Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 19:12

Autumnn schreef:
Wat leuk ik kan me ook melden! Heb al een maandje een leuke onbeleerde merrie op het oog maar wil nog even een maandje sparen. Ben steeds aan het refreshen of ze er nog op staat haha :D
Moet me inhouden om haar niet nu al te kopen!!
Tijdelijke stalling is ook geregeld. Andere stal komt in de zomer pas wat vrij helaas

Wat leuk! :D Welkom! Loop jij ook zo tegen de prijzen aan of valt dat wel mee?

Dat voordeel heb ik dan wel weer, want de stalling waar ik vroeger stond met mijn ruin is bereid om een stal voor me vrij te houden. Pfieuw, dat is een zorg minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:13

Ja ik! :) Ben al een tijdje aan het rondkijken, maar ga er vanuit dat we na de feestdagen wat meer tijd hebben om ook daadwerkelijk op pad te gaan en te kijken en testen. Tenzij ik nu iets echt iets zie wat ik niet kan laten gaan. Zoek een fijne allrounder, hoofdzaak is een rondje springen en bijzaak is een proefje rijden. Liefst Holsteiner.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 19:17

Hey! Welkom!

Misschien is het ook even leuk dat ik deel wat ik zoek. Ik zoek dus een leuk dressuurpaard. Tussen de 2,5-7 jaar, hoeft dus nog niet beleerd te zijn. Merrie of ruin, voorkeur voor een merrie. Vanaf grote E-pony. Kleur maakt niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:31

Dank! Vind het altijd leuk om te lezen waar men naar op zoek is en waar je tegenaan loopt met kijken, contact met de verkoper, proefrijden, keuren etc etc. Succes alvast allemaal met jullie zoektocht! +:)+

Ik liep er de afgelopen maanden al tegenaan dat ik niet precies kan vinden wat ik zoek. Ja in Zuid-Duitsland stonden een paar die me aanspraken, maar ik heb niet zo heel veel zin om zo een eind te gaan rijden :o en ben er van overtuigd dat ik ook in nabijere omgeving iets kan vinden wat volledig naar wens is. Vind het lastig hoor. Heb nu zelf een E-maatje (1.56m), maar wil dus iets groter, maar dan weer liefst niet boven de 1.67m ongeveer. En hij moet knap zijn, lief, braaf en ook nog wat kunnen voor de juiste prijs. :+ Het valt niet mee. Maar hoop dat 2020 me wel een leukerd gaat brengen!

Ben benieuwd naar jullie verhalen. :)

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:45

Ja, ik! Dit jaar afgestudeerd en begonnen met full time werken. Opzoek naar een allrounder maar ik ben eigelijk echt opzoek naar een bijzonder beestje!

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:47

De prijzen zijn gewoon weer echt aan het aantrekken, al blijken veel mensen die memo niet gekregen te hebben. Hier de andere kant van de medaille, vooral veel mensen die alleen maar de laagste prijs willen weten, maar soms ook kijkers die meerdere keren komen kijken en dan toch afhaken, maar inmiddels heb je er wel flink tijd in gestoken := Maar de tijd dat de paarden ongeveer gratis weg werden gegeven is echt voorbij. Is ook niet te doen, want wij fokken en dan betalen we gerust €2000 dekgeld. Om de nakomeling dan voor €1000 weg te doen is wel erg dure hobby :+

robinxfellow

Berichten: 807
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:50

Ik wil in 2020 ook beginnen met mijn zoektocht, al ben ik nu al stiekem aan het rondkijken.
Ik zal ook even delen wat ik zoek:
Een 'simpel' dressuur/recreatiepaard waarmee ik hobbymatig kan rijden/trainen en zo nu en dan een buitenrit mee kan maken. Verkeersmak is dus een eis. Tussen de 7 en 11 jaar, en tussen 1,60m en 1,70m groot. Kleur en ras maakt me niet zoveel uit, alleen geen koudbloed.
Hopelijk gaat het me lukken om in 2020 een geschikt paard te vinden.:)

Zertab

Berichten: 12224
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:52

CalipsoLover schreef:
Hey! Welkom!

Misschien is het ook even leuk dat ik deel wat ik zoek. Ik zoek dus een leuk dressuurpaard. Tussen de 2,5-7 jaar, hoeft dus nog niet beleerd te zijn. Merrie of ruin, voorkeur voor een merrie. Vanaf grote E-pony. Kleur maakt niet uit.


Ik volg stiekem en was voor je aan het zoeken. Misschien deze?

https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... =placeDESC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:53

Daarom hebben wij in het verleden verkoop uitbesteed Goldenarrow. Hadden geen zin om zelf te dealen met kopers en hun grillen.

Volgens mij zijn wij als kopers helemaal niet zo lastig; kan vrij snel beslissen of ik het iets vind of niet. En ook niet beroerd om te betalen. Maar heb wel ook veel gezien dat heel 'gewone' dieren aangeboden worden voor te dikke prijzen. Persoonlijk ga ik dan niet kijken, dus geen verspilde tijd voor koper en verkoper lijkt me.

