Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8535
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:44

Ik verwacht eigenlijk dat een recessie niet uitblijft en natuurlijk heeft dat ook effect op de prijzen van paarden.

Het is nu duur kopen.
Maar ja, ik wil NU een paard :D

Babootje

Berichten: 26489
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:44

proven02 schreef:
[
Misschien tegen de herfst dat ze weer wat betaalbaarder worden dan moet alles weer naar binnen en is er vaak ruimte tekort toch? Of zijn dat meer de jonkies.


Ik kom dat fenomeen eerlijk gezegd niet zo tegen. De kwalitatief goede paarden blijven hun geld wel waard en in het najaar zijn de betere 3 jarigen meestal wel al verkocht. Dat kan best t idee geven dat de prijs dan minder hoog is, maar dan zijn de krenten wel uit de pap of er is iets mee.
Beste tijd om paarden te kopen is m.i. toch wel voorjaa/zomer.

Wat betreft het puberen. Eerlijk gezegd maken wij dat niet zo mee. Misschien omdat we altijd met 3 jaar en onbeleerd kopen. Voordeel is dan dat je er een beetje in mee groeit. Consequent kunnen zijn (zowel erop als ernaast) is echt het belangrijkste.

Babootje

Berichten: 26489
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:50

boemel schreef:
Ik verwacht eigenlijk dat een recessie niet uitblijft en natuurlijk heeft dat ook effect op de prijzen van paarden.

Het is nu duur kopen.
Maar ja, ik wil NU een paard :D


Ik zie het eerlijk gezegd nu al een beetje in de prijzen. Paarden (groentjes, daar let ik natuurlijk op) die eerder tussen de 10-12000 werden aangeboden zie ik nu voor 7-10.000 geadverteerd staan. Ik denk dat veel mensen nu toch wel wat terughoudend zijn met kopen en willen afwachten hoe e.e.a. zich ontwikkelt.
Als we een recessie ingaan denk ik niet dat het een langdurige is zoals de vorige.
Als je nu voldoende budget hebt en je koopt niet voor de snelle handel denk ik dat het juist nu wel een goede tijd is om te kopen.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:00

Galuppy0546 schreef:
Jaa het is echt belachelijk momenteel... :c


Toch is dit al maanden zo. Vanaf februari zeker.

De prijzen zullen richting de herfst misschien iets gaan zakken maar zeker voor de rijpaarden zal dat niet heel veel zijn lijkt mij. Het zal eerder voor het jonge spul op gaan, wat nu dag en nacht op het land loopt en straks naar binnen moet. Nu de markten niet door gaan ben ik benieuwd hoe ze die dieren willen gaan verkopen.

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:04

En mijn stalgenootje heeft een súperleuke E-pony te koop die dan nog niet verkocht is :+ terwijl er zo veel mensen zoeken. Voor de zoekers zou ik ook gewoon eens googlen, niet alles staat op marktplaats of sporthorses.

boemel

Berichten: 8535
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:09

Ik had een FB oproep gedaan. En daardoor wisten veel mensen dat ik een paard zocht.
En dat helpt toch wel, want zo zat ik maandag avond in het zadel en wordt ze morgenmiddag gekeurd en als goed is meteen doorgebracht.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:14

Spannend Boemel. Voorzichtige gefeliciteerd

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:20

Mocht vanavond wat zijn dan moet ik me voor volgende week maar ergens een dagje ziek melden met 'corona verschijnselen' :') Ik werk 40 uur en zal toch ergens bij een keuring aanwezig moeten zijn denk ik zo :+

boemel

Berichten: 8535
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:22

MISTRAL94 schreef:
Spannend Boemel. Voorzichtige gefeliciteerd


Dank je! Zeker spannend,maar heb er wel een goed gevoel over.

Mijn maatwerk zadel van mijn geblesseerde merrie lijkt op de nieuwe merrie top te liggen. Dat scheelt alweer! Al laat ik het natuurlijk wel checken door de zadelmaker.

Het is wel met spoed dekens scoren als het doorgaat, want het wordt kouder.

boemel

Berichten: 8535
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:22

Galuppy0546 schreef:
Mocht vanavond wat zijn dan moet ik me voor volgende week maar ergens een dagje ziek melden met 'corona verschijnselen' :') Ik werk 40 uur en zal toch ergens bij een keuring aanwezig moeten zijn denk ik zo :+


Ik neem aan dat je ook verlofdagen hebt? :D

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:25

boemel schreef:
Galuppy0546 schreef:
Mocht vanavond wat zijn dan moet ik me voor volgende week maar ergens een dagje ziek melden met 'corona verschijnselen' :') Ik werk 40 uur en zal toch ergens bij een keuring aanwezig moeten zijn denk ik zo :+


