Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:25

Ah ja ik vroeg me al af of het dan het ‘liefde op het eerste gezicht’ gevoel moest voorstellen. Ik kan me er zo op verheugen, hoop dat t snel zover is!

Lavitabella

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:31

Coalizione schreef:
Lavitabella schreef:


Ik zou sowieso verder kijken. Geen idee wat je zoekt. Ik heb al een aantal keer gewacht omdat ik bij een paard ging kijken. Dag ervoor was hij dan verkocht en een PRE die ik zoek voor mijn prijs zijn er maar heel weinig. Resultaat dat andere verkocht zijn en er nu momenteel niks staat.

Als ik nu een afspraak heb staan dan kijk ik toch gewoon verder zodat ik niks mis loop.

Bedankt voor je advies, ben op zoek naar een leuke Haflinger, maar heb ook niet een super groot budget.


Er staat nu een haflinger op marktplaats sinds vandaag. Geen idee of je die al hebt gezien.

Gisteren leuk paard online gezien en meteen gereageerd. In 1 dag al 50x favoriet, dus ik kon op het lijstje komen van mensen die wilde komen kijken :+

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:20

Spannend! Ik ga voor je (Iedereen die een liefde zoekt) duimen!! Je moet bovenal denk ik geluk hebben. Succes +:)+

Lavitabella

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:25

Ja helaas met heel veel mensen voor mij :=

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:34

Lavitabella schreef:
Ja helaas met heel veel mensen voor mij :=


Ja dat is ... Heb al menig teleurgestelde berichten gelezen. Zo sneu. Het is een mooie tijd wanneer je er niet om zoekt en toch vind. Als je erop wachten moet lijkt me best een zware tijd. Zal extra voor je duimen!

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:19

Ik weet niet of het dezslfde haflinger is maar ik kwam er een tegen daar vroegen ze 9500 voor.... L2 gereden en niet bevestigd met punten oid. Het kan ook te gek

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:41

Esther_r20 schreef:
Ik weet niet of het dezslfde haflinger is maar ik kwam er een tegen daar vroegen ze 9500 voor.... L2 gereden en niet bevestigd met punten oid. Het kan ook te gek



8)7 grapje hoop ik? :+

Lavitabella

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 00:26

Dat is wel flink geld ja.. maar niet dezelfde ! Deze is pas 3,5 en prijs notk. Geen idee dus wat hij kost.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:09

Dat heb ik ook gezien idd, alleen voor de belofte betaalde je al, was geloof ik helemaal niet uitgebracht, vond hem leuk, maar zeker niet voor dat bedrag. Later stond er op aanvraag bij. Weet niet of hij nog op mp staat, staat wel een andere leuke op, die was sensibel stond er bij, die was andere prijsklasse gelukkig.

ikke

Berichten: 37609
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:26

MightyMike schreef:
Dat heb ik ook gezien idd, alleen voor de belofte betaalde je al, was geloof ik helemaal niet uitgebracht, vond hem leuk, maar zeker niet voor dat bedrag. Later stond er op aanvraag bij. Weet niet of hij nog op mp staat, staat wel een andere leuke op, die was sensibel stond er bij, die was andere prijsklasse gelukkig.

Blijkbaar vinden we (of moeten we vinden) dat dat hele gewone bedragen zijn voor gebakken lucht.
Enne, als iedereen dat nou maar wil geloven, dan lopen de marges tenminste flink op.....

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:46

Nee dat is mij ook zeker te gek. Heb helaas geen geldboompje in de tuin staan :+

Lavitabella

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:02

Coalizione schreef:
Nee dat is mij ook zeker te gek. Heb helaas geen geldboompje in de tuin staan :+


Die ik heb gezien zal dat zeker niet kosten. Als hij je aanstaat kan je het altijd vragen.

Lavitabella

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:47

famkeY schreef:
Lavitabella schreef:
Ja helaas met heel veel mensen voor mij :=


Ja dat is ... Heb al menig teleurgestelde berichten gelezen. Zo sneu. Het is een mooie tijd wanneer je er niet om zoekt en toch vind. Als je erop wachten moet lijkt me best een zware tijd. Zal extra voor je duimen!


Helaas al verkocht -O-

Mer1980

Berichten: 18883
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:25

Ik zag een hoop mensen blij met hun aankoop. Ik mag deze week ook een hele leuke valk D pony verwelkomen als speelmaatje voor mijn jaarling ;)

Maar heb een zoekertje voor een kennisje. Ze verzorgt nu mijn paarden regelmatig en ze mag een paard/pony kopen. Ze is 15 jaar, rijdt gevorderd op de manege en heeft verschillende leuke buiten rij recreatie bijrijdpony's gehad. Ze is +/- 1.70m lang en slank. Haar ambitie is dressuur rijden, af en toe een sprongetje en lekker het bos in. Dus zij zoekt wat iedereen bijna zoekt een:

ruin / merrie van 6 tot 14 jaar oud
ras: warmbloed (geen draver / tinkers, etc) papier of ras niet belangrijk.
stokmaat: tussen de 1.50m en 1.70m
Karakter: goud waard, makkelijk nageeflijk / na te rijden / knuffeldier.
Budget 4000 - 6500

Pony / paard komt 24/7 buiten op paddock en weidegang, stallen staan gewoon open. Ze koopt een maatje voor het leven. Aangezien het dier vlak naast het bos komt te staan niet eczeem gevoelig.

