Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:08

Zoektochten zijn altijd moeilijk.... Ik ben in 2015 thuisgekomen met een paard, wat alles was wat ik niet wilde maar uiteindelijk de liefde van mijn leven en mijn maximale droompaard geweest. Helaas is hij overleden op 3,5 jarige leeftijd eind 2016.

Maar goed. Voor mij juist omgekeerd. Zit te twijfelen of ik mijn paard juist ga verkopen in 2020. Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn. Is een Johnson x Duntroon ruin. Staat in mijn profiel. 1,68 hoog. L dressuur geklasseerd door vorige eigenaar. Maar ik werk ook aan M oefeningen met hem inmiddels. Gaaf paard. Maar alleen voor zekere ruiter met zachte hand. Is een extreem sensibel paard en voelt zijn ruiter haarfijn aan.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 21:15

Autumnn schreef:
De merrie die ik op het oog had is helaas verkocht.
Jammer, maar we kijken weer vrolijk verder. Spijt dat ik niet ben wezen kijken? Ja en nee. Vond haar wel erg leuk maar mijn spaarpotje had nog niet mijn doel bereikt. Dus wel verstandig :j

Daar loop ik nu ook tegen. Wil liefst nog even doorsparen maar zie dan zulke leuke beestjes voorbij komen, ben anderzijds dan ook bang dat ik niks ga vinden wanneer ik dan echt op zoek ga.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:57

CalipsoLover schreef:
Autumnn schreef:
De merrie die ik op het oog had is helaas verkocht.
Jammer, maar we kijken weer vrolijk verder. Spijt dat ik niet ben wezen kijken? Ja en nee. Vond haar wel erg leuk maar mijn spaarpotje had nog niet mijn doel bereikt. Dus wel verstandig :j

Daar loop ik nu ook tegen. Wil liefst nog even doorsparen maar zie dan zulke leuke beestjes voorbij komen, ben anderzijds dan ook bang dat ik niks ga vinden wanneer ik dan echt op zoek ga.


Dear Lady's,
Always remeber yourself there will always be another Horse! **\O/**
Stick to your plan!

Er is altijd weer nieuw vers materiaal in de verkoop, kwel jezelf niet onnodig door te twijfelen.

Dat is mij ooit een gezegd door een hele oude man op een paardenmarkt, hij verkocht tinkers maar ik twijfelde enorm.Dit was achteraf de beste tip aller tijden en ik denk er nog vaak aan terug, juist als ik twijfel. Je hebt niet voor niets dat gevoel....

miezelke

Berichten: 1316
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:21

Hoi, ik meld me ook. Wij gaan in 2020 ook stilletjes op zoek naar een nieuw paard. Hou mijn ogen en oren nu ook al open want je weet nooit als er al iets leuk passeert, maar liefst toch na de winter. Mijn paarden lopen thuis 24/7 buiten en vindt het in het voorjaar toch een interessantere periode om een nieuw paard in de groep te introduceren.

Wat ik zoek:
- liefst een ander ras dan een "gewone" warmbloed: PRE, Lusitano, Connemara, Welsh, Knapstrupper, Appaloosa, Paint, ...
- 1m50 à 1m60
- leeftijd: ergens tussen 3 en 15 (mag ook onbeleerd zijn)
- nuchter en zelfzeker, mag zelfs wat dominant zijn (daar kan ik wel mee om :') maar liever geen bangerik.
- doelen: wandelpaard en paard om zo ver mogelijk te beleren in het academische werk. Geen wedstrijdambities, ware het niet dat ik de weg naar Working Equitation, Trec etc. open laat.
- budget: 5.000 euro met enige rek op moest het toch echt mijn droompaard zijn.
- goede bouw en gezondheid hebben bij mij absoluut voorrang op kleur, geslacht, ras,..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:50

Ik lees ook mee. Stiekem al een beetje aan het rondkijken. Maar ik weet niet zo goed wat ik wil.

Behalve dan dat ik een groter paard wil, zo rond de 1,70 die beleerd is en de basis kent, maar nog niet volledig doorgereden tot een bepaald niveau. Sensibel is prima, maar moet wel braaf zijn. Uiteraard gezond. Maar een chipje zou ik geen probleem vinden.

