Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 12:47

Cioccolato schreef:
Ik zou het zelf niet doen. Maar als je het overweeg zou ik het even met je da overleggen en mee laten kijken!

Ja sowieso, ik laat ook alles overkeuren als ik er een koop. Is ook puur uit nieuwsgierigheid.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:57

Dank voor de eerste reacties! Ik hoor graag nog meer!
Mijn zus en ik wonen in een andere stad dan mijn moeder, mijn moeder zal financieel niet supporten (wij zijn ook 25 plus). Wellicht valt er wel te praten over noodgevallen. Beide vriendjes vinden paarden trouwens ook leuk, we hebben allebei een stabiele lange relatie.
Ik heb een goede relatie met mijn zus en hebben beide dezelfde visie op paarden. Ik heb wel meer ervaring en ze wilt de grote beslissingen dus wel aan mij overlaten wat ik prima vind.

Aan welk bedrag qua spaargeld denken jullie? Mijn vriend zei altijd minimaal 5000 euro voor da kosten. In mijn omgeving vindt iedereen dat wel erg veel.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 13:09

Macs schreef:
Dank voor de eerste reacties! Ik hoor graag nog meer!
Mijn zus en ik wonen in een andere stad dan mijn moeder, mijn moeder zal financieel niet supporten (wij zijn ook 25 plus). Wellicht valt er wel te praten over noodgevallen. Beide vriendjes vinden paarden trouwens ook leuk, we hebben allebei een stabiele lange relatie.
Ik heb een goede relatie met mijn zus en hebben beide dezelfde visie op paarden. Ik heb wel meer ervaring en ze wilt de grote beslissingen dus wel aan mij overlaten wat ik prima vind.

Aan welk bedrag qua spaargeld denken jullie? Mijn vriend zei altijd minimaal 5000 euro voor da kosten. In mijn omgeving vindt iedereen dat wel erg veel.

Ik denk ook zo tussen de 2500-5000, het kan altijd nog gaan oplopen maar dat is zo wel het bedrag dat ik persoonlijk heb staan echt speciaal voor noodgevallen. Gewone DA kosten zoals eens een wondje of vaccinaties betaal ik niet uit dat potje. Voor een koliek operatie zit je bijvoorbeeld al snel aan 3000 euro plus revalidatie.

Ik zou ook wel zorgen dat jij degene bent die idd de 'leidinggevende' bent. Ook wanneer het stel mis gaat tussen jou en je zus, dat jij de eigenaar blijft van het paard. Ook wanneer 1 van de 2 beslist om afstand te doen van het paard, betaalt de ene de andere dan uit of hoe gaan jullie dat doen? Zorg zeker dat er dingen op papier staan en jullie goede afspraken maken, ook over de noodgevallen. Want misschien ben jij wel meer bereid om te doen dan je zus in bijvoorbeeld een noodgeval.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:16

Macs schreef:
Dank voor de eerste reacties! Ik hoor graag nog meer!
Mijn zus en ik wonen in een andere stad dan mijn moeder, mijn moeder zal financieel niet supporten (wij zijn ook 25 plus). Wellicht valt er wel te praten over noodgevallen. Beide vriendjes vinden paarden trouwens ook leuk, we hebben allebei een stabiele lange relatie.
Ik heb een goede relatie met mijn zus en hebben beide dezelfde visie op paarden. Ik heb wel meer ervaring en ze wilt de grote beslissingen dus wel aan mij overlaten wat ik prima vind.

Aan welk bedrag qua spaargeld denken jullie? Mijn vriend zei altijd minimaal 5000 euro voor da kosten. In mijn omgeving vindt iedereen dat wel erg veel.