Ik neem aan dat je ook verlofdagen hebt? :D


Verlof is op zulke korte termijn.... nja moeilijk laat ik maar zeggen :')
We zitten met een stukje onderbezetting

Spaansepony
Berichten: 998
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:30

Ik snap het niet, ik zie genoeg leuke brave dieren in de prijsklassen vallen waar jullie in zoeken.
Ja wellicht een jaartje ouder dan wat je wikt of de kleur staat je niet helemaal aan. Maar kijk verder, maak kennis met dieren waarvan je denkt mwah en voel eens een klik. Is dat niet belangrijker dan t kleurtje?
Ik heb in deze korte periode genoeg dieren gezien en gekocht. Sommige onbeleerd, sommige beleerd en rete braaf en gezond. En betaal een schijntje en lang niet jullie prijzen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:33

ArcoIris schreef:
Vanillia schreef:
Ai dat is wel lang.. Ik weet niet wat je zoekt en wat je budget is, maar zou het niet kunnen dat je te hoge eisen hebt voor je budget?



Is me hier al eerder gezegd, maar ik zoek voor 5000 gewoon en leuke brave. Hoeft verder niks bijzonders te zijn.


Oproep plaatsen op facebook paard/ pony maatje, heb ik mijne ook gevonden en die was veel lager geprijst, mocht iemand er nu 5000 voor bieden gaat ze niet weg, zo'n geweldig dier is het.
Laatst bijgewerkt door SandravdB op 03-06-20 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:37

Ik kijk in de leeftijdsgrens van 5 - 15 lijkt bij een behoorlijk marge anders? Wil er graag ook nog een aantal jaren mee door kunnen en van genieten :) (en ja ik ben me bewust dat een paard niet met z'n 20ste met pensioen moet maar ik ben ook van mening dat je ze niet tot 30 hoog aan het werk hoeft te zetten).

Kleur zegt me vrij weinig.
Karakter dan weer veel meer.

Braaf, goed zadelmak en verkeersmak is een grote pré, maar ik ben ze in 4 maand tijd onder de 5000 nog niet tegengekomen. Of ze mankeerden wat.

En menig paard dat ik wel spot, is binnen een dag ook verkocht ( ik werk fulltime ik kan niet zo even om de haverklap vrij nemen om een paard overdag te bekijken). Maak ik een afspraak voor de avond krijg je in de middag een appje dat ie weg is.

Of ze mankeren toch wat op het moment dat je gaat doorvragen. Dan zijn ze eigenlijk toch wel heel sensibel, en als ze echt aan het werk moeten willen ze wel eens bokken.
Dat soort paarden heb ik simpelweg geen belangstelling in. Als ik een paard koop wil ik daar 100% achter staan, en anders blijft mijn plekje in de kudde gewoon nog een weekje langer leeg.

boemel

Berichten: 8535
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:39

Spaansepony schreef:
Ik snap het niet, ik zie genoeg leuke brave dieren in de prijsklassen vallen waar jullie in zoeken.
Ja wellicht een jaartje ouder dan wat je wikt of de kleur staat je niet helemaal aan. Maar kijk verder, maak kennis met dieren waarvan je denkt mwah en voel eens een klik. Is dat niet belangrijker dan t kleurtje?
Ik heb in deze korte periode genoeg dieren gezien en gekocht. Sommige onbeleerd, sommige beleerd en rete braaf en gezond. En betaal een schijntje en lang niet jullie prijzen.


Misschien kan je bemiddelaar worden? :)

Je hebt gelijk hoor. Er zijn ook genoeg betaalbare paarden.

Ik wou ze alleen niet te jong of te ril, anders was ik al eerder geslaagd.
Paard waar ik nu mee bezig ben is 10 jaar oud. Altijd recreatief gereden en helaas de baas geworden over zn huidige eigenaar.

Is daarom naar een dressuurstal gegaan voor verkoop en daar gewoon heel eerlijk en fijn gereden de afgelopen maanden.
Een L proef kan ze nu zeker aan.

Wel is ze bij tijden nog wat stout en probeert zij de dienst uit te maken. Ik verwacht dat dat snel voorbij is. Ik ben geen topruiter, wel consequent.

En de prijs was er ook naar.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:42

Galuppy0546 schreef:
Galuppy0546 schreef:
Mocht vanavond wat zijn dan moet ik me voor volgende week maar ergens een dagje ziek melden met 'corona verschijnselen' :') Ik werk 40 uur en zal toch ergens bij een keuring aanwezig moeten zijn denk ik zo :+



Verlof is op zulke korte termijn.... nja moeilijk laat ik maar zeggen :')
We zitten met een stukje onderbezetting


Lastig haha en heel spannend vanavond!
Ik ga vanavond ook eentje kijken via een vriendin die nog niet online staat. Is geen paard waar ik op zou reageren als die online staat denk ik maar hij is 8 heeft ervaring en is top braaf dus op papier zou het wel ideaal zijn voor me. Ben heel benieuwd. Mijn vorige paard was er uiteindelijk ook een geworden waar ik met een negatief beeld heen ging en op slag verliefd werd dus je weet het nooit haha

anjali
Berichten: 15232
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:46

Ik zie toch wel vaak in het najaar meer aanbod verschijnen.Zogauw het weer slechter wordt en ze op stal moeten.

