Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:19

Dankjulliewel weer voor de tips! :j ik neem het allemaal mee. Ik ga deze vrijdag kijken, een idee krijgen, en dan nog eens zien welk risico ik wel/niet wil nemen.

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:54

Urbiezira, mij is nog niet duidelijk wanneer je het paard nou daadwerkelijk koopt. Nu, met daar aan vast een trainingsovereenkomst of pas na die paar maanden? Dat is belangrijk voor moment van keuren en of je nog onder de koop uit zou kunnen of willen. Ik zou niet snappen dat je nu een trainingsovereenkomst voor de komende maanden afspreekt als je het paard niet nu al koopt. Want paard is dan nog niet van jou.
Voor levering om te kunnen spreken dat sprake is van koop, hoeft paard niet persé letterlijk verplaatst te worden he.

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:45

Ik snap wat je zegt over levering, en dat dat niet fysiek hoeft te zijn. Er zijn echter persoonlijke omstandigheden waardoor ik pas tot volledige koop en betaling over kan gaan in begin februari, anders had ik hem uiteraard direct gekocht en was de trainingsperiode niet nodig geweest. Het gaat dus om een reservering, niet zo zeer een trainingsperiode, met als doel de koop. Technisch gezien ben ik dus pas eigenaar wanneer het geld overgemaakt is, en dat zal dan pas zijn op de afgesproken datum in januari/februari.

Voor de rest denk ik dat ik ook even moet kijken wat de verkoper zelf precies voor ogen heeft. Die weet van mijn omstandigheden (dat ik pas vanaf jan/feb daadwerkelijk kan kopen), en had naar aanleiding daarvan haar aanbod gedaan, maar we hebben gezegd het na kennismaking even verder door te spreken. Uiteindelijk spreek ik dus deels over en hypothetische situatie waarvan ik de details nog moet uitpluizen samen met de verkoper. Wanneer ik hem koop hangt dus af van wat de verwachting van de verkoper is, in combinatie met de beperkingen van mijn situatie.

Ik denk dat het niet verstandig is als ik nog veel meer hierover deel, maar dat het handig is om even het bezoek vrijdag af te wachten. In PB kan ik eventueel nog wat verder uitwijden over de omstandigheden, maar zo publiekelijk is wellicht niet handig.

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:33

Misschien dat ik eroverheen lees, maar Urbiezira wanneer ga je kijken?

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:56

Deze vrijdag ga ik kijken!

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:20

Ooo kijk, nog even geduld hebben! Spannend.

Ik heb net bericht gehad van de dierenarts die de röntgenfoto's van het paard heeft bekeken die ik wil gaan kopen. Hij zegt geen bijzonderheden te zien, alles is goed. Maar, op uitprojecties van de knie is maar een condyl te zien. Hij zegt het is mooier als er 2 in beeld zijn.

Dus, ja. Nu ben ik aan het bedenken of ik de knieën dan opnieuw op de foto moet zetten zodat ze ook die andere kunnen beoordelen.

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:19

Liiesjjj schreef:
Ooo kijk, nog even geduld hebben! Spannend.

Ik heb net bericht gehad van de dierenarts die de röntgenfoto's van het paard heeft bekeken die ik wil gaan kopen. Hij zegt geen bijzonderheden te zien, alles is goed. Maar, op uitprojecties van de knie is maar een condyl te zien. Hij zegt het is mooier als er 2 in beeld zijn.

Dus, ja. Nu ben ik aan het bedenken of ik de knieën dan opnieuw op de foto moet zetten zodat ze ook die andere kunnen beoordelen.


Hier aangaande: Ik heb even gebeld met de verkopers. Zij bellen morgenvroeg hun dierenarts op met de vraag of ze contact willen opnemen met mijn dierenarts. Want die mensen hebben natuurlijk ook betaald voor een volledige keuring en dat blijkbaar niet gekregen.

De verkopers zijn twee oude besjes van 75, heel aandoenlijk. Maar die hebben net zoals ik geen verstand van het hele op de foto zetten verhaal. Dus na even overlegd te hebben samen besloten dat de professionals het maar onderling moeten uitzoeken :D

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:53

Fijn dat ze zelf even de dierenartsen in contact zetten, Liesje! :j hoop voor je dat het snel opgelost gaat worden. Ga je nog herkeuren als de foto’s - naast die afwezige knie dus - goed zijn?

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:02

Urbiezira schreef:
Fijn dat ze zelf even de dierenartsen in contact zetten, Liesje! :j hoop voor je dat het snel opgelost gaat worden. Ga je nog herkeuren als de foto’s - naast die afwezige knie dus - goed zijn?


Alleen een klinische keuring, röntgenologisch heb ik er verder wel vertrouwen in :j

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:24

Spannend hoor! :D hoop voor je dat alles voorspoedig verloopt!

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:25

Oeh, leuk topic dit!!

Zelf ben ik ook op zoek naar een paardje voor erbij, maar man man, wat een prijzen :')
Ik ben op zoek naar een paard vanaf 3 jaar - gewoon correct - niet bijzonder, maar wel geschikt voor de sport.
Hoeft niet zadelmak te zijn.
Budget is 5k, maar dat lijkt toch echt veel te weinig te zijn.