Een koliekoperatie kan dat wel gaan kosten ja. Als je geluk hebt ,heb je zoiets nooit nodig,maar dat is absoluut niet te voorspellen.

ingvdh

Berichten: 6380
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:18

Macs schreef:
Dank voor de eerste reacties! Ik hoor graag nog meer!
Mijn zus en ik wonen in een andere stad dan mijn moeder, mijn moeder zal financieel niet supporten (wij zijn ook 25 plus). Wellicht valt er wel te praten over noodgevallen. Beide vriendjes vinden paarden trouwens ook leuk, we hebben allebei een stabiele lange relatie.
Ik heb een goede relatie met mijn zus en hebben beide dezelfde visie op paarden. Ik heb wel meer ervaring en ze wilt de grote beslissingen dus wel aan mij overlaten wat ik prima vind.

Aan welk bedrag qua spaargeld denken jullie? Mijn vriend zei altijd minimaal 5000 euro voor da kosten. In mijn omgeving vindt iedereen dat wel erg veel.



Mijn advies, als je de relatie goed wil houden met je zus, koop dan niet samen een paard. Kan je zus jouw paard niet bijrijden en jou een bijdrage hiervoor geven?
Dan is gewoon duidelijk wie er eindverantwoordelijk is en de uiteindelijke beslissing neemt.

irma1968

Berichten: 14
Geregistreerd: 10-02-18

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:09

Ik val ook even in
wij ( dochter van 12 en ik) gaan vanaf januari weer opzoek naar een leuk paardje. Helaas onze grote zwarte vriend ( zwarte tinker) in moeten laten slapen. Na 17 maanden dokteren en twee klinieken heb ik zoveel noten op mijn zang dat ik bang dat het heel lang zal duren voordat wij weer een maatje gevonden hebben.
maar... wij hebben de tijd. ik ben ook niet op zoek naar een goedkoop paard maar een goed paard waarop ik alle keuringen mag loslaten

eur 5000 aan ziekte kosten Macs? nou daar zat ik heel ruim overheen met ons vorige paard. Met mijn eerste paard welke 13 jaar in mijn bezit was, heb ik heel veel mazzel gehad, nagenoeg geen extra kosten buiten de entingen maar met ons laatste vriendje ging het heel rap,maar goed daar moet je op
voorbereid zijn vind ik.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:46

irma1968 schreef:
Ik val ook even in
wij ( dochter van 12 en ik) gaan vanaf januari weer opzoek naar een leuk paardje. Helaas onze grote zwarte vriend ( zwarte tinker) in moeten laten slapen. Na 17 maanden dokteren en twee klinieken heb ik zoveel noten op mijn zang dat ik bang dat het heel lang zal duren voordat wij weer een maatje gevonden hebben.
maar... wij hebben de tijd. ik ben ook niet op zoek naar een goedkoop paard maar een goed paard waarop ik alle keuringen mag loslaten

eur 5000 aan ziekte kosten Macs? nou daar zat ik heel ruim overheen met ons vorige paard. Met mijn eerste paard welke 13 jaar in mijn bezit was, heb ik heel veel mazzel gehad, nagenoeg geen extra kosten buiten de entingen maar met ons laatste vriendje ging het heel rap,maar goed daar moet je op
voorbereid zijn vind ik.

Dat is natuurlijk bij aanschaf, niet het totale bedrag om uit te geven. Maar wel wat in één keer sowieso beschikbaar is en niet van het vakantiepotje af gaat bijvoorbeeld. Wanneer er wat af gaat wordt dat natuurlijk bijgevuld.
Maargoed, dit zijn voorlopig nog even dingen voor de toekomst :)

Succes met het zoeken van een nieuw paardje.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 11:32

Het hangt er ook erg vanaf welke kliniek je gaat en hoe ver je zelf wil gaan natuurlijk. Ik heb mijn paard ook een keer van binnen naar buiten laten keren, was toen nog niet zo heel erg veel geld kwijt. Behandeling kwam nog eens op een 2000-3000 euro maar aangezien die slaagkans toch klein was niet gedaan. Het kan zo duur worden als je zelf wil op een bepaalde manier. Het is ook wat je er dus voor over hebt.

