Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:43

Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik heb toen ook de verzekering meegenomen met mijn vorige merrie en zij was best uitgebreid verzekerd. Maar het heeft ons alleen maar geld gekost. Ze weten altijd wel iets te verzinnen om te zorgen dat ze niet hoeven te betalen. Ik verzeker mijn eventuele nieuwe paard nooit meer. Je kunt beter geld ervoor apart zetten elke maand.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:58

Die ervaring heb ik inderdaad ook :j De keren dat er wat gebeurd was kreeg ik jammer genoeg niks vergoed en sindsdien zorg ik zelf voor een buffertje voor dierenarts rekeningen.
Gefeliciteerd met je nieuwe paard :D

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 06:55

Bedankt. Ja dat was dus nou ook mijn idee om het niet te doen en jullie bevestigen eigenlijk alleen maar meer. :-)

chelseaollie
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:13

Noukie123 schreef:
Iemand hier trouwens ervaring met Elegantia horses?


Hoi noukie123

Ik ken de eigenaren van stal elegantia

Als je een paard of pony zoekt kun je bij hun gaan kijken. Ze zijn heel eerlijk over wat het paard zijn karakter is . En als je verteld wat je zoekt en hoe je bent als ruiter kunnen ze vast wel iets voor je vinden wat bij hun op stal staat :)

Hoop dat ik je zo heb geholpen

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:05

MRIIIS schreef:
Oh wat een leukie! 1.60m is juist wat ik zoek :D Had een leuke E gezien, maar zijn al veel kijkers voor helaas.

Dit wordt mijn eerste paard dus ik vond het erg interessant om de verschillende inzichten te lezen. Heb inmiddels 2nd opinion gevraagd bij de da over de chip in beide kogels. Al heb ik er nog steeds een beetje mijn twijfels over. Zo lastig te voorspellen wat er gebeurt als ze meer belast wordt, ze is nu 4 en weinig belast uiteraard.


Ben vrijdag langs geweest, had ik beter niet kunnen doen <3 Mijn da vindt dat de chips eruit moeten, ze zitten op een goede plek dus kunnen er makkelijk uit. Ik weet het niet, paard is verder echt perfect, maarja elke operatie is natuurlijk risicovol en dan nog het herstel..

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:16

Ja lastig! Is de prijs er (flink) op aangepast?

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:26

Ja, die is aangepast. Wat ik ideaal zou vinden, is dat de verkoper de operatie doet en ik haar dan na succesvol herstel mee kan nemen
(tegen een hogere prijs natuurlijk), dan ligt het risico bij hen. Tenzij ze haar gewoon nu kwijt willen natuurlijk, maar dan gaat het over denk ik :( Ik weet dat het een veelvoorkomende operatie is, maar 2 maanden herstel kan ook ineens 6 maanden worden denk ik dan.. of is dat doemdenken?

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:38

tja, het blijven natuurlijk paarden.... maar op zich denk ik dat je bij zo'n veelvoorkomende operatie daar niet van uit moet gaan. En het herstel is voor hun toch? Dus in dat opzicht loop je geen risico?

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:46

Ja dat wil idd voorstellen.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:55

MRIIIS schreef:
Ja, die is aangepast. Wat ik ideaal zou vinden, is dat de verkoper de operatie doet en ik haar dan na succesvol herstel mee kan nemen
(tegen een hogere prijs natuurlijk), dan ligt het risico bij hen. Tenzij ze haar gewoon nu kwijt willen natuurlijk, maar dan gaat het over denk ik :( Ik weet dat het een veelvoorkomende operatie is, maar 2 maanden herstel kan ook ineens 6 maanden worden denk ik dan.. of is dat doemdenken?


Ja dit zou ik inderdaad voorstellen. Al vraag ik me dan af waarom ze dit niet in eerste instantie hadden gedaan.
Staat ze al lang te koop? Dat zou in je voordeel kunnen werken.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:58

Ze hebben dit niet gedaan, omdat ze zadelmak gemaakt moest worden. Volgens mij staat ze nog niet heel lang te koop. Ik ga het voorstellen.

Edit: helaas, ze willen dit niet, ze willen de prijs nog wel meer aanpassen, maar ze willen haar niet nog 2 maanden op stal.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:08

Ja dit dacht ik al. Anders hadden ze het wel meteen gedaan. Ik kan me voorstellen dat je het laat afhangen van de prijs icm de rest van het paard. Is ze verder 100% goed op de foto en klinisch?

Zelf zou ik het nooit doen omdat ik door het afgelopen jaar een hekel heb aan laten revalideren en wandelen. En dat moet je met paarden al genoeg, dus zou daar niet mee willen beginnen ;)

En als een E-pony ook al ok is, moet dat toch te doen zijn met jouw budget?

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:11

Ja, precies. Paard is verder helemaal goed, maar idd precies wat je zegt om nu op deze manier te beginnen met een 1e paard... E vind ik mezelf toch te lang voor. Budget omhoog dan maar? :') Kan wel, maar was altijd een beetje principekwestie voor mij :P

Pff zo jammer dit, dacht m na 3 maanden eindelijk gevonden te hebben.

Autumnn

Berichten: 8056
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:41

Ik heb er zelf ook een paard voor laten staan, leuk sportpapier erbij en de prijs was heel redelijk. Toch niet gedaan vanwege het risico. De merrie kwam ik toevallig laatst tegen op Facebook. Heeft geen wedstrijd gereden en wordt ingezet als fokmerrie.. is voor mij bevestiging dat ik de juiste keuze had gemaakt

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:17

Ik zal wel niet veel bokkers achter mij hebben, maar ik zou niet zo bang zijn voor chipjes. Mijn vorige paard had ze ook, deze konden verwijderd worden maar besloten dit niet te doen. Heeft in 6 jaar geen stap kreupel gelopen. Ik ben niet zo van het principe 'problemen hoef je niet te kopen, die krijg je vanzelf'. Als je ze vanzelf krijgt, wat maakt een chipje meer of minder dan uit? Paard kan na een dag ook in het weiland een glijder maken en dan gebreken krijgen.

Deze reactie is niet bedoeld om een discussie los te maken, enkel een mening.. :D

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:03

Ja dat is ook zo hoor en dat maakt het juist zo lastig, het hoeft niet per se een probleem te worden. Maar da zegt je kunt ze er beter uit halen en mijn instructrice zegt laten staan.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:08

Heeft er trouwens iemand recente ervaring met Sans Souci in Voorthuizen? Hebben ook een leuke staan.

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:10

Ik ben het met je eens, Ketly. Een goede dierenarts kan trouwens een prima inschatting maken of een bemerking een dealbreaker kan zijn of niet. Dat is dan ook de eerste persoon waar ik naar zou luisteren.
Maar uiteraard moet je in dit geval zin hebben in een operatie. Het is begrijpelijk als je daarop afknapt. Probeer vooral voor jezelf goed uit te maken wat je wilt, wat je niet wilt en welk risico je bereid bent te nemen. In de paardenwereld zijn er meer meningen dan mensen, die kunnen je gek maken. Tenzij je die meningen kunt kaderen in de visie die je voor jezelf al hebt opgesteld.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:29

MRIIIS schreef:
Heeft er trouwens iemand recente ervaring met Sans Souci in Voorthuizen? Hebben ook een leuke staan.



Geen recent, maar 3 jaar geleden eens contact mee gehad. Paard was uiteindelijk niet zo braaf als gezegd.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:04

N0a schreef:
MRIIIS schreef:
Heeft er trouwens iemand recente ervaring met Sans Souci in Voorthuizen? Hebben ook een leuke staan.



Geen recent, maar 3 jaar geleden eens contact mee gehad. Paard was uiteindelijk niet zo braaf als gezegd.

Ik ben geblokkeerd op Facebook omdat ik ze vragen stelde over een paard dat als gezond werd aangeboden op hun site maar op Bokt was gezet door de voorgaande eigenaar als dier met een aantal kwaaltjes...

Ik scroll door als ik hun naam eronder zie staan..

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:19

Melia schreef:
Zitten te denken aan Equipe 2, maar nogmaals wel twijfels.
Hebben wel een buffer staan, maar toch.

https://equipepaarden.nl/verzekeringen/ ... rzekering/


Heb je de pony laten keuren bij aankoop? Zo niet is het wel aan te raden om de verzekering over te nemen. Mits natuurlijk de ziektekostenverzekering daarin valt. Nu weet ik niet of dat bij Equipe 2 het geval is.
Heb zelf Equipe 4 en ben zeer tevreden altijd geweest.
Ik heb absoluut niet de ervaring dat ze lastig zijn met uitbetalen. Integendeel ze betalen vrij vlot uit. En ik heb best vaak kosten want ik sta best snel bij de veearts als ik denk dat er wat aan de hand is.
Ik had Equipe 4 voor mijn ruintje, voor 2500 in de dekking hetgeen betekent dat je dat bedrag + 25% eigenrisico aan DA kosten per jaar kunt besteden. Kosten 50 euro per maand. Ik heb het altijd wel nodig gehad. Dus ja, ben heel tevreden.

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:30

MRIIIS schreef:
Ze hebben dit niet gedaan, omdat ze zadelmak gemaakt moest worden. Volgens mij staat ze nog niet heel lang te koop. Ik ga het voorstellen.

Edit: helaas, ze willen dit niet, ze willen de prijs nog wel meer aanpassen, maar ze willen haar niet nog 2 maanden op stal.


Mits goede prijs is het nog wel te overwegen. Opereren waarbij het paard plat ((op tafel moet) kent risico's. Niet zo heel groot, maar ze zijn er wel.Voor het operatie risico (goed uit de narcose komen) kun je je verzekeren. De kosten daarvan zijn niet zo hoog.
Chips verwijderen gebeurt echt aan de lopende band. Volgens mij is de herstel tijd ook vrij snel
Als het paard echt heel leuik is en buiten de chips helemaal goed dan is het t overwegen waard.
Maar ik zou ze er dus wel uit laten halen.

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:32

MRIIIS schreef:
Heeft er trouwens iemand recente ervaring met Sans Souci in Voorthuizen? Hebben ook een leuke staan.


Heeft niet zo'n beste naam. Een beetje in de categorie D++rst+p.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:37

Heeft iemand ervaring met Emma-Jane Cramer? Zij biedt meerdere pony's en paarden te koop aan via Facebook.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:44

Ik kijk ook langzaam rond... Ik weet nog niet eens óf ik een paard ga kopen :') maar toch kijk ik naar advertenties. Aangezien er geen advertenties gedeeld mogen worden: ik heb wellicht een topper gevonden, kan ik iemand even via PB het linkje sturen om mee te kijken? Alvast bedankt

Mijn zoektermen:
-Ruin of Merrie
-Plus minus 1.60m
-Ongeveer 8 tot 14 jaar
-Bereden, recreatief, buiten lief

Ik kom nu eigenlijk voornamelijk uit bij Spanjaarden