En dan nog een zoekertje:

Lesklant van mij is op zoek naar een braaf en fijn te rijden dressuurpaard van 5 - 7 jaar met de ambitie om zeker naar de ZZZ te kunnen rijden in de dressuur. Amazone kan prima rijden is al eerder Z2 dressuur geweest, maar is 50+ dus wil haar nek niet breken op een sensibele bom, mag wel power inzitten, maar ze wil er ook mee naar buiten kunnen. stokmaat max 1.75m dame is slank. Budget +/- €15 - €20K. FB, sporthorses en MP worden al in de gaten gehouden en ze heeft al wat paarden uitgeprobeerd, maar variërend tot flink getruukt, heel sensibel of juist erg op druk gereden is ze haar droompaard nog niet tegengekomen. Ook al bij wat bekende handelaren geweest.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:43

Lavitabella balen zeg :(

Mer1980 wat leuk, heb je een foto? :))

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:57

Helaas al verkocht -O-
[/quote][/quote]


Waardeloos zeg.... echt balen. Ik had het je zo gegund.

Lavitabella

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:04

Ik denk dat je 1e zoekertje wel goed moet komen. 2e ook maar die paarden liggen niet voor het oprapen haha.

FakeY lief van je ! <3


Hoe zijn de andere bezichtigingen gegaan ?

Marritx

Berichten: 666
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:54

Wij hebben gister uitslag gekregen van onze keuring. Helaas afgekeurd. Enorm balen natuurlijk dus onze speurtocht gaat weer door

Wij zijn opzoek naar ;
- 3-7 jaar
- voorkeur voor een ruin, maar lieve merrie mag ook
-warmbloed
- minimaal 1,65cm
- dressuur aangelegd maar moet ook een sprongetje kunnen maken
- budget 6k - 8k

Voelt als zoeken naar een speld in een hooiberg

Kimren
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:05

Ik dacht ook eindelijk een leuk paard te hebben gevonden maar helaas afgekeurd dus moet nu weer verder zoeken

Ik ben op zoek naar:
- 3-7 jaar
- Ruin of merrie
- stokmaat boven 1.60 maar liefst niet ver boven 1.70
- springpaard
- budget tot 8k

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:28

Jeetje wat balen zeg voor beiden. Waren ze dan klinisch niet ok?
Ook wel een heel vergelijkbaar zoekplaatje en dat is inderdaad wel de speld in de hooiberg.

ikke

Berichten: 37609
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:30

MariekeS_ schreef:
Jeetje wat balen zeg voor beiden. Waren ze dan klinisch niet ok?
Ook wel een heel vergelijkbaar zoekplaatje en dat is inderdaad wel de speld in de hooiberg.

Het punt is dat we te veel denken: warmbloed = KWPN. Stop met die onzin en er gaat een grotere wereld voor je open.

Leg eens uit wat er mis is met die Beierese taart die al een poos op Marktplaats staat?

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:40

ikke schreef:
MariekeS_ schreef:
Jeetje wat balen zeg voor beiden. Waren ze dan klinisch niet ok?
Ook wel een heel vergelijkbaar zoekplaatje en dat is inderdaad wel de speld in de hooiberg.

Het punt is dat we te veel denken: warmbloed = KWPN. Stop met die onzin en er gaat een grotere wereld voor je open.

Leg eens uit wat er mis is met die Beierese taart die al een poos op Marktplaats staat?


Beierse taart? *D welke bedoel je?

Balen van de afkeuringen. Gebeurt toch heel regelmatig dat het beestje niet in orde is. Zo balen.

ikke

Berichten: 37609
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:48

Er stond een zuid Duits / Beiers warmbloed merrie aangeboden. Lijkt intussen weg te zijn.
Ik weet natuurlijk ook niet of ze gezond was, maar afgaand op de info op MP leek het een prima paard voor de basissport en recreatie. Normale prijs, of voor sommigen tegenwoordig zelfs de lagere prijsklasse; ik dacht 3700.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:54

ikke schreef:
MariekeS_ schreef:
Jeetje wat balen zeg voor beiden. Waren ze dan klinisch niet ok?
Ook wel een heel vergelijkbaar zoekplaatje en dat is inderdaad wel de speld in de hooiberg.

Het punt is dat we te veel denken: warmbloed = KWPN. Stop met die onzin en er gaat een grotere wereld voor je open.

Leg eens uit wat er mis is met die Beierese taart die al een poos op Marktplaats staat?


Laat ik dat nou ook gedaan hebben en met onbekendere bloedvoering thuisgekomen zijn, maar dan nog viel het echt tegen om die maat-leeftijd-gezond en match qua karakter te vinden.

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:12

Ik lees hier al een tijdje mee en misschien is dit iets voor iemand van jullie hier, ondanks dat de meesten van jullie in een wat lagere prijsrange zoeken. Weet via kennis een hele goede ruin te koop ivm zwangerschap amazone.
6-Jarige Everdale, goed zadelmak. Zeer braaf in de omgang. Sensibel paard, niet geschikt voor onervaren/angstige ruiter. Veel potentie voor hogere dressuur. Uit prestatielijn, uit dezelfde moeder komt een goedgekeurde hengst (Duits). Op 2,5 jarige leeftijd RX goedgekeurd. Dit jaar pas zadelmak gemaakt wegens tijdgebrek. Wat hogere prijsklasse 15K