'Toevallig', ik kwam ruim 6 maanden geleden een leuke gevlekte merrie tegen op het internet. Was in een mum van tijd verkocht, en werd 3 maanden later weer aangeboden voor meer geld en zadelmak gemaakt. Ze viel binnen mijn budget, heel erg zitten nadenken of ik ging gaan kijken maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik toen nog geen oplossing had voor mijn ander paard en er ook geen plek was op stal. Ze stond in NL en werd ook aangeboden door een bokker. Nu zie ik ze op 2dehands staan als halve stal of volle stal op nog geen 20min bij mij vandaan, toch even gepolst of ze ze niet verkochten... Jammer genoeg kreeg ik antwoord van een vrouw die amper een goede zin Nederlands kan schrijven, ze wel wou verkopen maar ook weer niet want ze zou er nu nooit het geld voor kunnen vragen dan waarvoor ze ze gekocht had omdat ze al maanden stil staat. Ook had ze net dierenartskosten aan haar gehad, hoefsmid en tandarts. Toen ik dat las keek ik wel eventjes verbaasd, ja dat zijn dus ook de normale onderhoudskosten van een paard, dat weet je toch op voorhand? Daar kan je een koper niet voor aanrekenen. Maar krijg dus de indruk dat deze persoon in geldnood zit en geen 'verlies' kan leiden, zonder weinig nadenken en ervaring dus een paard heeft gekocht.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:10

Lol, alsof het een auto is die pas een flinke onderhoudsbeurt heeft gehad.. :') Tja zo werkt het bij paarden inderdaad niet...

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 12:34

Macs schreef:
Lol, alsof het een auto is die pas een flinke onderhoudsbeurt heeft gehad.. :') Tja zo werkt het bij paarden inderdaad niet...

Ja, was wel even verbaasd. :') Als je zo paarden gaat verkopen zou je voor een paard van 23 zeker +25.000 euro moeten vragen, want ja dat heeft hij gekost in al die jaren.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:12

CalipsoLover schreef:
Macs schreef:
Lol, alsof het een auto is die pas een flinke onderhoudsbeurt heeft gehad.. :') Tja zo werkt het bij paarden inderdaad niet...

Ja, was wel even verbaasd. :') Als je zo paarden gaat verkopen zou je voor een paard van 23 zeker +25.000 euro moeten vragen, want ja dat heeft hij gekost in al die jaren.

Jawel,maar een paard van 23+ zal toch ook een hele tijd voor je gewerkt hebben en in die tijd dus als het ware zijn eigen onderhoud verdiend hebben.Sommige paarden verdienen zelfs meer dan dat voor hun eigenaar.

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:27

CalipsoLover schreef:
Even nog een vraag, hoe staan jullie tegenover een krampbeen? Ik heb al een paar paarden gezien die hierdoor aantrekkelijker geprijsd zijn maar wel alles wat ik zoek. Een bemerking op het RX zou ik nooit kopen.
Maar zover mijn kennis rijkt, is een krampbeen geen belemmering tijdens het rijden en is het ook niet iets dat gevaarlijk is of belemmerd in de sport aangezien ze het tijdens het rijden niet vertonen? Of zit ik dan fout?


Een krampbeen is voor mij absoluut een no go, terwijl ik echt niet alle gebreken erg vind. Naar mijn weten is een krampbeen iets neurologisch en gaat dit in principe nooit meer weg (en kan zelfs erger worden). Krampbeen zie je niet bij alle paarden tijdens het rijden, maar bij sommige zeker wel.

