Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:10

Hij past inderdaad in je zoek eisen San

Ultimo
Jou paard zou zo op papier zijn wat ik zou bekijken als het budget en uiterlijk me aanspreekt
Ben dus wel benieuwd, ha er vanuit dat die van jou boven de 15.000 komt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:11

Seven schreef:
Hij past inderdaad in je zoek eisen San

Ultimo
Jou paard zou zo op papier zijn wat ik zou bekijken als het budget en uiterlijk me aanspreekt
Ben dus wel benieuwd, ha er vanuit dat die van jou boven de 15.000 komt?

Als ie volgend jaar zomer nog te koop is, wie weet :D.

Ik ben er iig wel echt gecharmeerd van. Fijn dier lijkt het.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:34

Ik meld me ook! Sinds vorig jaar november paardloos en door omstandigheden nog geen nieuwe gekocht. Ik ben stiekem wel aan het rondkijken, maar zoals het er nu uitziet wordt het eind van de lente/begin van de zomer.
Uiteraard een enorme wensenlijst en sinds ik stiekem aan het kijken ben (ruim een half jaar) zijn er pas 3 voorbij gekomen waarbij ik direct iets had van hé jammer dat deze nu al te koop staat! Ik heb verder totaal geen haast, dus ik wacht geduldig af tot hét paard voorbij komt!

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:41

Ik ben ook opzoek, maar dan wel naar een gewoon simpel recreatie pony die buiten zeer braaf is en makkelijk alleen oppad kan zonder dan overal spoken te zien.

Ik heb nu zelf mijn eigen net beleerde pony te koop staan en krijg hier ook geen reacties op. En als het al alleen reacties zijn met wat is de vp en ik reageer daarop krijg ik, of gewoon geen antwoord meer of ze vinden haar te duur. Maar ik vraag wat het gekost heeft om haar zadelmak te maken en ik maak er zelfs nog verlies op. Alleen ik wil wel zelf opzoek naar een ander paard en bij mij, net zoals bij een ander komt het geld niet aanwaaien. En ik wil dus het geld wat ik nu vraag voor mijn pony kunnen investeren in een andere pony. En zelfs daar moet ik dan al weer bijleggen als ik nu dus de prijzen zie.

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:03

Ik meld me ook! Ik zit vanaf oktober zonder paard en ik dacht oprecht dat mijn wensenlijstje (braaf, alleen naar buiten, nette basis) niet zo bizar was maar toch... Alles is inderdaad 10k+, of veuuul te oud en te klein. Ik hoop stiekem dat 2020 weer wat leuke paardjes op de markt zet maar tot dan kijk ik me weer even scheel... -O-

Al wel het een en ander bekeken en gereden maar ik mis toch net een klik of paard doet spontaan raar ('oh, dat doet 'ie anders nooit!) :+

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 19:17

Ja maar dat is het hem dan ook weer... Mensen vragen meer geld voor hun paarden, de goede paarden die te koop staan voor weinig geld verkopen als zoete broodjes. Maar de sportpaarden vanaf 10.000 gaan veel moeilijker de deur uit merk ik.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:25

Ik kom me ook melden! :D
Ik ben voor mijn moeder opzoek naar een braaf en bomproof wandelpaard. Zij is niet de meest zelfzekere/beste ruiter, dus een kalm paard is echt een must.
Mijn moeder is maar 1m58 dus de voorkeur gaat uit naar een paard kleiner dan 1m60.

En mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar de wat meer bijzondere rassen. Op nummer 1 staat de Akhal Teke. Daar heb ik er al eentje van rondlopen (alleen is die nog vrij groen, anders was die perfect voor mijn moeder). Verder vinden we Criollo's en Rocky Mountain horses ook erg leuk. :D Alleen jammer dat er weinig bereden paarden van deze rassen te koop staan. :')

Een vast budget dat ik wil uitgeven is er niet, dat hangt wat af van welk dier op ons pad komt en waarmee het klikt.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:38

Ik wil ook graag volgen!
Ik sta hier meer aan de andere zijde. Heb momenteel 5 paarden en dat is eigenlijk 2 meer als dat verstandig is.
Echter heb ik een hekel aan verkopen maar mocht er bij toeval iemand zijn die er helemaal voor gaat en er echt weg van is. Is het een mogelijkheid.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 21:24

Retjethorse schreef:
Ik kom me ook melden! :D
Ik ben voor mijn moeder opzoek naar een braaf en bomproof wandelpaard. Zij is niet de meest zelfzekere/beste ruiter, dus een kalm paard is echt een must.
Mijn moeder is maar 1m58 dus de voorkeur gaat uit naar een paard kleiner dan 1m60.

En mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar de wat meer bijzondere rassen. Op nummer 1 staat de Akhal Teke. Daar heb ik er al eentje van rondlopen (alleen is die nog vrij groen, anders was die perfect voor mijn moeder). Verder vinden we Criollo's en Rocky Mountain horses ook erg leuk. :D Alleen jammer dat er weinig bereden paarden van deze rassen te koop staan. :')

Een vast budget dat ik wil uitgeven is er niet, dat hangt wat af van welk dier op ons pad komt en waarmee het klikt.

Om ook nog even op het sensibel/Bomproof terug te komen: Wat leuk dat je moeder ook rijdt! Ik hoop dat ik mijn moeder ook ooit terug op een paard krijg. Ik rij al praktisch heel mijn leven tegen de zin van mijn ouders, zij hadden nooit iets met paarden. Mijn moeder is dan vanaf ik een halve stal/eigen paard had ook veel meer betrokken, en in en rondom de stallen bezig zijn vond ze altijd heel leuk (Ze mest de stallen beter uit dan ik :') ) Ook helpt ze me graag met poetsen en opzadelen. Maar ik heb dus een echte goedzak van een ruin, heel braaf beest, zeker aan de hand. Mijn nichtje van 8 heeft op hem leren paardrijden ook al was hij wel veel te groot voor haar. Mijn zus die ooit wel gereden heeft maar nu al lang niet meer ree ook zo met hem weg. Toch heeft mijn moeder er nooit op willen zitten, want soms, heel soms, kon hij met mij wel eens te keer gaan. Vreemde voorwerpen of situaties kon je hem gewoon niet goed inschatten. Soms had hij ook gewoon te veel energie. Maar man, hij kon zo echt zijn bit vast nemen en er los met mij bokkend en springent vandoor gaan. Dat terwijl hij over het algemeen wel echt een droom van een paard was. Hij staat intussen met pensioen.

robinxfellow

Berichten: 807
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:06

Ik had mijn lijstje al geplaatst met wat ik zoek maar het is toch een beetje veranderd na wat erover na gedacht te hebben, voornamelijk in grootte en leeftijd.

- Een ruin.
- tussen de 9 en 15 jaar.
- tussen 1,58 en 1,68m.
- 'bomproof' en koel in het hoofd. Niet snel ergens van onder de indruk zijn, waarmee ik op recreatief niveau dressuurmatig kan 'trainen'
- verkeersmak want ik wil ermee in het bos en langs de autoweg kunnen rijden.
- Ras en kleur maakt me niet uit, liefst geen haflinger/fjord/fries.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:35

Cioccolato schreef:
_O-

In het voorjaar komen er vast veel meer op. Das een betere tijd. Maaaarrr. Nu kun je alsnog leuke krijgen omdat het niet helemaal de tijd is, scheelt ook weer iets geld

Volgens mij is dat juist niet zo. In het najaar is er meer en goedkoper aanbod omdat het weideseizoen dan is afgelopen.

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:44

Seven schreef:
Hij past inderdaad in je zoek eisen San

Ultimo
Jou paard zou zo op papier zijn wat ik zou bekijken als het budget en uiterlijk me aanspreekt
Ben dus wel benieuwd, ha er vanuit dat die van jou boven de 15.000 komt?