Ik zie hier veel gesproken worden over een facebookgroep, welke groep is dat?
Ik zie namelijk heel weinig aanbod steeds. Gelukkig ben ik niet ongeduldig :D
Verder nog tips om te kijken voor jonge dieren?

Domi_94

Berichten: 2063
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:29

Domi_94 schreef:
Oh jeetje wat gaat dat snel. Hier ook een paar keer misgegrepen.
Ik laat hier aanstaande donderdag een 3.5 jarige keuren. Beestje is lekker relaxed en super braaf :)


Het knulletje is goed gekeurd *\o/*

Simbaa schreef:
Oeh, leuk topic dit!!

Zelf ben ik ook op zoek naar een paardje voor erbij, maar man man, wat een prijzen :')
Ik ben op zoek naar een paard vanaf 3 jaar - gewoon correct - niet bijzonder, maar wel geschikt voor de sport.
Hoeft niet zadelmak te zijn.
Budget is 5k, maar dat lijkt toch echt veel te weinig te zijn.

Ik zie hier veel gesproken worden over een facebookgroep, welke groep is dat?
Ik zie namelijk heel weinig aanbod steeds. Gelukkig ben ik niet ongeduldig :D
Verder nog tips om te kijken voor jonge dieren?


Hmm ja de prijs van paarden is inderdaad behoorlijk hoog. Ik heb door het jaar heen ook mijn budget wat opgehoogd := Voor 5k is er vast wel iets te vinden dat aan jou eisen voldoet, maar het is vaak wel wat meer zoekwerk (of je moet maar net de lijntjes hebben dat je via via aan een paard komt).

Lavitabella

Berichten: 1747
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:43

Aaaah super ! Dus nu eigenaar van een nieuw paard ? *\o/*

Domi_94

Berichten: 2063
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:19

Lavitabella schreef:
Aaaah super ! Dus nu eigenaar van een nieuw paard ? *\o/*


Maandag pas officieel :)

N0a
Berichten: 4771
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:21

Alvast gefeliciteerd!

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:34

Aah wat goed! Alvast gefeliciteerd *\o/*

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:39

Spannend Liiesjjj!!

Gefeliciteerd Dom_94!

Ik ga morgen voor de tweede keer kijken bij een onwijs leuke ruin! Van de week was ik er al en hij was zo leuk en lief. Ik hoop dat hij morgen ook fijn te rijden is want dan kunnen we daarna verder denken.

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:55

Leuk Domi, alvast gefeliciteerd inderdaad! :D

En spannend, Kenzo! Fijn dat het nu erop lijkt dat je toch een beetje begint te slagen in je zoektocht. Hou je ons op de hoogte?

miereneter

Berichten: 2608
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:05

Tof Domi_94, alvast gefeliciteerd met je paard!

Leuk Kenzo, die eerste klik is er in ieder geval. Bij de mijne wist ik het eigenlijk al op het eerste zicht. Omdat ik nog helemaal geen paard wilde kopen, heeft het nog even geduurd, maar ik heb hem uiteindelijk toch gekocht. Nu was rijden wel niet aan de orde, hij is twee. Maar ik werd verliefd op zijn lieve blik en zijn algehele knapheid :Y) .

Lavitabella

Berichten: 1747
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:53

Ik krijg net een berichtje dat het paard waar ik morgen ging kijken al verkocht is. Ik baal zo erg -O-

N0a
Berichten: 4771
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:03

Lavitabella schreef:
Ik krijg net een berichtje dat het paard waar ik morgen ging kijken al verkocht is. Ik baal zo erg -O-


Wat balen he. Werkt enorm demotiverend..

Lavitabella

Berichten: 1747
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:46

N0a schreef:
Lavitabella schreef:
Ik krijg net een berichtje dat het paard waar ik morgen ging kijken al verkocht is. Ik baal zo erg -O-


Wat balen he. Werkt enorm demotiverend..


Ja heel erg balen.. nu ben ik nog niet lang bezig maar er staan gewoon erg weinig paarden te koop. En moeten ze me ook nog aanspreken en dat waren er tot nu toe maar 2. Ik heb zoveel respect voor mensen die al veel vaker pech hebben gehad en toch doorzoeken :=

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:33

Als we kijken naar de 'overige' kostten die er bij komen bij de aankoop van een paard (uit spanje/portugal met name), om hoeveel gaat dit dan? Wat schatten jullie in?

En dan bedoel ik dingen die echt direct te maken hebben met wat er geregeld moet worden bij de aankoop zelf (vervoer, klinische keuring, wat nog meer??)

Zou iemand op een rijtje zetten wat er nou zo bij komt kijken en hoeveel denken jullie dat het ongeveer kost per?

Zadel/spulletjes/etc. niet meegerekend :)!

Farjen

Berichten: 8032
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 06:07

Hier vervoer geregeld van DA naar stal
- keuring klinisch en RX
- dierenarts kosten vaccinatie/ontworming
- tandarts
- eigendomscertificaat omzetten

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:18

Paard invoeren in Nederland (de chip registreren) niet te vergelijken met op naam zetten in het paspoort ben ik dus achter gekomen :roll: