Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:36

Vanillia schreef:
Wat leuk mamabird, hoop voor je dat het iets wordt! Waar heb je je oproepje geplaatst?



‘Paard & Pony Maatje’
‘Horses&paarden, vervoer, trainingen’
‘Jachtpaarden te koop’ (daar kijken ook nogal wat eventing ruiters op en ik krijg best vaak leuke allround paarden aangeboden die niet goed genoeg zijn voor het hoge werk (wat voor ons prima is). Ook wel veel jachtpaarden natuurlijk, maar die zijn vaak erg groot en boven ons budget. Wel hele gave nuchtere dieren gezien)

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:37

Galuppy0546 schreef:
En wat is jullie mening over paarden dier recent gekeurd en goedgekeurd zijn? Altijd volledig herkeuren? (ik heb zelf nog niet zo heel veel ervaring hierin dus vandaar dat ik toch even meningen vraag haha)

Ik vind rontgen iig toch wel een hele belangrijke en bloed..



Ligt er een beetje aan. Mijn huidige paard heb ik niet opnieuw laten keuren, die was de week ervoor klinisch gekeurd en de foto's waren 4 maanden oud. Rapport van de klinische keuring en de 4 maanden oude foto's zijn geaccepteerd door de verzekering.

Het paard dat ik morgen laat keuren, gaat wel helemaal op de foto. Er zijn wel foto's van de benen, maar die zijn gemaakt op tweejarige leeftijd en 13 maanden geleden. Wil nu ook de rug en hals op de foto en heb de kliniek gevraagd na de klinische keuring (als daar geen bemerkingen uitkomen) te beginnen met hals en rug.

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:40

Babootje schreef:
@Spaansepony: (Nieuwsgierig) Wat doe je als na verkoop binnen een paar maanden het paard kreupel wordt? Is bij jou garantie tot de voordeur of bied je ook wat meer? Bij handelaren heb je natuurlijk altijd een half jaar conxumentenkoopperiode een soort wettelijk verplichte terugbrenggarantie bij verborgen gebreken. Maar daar hoef je je als particulier verkoper natuurlijk niet aan te houden.


Ja dat is inderdaad een goede. Ik denk dat ik zou handelen in t geval waarom die kreupel is. Bedoel als het paard in de groep kreupel geschopt word is dat heel vervelend maar dat is een risico die de nieuwe eigenaar genomen heeft zelf.

Is het aantoonbaar dat het er al zat dan denk ik dat ik ergens zal compenseren oid.
Kijk ik meld altijd hoelang ik het paard heb, heb ik het paard 2 weken vermeld ik dit eerlijk en dat ik zo goed mogelijk beeld heb geschept bij het paard. Willen ze dan noet keuren en zat het er al en ik wist het ook niet vind ik dat lastig.

Eigenlijk een goede vraag dus om eens te stellen aan een hippisch advocaat waar ik onder zou vallen als ik elke keer 1 paardje koop en een zo leuk mogelijk huisje voor zoek.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:47

Ik heb eerder over zo’n kwestie contact gehad met een advocaat. Als je meer dan 5 paarden per jaar verkoopt word je gezien als handelaar en niet meer als hobbymatig. Dus dan moet je, je klanten ook 6 maanden garantie geven.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:30

Vanillia schreef:
Helder, thanks!

Heb nu contact over een leuke ruin met kissing spines en een versleten halswervel. Lijkt een goede match te zijn en ik heb altijd gezegd dat ik een kleine bemerking geen bezwaar vind, maar ik weet niet of dit nou een goed idee is..

De paarden die ik ken,van kennissen, die kissing spines hebben vertoonden veel verzet (bokken) met rijden en worden dan op pensioen gezet.Ik zou er niet voor gaan.Echter,ik ben geen DA en het kan van geval tot geval verschillen.Waar ik een hekel aan heb zijn peesblessures die na een half jaar op de wei genezen lijken te zijn.Maar als het paard dan verkocht wordt zonder dat te vermelden,komt het terug omdat de nieuwe eigenaar nietsvermoedend het paard vol in het werk zet.

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:35

proven02 schreef:
Ja lastig is dat ze zijn echt stuk duurder dan bijvoorbeeld 3jr geleden toen had je veel meer aanbod onder de 10.
Misschien tegen de herfst dat ze weer wat betaalbaarder worden dan moet alles weer naar binnen en is er vaak ruimte tekort toch? Of zijn dat meer de jonkies.


Dat is ook een beetje mijn mentaliteit nu, maar ja... dan zit ik dus wel mooi zonder tot sws de herfst 8)7 Jonkie aanbod is vooral in overvloed tijdens het lente/zomer seizoen naar mijn idee, zo zag de markt er vorig jaar ook uit.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:53

Bij ponies is het zo dat de goed gereden en betrouwbare dieren in de zomer vaak worden gebruikt voor de kinderen,of ingezet op campings en vakantiekampen. Na de zomer is er dan geen werk meer voor en worden ze verkocht. Dergelijke ponies zijn in de zomer niet te koop maar daarna wel dus.Met wedstrijdpaarden zal dit niet spelen.

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:56

Galuppy0546 schreef:
Ik kijk in de leeftijdsgrens van 5 - 15 lijkt bij een behoorlijk marge anders? Wil er graag ook nog een aantal jaren mee door kunnen en van genieten :) (en ja ik ben me bewust dat een paard niet met z'n 20ste met pensioen moet maar ik ben ook van mening dat je ze niet tot 30 hoog aan het werk hoeft te zetten).

Kleur zegt me vrij weinig.
Karakter dan weer veel meer.

Braaf, goed zadelmak en verkeersmak is een grote pré, maar ik ben ze in 4 maand tijd onder de 5000 nog niet tegengekomen. Of ze mankeerden wat.

En menig paard dat ik wel spot, is binnen een dag ook verkocht ( ik werk fulltime ik kan niet zo even om de haverklap vrij nemen om een paard overdag te bekijken). Maak ik een afspraak voor de avond krijg je in de middag een appje dat ie weg is.

Of ze mankeren toch wat op het moment dat je gaat doorvragen. Dan zijn ze eigenlijk toch wel heel sensibel, en als ze echt aan het werk moeten willen ze wel eens bokken.
Dat soort paarden heb ik simpelweg geen belangstelling in. Als ik een paard koop wil ik daar 100% achter staan, en anders blijft mijn plekje in de kudde gewoon nog een weekje langer leeg.


Dit inderdaad! Vooral dat laatste is inderdaad een bekend fenomeen helaas.

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:59

SandravdB schreef:
Oproep plaatsen op facebook paard/ pony maatje, heb ik mijne ook gevonden en die was veel lager geprijst, mocht iemand er nu 5000 voor bieden gaat ze niet weg, zo'n geweldig dier is het.


Gedaan! Helaas ook veel reacties met dingen die gewoon compleet niet aansluiten met wat ik vraag. Misschien toch maar in de herhaling dan...

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:04

mamabird schreef:
Vanillia schreef:
Wat leuk mamabird, hoop voor je dat het iets wordt! Waar heb je je oproepje geplaatst?



‘Paard & Pony Maatje’
‘Horses&paarden, vervoer, trainingen’
‘Jachtpaarden te koop’ (daar kijken ook nogal wat eventing ruiters op en ik krijg best vaak leuke allround paarden aangeboden die niet goed genoeg zijn voor het hoge werk (wat voor ons prima is). Ook wel veel jachtpaarden natuurlijk, maar die zijn vaak erg groot en boven ons budget. Wel hele gave nuchtere dieren gezien)


Ik heb je oproepje in de jachtpaarden te koop gespot volgensmij, als ik naar je gebruikersnaam kijk :j Ik ga daar ook maar eens een poging doen denk ik.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:23

wat zijn jullie ervaringen met hoeve Hopstein?
Die hebben ook wel een hele hele heuulle gave staan

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:29

Galuppy0546 schreef:
wat zijn jullie ervaringen met hoeve Hopstein?
Die hebben ook wel een hele hele heuulle gave staan


Persoonlijk niet, maar ik kan wel wat vinden op Facebook, ik stuur je even een PB.

Bowo
Berichten: 2823
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:04

Galuppy0546 schreef:
wat zijn jullie ervaringen met hoeve Hopstein?
Die hebben ook wel een hele hele heuulle gave staan

Het feit dat bij alle paarden op de site staat dat het karakter zeer goed is, maar ze een zoekertje op marktplaats hebben staan waarin staat dat probleempaarden ook mogen, laat bij mij wel een belletje rinkelen

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:44

Galuppy0546 schreef:
wat zijn jullie ervaringen met hoeve Hopstein?
Die hebben ook wel een hele hele heuulle gave staan


De Appaloosa toevallig?
Nou daar was hij zo vaag over...
Ik geloof er niet in

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:48

Jaa die

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:49

Bowo schreef:
Galuppy0546 schreef:
wat zijn jullie ervaringen met hoeve Hopstein?
Die hebben ook wel een hele hele heuulle gave staan

Het feit dat bij alle paarden op de site staat dat het karakter zeer goed is, maar ze een zoekertje op marktplaats hebben staan waarin staat dat probleempaarden ook mogen, laat bij mij wel een belletje rinkelen


Dat adresje zou ik even overslaan :D

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:53

Galuppy0546 schreef:
Jaa die


Zou ik niet doen..
Ziet er leuk uit maar nee...
Heb je ook het filmpje gezien?
Wij zouden vorige week gaan kijken maar ik had er geen goed gevoel over dus weer afgezegd.
Ze hebben de pony net twee weken en wordt superkort aan de teugel gereden.
En dan ja ergens bij een kennis vandaan...
Allemaal net te vage informatie.

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:56

Ik lees nog steeds mee en zie nu hopstein voorbij komen
Die Etoile hebben wij vorig jaar bekeken en die was flink onregelmatig eind vorig jaar wellicht door de chipje die ze nu verwijderd hebben maar toen wij er wat van zeiden werden we nog net niet gezegd weg te gaan :D

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:24

Rivjenn schreef:
Galuppy0546 schreef:
Jaa die


Zou ik niet doen..
Ziet er leuk uit maar nee...
Heb je ook het filmpje gezien?
Wij zouden vorige week gaan kijken maar ik had er geen goed gevoel over dus weer afgezegd.
Ze hebben de pony net twee weken en wordt superkort aan de teugel gereden.
En dan ja ergens bij een kennis vandaan...
Allemaal net te vage informatie.


Nee heb ik nog niet gezien

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:29

Kan ik wel sturen via de app of je vraagt het rechtstreeks bij hun op

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:32

Ik heb waarschijnlijk naast de afspraak vanavond

Bij iemand anders dit weekend nog een afspraak, voor een paard wat nog niet tekoop staat en ook geen haast heeft.
Kwam haar via via tegen

En we hebben vanavond nog even contact over de mogelijkheden maar ik was van harte welkom om, indien mogelijk, zondag eens deel te nemen aan haar grondwerk les met het paard om eens te kijken of we elkaar leuk vinden ^^

LaDonna75

Berichten: 2174
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:16

Mijn aankoop is goedgekeurd! Welkom Sanaa:
Afbeelding


Een collega van mij zoekt voor haar dochter een paard...beste eisenlijst en max 4500 euro, oef. Als ik kijk wat ik voor de pony heb betaald, vind ik het vrij ambitieus. Maar alles kan, dus mocht iemand een goed jong rijpaard (4-9 jaar) van minimaal 1,62m met dressuurtalent weten, graag. Moet röntgenologisch gekeurd zijn.

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:26

Natuurtalent voor 4500€ :=

Mijne is groter en röntgen gekeurd heeft extra draf maar wel duurder en ouder

En gefeliciteerd
Vertel er eens wat over leuk dier
Laatst bijgewerkt door tita op 03-06-20 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:27

LaDonna75 schreef:
Mijn aankoop is goedgekeurd! Welkom Sanaa:
[ [url=m/21VSCm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een collega van mij zoekt voor haar dochter een paard...beste eisenlijst en max 4500 euro, oef. Als ik kijk wat ik voor de pony heb betaald, vind ik het vrij ambitieus. Maar alles kan, dus mocht iemand een goed jong rijpaard (4-9 jaar) van minimaal 1,62m met dressuurtalent weten, graag. Moet röntgenologisch gekeurd zijn.


Van harte!

En nee, denk niet dat ze die gaan vinden voor dat geld en al gekeurd.

Autumnn

Berichten: 8047
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:42

LaDonna75 schreef:
Mijn aankoop is goedgekeurd! Welkom Sanaa:
[ [url=m/21VSCm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een collega van mij zoekt voor haar dochter een paard...beste eisenlijst en max 4500 euro, oef. Als ik kijk wat ik voor de pony heb betaald, vind ik het vrij ambitieus. Maar alles kan, dus mocht iemand een goed jong rijpaard (4-9 jaar) van minimaal 1,62m met dressuurtalent weten, graag. Moet röntgenologisch gekeurd zijn.


Gefeliciteerd!! Leuk koppie <3

Maarre, als je dat voor Max €4500 kan vinden denk ik dat het paard al duizend keer verkocht is :D