Over het budget, het ras, kleur e.d. heb ik nog niet nagedacht. Ik vind zo veel paardenrassen en rasloze paarden leuk.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:46

Ik moet er eerst een verkopen voor ik er weer een kan kopen. Maar bij mij juist geen reacties op mijn 11 jarige merrie voor normaal geld (4500). Ze is sensibel en ben er eerlijk over, heb gewoon geen reacties. Terwijl ze verder bomproof is alleen sensibel.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:57

Mer1980 schreef:
Ik moet er eerst een verkopen voor ik er weer een kan kopen. Maar bij mij juist geen reacties op mijn 11 jarige merrie voor normaal geld (4500). Ze is sensibel en ben er eerlijk over, heb gewoon geen reacties. Terwijl ze verder bomproof is alleen sensibel.


Heb je dan ook een precies verhaal erbij over hoe sensible? K denk dat het mensen vooral afschrikt. Ze denken gelijk het ergste. Niet braaf. Misschien dat je daar nog iets mee kan bereiken. Aan het geld moet he 'tniet liggen..

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:01

Mer1980 schreef:
Terwijl ze verder bomproof is alleen sensibel.


Dit kan dus niet.
De definitie van sensibel is 'uiterst gevoelig (voor indrukken)' (bron: Van Dale).
Bomproof is juist niet onder de indruk raken van verschillende prikkels.

Als koper zou ik dus niet weten wat te verwachten. Uiteraard kan je een paard trainen richting het ene of het andere, maar ik zou willen weten wat de aard van het paard is, hoe het paard van nature reageert.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:10

Ik volg ook even :D Vind het vooral leuk om te kijken wat jullie zoeken en waar jullie mee thuis komen. Ik heb er over nagedacht om mijne te verkopen, maar we gaan de laatste tijd erg goed dus ik denk dat ik toch maar hierbij blijf. Weet wel een hele leuke te koop, ook getwijfeld om deze zelf te kopen :o

@Gini, dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijne is wel snel onder de indruk/wat sensibel, maar wel 'bomproof' in de zin van dat hij nooit gemeen wordt en geen echte gekke dingen doet.

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:57

Ketly schreef:
@Gini, dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijne is wel snel onder de indruk/wat sensibel, maar wel 'bomproof' in de zin van dat hij nooit gemeen wordt en geen echte gekke dingen doet.


Het gaat over de aard van het dier en hoe die initieel met situaties omgaat en uiteraard is daar heel veel met training en opvoeding mee te doen, maar het gaat dus over de aard van het dier.

Het is verkeerd om te denken in karikaturen. Dat een sensibel paard alleen maar rond kan springen en bang kan zijn en met fluwelen handschoenen aangepakt moet worden. En dat een bomproof paard altijd met de oren op halfzeven staat te slapen ongeacht wat er rondom hem gebeurt.

Het feit dat je een sensibel paard zo kan trainen dat die bepaalde situaties gemakkelijker kan handelen en minder instinctief zal reageren, maakt het niet opeens een bomproof paard. Mijn paard is sensibel, die karaktereigenschap valt niet opeens weg omdat ze niet bokkend en met wit in de ogen wegrent van een paraplu.

Sensibel en bomproof zijn gewoon twee tegengestelde termen. En dat maakt het nodeloos moeilijk als je dat in 1 advertentie dropt.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:21

Ik meld me ook! Ik ben op zoek naar een bomproof buitenrijpaard... Lastig, want heel gewild volgens mij en de markt is zo hysterisch. Ik reageerde laatst op een paard, kon twee dagen later komen kijken, maar wel met een waarschuwing erbij dat hij dan waarschijnlijk al weg zou zijn. Haalt de lol er voor mij wel een beetje af, zo onder druk gezet worden. Dus ik heb vriendelijk bedankt.

Als iemand een pony weet van ongeveer 1.45 tot 1.55m (geschikt voor volwassene van 1.65 en 63kg), bomproof en vanaf een jaar of 8, met basisgangen er goed op maar hoeft dressuurmatig niets bijzonders te zijn, dan mag je altijd een berichtje mijn kant op doen.
Budget: maximaal €5.000
Laatst bijgewerkt door Britt_xxx op 02-12-19 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:27

Misschien je budget even er bij vermelden! :)

Over bomproof en sensibel in 1 ad.. Ik zou het anders formuleren, dan zal er ook vast meer volk op af komen. Tenzij het paard gewoon echt moeilijk is met rijden en in de omgang.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:29

Ben het wel eens met Gini. Bomproof en sensibel gaan niet samen. Een sensibel paard kan echter wel braaf zijn, als in, niet gaan rennen of bokken of wat ook maar.