Ja zit er wel iets boven inderdaad, prijsklasse 20-25k :).
Maar vind dat zelf vrij normaal geld vergeleken waarvoor sommige andere Z of hoger geklasseerde paarden te koop staan :o.
Voor beeld materiaal even in mijn berichten kijken, heb recent wel wat foto's gepost ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:03

Ik vind 20-25k voor een Z geklasseerd paard dan weer duur. Z is gewoon basis. Tenzij het paard potentie toont voor meer (en dan bedoel ik minstens lichte tour), vind ik dat erg optimistisch geprijsd.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:07

Het is momenteel wel gewoon de markt. Vind het inderdaad niet extreem duur!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:08

Ik heb maar een sportstal in de arm genomen. Laten ze nu net deze week paarden gaan kijken :D super benieuwd waar ze mee thuis komen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:11

Ketly schreef:
Het is momenteel wel gewoon de markt. Vind het inderdaad niet extreem duur!

Ik vind het wel echt aan de prijs. Maar goed, er zal vast iemand zijn die het ervoor over heeft. Mijn max is 10k.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:14

Vind dat wel normaal geld inderdaad mits de beweging er bij past

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:16

Lavitabella schreef:
Autumnn schreef:
Ja helaas wel, prijzen liggen echt hoog. Wilde laatst kijken bij een merrie, vijf jaar, en afgekeurd voor de sport en fokkerij. €5000. Was binnen vijf dagen verkocht :=
Bizar. Andere merrie, goede afstammeling, gezond, niet gekeurd, €17500...
Merk wel dat paarden in deze periode wat goedkoper zijn



Wauw.. en ik krijg mijn merrie nog niet eens voor €1500 verkocht, zelfs tot €1250 voor een super thuis is nog te duur.. sensibel/onbetrouwbaar met rijden, 2 jaar gust en nu 14 jaar met top karakter..

Ik ben ook aan het kijken maar ik kom ook een beetje bij de paarden rond 10k uit. Tijdje geleden had je daar goed bewegende paarden voor. Zijn nu zeeeer schaars helaas.

Maar,onbetrouwbaar met rijden zeg je?Die zal dan zeker moeilijk te verkopen zijn!

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:18

_San87_ schreef:
Ik vind 20-25k voor een Z geklasseerd paard dan weer duur. Z is gewoon basis. Tenzij het paard potentie toont voor meer (en dan bedoel ik minstens lichte tour), vind ik dat erg optimistisch geprijsd.


Deze heeft zeker aanleg voor meer, daarbij is hij echt mega braaf, kan mijn dochtertje van 10 er op zetten, is gezond, heeft geen gebreken, is RX goed, en nog maar 7 jaar, dus een hele toekomst nog voor zich :).

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:46

tyleysmiley schreef:
Ik lees graag mee... Vorig jaar mijn paard verkocht en heb nog nooit zoveel spijt ergens van gehad, ik heb zo verschrikkelijk veel gehuild en mis de paarden verschrikkelijk. Ik vind de omgang met paarden leuker als het rijden, dus bij mij staat wel op 1 dat het een heerlijke knuffelkont moet zijn.
Karakter vind ik het belangrijkste, maar ik wil toch wel graag een 'liefde op het eerste gezicht' - gevoel.
Mijn grote liefde is het Friese paard, maar die wil ik niet meer, ik ga dan teveel vergelijken met mijn vorige zwarte parel en dat doet veel te veel pijn.
Wat ik zoek, tja lastig, van kwpner tot tinker, trekpaard, stippelkontjes, gekke kruisingen enz enz, ik heb geen idee eigenlijk.
Qua geslacht heb ik hengsten gehad, maar aangezien ik zelf 6 jongens heb, moet ik me misschien ook maar openstellen voor een leuke stoere merrie...
Ik kijk overal en nergens en houd vanalles in de gaten.
Nog niet van plan om iets te kopen, want andere dingen gaan even voor, maar voorpret is ook al genieten

Waarom had je je vorige paard dan verkocht?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:34

Ik meld me ook, maar van de andere kant :+

Ik zou graag eens horen hoe jullie als kopers hier over denken. Ik heb een super gave 2,5 jarige kwpn dressuur gefokte ruin die ik wil verkopen.