Sintara

Berichten: 7468
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:48

Ik reageer op alles wat enigszins kan passen, in het echt valt het telkens tegen :+.
Maar ik ben natuurlijk nog niet heel lang op zoek.. Succes proven en boemel!

Spaansepony
Berichten: 998
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:54

Dat je bepaalde basis eisen hebt kan in altijd begrijpen. Dat heb ik ook, ik koop alleen dieren met stamboek papier (omdat mensen zich hier schijnbaar op blind staren) en het liefst tussen de 160/175 hoog.

Dat je dus een bepaald type paard zoekt kan ik
Mij geheel voorstellen. Maar ik lees ook reacties van ben bij paard wezen kijken ja eigenaar zegt dat het paard sensibel is. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het paard bij jou sensibel is he. Bedoel als jij wel een klik met t dier hebt dan neemt dat gedrag al af.

Paarden passen zich ook makkelijk aan en tasten ook af. En zeker een braaf basis paard wat door een klinische keuring komt is er genoeg. Maar mensen verwachten hun hele totaal pakketje te kunnen kopen voor goedkoper geld.

En ja de lijntjes waar papier op zit en die relatief nu gewild zijn die gaan hard en worden duur maar de wat onbekendere lijntjes die blijven wat achter en kun je nog relatief leuk kopen. Daarnaast doet een advertentie met slechte foto’s natuurlijk ook niks, dat klik je al sneller weg.

Anjali, dat is algemeen bekend dat ze instorten na de zuidlaardermarkt. Dan moeten ze massaal weer op stal en dat kost veel meer geld.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:57

Ik vind het in ieder geval een behoorlijk lastige zoektocht :)". Maar mocht je eens wat zien Spaansepony dat hoor ik het uiteraard graag.

Spaansepony
Berichten: 998
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:00

Galuppy0546 schreef:
Ik vind het in ieder geval een behoorlijk lastige zoektocht :)". Maar mocht je eens wat zien Spaansepony dat hoor ik het uiteraard graag.


Ik neem je mee in mn gedachte als ik van de week weer eens ga rondkijken.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:05

En wie weet is er vanavond een dikke JAAAAA
<3

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:24

Spaansepony schreef:
Galuppy0546 schreef:
Ik vind het in ieder geval een behoorlijk lastige zoektocht :)". Maar mocht je eens wat zien Spaansepony dat hoor ik het uiteraard graag.


Ik neem je mee in mn gedachte als ik van de week weer eens ga rondkijken.


Mag ik me hier ook voor aanmelden? :=

Ik vind het ook best lastig. Heb volgens mij niet heel veel eisen, maar wel veel voorkomende eisen. Braaf werkwillig recreatiepaard van minimaal 1.70m (of >1.65m met veel body) tot €6000. Weet ook niet waar ik nog meer zou moeten zoeken. Heb Marktplaats, Bokt markt, sporthorses en ehorses al uitgespeeld. Daarnaast heb ik 2 handelaren in de buurt benaderd maar die hebben ook niks staan en geven veelal aan dat het aanbod mager is.
Idealiter zou ik gewoon naar een aantal paarden gaan kijken, maar om nou steeds 2+ uur enkele reis te rijden voor een paard wat aan de hand van de omschrijving niet echt bij me past zoek ik ook niet :P

Babootje

Berichten: 26489
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:25

Spaansepony schreef:
En zeker een braaf basis paard wat door een klinische keuring komt is er genoeg. Maar mensen verwachten hun hele totaal pakketje te kunnen kopen voor goedkoper geld.


Betekent dat dan dat de paarden waar jij in handelt een rontgen keuring niet doorkomen?
Ik snap dat het voor een handelaar allemaal niet zo belangrijk is, maar de eindgebruiker wil toch wel graag een gezond paard kopen die wat langer meegaat dan een leeftijd van 8 of 9 jaar, de leeftijd waarin artroserisico's een rol gaan spelen.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:27

En wat is jullie mening over paarden dier recent gekeurd en goedgekeurd zijn? Altijd volledig herkeuren? (ik heb zelf nog niet zo heel veel ervaring hierin dus vandaar dat ik toch even meningen vraag haha)

Ik vind rontgen iig toch wel een hele belangrijke en bloed..