Een paard wat licht luchtzuigt zou ik dan weer absoluut geen probleem vinden als de prijs ernaar is (heb zelf twee luchtzuigers gehad), want een ander beleid kan daarin al een wereld van verschil maken en in sommige gevallen stoppen ze er zelfs mee. Daarbij wordt er altijd gesproken over een grotere kans op koliek, maar na onderzoek blijkt een luchtzuiger niet meer kans te hebben op koliek dan een 'normaal' paard.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 17:34

mavantos schreef:
CalipsoLover schreef:
Even nog een vraag, hoe staan jullie tegenover een krampbeen? Ik heb al een paar paarden gezien die hierdoor aantrekkelijker geprijsd zijn maar wel alles wat ik zoek. Een bemerking op het RX zou ik nooit kopen.
Maar zover mijn kennis rijkt, is een krampbeen geen belemmering tijdens het rijden en is het ook niet iets dat gevaarlijk is of belemmerd in de sport aangezien ze het tijdens het rijden niet vertonen? Of zit ik dan fout?


Een krampbeen is voor mij absoluut een no go, terwijl ik echt niet alle gebreken erg vind. Naar mijn weten is een krampbeen iets neurologisch en gaat dit in principe nooit meer weg (en kan zelfs erger worden). Krampbeen zie je niet bij alle paarden tijdens het rijden, maar bij sommige zeker wel.

Een paard wat licht luchtzuigt zou ik dan weer absoluut geen probleem vinden als de prijs ernaar is (heb zelf twee luchtzuigers gehad), want een ander beleid kan daarin al een wereld van verschil maken en in sommige gevallen stoppen ze er zelfs mee. Daarbij wordt er altijd gesproken over een grotere kans op koliek, maar na onderzoek blijkt een luchtzuiger niet meer kans te hebben op koliek dan een 'normaal' paard.


Excuses als dit een stomme vraag is, maar wanneer heeft een paard dan een krampbeen? Ik heb mijn eigen paard ook wel eens kramp zien hebben, nee, zeker niet maandelijks en was echt zelden. Is wel neurologisch getest en die is volledig neurologisch in orde, heeft wel wat in de rug. Een krampbeen zie je niet op de foto, ofwel?
En luchtzuigers hebben volgens mij veel nood aan buiten staan en zijn gevoeliger voor maagzweren voor zover mijn kennis rijkt, zit daar verder veel onderhoud aan?

Anjali: maar dan heb je het wel over de sterkte minderheid van de paarden, want maar een heel klein deeltje van de paarden verdient zijn eigen onderhoud.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:37

@Calipsolover: Nog niet zo lang geleden werkten vrijwel alle paarden.Voor de wagen,op het land, zelfs als oorlogspaard. Nu nog steeds in maneges.Paarden die ingezet worden voor sport,recreatie,therapie en coaching, werken toch ook al is het een ander soort werk.En dan verdienen ze hun onderhoud toch.Geblesseerde en gepensioneerde paarden kunnen dat niet meer nee,dat is waar.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 16:47

Ja ok, maar we hebben het over het nu hé, niet over +50 jaar geleden. :+ Dus dat is niet zozeer van belang in de verkoop van nu-2020. Maneges etc is zo, maar er zijn nog maar heel weinig mensen die hun kost verdienen met de paarden, net zoals er professionele ruiters zijn die hun boterham ermee verdienen. Ja ze zijn er, maar ik denk dat de gemiddelde paardenmens toch hobbymatig is.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:13

Cioccolato schreef:
Ik heb een 10 jarige merrie. In 2018 L eventing (wp vol) L springen en M1 dressuur. Braaf, makkelijk. Doordat zij dit jaar alleen wat B heeft gelopen daalt zij flink in prijs. Dus op zich een hele leuke kans voor iemand die een braaf makkelijk paard zoekt maar voor iets minder geld dan 1 die volop nu concour loopt. -Denk ik tenminste. Zij zit in de prijsklasse 7000-9000. Dat vind ik onder de normale prijsklasse vallen in de huidige markt. Alles er onder vind ik heel aantrekkelijk geprijsd en voor een paard zoals de mijne die echt volop zou lopen zou ik richting de 11.000 a 12.000 gaan :j
Maar zo denkt iedereen anders. Als niemand haar koopt, is ze simpel weg te duur.


