Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:48

xSCWx schreef:
Ik kijk ook langzaam rond... Ik weet nog niet eens óf ik een paard ga kopen :') maar toch kijk ik naar advertenties. Aangezien er geen advertenties gedeeld mogen worden: ik heb wellicht een topper gevonden, kan ik iemand even via PB het linkje sturen om mee te kijken? Alvast bedankt

Mijn zoektermen:
-Ruin of Merrie
-Plus minus 1.60m
-Ongeveer 8 tot 14 jaar
-Bereden, recreatief, buiten lief

Ik kom nu eigenlijk voornamelijk uit bij Spanjaarden

Stuur maar. Het ergste wat je kan overkomen is dat minder positief ben :D

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:53

Er kwam net een hele leuke op fb voorbij die voor mij super geschikt zou zijn. Niet te groot en heel braaf. Prijs was wel wat laag. Maar mag niet gekeurd worden, want dat vond ze niet nodig. Met veel moeite kwam er uit dat hij klinisch wel gekeurd mag worden maar dat bij afkeuring de kosten voor mij zijn (logisch). Maar dat het zonde van m'n geld was. Want nog nooit kreupel gelopen. Nou, dan haak ik alweer af :+ vertrouw er geen biet van.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:04

Dat zou ik ook niet vertrouwen...

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:56

Daar zou ik ook niet op vertrouwen inderdaad. :n Grote kans dat ze weten dat die de keuring niet doorkomt, als ze zo defensief zijn.

En xSCWx, welkom in het topic! Hopelijk vind je spoedig een leuke! Ik denk dat er andere, kundigere mensen in het topic zijn die je filmpje beter kunnen bekijken dan ik, overigens. Wat is trouwens je budget ongeveer?

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:04

Haha, ja budget... Het liefst zo min mogelijk natuurlijk :')
Ik hoop voor maximaal €6000 toch wel klaar te zijn. Ik zoek ook maar een simpel recreatie paard :D Ik vind het realistisch/gevoelsmatig gezien teveel geld eigenlijk voor iets wat de volgende dag al "defect" kan zijn :=

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:57

Hahaha, snap ik hoor! Af en toe sla ik ook weer even stijl achterover van het geld wat ik hier ook aan ga uitgeven. :')

Denk dat als je geduld hebt dat je best iets leuks kan vinden voor die prijs! Gewoon kritisch blijven, en jezelf niet (laten) haasten :j

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:27

Ik meld me ook in dit topic.

Inmiddels 2 paarden bekeken en allebei was het niet wat ik zocht. En ik denk dat ik inderdaad iemand ben die het paard zoekt, wat iedereen zoekt..

Mijn 'eisen'-lijstje:
-5-10 jaar
-1.65-1.75m
-Sportpaard
-Braaf, mag groen zijn, mag dressuurmatig werk aan zitten, maar moet braaf zijn.
- Klinisch en röntgenologisch goed.
- Prijsklasse tot €12.500,-

Het ene paard wat ik heb bekeken was braaf, maar te traag/flegmatiek.
Het andere paard ging gelijk op de loop toen een vriendin (ook met veel ervaring) erop ging. En dan krijg je de reactie 'Zoek je een recreatiepaard?' Ehhm nee dus, maar je mag toch verwachten dat je bij een 'sportpaard' ook gewoon normaal je been aan kan leggen? Bij dit paard werd overigens gezegd dat hij heel braaf was en geschikt zou zijn voor een onzekere ruiter.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:33

Dat zou moeten lukken voor die prijs Uppojono!

Was er hier in het topic niet iemand die iets vergelijkbaars met de mijne zocht (alleen wat pittiger? :o)

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:36

'Mag groen zijn' waarom bekijk je dan pas paarden vanaf 5 jaar? Liever een vierjarige groene dan een negenjarige groene, want bij die laatste vraag ik me meteen af wat er mis is. :D

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:46

Gini schreef:
'Mag groen zijn' waarom bekijk je dan pas paarden vanaf 5 jaar? Liever een vierjarige groene dan een negenjarige groene, want bij die laatste vraag ik me meteen af wat er mis is. :D


Omdat ik wil dat ze braaf zijn en dat is bij een 3/4 jarige lastiger in te schatten, dan bij 5 jaar en ouder. Het dressuurmatig verbeteren, kan ik prima zelf, ik heb alleen niet voldoende lef (meer). Dus misschien is groen niet goed benoemd, maar vooral dat er dressuurmstig werk aan mag zitten.

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:49

Gini schreef:
'Mag groen zijn' waarom bekijk je dan pas paarden vanaf 5 jaar? Liever een vierjarige groene dan een negenjarige groene, want bij die laatste vraag ik me meteen af wat er mis is. :D


Haha dat vroeg ik me precies zo af. Dus het paard moet braaf zijn maar niet flegmatiek.
Hoe braaf is braaf voor jou? Lastig want dat is altijd zo subjectief.

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:04

Uppojono schreef:
Gini schreef:
'Mag groen zijn' waarom bekijk je dan pas paarden vanaf 5 jaar? Liever een vierjarige groene dan een negenjarige groene, want bij die laatste vraag ik me meteen af wat er mis is. :D


Omdat ik wil dat ze braaf zijn en dat is bij een 3/4 jarige lastiger in te schatten, dan bij 5 jaar en ouder. Het dressuurmatig verbeteren, kan ik prima zelf, ik heb alleen niet voldoende lef (meer). Dus misschien is groen niet goed benoemd, maar vooral dat er dressuurmstig werk aan mag zitten.


