar de volgende..

voor iedereen die nog zoekt...suc6!

zeker niet doen

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:52

Mijn zoektocht staat ook een beetje op een laag pitje. Paarden gaan zo snel en prijzen zijn nog steeds erg hoog voor wat ik wil. Helaas :(

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:11

we waren vandag in lunteren wat een drama, politie er bij gvd. zijn net thuis nu beetje bij komen. we werden gewoon bedrijgt met wapen omdat ik zei dat het paard kleupel was . lekker dan zit je bijna 3 uur in de auto en op de keuringrpport was hij afgekeurd. maar volgens de iegenaar komt omdat we niet kunnen rijden daroom was hij teugelkreupel. nou mijn dochter heeft jaar bij cobi stage gelopen en bij klimke gewerkt en nu mag ze bij gestut sprehe aan het werk om paarden uit te brengen van zijn dochter
mijn kind zat gewoon te janken van angst ze wil geen paarden meer bekijken :(:)

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:17

Chichika schreef:
we waren vandag in lunteren wat een drama, politie er bij gvd. zijn net thuis nu beetje bij komen. we werden gewoon bedrijgt met wapen omdat ik zei dat het paard kleupel was .


Wtf is dat nu toch ??

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:21

Chichika schreef:
we waren vandag in lunteren wat een drama, politie er bij gvd. zijn net thuis nu beetje bij komen. we werden gewoon bedrijgt met wapen omdat ik zei dat het paard kleupel was . lekker dan zit je bijna 3 uur in de auto en op de keuringrpport was hij afgekeurd. maar volgens de iegenaar komt omdat we niet kunnen rijden daroom was hij teugelkreupel. nou mijn dochter heeft jaar bij cobi stage gelopen en bij klimke gewerkt en nu mag ze bij gestut sprehe aan het werk om paarden uit te brengen van zijn dochter
mijn kind zat gewoon te janken van angst ze wil geen paarden meer bekijken :(:)


Lekker dan! Je kijkt ze volgende keer wel 3 x uit voordat je wat zegt! Bij een handelaar of particulier gekeken?
——

Hoe staan jullie tegen verkopers die het paard recent hebben laten keuren op hun kosten ongeveer week a 2 weken geleden. Overkeuren of vertrouwen jullie dat?
Gaat om klinische keuringen.

Autumnn schreef:
Mijn zoektocht staat ook een beetje op een laag pitje. Paarden gaan zo snel en prijzen zijn nog steeds erg hoog voor wat ik wil. Helaas :(


Troost het je als ik zeg dat werkelijk waar niemand wat kan vinden? Zelfs handelaren vragen aan elkaar of ze nog dieren hebben. Iedereen loopt tegen het probleem aan. En dat maakt ze alleen maar nog duurder en duurder -O-

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:27

Spaansepony schreef:
Troost het je als ik zeg dat werkelijk waar niemand wat kan vinden? Zelfs handelaren vragen aan elkaar of ze nog dieren hebben. Iedereen loopt tegen het probleem aan. En dat maakt ze alleen maar nog duurder en duurder -O-


Dat stelt me iets gerust :(:)

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:35

Spaansepony schreef:
Chichika schreef:
we waren vandag in lunteren wat een drama, politie er bij gvd. zijn net thuis nu beetje bij komen. we werden gewoon bedrijgt met wapen omdat ik zei dat het paard kleupel was . lekker dan zit je bijna 3 uur in de auto en op de keuringrpport was hij afgekeurd. maar volgens de iegenaar komt omdat we niet kunnen rijden daroom was hij teugelkreupel. nou mijn dochter heeft jaar bij cobi stage gelopen en bij klimke gewerkt en nu mag ze bij gestut sprehe aan het werk om paarden uit te brengen van zijn dochter
mijn kind zat gewoon te janken van angst ze wil geen paarden meer bekijken :(:)


Lekker dan! Je kijkt ze volgende keer wel 3 x uit voordat je wat zegt! Bij een handelaar of particulier gekeken?
——

Hoe staan jullie tegen verkopers die het paard recent hebben laten keuren op hun kosten ongeveer week a 2 weken geleden. Overkeuren of vertrouwen jullie dat?
Gaat om klinische keuringen.

Autumnn schreef:
Mijn zoektocht staat ook een beetje op een laag pitje. Paarden gaan zo snel en prijzen zijn nog steeds erg hoog voor wat ik wil. Helaas :(


Troost het je als ik zeg dat werkelijk waar niemand wat kan vinden? Zelfs handelaren vragen aan elkaar of ze nog dieren hebben. Iedereen loopt tegen het probleem aan. En dat maakt ze alleen maar nog duurder en duurder -O-

particulier zei ze maar toen we daar waren bleek een hendelaar te zijn
ik zal overkeuren

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:42

Autumnn schreef:
Mijn zoektocht staat ook een beetje op een laag pitje. Paarden gaan zo snel en prijzen zijn nog steeds erg hoog voor wat ik wil. Helaas :(


Nouja, dit dus. Dag in dag uit alle kanalen obsessief checken heeft ook precies 0 zin als er toch niks nieuws op komt te staan... Maar ik krijg er wel een beetje zo'n "en nu dan?" gevoel bij.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:51

Ik heb enkele bericht verwijderd in het topic. Het bespreken van advertenties is niet toegestaan. Voor bespreken van overige zaken, zie onderstaande regels:
Moderatoropmerking:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 07:36

Jeetje wat bizar @chichika niet leuk zo'n ervaring hopelijk kan je dochter het snel achter haar laten en wil ze weer verder op zoek :(:)

@spaansepony die vind ik lastig. Ik zou denk toch opnieuw keuren tenzij het misschien een enorm begaande particulier is die 1 paard heeft hem en hem duidelijk met heel veel moeite verkoopt zou ik het wel vertrouwen maar in elk ander geval alsnog keuren denk. Tenzij je ook rontgen wil keuren dan natuurlijk sowieso.

Wat leuk @vanillia ik heb hetzelfde haha gister heel goed gevoel bij een paard maar ga vandaag nog x met instructrice want die heeft meer verstand idd.

@babootje gelukkig ben je niet bijgelovig haha ben benieuwd!

@lynn ik zou wel meteen volledig keuren maar ik heb dan ook wat ellende met mijn vorige paard gehad dan kan altijd gebeuren ook met keuring maar zou nooit meer kopen zonder volledige keuring.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:38

Als het gaat om een IJslander verwacht ik eerder Guy Blom.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:54

Chichika schreef:
we waren vandag in lunteren wat een drama, politie er bij gvd. zijn net thuis nu beetje bij komen. we werden gewoon bedrijgt met wapen omdat ik zei dat het paard kleupel was . lekker dan zit je bijna 3 uur in de auto en op de keuringrpport was hij afgekeurd. maar volgens de iegenaar komt omdat we niet kunnen rijden daroom was hij teugelkreupel. nou mijn dochter heeft jaar bij cobi stage gelopen en bij klimke gewerkt en nu mag ze bij gestut sprehe aan het werk om paarden uit te brengen van zijn dochter
mijn kind zat gewoon te janken van angst ze wil geen paarden meer bekijken :(:)

Dit is wel ongelooflijk zeg.Ik ben trouwens ook wel eens bedreigd omdat ik een paard niet wou kopen. Apart allemaal.Maar laat je niet afschrikken,tenslotte komt het goed!