Ik zit te dubben over het budget. Ik vind 5000 euro een mooie prijs, eventueel te verhogen naar max 6500. Maar ik lijk maar niks te vinden dat redelijk bij mijn wensen past voor dat geld :'). Of ik selecteer niet goed.

Mijn vriend zei al, als je echt niks vindt, dan gaan we toch tot 10.000? Maar dat vind ik gewoon echt te gortig.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:54

Eens met gini

Maar sensibel word op zo veel manieren gebruikt, mijn merrie is bijv sensibel op de ruiter, spiegelt heel erg en is heel snel op de hulpen maar op de omgeving geeft ze eigenlijk niets. Ik zou haar niet bombproof noemen maar ze is wel top braaf zeker voor zo'n jong dier :j

Ik heb een ideaal buitenrij paard te koop, hij is top braaf loopt overal zo langs en kijkt niet naar verkeer, enige dingetje is dat hij diep water wat spannend vind maar met wat aanmoediging hebben we hem daar ook braaf door heen gekregen maar die valt niet in de lagere prijsklasse van €5000
Hij is ook een fijn sport paard röntgen goed, goede gangen en top karakter.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 02-12-19 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:05

Misschien ben ik met 5000 - 6500 ook wel niet realistisch. Het is heel lang geleden dat ik een paard gekocht heb (jaar of tien of zo). Toen had je voor dat geld een leuk sportpaard met een fijn karakter.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:06

Wat voorn prijsklasse valt dat paard?

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:07

Ja 4 jaar terug was 5 a 6000 een fijne prijs nu zitten die paarden al snel 4000 hoger

Mijn ruin zit in de prijsklasse 10.000-14.000

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:08

Oef. Wat is die geklasseerd en hoe oud is hij?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:08

Pffff... Ik vind t een klap geld.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:11

Die krijg je niet verkocht aan de ordinaire recreant vrees ik. :) Doet hij het goed in de sport? Bijzondere afstamming? Want daar moet je het van hebben dan denk ik.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:14

Maar de recreant is vaak ook wel tevreden met een koudbloed, draver, of zonder papier erbij. Dat scheelt ook zoveel geld.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:15

Ik wil het liefst een Haflinger, maar ik houd me niet vast aan een bepaald ras inderdaad. Zolang ie maar bomproof is en lekker nuchter, dan mag hij van mij pimpelpaars met gele stippen zijn.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:18

3 jaar oud dus niet geklasseerd nog
Hij gaat binnenkort voor de verkoop naar onze trainer.
Heb me voor hem ook niet op de gewone enkel recreant gericht maar alsnog als je gezond, braaf, mooi en fijn bewegen wil begint het sowieso vanaf 10.000

Hij is geen totilas kwa beweging en een ruin dus kwa afstamming niet heel belangrijk je kan er niet mee fokken :D
Hij is van glamourdale
Wel kan hij heel fijn bewegen waarin vooral de Galop opvalt heel makkelijk en krachtig/op
waarts, verder heeft hij mooie swung en takt. Gewoon een correct, gezond en zeer braaf paard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Edit
Iemand die ook een koudbloed zoals een fjord etc zoekt zal niet voor zo'n paard als die van ons gaan nee :D

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:21

Vaak als je laat verkopen door mensen die mensen kennen lukt het wel en als ze het goed aanpakken.

Mijn merrie is ook braaf, gezond, mooi en beweegt fijn voor een springpaard. Zij zit een klasse lager. Is 10 jaar

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:23

Seven schreef:
3 jaar oud dus niet geklasseerd nog
Hij gaat binnenkort voor de verkoop naar onze trainer.
Heb me voor hem ook niet op de gewone enkel recreant gericht maar alsnog als je gezond, braaf, mooi en fijn bewegen wil begint het sowieso vanaf 10.000

Hij is geen totilas kwa beweging en een ruin dus kwa afstamming niet heel belangrijk je kan er niet mee fokken :D
Hij is van glamourdale
Wel kan hij heel fijn bewegen waarin vooral de Galop opvalt heel makkelijk en krachtig/op
waarts, verder heeft hij mooie swung en takt. Gewoon een correct, gezond en zeer braaf paard.

[ [url=m/84jeTN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JPtIG5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kiRD1R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HfT56h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WLgjdU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Edit
Iemand die ook een koudbloed zoals een fjord etc zoekt zal niet voor zo'n paard als die van ons gaan nee :D

Het is inderdaad wel echt een heel mooi paard. Zou verder klikken als ik nu een paard zou kopen :D.