Nu zijn alle 2,5 jarigen die ik te koop zie geschoren of super glad in de vacht door een deken, sommigen zelfs op ijzers. Op de foto's vierkant in de bandages, hoofdstel op en ingevlochten.

Beïnvloedt dit jullie als kopers? Want die van mij ziet er op dit moment gewoon niet uit (lees lang in de vacht, en zonder deken dus niet brandschoon)

Is het wijs om tot het voorjaar te wachten?

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:43

Wachten tot voorjaar. Zou ik echt doen. Ik geef persoonlijk minder voor een paard dat er als een teddy uitziet. 2,5of niet.. Tenzij veulen of jaarling.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:43

Sannum schreef:
Ik meld me ook, maar van de andere kant :+

Ik zou graag eens horen hoe jullie als kopers hier over denken. Ik heb een super gave 2,5 jarige kwpn dressuur gefokte ruin die ik wil verkopen.

Nu zijn alle 2,5 jarigen die ik te koop zie geschoren of super glad in de vacht door een deken, sommigen zelfs op ijzers. Op de foto's vierkant in de bandages, hoofdstel op en ingevlochten.

Beïnvloedt dit jullie als kopers? Want die van mij ziet er op dit moment gewoon niet uit (lees lang in de vacht, en zonder deken dus niet brandschoon)

Is het wijs om tot het voorjaar te wachten?

Ik zit wel in een volkomen ander paardensegment dan waar de jouwe in zit. Maar ik heb paarden het liefst ongeschoren,ongetoiletteerd,kortom met zo natuurlijk mogelijke look.Lange manen! En ijzers enkel en alleen als het noodzakelijk zou zijn.Poetsen vind ik leuk om zelf te doen.Geef mij maar een borstel als ik kom bezichtigen!

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:46

Cioccolato schreef:
Wachten tot voorjaar. Zou ik echt doen. Ik geef persoonlijk minder voor een paard dat er als een teddy uitziet. 2,5of niet.. Tenzij veulen of jaarling.

JAAA! Als hij eruit ziet als een teddy dan hoeft hij alleen nog maar lief te kijken en hij is al aan mij verkocht!!

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:48

Sannum schreef:
Ik meld me ook, maar van de andere kant :+

Ik zou graag eens horen hoe jullie als kopers hier over denken. Ik heb een super gave 2,5 jarige kwpn dressuur gefokte ruin die ik wil verkopen.

Nu zijn alle 2,5 jarigen die ik te koop zie geschoren of super glad in de vacht door een deken, sommigen zelfs op ijzers. Op de foto's vierkant in de bandages, hoofdstel op en ingevlochten.

Beïnvloedt dit jullie als kopers? Want die van mij ziet er op dit moment gewoon niet uit (lees lang in de vacht, en zonder deken dus niet brandschoon)

Is het wijs om tot het voorjaar te wachten?


Een beetje netjes mag wel. Dus geborsteld, manen en staart uitgekamd (eventueel geknipt) etc. Maar de rest kijk ik wel doorheen.
Een vers uit de wei geplukt paard met nog overal modder, takjes in de ongelijke manen en een snotneusje, zou me wel beïnvloeden. Een 2,5 jarige op ijzers en met een hoofdstel in zou me dan ook weer negatief beïnvloeden. Daar is op die leeftijd nog geen reden toe.
Maar kijk, als het paard exact is wat ik zoek, ga ik toch sowieso wel kijken hoor. :D