Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6652
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:58

Krijg alleen al de kriebels bij de advertentie. Prijs zie omschrijving. En daar staat niks _O-
Denk dat dat op aanvraag moet worden. Dan klopt het weer.

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:05

absque_dubio schreef:
mirjamalvaro schreef:
Hier op het moment verkopende partij, maar als ze verkocht zal ik weer nieuwe onbeleerde kopen. :P
Dus ga eens lekker meelezen.

Nu 2 D-pony's, waarvan de jongste (3.5 jaar) "officieel" te koop staat.
De andere (5.5 jaar) word nog doorgetraind.

Zelf vind ik het belangrijk dat de pony's gezond en goed getraind zijn. Dus de jongste is ook al klinisch en rx benen goedgekeurd, al heb ik het idee dat men dit totaal niet interessant vind. Dus twijfel of ik de andere wel laat keuren vooraf.

Ook doe ik veel van dit soort dingen om ze bomproef te krijgen. :')
[ [url=m/GOEKrk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk wel dat volgende pony 4/5 jaar of ouder is, weinig vraag naar 3.5 ondanks dat het super brave is waar iedereen mee weg rijd. :=

Oh echt? Had wel verwacht dat er ook wel markt is voor brave 3,5 jarige!
Maar goed om te weten. Houd ik mijn jonkie lekker nog even aan. :P
Verder lees ik ook stilletjes mee. Leuk om de zoektochten te volgen!


Jaa valt mij tegen hoor. Of je krijgt als opmerking dat er te veel werk aan zit. En dan kunnen ze zo opstappen, B proef rijden en 50/60cm springen. Tja hij blijft 3.5 dus nee geen M/Z niveau. :o

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:58

Hier ook de andere kant.

Ik ga mijn zelf gefokte 3,5 jarige Partbred Welsh merrie (Haflinger x Welsh Cob) verkopen. Ze is een valk van nu 1.46m.

Afgelopen zomer heeft ze de basis van het longeren en rijden geleerd en dat doet ze superbraaf!

Ik wandel al met haar sinds dat ze veulen is, dus ze is ook 99% verkeersmak (het blijft een dier en kan altijd schrikken of iets eng vinden).

Ze is heel mensgericht, gezellig en aanhankelijk.
Ik heb alleen werkelijk geen idee wat hier een normale vraagprijs voor is. Wat denken jullie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34754
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:25

Lastig omdat het een kruising is. Voor zo'n kruising zou ik trouwens wel open staan, mits groot genoeg voor dochter en mij, braaf en al wat verder door gereden. Ik durf het niet te zeggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:32

Cynthia82 schreef:
Hier ook de andere kant.

Ik ga mijn zelf gefokte 3,5 jarige Partbred Welsh merrie (Haflinger x Welsh Cob) verkopen. Ze is een valk van nu 1.46m.

Afgelopen zomer heeft ze de basis van het longeren en rijden geleerd en dat doet ze superbraaf!

Ik wandel al met haar sinds dat ze veulen is, dus ze is ook 99% verkeersmak (het blijft een dier en kan altijd schrikken of iets eng vinden).

Ze is heel mensgericht, gezellig en aanhankelijk.
Ik heb alleen werkelijk geen idee wat hier een normale vraagprijs voor is. Wat denken jullie?

Het kleurtje heb je iig mee. 3,5 jaar is een lastige leeftijd vind ik.

Ik denk niet dat je hoger moet gaan dan 3000 euro. Misschien iets langer aanhouden en goed doorrijden?

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 11:30

Cynthia82 schreef:
Hier ook de andere kant.

Ik ga mijn zelf gefokte 3,5 jarige Partbred Welsh merrie (Haflinger x Welsh Cob) verkopen. Ze is een valk van nu 1.46m.

Afgelopen zomer heeft ze de basis van het longeren en rijden geleerd en dat doet ze superbraaf!

Ik wandel al met haar sinds dat ze veulen is, dus ze is ook 99% verkeersmak (het blijft een dier en kan altijd schrikken of iets eng vinden).

Ze is heel mensgericht, gezellig en aanhankelijk.
Ik heb alleen werkelijk geen idee wat hier een normale vraagprijs voor is. Wat denken jullie?