Ik haak even in hoor.

Ik vind dit met eventing paarden ook zo lastig, wat is de juiste vraagprijs?! Ik ga eind volgend jaar waarschijnlijk ook mijn dan 9 jarige eventing ruin verkopen, klinkt zoals die van jou alleen dan wel volop in de sport (tegen die tijd wss L/M eventing, L springen en L2 dressuur, helemaal dol op hem maar ik ga een master doen). Sommige vinden een vraagprijs van rond de 9000/10.000 dan genoeg en anderen zouden weer meer vragen. Er zijn gewoon nauwelijks indicaties omdat op sporthorses de prijzen voor eventingpaarden gigantisch fluctueren (eigenlijk altijd een hele hoge prijs), en ze ook mega snel weg zijn.

Het is maar wat de 'gek' er voor betaald zeggen mensen vaak haha, ik vind het maar lastig.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 19:10

Misschien eens met een meer deskundige bespreken? Als je op sporthorses alle filters aanzet die jou paard heeft dan kan je toch ook al wat vinden, of zijn dat dan ook prijzen die enorm verschillen?

Cioccolato

Berichten: 6652
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:15

juulbx schreef:
Cioccolato schreef:
Ik heb een 10 jarige merrie. In 2018 L eventing (wp vol) L springen en M1 dressuur. Braaf, makkelijk. Doordat zij dit jaar alleen wat B heeft gelopen daalt zij flink in prijs. Dus op zich een hele leuke kans voor iemand die een braaf makkelijk paard zoekt maar voor iets minder geld dan 1 die volop nu concour loopt. -Denk ik tenminste. Zij zit in de prijsklasse 7000-9000. Dat vind ik onder de normale prijsklasse vallen in de huidige markt. Alles er onder vind ik heel aantrekkelijk geprijsd en voor een paard zoals de mijne die echt volop zou lopen zou ik richting de 11.000 a 12.000 gaan :j
Maar zo denkt iedereen anders. Als niemand haar koopt, is ze simpel weg te duur.


Ik haak even in hoor.

Ik vind dit met eventing paarden ook zo lastig, wat is de juiste vraagprijs?! Ik ga eind volgend jaar waarschijnlijk ook mijn dan 9 jarige eventing ruin verkopen, klinkt zoals die van jou alleen dan wel volop in de sport (tegen die tijd wss L/M eventing, L springen en L2 dressuur, helemaal dol op hem maar ik ga een master doen). Sommige vinden een vraagprijs van rond de 9000/10.000 dan genoeg en anderen zouden weer meer vragen. Er zijn gewoon nauwelijks indicaties omdat op sporthorses de prijzen voor eventingpaarden gigantisch fluctueren (eigenlijk altijd een hele hoge prijs), en ze ook mega snel weg zijn.

Het is maar wat de 'gek' er voor betaald zeggen mensen vaak haha, ik vind het maar lastig.


De prijzen veranderen constant maar als het een braaf en makkelijke te rijden paard is zou ik iets boven de 10 gaan zitten.
Is die al iets of wat gecompliceerder, stopt nog wel eens of is niet te rijden door een amateur zakt de prijs snel naar beneden de 10.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:40

Cioccolato schreef:
De prijzen veranderen constant maar als het een braaf en makkelijke te rijden paard is zou ik iets boven de 10 gaan zitten.
Is die al iets of wat gecompliceerder, stopt nog wel eens of is niet te rijden door een amateur zakt de prijs snel naar beneden de 10.



Jaa dat maakt het dus inderdaad lastig. Hij is met de cross een paard voor de middelmatige beginner (stopt nooit in de cross) maar in het springparcours meer geschikt voor de gevorderde, hij kan zich nogal sterk maken in het parcours maar dat zit niet in de weg met de cross. Voor de rest ontzettend braaf in het bos zowel alleen als in een groep en dressuurmatig fijn om te rijden. Paard met veel karakter op een positieve manier.