Ah ok, dat deeltje snap ik. Maar alsnog vind ik het moeilijk om een precies beeld te scheppen van wat je zoekt. Want eigenlijk benoem je in mijn ogen twee paarden waar dressuurmatig wat werk aan zit: de ene een flegmatieke die je rijtechnisch wat actiever zal moeten krijgen en de andere juist heel sensibel die nog fel reageert op beenhulpen.
Ik denk dat je eigenlijk een dressuurpaard op B/L-niveau zoekt? Braaf aan de hulpen en dressuurbasis moet er goed inzitten. Verdere opleiding niet nodig omdat jij dat wel voor je rekening kan nemen.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:51

Ik zocht ook precies zoiets en heb ook vergelijkbare ervaringen gehad. Ook met oudere en/of geklasseerde paarden en alles zou echt braaf zijn...

Ik zocht sensibel op de hulpen en voorwaarts zonder ril of schieterig te zijn en ben daarin uiteindelijk heel goed geslaagd :)

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:11

Ik denk dat het al veel zou helpen als ze er een andere, handige ruiter op zouden zetten..

Voor een paard van 17.500 euro verwacht ik een paard dat een stuk netter door een oefenparcours wordt gestuurd. Dit doet af aan het dier..

carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:25

upendo schreef:
Ik denk dat het al veel zou helpen als ze er een andere, handige ruiter op zouden zetten..

Voor een paard van 17.500 euro verwacht ik een paard dat een stuk netter door een oefenparcours wordt gestuurd. Dit doet af aan het dier..


Ehh 7.500 euro of bedoel je een andere advertentie?

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:34

Andere advertentie, mag niet linken hier. :Y)

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:35


Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:00

Ik dacht dat ik die persoon niet zou zijn "ik zoek dit en dit en kom vervolgens met alles behalve dat thuis". Nou ik zocht dus een 2.5-4 jarige springgefokte hengst/ruin. Tot ik verliefd werd op een 11 jarige PRE in Spanje :+

Wordt vervolgd. Meer mensen hier die een paard in het buitenland hebben gekocht?

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:39

Ik ken er 1 maar dat is niet goed afgelopen...
Hmm nu ik nog even nadenk... ik ken er meer. Allemaal niet goed afgelopen... Bovenste is de meest recente.
En ja een PRE uit Spanje. Je moet al zo uitkijken in Nederland; in het buitenland is dat allemaal nog moeilijker. Ik zou het nooit doen. Krijg een paard maar eens terug als je opgelicht bent. Uitermate lastig.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:44

Blaze1994 schreef:
Ik dacht dat ik die persoon niet zou zijn "ik zoek dit en dit en kom vervolgens met alles behalve dat thuis". Nou ik zocht dus een 2.5-4 jarige springgefokte hengst/ruin. Tot ik verliefd werd op een 11 jarige PRE in Spanje :+

Wordt vervolgd. Meer mensen hier die een paard in het buitenland hebben gekocht?



Ik heb ook 1 in het buitenland gekocht (België) en daar ben ik nog steeds heel erg wijs mee <3

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:56


tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:11

Sinds wanneer is Jespers een manege?

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:25

Al even geleden dat ik hier heb gereageerd, lees wel nog vaak mee want ik zie toch veel interessante discussies voorbij komen dus ik blijf lekker meelezen :)
Maar ik durf wat minder reageren omdat ik me wat schuldig voel aangezien ik al geslaagd ben in mijn zoektocht.. :o


N0a, dat vind ik altijd zo bizar, een paard dat niet gekeurd mag worden. Zulke paarden kwam ik ook tegen in mijn zoektocht.. Ze vroegen dan "maar" 8000 euro want snelle verkoop en zodus geen keuring >;) Ik zou het ook niet vertrouwen. Ik heb dan ook al teveel pech gehad..

Uppojono, veel succes met de zoektocht!

Blaze, ik ken wel een bokker die al PRE's heeft gekocht in Spanje, als je wil geef ik haar naam door via pb?
Kan je gaan bezichtigen? Met de corona nu, niet echt optimaal..

Hier nog altijd heel blij met mijn aankoop dit jaar! Ik hoop dat jullie hetzelfde overkomt!
Voor wie interesse heeft:
In 2019 van 1 naar 2, in 2020 van 2 naar 3.. Oeps!

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:25

MRIIIS schreef:
Heeft er trouwens iemand recente ervaring met Sans Souci in Voorthuizen? Hebben ook een leuke staan.


Ik heb goede ervaringen met Stal Sans Souci. Daarom laten we deze stal ons paard verkopen.

Celebi
Berichten: 3740
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:33

Leuk om alle zoektochten van dit jaar een beetje terug te lezen! Had nooit verwacht dat ik in dit topic een reactie zou kunnen plaatsen. Halverwege het voorjaar begon het idee van een eigen paard wel een beetje te kriebelen, maar ik zag mezelf niet met een eigen paard. Veel te onzeker voor, plus ik had een geweldig verzorgpaard. Na de zomer kwam deze knappe pony toch helemaal uit Frankrijk hierheen. Ik kende hem al 10 jaar van een camping in Frankrijk en reed iedere zomer vele kilometers met hem door de bossen van Frankrijk. Toen ik vlak voor de zomer hoorde dat de camping halsoverkop verkocht was en het niet duidelijk was wat de wensen van de nieuwe eigenaren waren met de paarden heb ik er alles aan gedaan om deze kleine pony over te nemen. Na veel teleurstellingen werd ik een paar dagen na mijn vakantie toch gebeld met het nieuws dat hij te koop was. Zie hier mijn allereerste eigen paard Macho! Hij is inmiddels alweer 20, maar dat zou je niet zeggen. <3

Afbeelding