Ik persoonlijk zou rond de 3000 blijven. Kleurtje heeft ze mee, dus dat is leuk, maar een kruising doet altijd wat aan je prijs.

Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:35

wij hebben een hele leuke 7-jarige merrie (vos) te koop, damespaard, geen gebreken, top afgericht (jumping), heel veel bloed, niet voor beginner.....
Geen koopje, maar voor de juiste amazone : droompaard
Laatst bijgewerkt door Carri op 14-12-19 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

lottea9750
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-11-19

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:39

ik doe mee!! helaas te groot voor mijn pony van nu:(

rijpaarden
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:51

Hallo, zoekt iemand nog een mooie leuke ervaren allrounder? Ik heb er een in de verkoop, is geen haast bij, goede plek en klik is belangrijker. Paard heeft M gelopen. Pb mij voor alle info.

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:56

Bedankt voor de antwoorden. Ze is wel een kruising, maar wel ingeschreven in het WPCV (incl paspoort van WPCV), maakt dat nog verschil? Ze kan dus eventueel mee doen aan keuringen etc.

Mocht iemand meer informatie over haar willen, mag er altijd een pb gestuurd worden :)

San87, als de perfecte match zich meldt, mag ze nu weg, maar ik heb geen haast. Als ze er de komende zomer nog is, vind ik dat ook wel fijn en in ik haar ook nog wat verder doorrijden.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 12:02

Cynthia82 schreef:
Bedankt voor de antwoorden. Ze is wel een kruising, maar wel ingeschreven in het WPCV (incl paspoort van WPCV), maakt dat nog verschil? Ze kan dus eventueel mee doen aan keuringen etc.

Mocht iemand meer informatie over haar willen, mag er altijd een pb gestuurd worden :)

San87, als de perfecte match zich meldt, mag ze nu weg, maar ik heb geen haast. Als ze er de komende zomer nog is, vind ik dat ook wel fijn en in ik haar ook nog wat verder doorrijden.

Ze heeft dus wel gewoon een stamboek?

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:32

Ja :)
Paarden met minimaal 25% Welsh bloed kunnen worden ingeschreven bij het NWPCS en het WPCV (stamboek en vereniging van de Welsh pony’s). LaVie heeft 50% Welsh bloed.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 13:11

Cynthia82 schreef:
Ja :)
Paarden met minimaal 25% Welsh bloed kunnen worden ingeschreven bij het NWPCS en het WPCV (stamboek en vereniging van de Welsh pony’s). LaVie heeft 50% Welsh bloed.

Ja, maar het blijft wel een kruising en als men sportgericht gaat kijken waar ook het geld te verdienen is is een haflinger niet echt “gewenst”. Een onbeleerde recreatie pony is dus niet veel meer waard dan 3000-3500 in mijn ogen.

Cynthia82

Berichten: 9344
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:26

Dat klopt, ik gaf alleen aan dat ze wel papieren heeft :)
En ze is licht beleerd. Kan stap, draf, galop aan de longe en onder het zadel.

Dit is overigens ook het bedrag dat ik (nergens op gebaseerd) in mijn hoofd had :)

Zou het veel schelen als ik haar tot (einde) zomer hou en haar nog wat verder doorrijd? Zodat ze én verder opgeleid is én ze in de zomer meer opleveren zoals ik hier las?

Niet dat ik het daarvan laat afhangen, want ze staat in pension, dus kost ook iedere maand geld, maar ik ben wel benieuwd.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 13:31

Cynthia82 schreef:
Dat klopt, ik gaf alleen aan dat ze wel papieren heeft :)
En ze is licht beleerd. Kan stap, draf, galop aan de longe en onder het zadel.

Dit is overigens ook het bedrag dat ik (nergens op gebaseerd) in mijn hoofd had :)

Zou het veel schelen als ik haar tot (einde) zomer hou en haar nog wat verder doorrijd? Zodat ze én verder opgeleid is én ze in de zomer meer opleveren zoals ik hier las?

Niet dat ik het daarvan laat afhangen, want ze staat in pension, dus kost ook iedere maand geld, maar ik ben wel benieuwd.