Ik ga denk ik rond de 10 zitten inderdaad. Prijs kan altijd nog wel ietsje zakken mocht hij niet in trek zijn.

Edits: typo's
Laatst bijgewerkt door JusticeJ op 13-12-19 19:44, in het totaal 3 keer bewerkt

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:42

CalipsoLover schreef:
Misschien eens met een meer deskundige bespreken? Als je op sporthorses alle filters aanzet die jou paard heeft dan kan je toch ook al wat vinden, of zijn dat dan ook prijzen die enorm verschillen?



Jaa daar ben ik inderdaad mee bezig! Er staan er op dit moment ontzettend weinig ook, maar ook dan verschilt de prijs. Het zit wel bijna allemaal boven de 10000

Cioccolato

Berichten: 6652
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:03

Als ze al lastig zijn met springen zal dat idd al snel veel op de prijs drukken.
Maar je hoeft er maar 1 te hebben.. Het is ook een beetje geluk hebben

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:03

Hier op het moment verkopende partij, maar als ze verkocht zal ik weer nieuwe onbeleerde kopen. :P
Dus ga eens lekker meelezen.

Nu 2 D-pony's, waarvan de jongste (3.5 jaar) "officieel" te koop staat.
De andere (5.5 jaar) word nog doorgetraind.

Zelf vind ik het belangrijk dat de pony's gezond en goed getraind zijn. Dus de jongste is ook al klinisch en rx benen goedgekeurd, al heb ik het idee dat men dit totaal niet interessant vind. Dus twijfel of ik de andere wel laat keuren vooraf.

Ook doe ik veel van dit soort dingen om ze bomproef te krijgen. :')
Afbeelding

Denk wel dat volgende pony 4/5 jaar of ouder is, weinig vraag naar 3.5 ondanks dat het super brave is waar iedereen mee weg rijd. :=

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:06

mirjamalvaro schreef:
Hier op het moment verkopende partij, maar als ze verkocht zal ik weer nieuwe onbeleerde kopen. :P
Dus ga eens lekker meelezen.

Nu 2 D-pony's, waarvan de jongste (3.5 jaar) "officieel" te koop staat.
De andere (5.5 jaar) word nog doorgetraind.

Zelf vind ik het belangrijk dat de pony's gezond en goed getraind zijn. Dus de jongste is ook al klinisch en rx benen goedgekeurd, al heb ik het idee dat men dit totaal niet interessant vind. Dus twijfel of ik de andere wel laat keuren vooraf.

Ook doe ik veel van dit soort dingen om ze bomproef te krijgen. :')
[ [url=m/GOEKrk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk wel dat volgende pony 4/5 jaar of ouder is, weinig vraag naar 3.5 ondanks dat het super brave is waar iedereen mee weg rijd. :=

Oh echt? Had wel verwacht dat er ook wel markt is voor brave 3,5 jarige!
Maar goed om te weten. Houd ik mijn jonkie lekker nog even aan. :P
Verder lees ik ook stilletjes mee. Leuk om de zoektochten te volgen!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:26

CalipsoLover schreef:
Mijn paard liep B dressuur en kon ook wissels springen. Dat maakte hem geen Z paard, integendeel. Goede opmerking!

Ik ben eens benieuwd hoe jullie staan tegenover particulier/handelaar, en waarom?


Ach het is om het even maar wat ik jammer vind bij een particulier is het gemakkelijk om achteraf dingen te vragen( hoe was dat bij jullie etc) en momenten te delen.

Handelaar is business....zakelijk en cool,betaald is omzet. Berichten achteraf zijn niet nodig en dingen zijn nooit geen waar dat was toen niet ...

beiden heeft iets positief, het is en blijft levende gave wat altijd problemen kan krijgen.... hoe goed gekeurd ook!

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:55