Zertab

Berichten: 12224
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:54


Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:06

Ik heb ook 8 maanden lopen zoeken naar mijn nieuwe topper.
Ik zocht een dressuur ruin tussen 4 en 6 jaar oud, goed karakter met een go.
Van minimaal 1.68. Budget rond de 10.000.
Geen bonte of schimmel.

De meeste paarden waar ik ben wezen kijken mankeerde allemaal iets, werd er moedeloos van.
Of dan spraken paarden mij aan en wilde ik dezelfde dag nog komen kijken en kreeg ik vlak voor vertrek een belletje dat hij al ongezien verkocht was. Dit bij 3 paarden gehad.
Ben zelfs ruim over mijn budget heen gegaan voor die paarden maar helaas.

Toen werd ik geattendeert door een bekende over een paard die op facebook stond die zij kende.
Ik gebeld voor die zelfde dag maar er kwamen die middag al 2 kijkers en die dagen er na ook.
Tot ze zei of je moet der ongezien kopen, mijn vriendin zei niet doen, 10 minuten later zei ze ach waarom ook niet.
Dus heb der 10 minuten later terug gebeld dat ik der kocht ongezien voor de vraagprijs terwijl de mensen die kwamen kijken al op de dam waren.. Die het gelukkig goed op namen.

Dezelfde middag opgehaald was voor mij 200 km rijden enkele reis.

Heb nu een 6 jarige merrie,1.70 spring gefokt en heel sensible..haha
Dus iets heel anders, ze was trouwens al gekeurd recentelijk,
Maar heb der nu 5 maanden en ben heel blij met der.
Alleen heb ik nooit van mezelf kunnen denken dat ik ooit een paard ongezien zou kopen.

Zo raar kan het lopen haha

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:42

Wauw, wat een gok Elco! En wat fijn dat het zo goed heeft uitgepakt. Ik zou echt niet durven geloof ik.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:36

Adelaide71 schreef:
Daarom hebben wij in het verleden verkoop uitbesteed Goldenarrow. Hadden geen zin om zelf te dealen met kopers en hun grillen.

Volgens mij zijn wij als kopers helemaal niet zo lastig; kan vrij snel beslissen of ik het iets vind of niet. En ook niet beroerd om te betalen. Maar heb wel ook veel gezien dat heel 'gewone' dieren aangeboden worden voor te dikke prijzen. Persoonlijk ga ik dan niet kijken, dus geen verspilde tijd voor koper en verkoper lijkt me.

Ja, ook dat vlot dus helaas niet zo. Maar wij hebben dan ook wel een moeilijke markt denk ik, gezien wij in de Arabieren zitten. Dat is toch wel meer echt voor de liefhebber omdat ze gewoon de (onterecht) slechte naam hebben heel schrikkerig te zijn. Dat ik hier dan een 2,5-jarige hengst heb staan waar ik een kind nog mee durf te laten wandelen bewijst dat alleen maar (dus wie nog een brave zoekt; hij staat te koop O:) ).

Maargoed, ik ga in de meeleesmodus, want wij zijn niet direct op zoek naar een paard, maar willen er eerder juist een aantal kwijt. Dus ben niet helemaal de beoogde doelgroep van dit topic :P
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 30-11-19 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:41

Ik ga in 2020 ook weer opzoek naar m'n ultime paard.

Heb nu een 3 jarige ruin die eerst verkocht moet worden. Echt een geweldig paard maar het klikt tussen ons met rijden helaas niet dus hij mag een nieuw baasje en ik ga opzoek naar de klik die ik zoek :D

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:04

CalipsoLover schreef:
Autumnn schreef:
Wat leuk ik kan me ook melden! Heb al een maandje een leuke onbeleerde merrie op het oog maar wil nog even een maandje sparen. Ben steeds aan het refreshen of ze er nog op staat haha :D
Moet me inhouden om haar niet nu al te kopen!!
Tijdelijke stalling is ook geregeld. Andere stal komt in de zomer pas wat vrij helaas

Wat leuk! :D Welkom! Loop jij ook zo tegen de prijzen aan of valt dat wel mee?

Dat voordeel heb ik dan wel weer, want de stalling waar ik vroeger stond met mijn ruin is bereid om een stal voor me vrij te houden. Pfieuw, dat is een zorg minder.


Ja helaas wel, prijzen liggen echt hoog. Wilde laatst kijken bij een merrie, vijf jaar, en afgekeurd voor de sport en fokkerij. €5000. Was binnen vijf dagen verkocht :=
Bizar. Andere merrie, goede afstammeling, gezond, niet gekeurd, €17500...
Merk wel dat paarden in deze periode wat goedkoper zijn

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:18

Wauw. 5000 voor een afgekeurde..? Bijzonder!
Oke. Ik voel me weer beter dat ik niet zulke prijzen vraag

tusje
Berichten: 4
Geregistreerd: 11-10-16

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:04

Ik meld me ook! Ik hoop op m'n 50e mijn eerste ppard te gaan kopen!
Nooit te laat om je meisjesdroom waar te gaan maken toch?
Ik zoek een wat ouder paard met ervaring in het leven, net als ik!
Betrouwbaar en echt alleen voor wat werk in de bak (geen wedstrijd ambities ), buitenritjes en wandelingen.
Kijk nu al (stiekum teveel) rond op alle sites en Facebook pagina's, maar hoop met dit topic ook weer wat wijzer te worden!