Ik denk dat als je ze verder doortraint, luistert mooi naar de hulpen en loopt netjes aan de teugel wel richting de 4000 kunt gaan maar ik vrees dat je ze niet boven de 4500 gaat weg krijgen tenzij ze spectaculair beweegt, maar overigens verwacht je dat niet van welsh/haflinger.

Autumnn

Berichten: 8078
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:13

Cioccolato schreef:
Krijg alleen al de kriebels bij de advertentie. Prijs zie omschrijving. En daar staat niks _O-
Denk dat dat op aanvraag moet worden. Dan klopt het weer.


Ik vind het een stevige prijs voor een 16-jarige. Voor dat geld koop ik liever een jongere

Cioccolato

Berichten: 6652
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:24

Staat er nu wel een prijs bij ja? Toen ik keek nog niet.

Kiki1995

Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:29

Ik kom me hier ook melden!

Wil in 2020 opzoek naar een leuk maatje om veel buiten mee te rijden. Rustig karakter, bomproof en gewoon makkelijk te rijden. Ik ben zelf soms nog wat onzeker, dus heb een paard nodig die niet zo snel bang is voor dingen.

In 2020 gaan we verhuizen naar een boerderij met mooie uitrij mogelijkheden. Maar we moeten de omheining nog plaatsen en nog een schuilstal bouwen, dus dat duurt nog wel even!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 17:25

Cioccolato schreef:
Staat er nu wel een prijs bij ja? Toen ik keek nog niet.

8000 euro voor een 16-jarig ZZ-Z paard dat nu Z2 loopt.

Ik vind t niet enorm duur of zo.

Ketly

Berichten: 5935
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:29

Is wel echt een hele goede beweger en is superbraaf. Ik vind 8000 ook meevallen hoor.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 14:10

Nee, vind ik ook niet zo duur voor een gezond paard van dat niveau.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:13

Ik ga mijn 11 jarige merrie ook verkopen begin volgend jaar. Vind het best lastig te bepalen wat een reële vraagprijs is door al die woekerprijzen.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:14

Leuk topic.

Ook ik ben een zoektocht gestart naar een braaf recreatie paard.
Heb er inmiddels een aantal uitgeprobeerd, 3 ervan waren niet wat ik zocht, en 1 die ik super vond is helaas klinisch afgekeurd.

Vanmiddag bij een 3 en half jarige bonte ruin wezen kijken.
Eigenlijk zocht ik een iets oudere, maar deze was ontzettend braaf.
De veearts gaat hem deze week keuren, en als die goed is, heb ik er dus een nieuwe aanwinst bij.

xRaisin

Berichten: 1762
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:52

Ik ben ook van plan om in 2020 een paard te kopen. Het zal mijn eerste eigen paardje zijn, dus ik vind het ook nog best spannend! Hier op bokt lees je zoveel over onbetrouwbare verkopers. Ik overweeg daarom ook om een paard in volle lease nemen voor de ervaring.

Wat ik zoek is
- een e-pony of klein paard
- voorkeur ruin
- bomproof
- braaf op buitenrit
- ras of kruising maakt mij echt niet uit, bij voorkeur een beetje koudbloed-achtig
Ik denk wel dat dit we met een budget van 5000 moet lukken.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 17:58

xRaisin schreef:
Ik ben ook van plan om in 2020 een paard te kopen. Het zal mijn eerste eigen paardje zijn, dus ik vind het ook nog best spannend! Hier op bokt lees je zoveel over onbetrouwbare verkopers. Ik overweeg daarom ook om een paard in volle lease nemen voor de ervaring.

Wat ik zoek is
- een e-pony of klein paard
- voorkeur ruin
- bomproof
- braaf op buitenrit
- ras of kruising maakt mij echt niet uit, bij voorkeur een beetje koudbloed-achtig
Ik denk wel dat dit we met een budget van 5000 moet lukken.

Denk dat dat zeker moet lukken!
Je kan inderdaad altijd vragen of ze een week of twee bij jou mag staan maar niet alle verkopers zijn daar gretig op. Als je het paard uitgebreid laat keuren dek je jezelf ook grotendeels al in. En als je naar een handelstal gaat eerst even googelen, je vind heel snel slechte en goede reviews.