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:26

Autumnn schreef:
Ja helaas wel, prijzen liggen echt hoog. Wilde laatst kijken bij een merrie, vijf jaar, en afgekeurd voor de sport en fokkerij. €5000. Was binnen vijf dagen verkocht :=
Bizar. Andere merrie, goede afstammeling, gezond, niet gekeurd, €17500...
Merk wel dat paarden in deze periode wat goedkoper zijn



Wauw.. en ik krijg mijn merrie nog niet eens voor €1500 verkocht, zelfs tot €1250 voor een super thuis is nog te duur.. sensibel/onbetrouwbaar met rijden, 2 jaar gust en nu 14 jaar met top karakter..

Ik ben ook aan het kijken maar ik kom ook een beetje bij de paarden rond 10k uit. Tijdje geleden had je daar goed bewegende paarden voor. Zijn nu zeeeer schaars helaas.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:59

Mag ik mij hier ook melden?
Leuk om te lezen waar iedereen naar opzoek is en om de markt van beide kanten te volgen.

Wij zijn ook rustig aan opzoek voor een opvolger voor mijn 18 jarige. Moet braaf in de omgang zijn maar mag rijtechnische nog best wat werk in zitten. 2,5 - 7 jaar, voorkeur voor springbloed en een merrie. Uiteindelijk voor allround recreatief gebruik.
Vond de prijzen van het zomer ook niet te doen maar nu ze weer op stal zakken komt er hier en daar wel wat voorbij.
Er is gewoon veel vraag op moment maar mensen hebben wel zeer specifieke wensen. Ook al een aantal keren gebeld voor dieren die nog geen dag op internet stonden dat ik de 10+ in de rij was of er verwacht werd dat ik het paard direct zonder keuring mee zou nemen. Hier geen haast dus we zien wat er op ons pad komt.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 01:25

Leuk dat zoveel mensen zich melden!

Ik kom ook vaak bij de paarden uit die 10k kosten, ik wil onder de 7-7,5k blijven incl volledig RX keuren. Maar ja, voor mij hoeven ze dus ook nog niet beleerd te zijn.
Zertab: de laatste die jij stuurde vind ik persoonlijk echt heel leuk maar idd gaat die te klein zijn voor mij. Telt in BE wel als paard, dus dat is een voordeel maar ik ben bijna 1m67 en heb nu een paard met veel body van 1m57 en daar lijk ik al redelijk groot op...

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:44

tusje schreef:
Ik meld me ook! Ik hoop op m'n 50e mijn eerste ppard te gaan kopen!
Nooit te laat om je meisjesdroom waar te gaan maken toch?
Ik zoek een wat ouder paard met ervaring in het leven, net als ik!
Betrouwbaar en echt alleen voor wat werk in de bak (geen wedstrijd ambities ), buitenritjes en wandelingen.
Kijk nu al (stiekum teveel) rond op alle sites en Facebook pagina's, maar hoop met dit topic ook weer wat wijzer te worden!

Check even de site van de prinses Máxima manege in den Dolder.
Een van hun paarden mag met "pensioen" van het werk en gaan genieten. Absoluut bomproof.

Ik zag hem gister toevallig voorbij komen op Facebook.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:49

Ik zal me nog even netjes introduceren:
Ik ga in januari starten met een opleiding paardencoaching.
Er zal hierdoor straks ook weer een eigen paard komen, waar het héle gezin wat mee kan.
Manlief en ik zijn verslingerd aan de Arabisch volbloeden, hebben er 3 gehad, maar ik denk dat we een arab niet perse een plezier doen om in te zetten voor coaching.

Enfin, we hebben nog even om te zien wat bij ons en de plannen past.

Dochterlief weet al precies wat ze wil overigens (een palomino met bles) haha.

Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:06

Mijn budget is 4,500. Ik ben op zoek naar een paard/pony waar je vooral lekker mee door de bossen en weides kunt crossen en eventueel licht dressuurwerk. Ras/rasloos maakt me niet zoveel uit. Ik ben dan ook niet op zoek naar een paard met een zeer goede afstamming, als het maar een relaxed karakter heeft en gezond is.
Tot nu toe heb ik nog niet echt iets gezien waarvan ik dacht: dit is hem/haar. Ze moeten ook weer niet te iel/klein zijn, anders pas ik er niet (mooi) op.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:27

Ik hoop ook ergens eind volgend jaar mn eerste eigen pony te kunnen kopen!

Merk wel dat ik nu echt leuke pony’s tegen kom al.. maar heb nog niet m’n spaardoel behaald waardoor dit nog niet mogelijk is

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:57

De merrie die ik op het oog had is helaas verkocht.
Jammer, maar we kijken weer vrolijk verder. Spijt dat ik niet ben wezen kijken? Ja en nee. Vond haar wel erg leuk maar mijn spaarpotje had nog niet mijn doel bereikt. Dus wel verstandig :j